HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Ny char, en Prälle.. Detta blir en Prälle topic!

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Fri Apr 15, 2005 8:07 am    Post subject: Ny char, en Prälle.. Detta blir en Prälle topic! Reply with quote

En präst topic! Very Happy
posta era builds, taktiker ALLT! Very Happy vill veta, är lvl 10 nu, lirade kanske 2 hours. Då rogues är mobbade o utstötta anser jag att med en prälle får jag iaf grupper Very Happy *jobbigt att börja om bara...*

Men iaf, LETS MAKE THIS TOPIC GLOW! Post Very Happy

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Fri Apr 15, 2005 10:55 am    Post subject: Reply with quote

Tja, du är inte så jätte omtyckt innan lvl 20, de flesta klarar sig utan priest då och du har inte så 1337z0r spells.
Som jag har fattat det ska du köra shadow samt discipline spec. upp till runt lvl 50-60 (lättare att sola). Vid väl hög lvl speccar man om till holy (om man nu inte vill vara skadeproducent i PVP eller så).
Spirit ska förbättras vid nästa patch har jag fattat det som så spirit är bra, även intellect, kör stenhårt på dem samt lite stamina också.

Använd PW:Shield ofta när du solar, tigg lite gratisvatten av någon snäll mage så kan du slösa på manan när du solar->du lvl:ar snabbare.

När du börjar köra i grupper och instanser; gör klart för alla att du inte kan hela i all oändlighet, att de ska ta det lugnt och uppmärksamma dem ofta om din mana-nivå. Om man kör med en warlock är det bra om denne sätter en soulshard på dig (om han har fått den) så du kan ressa vid eventuell wipe.

Tailoring är ett bra yrke och något samlaryrke som du kan tjäna pengar på (mining t.ex.). Alternativt kan du ha enchanting men det är dyrt såvida du inte är med i en guild som hjälper dig med att få vapen och armor att disenchanta. Kör du Enchanting och tailoring kan du disenchanta det du tillverkar vilket är väldigt smidigt.

Taktiker, hmm.

Kör numer (lvl 57) på taktiken; shield, Holy fire, mindblast, SW:P, dagger-dagger, shield om det behövs igen, dagger och eventuell mindblast om det känns befogat.

Mer allmän taktik är att om du kör okej dmg (i förhållande till motståndarens hp) med handvapen så kör det så mycket du kan för att kunna hålla igång liret utan att behöva dricka så ofta. Dock blir ju hälsan ofta lidande så man får allt dra en del spells också.
Som sagt; tigg vatten (eller köp billigt) av en mage, alt. köp vatten av vendor.

Allmän lvlnings-taktik är att köra mycket instanser eller grinda där du kan döda lätt (yetis i hillsbrad foothills är grymt bra). Ett tips är att vara i grupper där du är enda cloth-bäraren (dvs. inga mages, warlocks eller andra priests) så får du (om inte gruppen är dum och rollar för pengar endast) all cloth-armor.

Tja, är lite trött och sjuk, men frågor, kommentarer och tips både till mig och andra är ju alltid kul.

Min build nedan, thottbot.com är bra för att "testa" builds på tycker jag:



build1.jpg
 Description:
 Filesize:  80.23 KB
 Viewed:  388 Time(s)

build1.jpg



build2.jpg
 Description:
 Filesize:  90.08 KB
 Viewed:  373 Time(s)

build2.jpg


Back to top
View user's profile Send private message
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Fri Apr 15, 2005 14:14 pm    Post subject: Reply with quote

Äh, kör full shadowpriest till 60 så du blir en grindmachine, sedan respeccar du till den healbot priests är på 60:

Discipline Talents (28 points)

# Unbreakable Will - 5/5 points
Increases your chance to resist Stun, Fear, and Silence effects by 15%.

# Improved Power Word: Shield - 3/3 points
Reduces the duration of your Power Word: Shield's Weakened Soul effect by 15 seconds.

# Improved Power Word: Fortitude - 2/2 points
Increases the effect of your Power Word: Fortitude spell by 30%.

# Mental Agility - 5/5 points
Reduces the mana cost of your instant cast spells by 10%.

# Mental Strength - 5/5 points
Increases your maximum Mana by 10%.

# Improved Mana Burn - 2/2 points
Reduces the casting time of your Mana Burn spell by ?.

# Meditation - 5/5 points
Allows 15% of your Mana regeneration to continue while casting.

# Inner Focus - 1/1 point
When activated, reduces the Mana cost of your next spell by 100% and increases its critical effect chance by 25% if it is capable of a critical effect.



Holy Talents (23 points)

# Holy Specialization - 5/5 points
Increases the critical effect chance of your Holy spells by 5%.

# Improved Renew - 5/5 points
Increases the amount healed by your Renew spell by 20%.

# Spiritual Healing - 5/5 points
Increases the amount healed by your healing spells by 10%.

# Inspiration - 5/5 points
Increases your target's armor value from items by 25% for 15 seconds after getting a critical effect from your Flash Heal, Heal, Greater Heal, or Prayer of Healing spell.

# Improved Flash Heal - 2/2 points
Gives you a 70% chance to avoid interruption caused by damage while casting Flash Heal.

# Spirit of Redemption - 1/1 point
Upon death, summons a Spirit of Redemption that heals nearby friendly targets for 318 to 360 and another 343 over 21 seconds.
Back to top
View user's profile Send private message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Fri Apr 15, 2005 17:28 pm    Post subject: Reply with quote

Bara en sak, varför inte göra en massa sticky topicar me de o0lika klasserna? Razz ..så kan där stå tips tll dom som vill veta! bara ett förslag!
_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Fri Apr 15, 2005 18:29 pm    Post subject: Reply with quote

SilentPredator wrote:
Bara en sak, varför inte göra en massa sticky topicar me de o0lika klasserna? Razz ..så kan där stå tips tll dom som vill veta! bara ett förslag!


Varför inte bara göra ett par olika WoW forum? Ett klass forum, ett general, ett instance forum etc.
Back to top
View user's profile Send private message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Fri Apr 15, 2005 19:58 pm    Post subject: Reply with quote

PatroN wrote:
SilentPredator wrote:
Bara en sak, varför inte göra en massa sticky topicar me de o0lika klasserna? Razz ..så kan där stå tips tll dom som vill veta! bara ett förslag!


Varför inte bara göra ett par olika WoW forum? Ett klass forum, ett general, ett instance forum etc.



joo de kan man osså göra..men vad säger adminsen??? Smile

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Sat Apr 16, 2005 1:13 am    Post subject: Reply with quote

PatroN wrote:
SilentPredator wrote:
Bara en sak, varför inte göra en massa sticky topicar me de o0lika klasserna? Razz ..så kan där stå tips tll dom som vill veta! bara ett förslag!


Varför inte bara göra ett par olika WoW forum? Ett klass forum, ett general, ett instance forum etc.


är inte det riktigt onödigt? vi är ju inte 5000 pers här och postar direkt.
Stickys ftw! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Sat Apr 16, 2005 10:29 am    Post subject: Reply with quote

Det hade väl skapats andra class-topics om intresse funnits. Känns onödigt att skapa bara för att.
Back to top
View user's profile Send private message
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Sat Apr 16, 2005 15:24 pm    Post subject: Reply with quote

levlar 20 om dryga 2 hours. kör på en pvp-build jag hitta på worldofwar.net.
Anser själv att jag snabbt lärt mig "styrningen", allt från tajta situationer till simpla mot noob mobs. Priest är söta saker Smile men ibland äre skojj att ganka noobs me roguen Very Happy

Nice guide btw tussi Wink gj

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Sat Apr 16, 2005 23:22 pm    Post subject: Reply with quote

Drygt halvvägs till lvl 40 med min prälle. La tidigt 11p i Shadow (Mind Flay) och sen resten i Disc. På lvl 45 (tror jag) kommer jag att ha maxat Meditation, och därefter blir det Shadow. Även om man blir en "grinding machine" med SF tänker jag inte satsa på det. Finns mkt trevligt i Disc-trädet. Kör åtminstone ett gathering profession, gärna två. Åtminstone till lvl 40 eller så.

Och ja, Spirit ska förbättras. Nu är det så att femsekundsregeln träder i kraft när du börjar kasta en spell, och alltså även om du avbryter den. I nya patchen kommer den att träda i kraft när du kastat klart, och du kommer att regga mana även när du håller på att kasta nästa. Gör väl Greater Heal exempelvis mer användbar. Fram till nästa patch bör du satsa absolut mest på Int och inte alltför mycket på spirit.

Och viktigast av allt; Låt dem inte ta dig för given! Jag blir galen när man hör idioter som ropas "HEAL!!!!" så fort de kommer under 50%. Nähä, kan jag heala??? Wow, det visste jag inte. Idioterna fattar inte att man har fler att heala + att man gärna väntar för att dels inte dra på sig för mycket aggro och dels för att kunna använda en större heal.

Lätt att hitta grupper och du blir inte gankad lika ofta som exempelvis en Warrior, så att vara Priest är kanon Wink Dock inte alltför kul att grinda, och jag antar att det bara kommer bli värre för min del ju högre lvl man når. Så nu ska jag runna SM ganska länge Wink 25k exp per gång och en hel del nice items.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Sun Apr 17, 2005 8:37 am    Post subject: Reply with quote

Vadå inte gankad?! I PVP går motståndaren ALLTID på prästen om denne är smart. Jag får jämt ta tokstryk om jag inte har mina sköna guildm8s med mig Smile
Back to top
View user's profile Send private message
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Sun Apr 17, 2005 11:26 am    Post subject: Reply with quote

&tussilago wrote:
Vadå inte gankad?! I PVP går motståndaren ALLTID på prästen om denne är smart. Jag får jämt ta tokstryk om jag inte har mina sköna guildm8s med mig Smile


*edit*
läste tokigt fel
*edit*


Last edited by ninjja on Sun Apr 17, 2005 11:38 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Sun Apr 17, 2005 11:33 am    Post subject: Reply with quote

&tussilago wrote:
Vadå inte gankad?! I PVP går motståndaren ALLTID på prästen om denne är smart. Jag får jämt ta tokstryk om jag inte har mina sköna guildm8s med mig Smile


Gankning och PVP (Speciellt grupp-PVP) är inte samma sak. Eftersom Präster i 1on1 PVP klarar sig bra mot i stort sett alla klasser, medan exempelvis Warriors inte gör det, är det oftare ngn Horde som är en level eller två över ger sig på Warriorn som är ute o questar ensam än en präst i liknande omständigheter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Sun Apr 17, 2005 11:43 am    Post subject: Reply with quote

Man måste iaf göra nånting åt prästerna direkt, vi mages och warlocks kan ju inte sheepa eller feara när det står onda präster och disspellar det direkt. Smile

btw, ko-kungen är död Very Happy


Edit: För den delen, den absolut roligaste pvp-upplevelsen jag haft måste helt klart va när vi, 2st 5grupper med lvl60 folk som hamna i pvp-arenan i Dire Maul (båda från guildet).
Vi kom dit typ 5min innan dom och hann precis ta den bossen som går omkring där nere. Dom blev lite arga på oss att vi "snudde deras" boss, och århundradets roligaste slag inträffade Very Happy (vi vann ju förståss)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Sun Apr 17, 2005 15:40 pm    Post subject: Reply with quote

Lathund wrote:
Drygt halvvägs till lvl 40 med min prälle. La tidigt 11p i Shadow (Mind Flay) och sen resten i Disc. På lvl 45 (tror jag) kommer jag att ha maxat Meditation, och därefter blir det Shadow. Även om man blir en "grinding machine" med SF tänker jag inte satsa på det. Finns mkt trevligt i Disc-trädet. Kör åtminstone ett gathering profession, gärna två. Åtminstone till lvl 40 eller så.

Och ja, Spirit ska förbättras. Nu är det så att femsekundsregeln träder i kraft när du börjar kasta en spell, och alltså även om du avbryter den. I nya patchen kommer den att träda i kraft när du kastat klart, och du kommer att regga mana även när du håller på att kasta nästa. Gör väl Greater Heal exempelvis mer användbar. Fram till nästa patch bör du satsa absolut mest på Int och inte alltför mycket på spirit.

Och viktigast av allt; Låt dem inte ta dig för given! Jag blir galen när man hör idioter som ropas "HEAL!!!!" så fort de kommer under 50%. Nähä, kan jag heala??? Wow, det visste jag inte. Idioterna fattar inte att man har fler att heala + att man gärna väntar för att dels inte dra på sig för mycket aggro och dels för att kunna använda en större heal.

Lätt att hitta grupper och du blir inte gankad lika ofta som exempelvis en Warrior, så att vara Priest är kanon Wink Dock inte alltför kul att grinda, och jag antar att det bara kommer bli värre för min del ju högre lvl man når. Så nu ska jag runna SM ganska länge Wink 25k exp per gång och en hel del nice items.


På wow-europe.com harom i news postat en guide till noobs som inte kan behandla en priest rätt. Den var rätt skojj o läsa.

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Thu Apr 28, 2005 9:18 am    Post subject: Reply with quote

Jag har nyss skapat en priest på Shattered Hand, Minimerg. Oj så kul det är Very Happy. Det är så kul att hela folk, och blir det för mycket aggro finns ju Fade <3. Jag hade flyt och hittade en wand på lvl 8 så PvE / PvP är lätt för mig. PvE: Mind Blast, Smite, Shadow Word: Pain, Banka, Wand, Banka, Wand (osv). Är fighten riktigt lång så sköld-helar jag mig och gör SW:P igen.
Jag har inga planer på att bli en shadowpriest dock.

Talangbygge:

Unbreakable Will Rank 5
Improved Power Word: Shield Rank 3
Improved Power Word: Fortitude Rank 2
Discipline Total: 10

Sen vet jag inte, ska nog kolla lite på Tussilago's build.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Thu Apr 28, 2005 9:45 am    Post subject: Reply with quote

Angående utbyggnad av WoW-forumet så kommer det tas upp på nästa admin-möte. Smile
_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Thu Apr 28, 2005 12:13 pm    Post subject: Reply with quote

GhosteN wrote:
Man måste iaf göra nånting åt prästerna direkt, vi mages och warlocks kan ju inte sheepa eller feara när det står onda präster och disspellar det direkt. Smile

btw, ko-kungen är död Very Happy


Edit: För den delen, den absolut roligaste pvp-upplevelsen jag haft måste helt klart va när vi, 2st 5grupper med lvl60 folk som hamna i pvp-arenan i Dire Maul (båda från guildet).
Vi kom dit typ 5min innan dom och hann precis ta den bossen som går omkring där nere. Dom blev lite arga på oss att vi "snudde deras" boss, och århundradets roligaste slag inträffade Very Happy (vi vann ju förståss)


Heh, nice! Very Happy

Vi försökte på honom direkt efter onyxia med typ 20pers... Fick han till 45% då en jävla massa horde sprang in i huset och aoe Sad
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies