HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Antal maps i mapcycle
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Spelarnas Server
View previous topic :: View next topic  

Antal Maps i Mapcycle?
Sätt in Mapvote scriptet istället
30%
 30%  [ 15 ]
Top5
22%
 22%  [ 11 ]
Top8
16%
 16%  [ 8 ]
Top7
14%
 14%  [ 7 ]
Top6
12%
 12%  [ 6 ]
Top3
4%
 4%  [ 2 ]
Top4
2%
 2%  [ 1 ]
Users Voted : 0
Total Votes : 50
This poll has expired.

Author Message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Fri Apr 15, 2005 18:29 pm    Post subject: Reply with quote

reboot wrote:
Fren wrote:
fortfarande är det så att NI väljer vilka banor som ska finnas på servern. Om Dust1 finns med är det ju för att NI vill ha den. Då lär ju folk inte lämna...?


Fren wrote:
Om Dust1 finns med är det ju för att NI vill ha den.


Kanske är 1 person lägger den i rockthevote finns chansen att bara han känner för att försöka få sin map. Finns en tanke i det med.

Pelle vill spela cs_heat, lägger till den i cyclen på en gång när mappen börjar. Adam vill spela cs_assault och volvo de_prodigy. Ingen av dessa var röstade som spelarnas map.

Spelarna får rockthevote om det så ska bli, fast får spelarna spelarnas map om office, dust och train är nominerade? Happ, tror ni förstår sedan när det väl är rockthevote-system. Skippar den diskutionen och börjar på en ny.
ånej! så lätt slipper du inte undan.
Jag tror du missuppfattat hela grejen.
Ni som spelare kan inte lägga in maps i cykeln. Det kan bara ett fåtal admins.
Om ni vill ha tex d2, inf, aztec, train, nuke och mill på servern så är det BARA de som kan spelas och kommer att spelas. SEN väl inne på servern kan ni rösta fram nästa map. Lite som en dynamisk mapcycle.
Man kan även ha d2, inf, nuke, mill och train (den nu aktuella cykeln) som cykel och plusa på några maps (tex de andra jag nämde ovan) som bara är röstbara. dvs om ingen nominerar/röstar fram dem kommer de aldrig spelas.

Hajjade du nu?
För att få in maps överhuvudtaget på servern måste många personer röstat fram dem här på forumet. de fem banorna med flest röster kommer utgöra cykeln. nummer 6-10 kommer ligga i bakgrunden och vänta på en nominering innan de spelas.

Detta är såklart om fokl vill ha det så.
Vill ni ha bara de fem (eller hur många ni nu vill ha) banorna som spelas enligt mapcycle så kommer ni få det.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Fri Apr 15, 2005 19:36 pm    Post subject: Reply with quote

Det är väl rockthevote system, EX-antal valda mappar lägs in i en Cycle. Inne i cs kan man skriva t.ex Nuke "Nuke has been nominated by reboot" 3maps kan nomineras på detta vis varje map. Vid slutet av mappen kommer voten upp, man får välja mellan dem genom att rösta 1,2,3 eller 4 fortsätt med pågående map.
Ni väljer mapparna som man kan nominera, så kan man skriva nominations för att se vilka mappar som har blivit nominerade samt 1 map kan endast spelas med t.ex 4 mappars mellanrum.

Om det är detta jag skriver nu, så är det detta jag missuppfattat: att vi får välja mapparna man kan nominera genom att skriva t.ex Nuke.Trodde du tänkte ha med hela listan, office, dust, prodigy, estate, dust2, cbble..etc. etc. alla som inte är customs.

Har ni kommit på något bra sätt att lösa röstningen om vilka maps som ska komma på servern isf?

/gustav
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sat Apr 16, 2005 7:17 am    Post subject: Reply with quote

reboot wrote:
Det är väl rockthevote system, EX-antal valda mappar lägs in i en Cycle. Inne i cs kan man skriva t.ex Nuke "Nuke has been nominated by reboot" 3maps kan nomineras på detta vis varje map. Vid slutet av mappen kommer voten upp, man får välja mellan dem genom att rösta 1,2,3 eller 4 fortsätt med pågående map.
Ni väljer mapparna som man kan nominera, så kan man skriva nominations för att se vilka mappar som har blivit nominerade samt 1 map kan endast spelas med t.ex 4 mappars mellanrum.

Om det är detta jag skriver nu, så är det detta jag missuppfattat: att vi får välja mapparna man kan nominera genom att skriva t.ex Nuke.Trodde du tänkte ha med hela listan, office, dust, prodigy, estate, dust2, cbble..etc. etc. alla som inte är customs.

Har ni kommit på något bra sätt att lösa röstningen om vilka maps som ska komma på servern isf?

/gustav
Nu har du greppat kompis Very Happy Wink Razz

Jag har ingen aning Razz
Harvey som håller i detta Very Happy

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Sat Apr 16, 2005 10:46 am    Post subject: Reply with quote

Man kan kanske ställa in så att max 3 av röstalternativen kan bli de där extrabanorna (utöver standardmapcykeln) och att minst ett alternativ blir en av standardmapcykelns banor?

Exempelvis:
- Standardmapcykel: d2, train, clan1_mill, inferno, nuke
- extra maps: office, estate, italy, och kanske någon custommap, t.ex. karnak + eventuellt fler, beroende på hur vi vill ha det.

Om nu folk nominerar;
Person A: Nominerar estate
Person B: Nominerar italy
Person C: Nominerar office
Person D: Försöker nominera karnak men det går inte (pga restriktioner i skriptet, karnak är inte med i standardmapcykeln)
Person E: Försöker nominera d2 men kan inte för den kördes för 2 maps sedan
Person F: Nominerar clan1_mill

----

Vote sker.
Back to top
View user's profile Send private message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Sat Apr 16, 2005 10:56 am    Post subject: Reply with quote

Dubbel arbete för samma?

Hur många maps skall de vara?
Problemet med om ni har ganska få maps i min mening är att det egentligen inte spelar nån roll, mappen kommer snart, eller så har den nyss blivit spelad. Så vad är meningen med scriptet då? IMHO är det bättre med en fast mapcycle och om det det nu är desperat att byta map ifrån en map som alla egentligen vill lira, så finns fortfarande votemap#.

Om ni skall ha många maps så är problemet att då skall ni bara brainstorma fram en massa maps!, sen måste ni vota om dessa maps och sedan hoppas att ni får kvar tillräckligt många maps så man inte får samma sak som jag skrev med för få maps. Vilka maps skall in, Top50? Alla maps som folk kommer på? Är det då inte bättre att lägga in scriptet i sin helhet och låta scriptet göra det den är bäst på, köra votes live på en herrans massa maps.

jag kan inte scriptet så, men vad jag tror Fall att mapcyclen är random på alla maps som är inlagda, den följer inte ett mönster av maps den skall lira för att sedan avbrytas ifall spelarna vill rösta. Utan den är alltid random.

*Ber om ursäkt för er om hann läsa mig äckligt dåliga svenska (missa ord, skrev er istället för mig osv, vet inte hur jag lyckades! Laughing ) såhär på morgonen, koppen kaffe är uppdrucken nu skall inte språkmisshandla er mer...*

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Mon Apr 18, 2005 11:25 am    Post subject: Reply with quote

Nej fast mapcykle är det allra bästa!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Tue Apr 26, 2005 15:19 pm    Post subject: Reply with quote

Fler maps skulle jag gärna se på spelarnas server, blir lite lätt enformigt med bara dom vi har.
_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 15:36 pm    Post subject: Reply with quote

Den hära pollen ser ju ut som sådan att flest folk vill ha mapscript. Dock så är de andra topsiffra cyklarna utspridda på så många alternativ att det blir tunnt med röster på enskilda.
Vad visar detta då då, jo att bara 13 av 46 vill ha scriptet, resterande 33 vill ha något av numrena. Då anser jag att scriptet inte borde vinna. Förstår ni vad ja menar?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 17:07 pm    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
Den hära pollen ser ju ut som sådan att flest folk vill ha mapscript. Dock så är de andra topsiffra cyklarna utspridda på så många alternativ att det blir tunnt med röster på enskilda.
Vad visar detta då då, jo att bara 13 av 46 vill ha scriptet, resterande 33 vill ha något av numrena. Då anser jag att scriptet inte borde vinna. Förstår ni vad ja menar?
ja
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 17:35 pm    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
Den hära pollen ser ju ut som sådan att flest folk vill ha mapscript. Dock så är de andra topsiffra cyklarna utspridda på så många alternativ att det blir tunnt med röster på enskilda.
Vad visar detta då då, jo att bara 13 av 46 vill ha scriptet, resterande 33 vill ha något av numrena. Då anser jag att scriptet inte borde vinna. Förstår ni vad ja menar?


Jag både förstår och håller med.

Tycker att det känns som de är lite för få maps nu,
så jag kommer att rösta för ett högre antal nästa
röstsession. Variation owns, fast inte för mkt dock.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 18:13 pm    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
Den hära pollen ser ju ut som sådan att flest folk vill ha mapscript. Dock så är de andra topsiffra cyklarna utspridda på så många alternativ att det blir tunnt med röster på enskilda.
Vad visar detta då då, jo att bara 13 av 46 vill ha scriptet, resterande 33 vill ha något av numrena. Då anser jag att scriptet inte borde vinna. Förstår ni vad ja menar?


Harveys första Inlägg wrote:
Lade också till om ni hellre vill se mapvote scriptet som finns inlagd på vår andra server, istället för mapcycle. - Kommer att tolka detta TopX vs Script, får Top3: 2röster, Top5: 3röster och Scriptet: 4röster - Vinner Fast Mapcycle vs Mapscript med 5emot4 röster -

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Spelarnas Server All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies