HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
marijuana
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Tue May 22, 2007 14:12 pm    Post subject: Reply with quote

woody wrote:
Du har säkert rätt men då jag känner många "flummare" så märker iaf jag att dom är jävligt sega i skallen även när dom är "rena" så jag utgår i från att det skadar skallen.

Hur som helst så är det ingenting man leker med eller kallar ofarlig. (De har inte med ditt inlägg å göra Preast Smile )


Japp det stämmer, folk blir sega efter ett långt aktivt bruk och det sitter i en stund (varierar från person till person), nästan som en bakfylla. Dock är det tillfälliga effekter som inte lämnar några direkt permanenta skador.

Och nej, det är inte ofarligt, som alltid med droger och rusmedel får man kolla på mindre skadlig och mer skadlig.


Last edited by Praest[Man] on Tue May 22, 2007 14:38 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Tue May 22, 2007 14:37 pm    Post subject: Reply with quote

Quickis wrote:
För att jag tror inte att staten vill ha dubbelt så mycket droger lagliga.
det verkar som din post enbart var till för att hitta fel som inte fanns.
t.ex. att du säger att drogerna borde vara tillåtna bl.a. för att de inte utesluter varandra. Om de verkligen hade uteslutit varandra så hade väl jag inte skrivit att det bara borde finnas en? För då hade det ju inte skett någon ökning med kontrollsbristiga människor.

Om 2 droger utesluter varandra så kan de inte samexistera, detta är inte fallet här. De kan tom komplettera varandra på ett mysigt sätt. Och jag kan ju inte hitta fel som inte finns, så om min post var till för att hitta fel och posten finns, så säger logiken att det fanns fel. Eller hur? Dessutom, vad menar du med en kontrollbristig människa? Menar du såna som blir fast i drogberoenden? Det handlar inte oftast om kontroll, det handlar om genetik och omständigheter.

Jag är fortfarande fundersam på vad du menar med:
Quickis wrote:
Folk får ju egentligen välja mellan Marjuana och Alkohol.

Det finns ingen logik i uttalandet och ditt svar på min kommentar är ganska intetsägande. Aldrig någonsin i debatten har det varit tal om att man måste välja, det är olika droger med rätt så olika syften egentligen. Personligen ser jag acnnabis som en "Vi sitter en par personer och chillar lite med en spliff, snackar skit och ser på film"

Quickis wrote:
Min åsikt och teori står kvar. Jag tror inte samhället är sugen på att 2 stora droger ska vara lagliga. RUSDROGER för de som inte lyckas förstå

Så varför brukas så många droger i sån stor skala? Du vet att samhället är gemene man, och om nu 20% (jag minns inte exakt siffra) av sveriges befolkning har provat på narkotika i någon form så innebär ju det att en stor del av just samhället kan vara positiva mot en förändring.

Quickis wrote:
Du gav dock ett fint exempel till varför alkoholen nog inte kommer gå att konkurera bort. Samhället kommer förbjuda alkohol långt innan folk börjar tänka "Man kanske skulle börja slåss för folks rättighet att vara pårökta."...

Det handlar faktiskt, även om du vill tro det, inte om folks rätt att vara pårökta. Det handlar om folks val över sin egen kropp. Precis som jag tycker det är någons fulla rättighet att vara homosexuell och stolt över det, så är det MIN rätt att välja om jag vill berusa mig på THC eller alkohol. Mitt val skadar han lika lite som hans val skadar mig.

Sen handlar faktiskt många legaliseringsdiskussioenr om att tillåta medicinsk marijuana, nåt som jag personligen ser som en självklarhet. Jag tycker det är helt bisarrt att vi idag sitter på läkemedel som lindrar lidande och ökar livskvaliten och helt sonika förbjuder dessa för att de har en berusande effekt.

EDIT: Ursäkta det halvt svamliga svaret men jag jobbar och blir konstant avbruten.
Back to top
View user's profile Send private message
Quickis
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 26 Jul 2006
Posts: 290

PostPosted: Tue May 22, 2007 18:56 pm    Post subject: Reply with quote

jag orkar bara rätta till dina misstolkningar en gång.
Jag är för bortskämd med folk som faktiskt vill föra en konstruktiv diskussion mer än att försöka bryta ner den andras påståenden.

men det fanns iaf lite som du tillförde. ska försöka svara på det nu.
hur menar du med att komplettera alkohol? Förstår inte riktigt hur en rusdrog kan kompletteras. Förklara gärna för mig

Med kontrollsbrist menade jag ju såklart effekterna av drogerna. Inte ifall de är beroende eller inte. Eftersom jag pratade om hur det påverkade samhället negativt så menar jag ju de som överdoserar och därmed skapar kaos för sin omgivning och framför allt skada/irritation.

Ska jag säga dig varför det inte debatteras om det (som om du visste vad alla har debatterat om. STÖRTLÖJLIGT. barnsligt om inte annat). Det är nämligen för att man inte fårvälja. om du läser lite mer än en mening så hade du sett min förklaring till det hela. Läs om min förra post. En hint är att alkoholen kommer nog försvinna innan majjan blir laglig.

Att samhället har provat på en drog bevisar snarare att de inte tyckte om den iom att de inte missbrukar den. Nej jag tror inte svenska folket har lust att bli "potheads". Då förstår jag inte riktigt vilken planet du bott på. Men att det luktar gräs där verkar ju logiskt Smile

Så du påstår att en homosexuell person som kommer fram till dig är lika påfrestande som en som är nerrökt? Tror nog det bara är du som har lite svårt för homosexuella.
Inte så tjusigt exempel där kanske. Ger dig en chans att försöka igen dock du kan säkert bättre ^^
Sen tror jag inte majja har så felfria egenskaper som du vill få det till.

Men så här är det alltid. sitter alltid någon och smygröker illegalt och därför säger att det är något bra för samhället. ungefär som att försöka övertala nykterister om hur bra alkohol är. Det blir väldigt, väldigt löjligt
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Tue May 22, 2007 23:21 pm    Post subject: Reply with quote

Quickis wrote:
jag orkar bara rätta till dina misstolkningar en gång.
Jag är för bortskämd med folk som faktiskt vill föra en konstruktiv diskussion mer än att försöka bryta ner den andras påståenden.

Jag bryter ner dina poster för att lättare kunna besvara dem, det blir struligt som satan när man skriver allt på en stor post utan hänvisning till vad man menar, men det är bara mitt sätt att föra en diskussion.

Quickis wrote:
men det fanns iaf lite som du tillförde. ska försöka svara på det nu.
hur menar du med att komplettera alkohol? Förstår inte riktigt hur en rusdrog kan kompletteras. Förklara gärna för mig

Rusdroger kompletterar varandra hela tiden, exempelvis tar många amfetamin + majja. Dock för ett exempel du troligtvis är mer van: Redbull och vodka.

Quickis wrote:
Med kontrollsbrist menade jag ju såklart effekterna av drogerna. Inte ifall de är beroende eller inte. Eftersom jag pratade om hur det påverkade samhället negativt så menar jag ju de som överdoserar och därmed skapar kaos för sin omgivning och framför allt skada/irritation.

2 saker dock: Du kan inte överdosera marijuana, det som händer då är att du somnar. Sen är beroendedelen nåt som är psykiskt och drabbar de som har beroendegenen huvudsakligen (andra faktorer kan få andra att bli helt hooked, men de utvecklar sällan ett beroende, mer en vana av det)

Och all ärlighet, vilken kommer störa dig mest av dessa 2 personer:
1: Den personen som är full och högljudd (ganska bevisat faktum att personer som dricker ofta blir buffliga och högljudda)
2: Den personen som är nerrökt och förvirrad av sina egna tankar och fnittrar åt sig själv

Quickis wrote:
Ska jag säga dig varför det inte debatteras om det (som om du visste vad alla har debatterat om. STÖRTLÖJLIGT. barnsligt om inte annat). Det är nämligen för att man inte fårvälja. om du läser lite mer än en mening så hade du sett min förklaring till det hela. Läs om min förra post. En hint är att alkoholen kommer nog försvinna innan majjan blir laglig.

Har jag påstått att jag vet vad alla debatter handlar om? Nä. Men jag deltar där jag kan och jag läser det jag ser, det är ett ämne som intresserar mig och därför tar jag tiden för att läsa om det. Och valet finns inte nu, det är jag fullt medveten om, men de som debatterar för en legalisering vill, hör och häpna, att valet _ska_ finnas. Chockerande va?

Quickis wrote:
Att samhället har provat på en drog bevisar snarare att de inte tyckte om den iom att de inte missbrukar den. Nej jag tror inte svenska folket har lust att bli "potheads". Då förstår jag inte riktigt vilken planet du bott på. Men att det luktar gräs där verkar ju logiskt Smile

Så enligt din logik så missbrukar jag i princip alla droger jag provat på? Det verkar ju skoj, dock kan det klassas som missbruk om jag inte tryckt i mig nåt på 2 år? Verkar udda tolkning.

Det jag säger är: Folk som testar en drog gör det för att de är nyfikna. Att de inte blir hooked på det är en HEELT annan anledning, i de flestas fall så tror jag det handlar om att de är nöjda med vad de har. I vissas fall är det sprit, i vissas fall marijuana. I andra fall kan det sitta i tillgång, eftersom droger är faktiskt olagligt så är tillgången begränsad och förenad med risker.

Och en upprepande sak som jag vill behandla separat:
Quickis wrote:
Nej jag tror inte svenska folket har lust att bli "potheads"

Så enligt din logik är alla som vill berusa sig då och då på marijuana en pothead? Den logiken säger att ungefär 75% av sveriges befolkning är alkoholister. Det är ganska elaka siffror. Kan vi SNÄLLA skilja på folk som brukar och folk som missbrukar (ja, det är en milsvid skillnad)

Quickis wrote:
Så du påstår att en homosexuell person som kommer fram till dig är lika påfrestande som en som är nerrökt? Tror nog det bara är du som har lite svårt för homosexuella.

Eftersom ingen av dem stör mig det minsta så har de samma effekt på mig, de är en vanlig människa. En av dem har antagligen lite roligare åt allt än den andra just då, men jag ser ingen skillnad på Sune som dragit i sig en spliff eller Arne som dragit i sig en köttpinne. Och nej, jag är inte homofob, de få bögar jag faktiskt haft chansen att prata med har varit skittrevliga och oftast betett sig bättre än de så kallade normala heterosexuella.

Kan dock säga vilken typ av personer som nästan alltid irriterar mig när jag själv är nykter är fulla människor. De är påfrestande och jobbiga och efter en pratstund med dem är man oftast halvdöv. Och ja, jag vet att jag är likadan själv när jag dricker sprit.


Quickis wrote:
Inte så tjusigt exempel där kanske. Ger dig en chans att försöka igen dock du kan säkert bättre ^^
Sen tror jag inte majja har så felfria egenskaper som du vill få det till.

Jag har aldrig påstått att maja är felfritt, precis som jag skrev i min andra post jag svarade på woody så är det en drog, och i drogernas värld får man leta efter de med minst skadeverkningar. Det är, tro det eller ej, marijuana som är minst farlig.

Quickis wrote:
Men så här är det alltid. sitter alltid någon och smygröker illegalt och därför säger att det är något bra för samhället. ungefär som att försöka övertala nykterister om hur bra alkohol är. Det blir väldigt, väldigt löjligt

Jag har varit för en legalisering/avkriminalisering av lätta droger långt innan jag ens provade på (jag har varit för det sen jag läste på lite när jag var 15-16, första gången jag ens provade att röka på var jag 20). Jag är just nu 27, har ett bra jobb med vettig lön och bra förmåner. Jag är heller ingen pothead som du kommer anklaga mig för, jag röker dock när tillfälle finns, vilket i mitt fall kanske är 20 ggr på ett år.

Det är enkelt att försöka misskreditera alla som är för en legalisering av marijuana, det är ju i 90% av fallen faktiskt kriminella du pratar om. Vi har begått stora brott mot mänskligheten och leder till samhällets förfall.

Snygg dodge på det jag sa om medicinsk marijuana, jag är imponerad.


Last edited by Praest[Man] on Tue May 22, 2007 23:25 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Tue May 22, 2007 23:23 pm    Post subject: Reply with quote

Och det där är antagligen min sista post i ämnet, jag ska försöka svara om nån ställer direkta frågor till mig angående det, men jag har tyvärr just i dagsläget viktigare saker för mig.
Back to top
View user's profile Send private message
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Wed May 23, 2007 2:03 am    Post subject: Reply with quote

Praest[Man] wrote:
woody wrote:
Oj denna sak har man hört ofta att gräs är bättre än sprit....

Personligen föredrar jag att prata/umgås med en flummare före en Fyllskalle. Men att gräs/brass är mindre farligt än Sprit är juh inte riktig sant. Många unga tror att brajj är en leksaks drog som inte gör nått mer än att stimulera skallen lite. fel fel fel FEL! Brajj sätter sig kvar i hjärnans fettceller (ingen annan drog beter sig så) vilket gör att efter ett långvarigt bruk så blir hjärnan sämmre (den är juh en rätt viktig del av kroppen) så ofarligt är det inte. Spriten ger sig på det mesta så den förstör den med.

Men just att braj ska vara ofarligt är rent skitsnack.

Jag tror oxå att spriten klassats som "drog" om den kom ut på marknaden idag.


Jag respekterar dig för det du skriver, men ovan är faktiskt helt fel.

Först och främst: THC fäster sig inte vid fettcellerna, vissa metaboliter som skapas när din kropp behandlar det gör detta. Vad detta leder till är ännu inte helt bevisat, men att det leder till en permanent försämring av funktionerna är motbevisat.

Problemet med cannabis vs alkohol är alltid detta enkla: Folk mäter dagligt bruk av cannabis mot "vanlig" dos av alkohol, dvs lite då och då. De flesta som röker på gör det inte dagligen, eller ens varje vecka.

Om du jämför en daglig berusning av alkohol mot en daglig berusning av cannabis så kan jag skriva under på att det är mycket mindre skadligt på kroppen att röka på. Och alla negativa effekter är tillfälliga, till skillnad från alkoholens som är mer eller mindre permanenta.

Det värsta som kan hända när du röker på är lungcancer, och detta är för de flesta som tar det rekreationellt inte ens en risk. Ja, om man bortser från att åka dit då.

En enkel källreferens är väl denna som hänvisar direkt mot forskningsrapporter (ja, det finns mer aktuella men denna är den jag kom ihåg på rak arm): http://leda.lycaeum.org/?ID=12446



fakta som motbevisar dina påståenden lite: http://www.who.int/substance_abuse/facts/cannabis/en/
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Wed May 23, 2007 2:43 am    Post subject: Reply with quote

Seriöst quickis vad fan är det för fel på dig? Hur i HELVETE fick du ut att Praest tycker illa om homosexuella i det där? Du skriver som en jävla kratta så att man måste dra egna slutsatser om vad fan du menar men sen läser du själv in sjukaste meningarna mellan andras helt förståliga rader.
GAH
(förväntar mig ett svar åt hållet: "Du är cool som svär i inlägg på ett forum, kom med en konstruktiv diskussion istället!!" så gör mig inte besviken nu!!!)


Jag tror marijuana skulle skada svenskarna mindre om det fick säljas i mer kontrollerade former. Att dela upp alkoholen, som får våra hjärnor att sprängas och skriva okontrollerade saker klockan 20 i 4 på internet-forum, med någon annan rus-substans kan väl inte vara så jäkla illa.

_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Wed May 23, 2007 8:52 am    Post subject: Reply with quote

diskutionen är lajm nu

Allt är lika dåligt! Inse fakta...Varför ska vi ta in mer skit än det vi redan har?
Det är rent idiotiskt att sitta o argumentera om att ta in mer dåliga saker när vi redan har problem med en sak.

Alkohol = skit
Marijuna = skit
Tobak = skit
droger i allmänhet = SKIT

INSE....

Sen att man intar det är upp till var och en, men att legilesera är inte svaret på frågan!

*mutter*
Back to top
View user's profile Send private message
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Wed May 23, 2007 10:37 am    Post subject: Reply with quote

ninjja wrote:
diskutionen är lajm nu

Allt är lika dåligt! Inse fakta...Varför ska vi ta in mer skit än det vi redan har?
Det är rent idiotiskt att sitta o argumentera om att ta in mer dåliga saker när vi redan har problem med en sak.

Alkohol = skit
Marijuna = skit
Tobak = skit
droger i allmänhet = SKIT

INSE....

Sen att man intar det är upp till var och en, men att legilesera är inte svaret på frågan!

*mutter*



ÄNTLIGEN NÅGON ANNAN SOM FATTAR! Bara för att tobak och alkohol (som förövrigt är skadligt och dåligt) är lagligt borde vi inte legalisera något annat som är lika illa.

Låt folk göra vad de själva vill, men görs det lagligt så kommer fler använda det, och det är inte bra!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Wed May 23, 2007 11:32 am    Post subject: Reply with quote

Jag tycker det är ganska korkat att jämföra alla droger och säga att alla droger är precis lika dåliga. Det är som att säga att din splitternya volvo S40 är lika kass som min gamla volvo 240. Vadå, båda är ju bilar?!?!?! Very Happy

Var sak har sin plats och var sak bör granskas var för sig innan man väljer att spola ner allting i toaletten.

Med detta menar jag inte att cannabis eller andra droger är bra, jag menar bara att olika droger är olika bra/dåliga på olika sätt och bör därför inte dras över en och samma kam.

pöss
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Wed May 23, 2007 11:45 am    Post subject: Reply with quote

nws`slurp wrote:
Jag tycker det är ganska korkat att jämföra alla droger och säga att alla droger är precis lika dåliga. Det är som att säga att din splitternya volvo S40 är lika kass som min gamla volvo 240. Vadå, båda är ju bilar?!?!?! Very Happy

Var sak har sin plats och var sak bör granskas var för sig innan man väljer att spola ner allting i toaletten.

Med detta menar jag inte att cannabis eller andra droger är bra, jag menar bara att olika droger är olika bra/dåliga på olika sätt och bör därför inte dras över en och samma kam.

pöss



word

Jag tror faktiskt att alkohol är farligare än majja. En fylla spränger bort hjärnceller medans majjan bara mjukar upp dem lite Razz

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Wed May 23, 2007 11:51 am    Post subject: Reply with quote

Balzamon wrote:

Jag tror faktiskt att alkohol är farligare än majja. En fylla spränger bort hjärnceller medans majjan bara mjukar upp dem lite Razz

Word!

Jag tror faktist att det är helt 100% ofarligt att inte ta maja alls.

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Wed May 23, 2007 11:51 am    Post subject: Reply with quote

nws`slurp wrote:
Jag tycker det är ganska korkat att jämföra alla droger och säga att alla droger är precis lika dåliga. Det är som att säga att din splitternya volvo S40 är lika kass som min gamla volvo 240. Vadå, båda är ju bilar?!?!?! Very Happy

Var sak har sin plats och var sak bör granskas var för sig innan man väljer att spola ner allting i toaletten.

Med detta menar jag inte att cannabis eller andra droger är bra, jag menar bara att olika droger är olika bra/dåliga på olika sätt och bör därför inte dras över en och samma kam.

pöss


Vem säger de är precis lika dåliga? Jag menar bara att de alla är dåliga, sen till vilket grad kan ju även det diskuteras. Dock tycker jag att det viktigaste är att få ut att alla är på den dåliga skalan Wink
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Wed May 23, 2007 12:18 pm    Post subject: Reply with quote

Derox wrote:
Vem säger de är precis lika dåliga? Jag menar bara att de alla är dåliga, sen till vilket grad kan ju även det diskuteras. Dock tycker jag att det viktigaste är att få ut att alla är på den dåliga skalan Wink


När man radar upp grejor på detta vis:

sak = dålig
sak2 = dålig
sak3 = dålig

... så får iaf jag uppfattningen att man menar att allt är lika dåligt. Men nu förstår jag att så inte var fallet. Jag vet att det inte var du som radade upp på detta vis, men du citerade en som gjort det och höll faktiskt med =) Dessutom använde du uttrycket "lika illa" vilket också fick mig att tro det. ^^

I vilket fall som helst så finns det positiva samt negativa saker med alla droger (ja, allting ö.h.t till och med). Det gäller då att se om de positiva eller negativa sakerna överväger varandra. Det är inte omöjligt att det finns flera droger där de positiva sakerna överväger de negativa Smile

Jag säger som jag sagt förut. Jag tycker att man ska få bestämma över sin kropp så länge ingen annan tar skada av det.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Wed May 23, 2007 12:31 pm    Post subject: Reply with quote

nws`slurp wrote:
Derox wrote:
Vem säger de är precis lika dåliga? Jag menar bara att de alla är dåliga, sen till vilket grad kan ju även det diskuteras. Dock tycker jag att det viktigaste är att få ut att alla är på den dåliga skalan Wink


När man radar upp grejor på detta vis:

sak = dålig
sak2 = dålig
sak3 = dålig

... så får iaf jag uppfattningen att man menar att allt är lika dåligt. Men nu förstår jag att så inte var fallet. Jag vet att det inte var du som radade upp på detta vis, men du citerade en som gjort det och höll faktiskt med =) Dessutom använde du uttrycket "lika illa" vilket också fick mig att tro det. ^^

I vilket fall som helst så finns det positiva samt negativa saker med alla droger (ja, allting ö.h.t till och med). Det gäller då att se om de positiva eller negativa sakerna överväger varandra. Det är inte omöjligt att det finns flera droger där de positiva sakerna överväger de negativa Smile

Jag säger som jag sagt förut. Jag tycker att man ska få bestämma över sin kropp så länge ingen annan tar skada av det.


Aha Smile Jag menade själv att alla är dåliga, men olika mycket dåliga. Jag tycker också man bör få bestämma över sin egna kropp, men jag vet inte, känns som om människor/barn osv kommer fara illa ifall man släpper lös drogerna. Räcker det inte med att det finns ungar som måste dras med föräldrar som inte bryr sig eftersom de ligger på golvet och däckat av sprit, måste vi ha några som inte bryr sig eftersom de är konstant höga dessutom`?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Wed May 23, 2007 12:37 pm    Post subject: Reply with quote

nws`slurp wrote:
Derox wrote:
Vem säger de är precis lika dåliga? Jag menar bara att de alla är dåliga, sen till vilket grad kan ju även det diskuteras. Dock tycker jag att det viktigaste är att få ut att alla är på den dåliga skalan Wink


När man radar upp grejor på detta vis:

sak = dålig
sak2 = dålig
sak3 = dålig

... så får iaf jag uppfattningen att man menar att allt är lika dåligt. Men nu förstår jag att så inte var fallet. Jag vet att det inte var du som radade upp på detta vis, men du citerade en som gjort det och höll faktiskt med =) Dessutom använde du uttrycket "lika illa" vilket också fick mig att tro det. ^^

I vilket fall som helst så finns det positiva samt negativa saker med alla droger (ja, allting ö.h.t till och med). Det gäller då att se om de positiva eller negativa sakerna överväger varandra. Det är inte omöjligt att det finns flera droger där de positiva sakerna överväger de negativa Smile

Jag säger som jag sagt förut. Jag tycker att man ska få bestämma över sin kropp så länge ingen annan tar skada av det.


Vilka anser du är dom negativa sakerna?

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Wed May 23, 2007 12:43 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Balzamon wrote:

Jag tror faktiskt att alkohol är farligare än majja. En fylla spränger bort hjärnceller medans majjan bara mjukar upp dem lite Razz

Word!

Jag tror faktist att det är helt 100% ofarligt att inte ta maja alls.


... oh där punkterade harvey diskussionen totalt med en dräpande sanning.

Jag är inte tillräckligt liberal för att kunna säga "legalisera och låt svensson lära sig av sina misstag". Ska jag vara helt ärlig så tycker jag att alla ni som inte har ngt vettigare för er än att supa er fulla på helgerna bör vakna upp, skaffa er en hobby och framför allt en sundare levnadsstil. Jag tror att överdriven alkoholkonsumtion i grund och botten handlar om osäkerhet, dåligt självförtroende eller självförakt, och det är ingenting man kan supa bort. Tyvärr har det blivit en grej att om man ska festa så ska man göra det som om det inte fann någon morgondag, men fy fan för att vara bakis...

Missbruket av alkohol är nog det största folkhälsoproblemet i det här landet idag, så varför ska vi legalisera mera när samhället inte ens kan ta hand om alkoholproblemen? Verkar rätt uppenbart puckat tycker jag, jag vet att mina barn kommer förr eller senare behöva bli omhändertagna pga överkonsumtion men då hoppas jag att det hellre är alkohol än någon annan drog eller gift.

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Wed May 23, 2007 12:50 pm    Post subject: Reply with quote

Derox wrote:
Aha Smile Jag menade själv att alla är dåliga, men olika mycket dåliga. Jag tycker också man bör få bestämma över sin egna kropp, men jag vet inte, känns som om människor/barn osv kommer fara illa ifall man släpper lös drogerna. Räcker det inte med att det finns ungar som måste dras med föräldrar som inte bryr sig eftersom de ligger på golvet och däckat av sprit, måste vi ha några som inte bryr sig eftersom de är konstant höga dessutom`?


Jag tror faktiskt inte att det problemet kommer att dyka upp ifall cannabis legaliseras/avkriminaliseras. Det är inte riktigt samma sak. Personer som är höga förlorar inte förmågan att inse vad som är rätt/fel i samma utsträckning som man kan göra på fyllan. Visst finns det säkert undantagsfall, men i det här avseendet skulle jag tro att risken är väldigt liten.

Det skulle kanske till och med kunna vara positivt med en legalisering/avkriminalisering. Vissa kanske väljer bort spriten mot cannabis, vilket jag i de flesta fall tror skulle få människan att beté sig bättre. Nu snackar jag bara om 'föräldrarna som låg däckade av sprit' Smile

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Vilka anser du är dom negativa sakerna?

Med cannabis, eller vadå? :O

Det negativa jag har sett är att folk lätt blir väldigt lata och lite sega i skallen ifall de använder det för mkt. Men det är tillfälliga bieffekter som försvinner vid deras uppehåll.

Det farligaste med cannabis är just att det är olagligt. Den personen man köper sitt gräs av har ofta andra, farligare droger, som han/hon nog i många fall försöker pracka på en. Vilket kan leda till att man testar andra grejor och blir hooked på det. En annan "farlig" sak med att cannabis är olagligt är att ifall man åker fast, så är risken stor att man får det väldigt svårt senare i livet. Svårare att skaffa jobb osv eftersom att man står med i ett register.

Usch vad jag svamlar nu. Tror jag lämnar den här tråden och ställer mig och tittar på igen, om det är lugnt? Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Wed May 23, 2007 12:54 pm    Post subject: Reply with quote

nws`slurp wrote:
Derox wrote:
Aha Smile Jag menade själv att alla är dåliga, men olika mycket dåliga. Jag tycker också man bör få bestämma över sin egna kropp, men jag vet inte, känns som om människor/barn osv kommer fara illa ifall man släpper lös drogerna. Räcker det inte med att det finns ungar som måste dras med föräldrar som inte bryr sig eftersom de ligger på golvet och däckat av sprit, måste vi ha några som inte bryr sig eftersom de är konstant höga dessutom`?


Jag tror faktiskt inte att det problemet kommer att dyka upp ifall cannabis legaliseras/avkriminaliseras. Det är inte riktigt samma sak. Personer som är höga förlorar inte förmågan att inse vad som är rätt/fel i samma utsträckning som man kan göra på fyllan. Visst finns det säkert undantagsfall, men i det här avseendet skulle jag tro att risken är väldigt liten.

Det skulle kanske till och med kunna vara positivt med en legalisering/avkriminalisering. Vissa kanske väljer bort spriten mot cannabis, vilket jag i de flesta fall tror skulle få människan att beté sig bättre. Nu snackar jag bara om 'föräldrarna som låg däckade av sprit' Smile

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Vilka anser du är dom negativa sakerna?

Med cannabis, eller vadå? :O

Det negativa jag har sett är att folk lätt blir väldigt lata och lite sega i skallen ifall de använder det för mkt. Men det är tillfälliga bieffekter som försvinner vid deras uppehåll.

Det farligaste med cannabis är just att det är olagligt. Den personen man köper sitt gräs av har ofta andra, farligare droger, som han/hon nog i många fall försöker pracka på en. Vilket kan leda till att man testar andra grejor och blir hooked på det. En annan "farlig" sak med att cannabis är olagligt är att ifall man åker fast, så är risken stor att man får det väldigt svårt senare i livet. Svårare att skaffa jobb osv eftersom att man står med i ett register.

Usch vad jag svamlar nu. Tror jag lämnar den här tråden och ställer mig och tittar på igen, om det är lugnt? Smile



kollade du länken jag postade? WHO hävdar bland annat att effekterna av cannabis kan bli kroniska vid högt användande.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Wed May 23, 2007 12:59 pm    Post subject: Reply with quote

Derox wrote:

kollade du länken jag postade? WHO hävdar bland annat att effekterna av cannabis kan bli kroniska vid högt användande.

Jag syftade bara på hur det står till med mina bekanta när de har sina uppehåll Smile Den där undersökningen kan mycket väl ha rätt. Men den kan också ha fel. Det finns andra seriösa undersökningar som menar att effekterna inte blir kroniska vid högt användande, efter uppehåll. Precis som det finns fler seriösa undersökningar som menar precis som WHO. Det är svårt att veta vad man ska tro, så jag refererade till mina erfarenheter Smile

Nu lämnar jag tråden åt er andra. Pöss!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Next
Page 14 of 16

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies