HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Honor!
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Sun Apr 24, 2005 13:15 pm    Post subject: Reply with quote

stridhen wrote:
honor systemet är skit! iaf om man är horde. finns sååå många mer alliance så man kan omöjligt göra ett q själv utan att man blir gankad..
´

ironi.. på stormscale smeker Curse, Khan ALLT... fan i fredags vart IF, SW STV, Duskwood, Westfall U NAME IT! ÖVERTAGET.. hordes every fucking where!... fyfan.. nu hare lugnat sig lite, men innan när man såg en horde kanske man bugade sig o dom lät en gå, detta har ju ändrats... Ses man av en horde då e man dö (high lvl såklart). Fast jag måste erkänna att jag älskar honor Very Happy smekte lite i STV igår. Har 36 honor kills, o för varje dunkar hjärtat lika mkt Very Happy såååååå underbart.

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Stridhen



Joined: 24 Aug 2004
Posts: 374

PostPosted: Sun Apr 24, 2005 13:30 pm    Post subject: Reply with quote

asså jag menar inte själva raidsen utan det här små dödandet hela tiden.. bara dom springer förbi en så dödar dom en.. asjobbigt kmr alltid 5 vs1
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Sun Apr 24, 2005 13:33 pm    Post subject: Reply with quote

stridhen wrote:
asså jag menar inte själva raidsen utan det här små dödandet hela tiden.. bara dom springer förbi en så dödar dom en.. asjobbigt kmr alltid 5 vs1


Sluta gå ensam, gå i party.
Själv har jag 318 HK.
Back to top
View user's profile Send private message
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Sun Apr 24, 2005 14:14 pm    Post subject: Reply with quote

På Daggerspine är det typ 51:49 för Alliance totalt, men 1:4:1 för Horde när det gäller lvl 60 chars. Fördel Horde från 50 och uppåt typ.

Något man får tänka på också är att de som spelar Horde ofta är de som är mer intresserade av PvP-delen, iaf på de servrar jag spelat har Alliance vart riktigt dåliga på att slå tillbaka raids o.s.v. Så en 60:40 fördel för Alliance behöver inte betyda så mkt. Dock är det klart att än större skillnader märks.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Mole^^



Joined: 30 Apr 2003
Posts: 1215
Location: Borås...

PostPosted: Sun Apr 24, 2005 16:38 pm    Post subject: Reply with quote

Vi ( alliance ) raidade Tarren Mill för ett tag sedan.... fick ca 100HK usch så kul det var! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Gramner



Joined: 21 May 2003
Posts: 1326
Location: Luleå

PostPosted: Sun Apr 24, 2005 18:25 pm    Post subject: Reply with quote

Har drygt 200 HK nu (varav 90% solo). Det är ungefär 50/50 Alliance/Horde på Shattered Hand men man märker att Horde är grymt mycket fegare än Alliance. Mest PvP är det i Hillsbrad och det är ofta 40vs40 lvl50+ men 9 ggr av 10 sitter Horde och campar i Tarren Mill och rycker ut nån gång lite snabbt för att sedan springa tillbaka in. Grymt jobbigt och det är extremt sällan Alliance har gjort likadant. Tummen ner för Hordes på Shattered Hand alltså.

Vill gärna ha lite fair 1vs1 fights men det är sällan man får chansen utan man får springa i utkanten av hordeklungorna och köra hit-n-run.
Back to top
View user's profile Send private message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Sun Apr 24, 2005 19:28 pm    Post subject: Reply with quote

På bloodfeather e de typ dubbelt så många horde som alliance! var svårt när de raidade astranaar..men vi tog dom ändå till slut Smile ...gainar man "ranks" genom HKs lr??? Smile ..o får man "poängen" imorn lr ?? de ska ju kommai slutet av veckorna
_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Sun Apr 24, 2005 22:11 pm    Post subject: Reply with quote

SilentPredator wrote:
På bloodfeather e de typ dubbelt så många horde som alliance! var svårt när de raidade astranaar..men vi tog dom ändå till slut Smile ...gainar man "ranks" genom HKs lr??? Smile ..o får man "poängen" imorn lr ?? de ska ju kommai slutet av veckorna


är 100% säker på att svar på dessa två frågor du ställer får du genom att läsa hela denna tråd.
Din rank uppdateras varje fredag under maintence. Och din poäng (hoppas jag förstod dig rätt) uppdateras ju efter varje "frag".

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Sun Apr 24, 2005 23:58 pm    Post subject: Reply with quote

har lite mer än 800HK och jag har inte pvp:at mycket alls. men om man är ett gäng kanske 10-15 lvl60 priests, mages och rogues i en raid group i Hillsbrad så öser det in HKs Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Victor



Joined: 24 Jul 2004
Posts: 777
Location: München

PostPosted: Mon Apr 25, 2005 3:34 am    Post subject: Reply with quote

jag äger lätt! 3 HK på lvl 13 -_-
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Gramner



Joined: 21 May 2003
Posts: 1326
Location: Luleå

PostPosted: Mon Apr 25, 2005 13:26 pm    Post subject: Reply with quote

Har snart 300 HK men då är 95% av dem gjorda solo.

Att döda en person solo ger en ungefär lika mycket Contribution Points som att döda 40 st i ett Raid.
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Mon Apr 25, 2005 13:30 pm    Post subject: Reply with quote

Gramner wrote:
Har drygt 200 HK nu (varav 90% solo). Det är ungefär 50/50 Alliance/Horde på Shattered Hand men man märker att Horde är grymt mycket fegare än Alliance. Mest PvP är det i Hillsbrad och det är ofta 40vs40 lvl50+ men 9 ggr av 10 sitter Horde och campar i Tarren Mill och rycker ut nån gång lite snabbt för att sedan springa tillbaka in. Grymt jobbigt och det är extremt sällan Alliance har gjort likadant. Tummen ner för Hordes på Shattered Hand alltså.

Vill gärna ha lite fair 1vs1 fights men det är sällan man får chansen utan man får springa i utkanten av hordeklungorna och köra hit-n-run.


Det där är skitsnack. Du säger att de är fegare än alliance, men det är för att du är alliance. Om alliance-spelare gankar och fegar på samma sätt, kommer du märka det? Nej, just det.
Back to top
View user's profile Send private message
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Mon Apr 25, 2005 14:46 pm    Post subject: Reply with quote

Alla gankar alla...PvP systemet funkar absolut inte som det ska funka för stunden. Man ska inte döda en grå i onödan...enligt mig så tycker jag att Blizzard ska fixa pvp zoner som de hade i daoc...dvs emain som de hete där...då sprang man där o döda varandra som lvl 50 (maxlvln) solo eller i grp fick man välja själv...men de flesta valde grp iofs....men som sagt. DaoC hade en av de bättre pvp systemen som jag har vart med om också. Blizzard har mycket att arbeta med
Back to top
View user's profile Send private message
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Mon Apr 25, 2005 14:59 pm    Post subject: Reply with quote

Ninjja wrote:
Alla gankar alla...PvP systemet funkar absolut inte som det ska funka för stunden. Man ska inte döda en grå i onödan...enligt mig så tycker jag att Blizzard ska fixa pvp zoner som de hade i daoc...dvs emain som de hete där...då sprang man där o döda varandra som lvl 50 (maxlvln) solo eller i grp fick man välja själv...men de flesta valde grp iofs....men som sagt. DaoC hade en av de bättre pvp systemen som jag har vart med om också. Blizzard har mycket att arbeta med


Battlegrounds kommer ju i nästa patch, så då är nog det löst ska du se.


Last edited by GhosteN on Mon Apr 25, 2005 15:11 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Mon Apr 25, 2005 15:01 pm    Post subject: Reply with quote

Systemet buggar som fan, man ska få contribution points varje dag (Nej inte varje vecka, det är ranken) men det får man ju inte... Man borde få dishonor för att döda gråa och just nu är det zerg vs. zerg... Helt omöjligt att få en 1v1, och om man skulle lyckas få det så ska det alltid komma någon och säga "I WANT HK TOO!" och gå med i fighten...

Honor systemet är långt ifrån klart (imo) och kommer aldrig att funka bra förens BG's kommer ut i nästa patch
Back to top
View user's profile Send private message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Mon Apr 25, 2005 15:47 pm    Post subject: Reply with quote

det är inte 100% säkert att vi får CP (contribution points) för våra HK kills ;( ..blizzard är inte säkra Sad
_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Mon Apr 25, 2005 22:53 pm    Post subject: Reply with quote

Ska bara säga en sak till..
tänker flama hela guilden Khan på Stormscale....GANKERS hela bunten, som inte har något bättre än att spöa lowbies...öajfaäjaf


sorry för offtopic
Back to top
View user's profile Send private message
sundevil



Joined: 24 May 2003
Posts: 608
Location: Skiftar

PostPosted: Tue Apr 26, 2005 1:33 am    Post subject: Reply with quote

Ninjja wrote:
Ska bara säga en sak till..
tänker flama hela guilden Khan på Stormscale....GANKERS hela bunten, som inte har något bättre än att spöa lowbies...öajfaäjaf


sorry för offtopic


Finns pve-servrar annars Wink

alliance gillar inte horde , och horde gillar inte alliance

_________________
-- Brynäs i mitt hjärta --
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Tue Apr 26, 2005 10:08 am    Post subject: Reply with quote

Ninjja wrote:
Ska bara säga en sak till..
tänker flama hela guilden Khan på Stormscale....GANKERS hela bunten, som inte har något bättre än att spöa lowbies...öajfaäjaf


sorry för offtopic


lowbies försökte ju stoppa dom i SW i fredagss, det gick ju nice :p

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lace



Joined: 15 Feb 2003
Posts: 879

PostPosted: Tue Apr 26, 2005 18:07 pm    Post subject: Reply with quote

SilentPredator wrote:
det är inte 100% säkert att vi får CP (contribution points) för våra HK kills ;( ..blizzard är inte säkra Sad


Hur får Contribution points då ?

_________________
www.myspace.com/victorlarsson
www.myspace.com/laceband
http://www.purevolume.com/laceband
www.motiveproductions.se
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies