HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Varför i hela fan!!!!
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 4:48 am    Post subject: Reply with quote

PatroN wrote:
Jag säger bara en sak:

Njut av räkningen från g.nu


har aldrig hört att någon fått betala... men men..

_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
soloeyez
Admin


Joined: 30 Dec 2002
Posts: 715
Location: Borås/Villastan

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 4:55 am    Post subject: Reply with quote

Hmm inte jag heller...
Men det som här gjorts är ändå det rätta...
Once a cheater allways a cheater

_________________
www.flaskebo.com
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
eberglund



Joined: 18 Nov 2003
Posts: 1848

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 8:00 am    Post subject: Reply with quote

damn så du tycker att det är synd om killen Question
Det är inte hans eget fel att han väljer att fuska och så eller?
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 9:07 am    Post subject: Reply with quote

DAMn^^^^^^ wrote:
Sen så har jag säkert läst 100 tals som skrivit "Jag var inne på en tyskserver och testa ogc" Det är väl exakt samma skit. Det är minst lika jobbigt för tyskarna när ni kommer in och fuskar på deras servrar.

Av precis det skälet skulle jag själv satt en fetbann på folk som fuskar. De sabbar för alla som spelar på den server och för admins som har hand om servrarna. Som jag skrev ovan, om en person går in och fuskar på en annan server, så riskerar man att en av spelarna där blir arg och börjar fuska på våra servrar etc (kanske inte direkt på vår server utan på en tredje och där börjar en på en fjärde etc, tills någon hamnar på min server). Detta plus de andra orsakerna gör att jag inte vill ha fuskare på de servrar jag spelar på, även om de inte fuskar just nu. Obs, detta är alltså mina privata åsikter. Hur Maffia väljer att lösa det hela är en annan fråga. Jag vet att Maffia gjort så här många, många gånger förr och det vet jag att många andra stora communities gjort också, och det har aldrig varit någon hemlighet.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
wib



Joined: 18 Sep 2003
Posts: 122
Location: Jönköping

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 9:24 am    Post subject: Reply with quote

Har inte stött på denna spelare på servrarna, men finns det klara bevis på fusk så ser jag inget konstigt i att permbanna.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 13:04 pm    Post subject: Reply with quote

wib wrote:
Har inte stött på denna spelare på servrarna, men finns det klara bevis på fusk så ser jag inget konstigt i att permbanna.
Största beviset här är väl hans erkännande orginalposten Wink

Arshamp: min erfarenhet av dig på servern är bara positiv. Skön lirare som hänger med på taccs och utan problem förjer kommandon. Sånna är det relativt ont av på Maffia (och resten av CS-världen).
Du är helt enkelt en trevlig kille.

Men är det nåt jag har svårt för är det folk som visar en total brist för sina medmänniskor vilket du gjort på GNU.
Sen finns det inget som säger att du inte kommer fuska här oxå. Ditt ord räcker inte.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 14:25 pm    Post subject: Reply with quote

Ok. De flesta verkar vara överens om att Arshamp är en trevlig kille, men att han fuskar. Det har bevisats och han erkänner snällt att han fuskat på gnu. Har han fuskat där så kan han ju redan ha fuskat här en himla massa gånger redan som vi aldrig har upptäckt bara.

Jag är nyfiken på varför man fuskar på gamers och varför man i så fall inte skulle välja att fuska här. Du har inte lust att berätta och förklara varför du fuskade på gamers, och kanske slänga med en förklaring till varför du aldrig skulle fuska här? Risken finns väl att jag låter löjlig och nedlåtande nu, men jag tycker faktiskt att det skulle vara intressant att höra. Har du lust att "tala ut"? Smile

_________________
-Give a man a fire and he is warm for a day. Set a man on fire and he is warm for the rest of his life.
Back to top
View user's profile Send private message
Guest






PostPosted: Wed Jan 19, 2005 16:51 pm    Post subject: Reply with quote

Wip3out wrote:
damn så du tycker att det är synd om killen Question
Det är inte hans eget fel att han väljer att fuska och så eller?


Nej, jag tycker mest synd om dig. Pga din oerhört onödiga topic.
Back to top
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 17:33 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]Quest wrote:
Jag ger en liten liknelse.

Du bor i ett annat land och begår ett allvarligt brott där, mord exempelvis.

Tror du att du skulle klara dig undan rättvisan då genom att gå över gränsen till sverige från norge exempelvis och att lagen här skulle skydda dig från ditt straff för nåt du gjort i ett annat land?

Nej.
Du bli häktad och för till rättegång i norge för ditt "lilla" mord iaf och sedan fängslad på rimligtvis livstid.
Även här räknat som permanent


Dock Quest, blev han inte straffad på gnu? Tog han inte sitt straff där? Bara för att han har fuskat och tagit sitt straff bör han väll inte bli staffad överallt? Det är som att säga att en dömd brottsling från ett annat land som suttit av t.ex. ett fängelsestraff bör bli satt i fängelse för samma brott även i Sverige om han/hon kommer hit. Är lite dubbelmoral att straffa folk för saker de redan blivit straffade för Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
dyring



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1195
Location: helsingborg

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 17:56 pm    Post subject: Reply with quote

Derox wrote:
[GTI]Quest wrote:
Jag ger en liten liknelse.

Du bor i ett annat land och begår ett allvarligt brott där, mord exempelvis.

Tror du att du skulle klara dig undan rättvisan då genom att gå över gränsen till sverige från norge exempelvis och att lagen här skulle skydda dig från ditt straff för nåt du gjort i ett annat land?

Nej.
Du bli häktad och för till rättegång i norge för ditt "lilla" mord iaf och sedan fängslad på rimligtvis livstid.
Även här räknat som permanent


Dock Quest, blev han inte straffad på gnu? Tog han inte sitt straff där? Bara för att han har fuskat och tagit sitt straff bör han väll inte bli staffad överallt? Det är som att säga att en dömd brottsling från ett annat land som suttit av t.ex. ett fängelsestraff bör bli satt i fängelse för samma brott även i Sverige om han/hon kommer hit. Är lite dubbelmoral att straffa folk för saker de redan blivit straffade för Wink


Ser det snarare som att en persons som begått ett brott i norge och flytt från straffet ska åka dit i sverige. Och så sker också.
Min åsikt är, och har alltid varit, att fuskar man så kan man räkna den cdkeyn som körd. Det blir att skaffa ny om man vill ha ny chans.


//dyring

_________________
MER BAHRAIN ÅT FOLKET!!!

www.freezebitch.dk/
www.freezebitch.dk/forum
Back to top
View user's profile Send private message
eberglund



Joined: 18 Nov 2003
Posts: 1848

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 18:00 pm    Post subject: Reply with quote

Anonymous wrote:
Wip3out wrote:
damn så du tycker att det är synd om killen Question
Det är inte hans eget fel att han väljer att fuska och så eller?


Nej, jag tycker mest synd om dig. Pga din oerhört onödiga topic.


Tårarna forsar.
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Quest
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3997
Location: Piteå för det mesta iaf.

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 18:03 pm    Post subject: Reply with quote

Att banna fuskare har vart vår policy i många år nu oavsett om dom hunnit fuska här eller inte så länge det är säkert att dom har fuskat.
_________________
Are you about done with your pathetic whining?
Feel free to untwist your panties and have a nice, tall, cold, refreshing glass of shut the fuck up already.

[url=http://bullshit.shacknet.nu:8000/stream.ogg.m3u]
Back to top
View user's profile Send private message
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 18:31 pm    Post subject: Reply with quote

då tycker jag att du kanske hade ett dåligt exempel på varför han skulle vara bannad Wink kanske bara jag som missförstod Smile anyway Razz Ni admins som bestämmer här Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[APE]hotshot



Joined: 05 Nov 2002
Posts: 288

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 18:36 pm    Post subject: Reply with quote

jag går på det gammla utrycket:
"Ones a cheater, allways a cheater"
(Lanfuskande ingår ej, annars hade hela svenska eliten varit en hederlig "cheater")
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[APE]hotshot



Joined: 05 Nov 2002
Posts: 288

PostPosted: Wed Jan 19, 2005 18:40 pm    Post subject: Reply with quote

[siLL]MediuM wrote:
PatroN wrote:
Jag säger bara en sak:

Njut av räkningen från g.nu


har aldrig hört att någon fått betala... men men..

det finns dom... men många väljer inkasso.............
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Jan 20, 2005 2:25 am    Post subject: Reply with quote

Derox wrote:
Dock Quest, blev han inte straffad på gnu? Tog han inte sitt straff där? Bara för att han har fuskat och tagit sitt straff bör han väll inte bli staffad överallt? Det är som att säga att en dömd brottsling från ett annat land som suttit av t.ex. ett fängelsestraff bör bli satt i fängelse för samma brott även i Sverige om han/hon kommer hit. Är lite dubbelmoral att straffa folk för saker de redan blivit straffade för Wink

Jag förstår hur du menar, men i spelvärlden är det värsta brottet troligen fusk. I detta fall så har han inte tagit sitt straff genom att byta server. Det är som att tänka ok, jag tar mitt straff för mord i Norge, men det är ok, jag flyttar till Sverige och slipper alla fängelsestraff.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Thu Jan 20, 2005 11:12 am    Post subject: Reply with quote

Jag vill börja med att skriva att jag tycker du, Arshamp som Fren skriver, verkar vara en riktigt trevlig kille. Dock, våra regler består, kända fuskare bannas permanent här, så har det varit tidigare, och som det verkar så kommer inte de reglerna ändras heller.

Jag står bakom en permanent bann. Jag tycker det är jävligt trist att det skulle behöva sluta så. Kanske så har du lärt dig en viktig läxa om handling och konsekvens nu Arshamp.

Liknelsen om en kille som begår brott i ett land, flyttar till ett annat, och förväntar sig att inte bli straffad, tycker jag stämmer in bra. Så länge som bevisen är solida, så kommer vi göra allt för att skydda våra användare från folk som fuskar.

Ett tips. Bryt trenden Arshamp, svälj din stolthet, sluta söka efter genvägar, generellt gällandes allt, så finns det få eller inga i livet, det inkluderar att prestera bra på dataspel.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Thu Jan 20, 2005 12:36 pm    Post subject: Reply with quote

Tja ska maffia släpa in alla föredeta cheters bara för att dom verkar ångersfull osv så tycker jag att vi kan släpa in broström igen ?

Jag kan nästan gissa att över 80% av alla som var med då det begav sig skriker NEJ! och då handlar det om något som är över 2 år gammalt och då var det för att han spred fusk som han blev bannad.
Försvaret att ashshamp är trevlig är bullshit finns säket många som tycker att killarna i skadia är trevliga men dom fuska likförbaskat och komer därför inte vara välkomen i dom flesta hem i sverige.

Om jag äger AIK så finer jag det som min rätt att stopa kända huliganer från Djurgården trots att dom inte gjort något fel på AIKs hemma arena.

AIK = maffia
Djurgården = Gnu

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Jan 20, 2005 12:48 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
Jag förstår hur du menar, men i spelvärlden är det värsta brottet troligen fusk. I detta fall så har han inte tagit sitt straff genom att byta server. Det är som att tänka ok, jag tar mitt straff för mord i Norge, men det är ok, jag flyttar till Sverige och slipper alla fängelsestraff.


Jag håller inte med på den punkten, men som sagt, alla har olika uppfattning. Dock tycker jag att han förtjänar en ny chans...

Han har ju inte direkt haft det lätt sen han kom tbx med nytt nick, folk började hacka på honom direkt. Men även det faktum att han nu rätt uppriktigt säger att han aldrig skulle fuska på maffia. Vi måste ju kunna lita på folk.

Tycker även att Maffia behöver folk som både är trevlig och kör taccs även fast det är public, blir lite roligare spel då. Man kan gå omkring och misstänka alla för deras forna misstag, men hur skulle världen se ut då? Jag tycker att hans misstag eller dåliga beslut inte påverkat oss spelare på Maffia alls, därför borde han få en chans att visa en annan sida här.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Jan 20, 2005 13:18 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]&an_oger wrote:
Om jag äger AIK så finer jag det som min rätt att stopa kända huliganer från Djurgården trots att dom inte gjort något fel på AIKs hemma arena.

AIK = maffia
Djurgården = Gnu
...och med den meningen kan vi avsluta hela diskusionen Very Happy Laughing
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY? All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies