HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Trött jag blir....
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mons



Joined: 29 Dec 2002
Posts: 40

PostPosted: Sun May 25, 2003 21:54 pm    Post subject: Trött jag blir.... Reply with quote

Detta har ingenting med cs och göra men ville bara be alla att sluta/inte köra rattfulla. En kompis blev farlamad igår, helt i onödan. Trots att det är frestande att ta en tur så ge fan i det...
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Sun May 25, 2003 22:39 pm    Post subject: Reply with quote

Det finns tyvärr allt för många kvällar som slutar i tragedi på detta sätt!!

En fruktansvärt bra film jag såg i lördags innan bion var "Att döda ett barn" att Skarsgård familjen.
Den går innan filmen börjar och är väldigt rörande och känslosam.
Back to top
View user's profile Send private message
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Sun May 25, 2003 23:41 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
En fruktansvärt bra film jag såg i lördags innan bion var "Att döda ett barn" att Skarsgård familjen.
Den går innan filmen börjar och är väldigt rörande och känslosam.


Men har inget att göra med rattfylla?
Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bruno



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1427

PostPosted: Mon May 26, 2003 1:25 am    Post subject: Reply with quote

[gobbe]alpha wrote:
Det finns tyvärr allt för många kvällar som slutar i tragedi på detta sätt!!

En fruktansvärt bra film jag såg i lördags innan bion var "Att döda ett barn" att Skarsgård familjen.
Den går innan filmen börjar och är väldigt rörande och känslosam.

ahh.. har läst den novellen och även skrivit referat om den lr vafan d heter...
men visst är d tråkigt när sånt händer, att människas liv kan ta så snabb vänding, det är sjukt.
Back to top
View user's profile Send private message
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Mon May 26, 2003 7:06 am    Post subject: Reply with quote

Trist att höra om din kompis Devola.
Hur kommer man över att man tvingas sitta i rullstol resten av sitt liv på grund av en jekla fyllekajja som inte kan låta bilen stå när han/hon e full som ett aber!


Rattfyllerister är inget trevligt släkte.

Har själv erfarenheter då min älskade kusin Jörgen och hans blivande fru blev påkörda och dödade av en rattfyllerist här i stäket när de var i Stockholm för att hälsa på mig. Dubbelbegravning av två 24-åringar är inte roligt. Rattfylleristen gick fri pga teknialiteter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[KACFM]Widing



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1448
Location: Vadstena

PostPosted: Mon May 26, 2003 9:17 am    Post subject: Reply with quote

Ajajaj, tycker riktigt synd om din kompis. Hur förlamad bllev han? Hur mkt eller lite det nu en blev så är det för jävligt.

Fattar inte hur man kan få för sig något så dumt som att köra rattfull. Jaja man tänker inte efter så mkt när man är fuller, men har man rätt inställning när man är nykter så sätter man sig inte bakom ratten när man är full.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Mon May 26, 2003 10:55 am    Post subject: Reply with quote

*host* gobbe, DK *harkel*
Back to top
View user's profile Send private message
FLU|Swedish Cop



Joined: 05 Jan 2003
Posts: 1452
Location: Stockholm

PostPosted: Mon May 26, 2003 11:32 am    Post subject: Reply with quote

Jag vill bara passa på att citera den kända journalisten som vi stoppade och visade sig vara rattfull.

" har ni inget bättre för er?"

Nä, det hade vi inte... Evil or Very Mad
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
McQwert



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1639
Location: Västkusten

PostPosted: Mon May 26, 2003 12:12 pm    Post subject: Reply with quote

Swedish Cop 1 wrote:
Jag vill bara passa på att citera den kända journalisten som vi stoppade och visade sig vara rattfull.

" har ni inget bättre för er?"

Nä, det hade vi inte... Evil or Very Mad


...Och ännu en gång tappar McQwert tron på mänsklighetens överlevnad Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Mon May 26, 2003 15:05 pm    Post subject: Reply with quote

[siLL]Urethra wrote:
*host* gobbe, DK *harkel*


*host* siLL, DK *harkel*
Back to top
View user's profile Send private message
[HVMK]Linedance



Joined: 12 Dec 2002
Posts: 2531
Location: borås

PostPosted: Mon May 26, 2003 15:07 pm    Post subject: Reply with quote

hmm. sätt i alcolås på bilarna så man får köra olika fort beroende på vilken promille man har.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
dyring



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1195
Location: helsingborg

PostPosted: Mon May 26, 2003 15:27 pm    Post subject: Reply with quote

[HVMK]Linedance wrote:
hmm. sätt i alcolås på bilarna så man får köra olika fort beroende på vilken promille man har.


Duh, alcolås i bilarna, så långt är jag med, men byt ut olika fort till inte alls om man har 0.2 promille

Nötter, personligen har jag iaf en 3-4 ggt gått hem 7 km mitt i natten trots att jag haft bilen parkerad bredvid pga att jag druckit en 3-4 öl. Och sen gått tillbaks igen på dagen efter och hämtat bilen.

//dyring
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Mon May 26, 2003 15:58 pm    Post subject: Reply with quote

dyring wrote:
[HVMK]Linedance wrote:
hmm. sätt i alcolås på bilarna så man får köra olika fort beroende på vilken promille man har.


Duh, alcolås i bilarna, så långt är jag med, men byt ut olika fort till inte alls om man har 0.2 promille

Nötter, personligen har jag iaf en 3-4 ggt gått hem 7 km mitt i natten trots att jag haft bilen parkerad bredvid pga att jag druckit en 3-4 öl. Och sen gått tillbaks igen på dagen efter och hämtat bilen.

//dyring


Så ska det låta! Där har ni en redig karl som tar sitt ansvar som bilägare!!

Allt tjafs om att man "bara" druckit "några" öl så man kan köra är bullshit!
Man behöver inte ha 2-3 promille för att man ska köra dåligt...det räcker ffs men ha druckit 1-2 öl för att man inte ska hinna reagera och när du har ett liv på ditt samvete kommer du i resten av ditt liv hata dig själv för att du tog bilen den kvällen.
Back to top
View user's profile Send private message
[HVMK]Linedance



Joined: 12 Dec 2002
Posts: 2531
Location: borås

PostPosted: Mon May 26, 2003 16:08 pm    Post subject: Reply with quote

nehhe. jag försökte bara vara lite diplomatisk. jag kan la fan inget om trafiksäkerhet.

anyhow. jag kan inte ens cykla bara jag är lite lullig Very Happy jag håller mig till promenad.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Mon May 26, 2003 16:22 pm    Post subject: Reply with quote

finns det inte bilar med alkolås ?
Typ som man måste blåsa i innan man kan starta den.. ?
Back to top
View user's profile Send private message
X9



Joined: 13 Jan 2003
Posts: 486

PostPosted: Mon May 26, 2003 18:04 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]ErnsT-HummeR wrote:
finns det inte bilar med alkolås ?
Typ som man måste blåsa i innan man kan starta den.. ?


Jo.. man får som ungdom billigare försäkring om man har ett sådant alkolås. Men e det fint att glida omkring med en jävla sak som man måste blåsa i varje gång man ska starta bilen? Den kanske e lite seg så att man måste blåsa som en tok, och då blir man ju yr och det e minst lika farligt =)
Jag tycker att personer som har blivit tagna för rattfylla ska vara tvungna att ha ett sådant lås när dom får tillbaks körtkortet..

Ps. INTE kul om förslaget om alkolås går igenom, för jag har ingen större lust att punga ut 6-7000 på ett sådant bara för att andra idioter håller på och kör rattfulla Confused Personligen skulle jag aldrig komma på tanken att köra full.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Mon May 26, 2003 18:09 pm    Post subject: Reply with quote

Nice X9 wrote:
Ps. INTE kul om förslaget om alkolås går igenom, för jag har ingen större lust att punga ut 6-7000 på ett sådant bara för att andra idioter håller på och kör rattfulla Confused Personligen skulle jag aldrig komma på tanken att köra full.


Jag är för förslaget som sådant. Nya bilar med obligatoriskt alkolås, merkostnad: några tusen. Klockren sak för staten att gå in och subventionera. Klart du inte skulle komma på tanken, men tror att en del rattfyllon också är sådana som aldrig skulle komma på tanken, fast lite mindre aldrig. Sen när du säljer bilen då, nye ägaren?
Jag tror inte på konceptet med en blankett att fylla i vid bilköp med frågan "Har du tänkt köra fuller med denna bil? 1.JA 2.NEJ". På nya bilar låter det fint med alkolås. Köper man ny bil tycker jag man får leva med det.

/ Anders
Back to top
View user's profile Send private message
X9



Joined: 13 Jan 2003
Posts: 486

PostPosted: Mon May 26, 2003 19:24 pm    Post subject: Reply with quote

& [FreezeBitch]Lupus wrote:
Nice X9 wrote:
Ps. INTE kul om förslaget om alkolås går igenom, för jag har ingen större lust att punga ut 6-7000 på ett sådant bara för att andra idioter håller på och kör rattfulla Confused Personligen skulle jag aldrig komma på tanken att köra full.


Jag är för förslaget som sådant. Nya bilar med obligatoriskt alkolås, merkostnad: några tusen. Klockren sak för staten att gå in och subventionera. Klart du inte skulle komma på tanken, men tror att en del rattfyllon också är sådana som aldrig skulle komma på tanken, fast lite mindre aldrig. Sen när du säljer bilen då, nye ägaren?
Jag tror inte på konceptet med en blankett att fylla i vid bilköp med frågan "Har du tänkt köra fuller med denna bil? 1.JA 2.NEJ". På nya bilar låter det fint med alkolås. Köper man ny bil tycker jag man får leva med det.

/ Anders


Du har iofs en poäng där.. Men jag är ändå emot.. är man så dum att man kör rattfull ska man inte ha körkort över huvud taget..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Mon May 26, 2003 19:40 pm    Post subject: Reply with quote

Ingen normalt funtad person kör rattfull med vilje.
Jag säger idag att jag aldrig ska köra rattfull och har aldrig gjort det men jag kommer köra bil med mer än 0.2 promille i blodet mer än 1 gång i mitt liv.
Det kommer komma tillfällen då man tyvärr "måste" köra rattfull.
Midsommar afton, alla är fulla som svin, klockan slår 02:00 och en stackare kör foten genom en glasruta och det pissar blod. Närmaste sjukhus ligger 12 mil därifrån. Ambulansen hinner inte köra från sjukhuset, till festen och sedan tillbaka igen innan stackaren förblöder... vem kör honom in till sjukhuset?! Eftersom alla är fulla som svin så blir det den som är mest nykter.

Det är lika illa att köra båt som bil. Olyckan är mer överhängande med bil men det är endå rattfylla.

Tänk dig att du just har öppnat en resturang. Du kör rattfull och kör på och dödar en person.
Du har 1 liv på ditt samvete. Du har dödat en helt oskyldig person på grund av att du var för snål att ringa en taxi. "-2 öl gör väl inget?!" var det sista du tänkte innan du satte dig i bilen. Hade du haft alkolås på bilen hade du varit tvungen att ringa en taxi.
Dessutom så kommer din resturang gå betydligt sämre för att du förlorar ditt tillstånd att servera alkohol och kommer inte få tillbaka det.

Så...du har dödat en person. Förstört en hel familj. Satt dig själv i personligkonkurs för din resturang går konkurs och du har fortfarande skulder kvar och din bil är täckt med blod....

Sämre än så kommer du aldrig må i hela ditt liv.
Back to top
View user's profile Send private message
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Mon May 26, 2003 20:50 pm    Post subject: Reply with quote

har själv kört rattfull en gång för några år sedan från halmstad till ängelholm (ca 8 mil antar jag) en midsommarafton...3 kompisar i bilen varav en av dem va helt utslagen, därför oxo inte en susning om att hans liv svävade i mina händer.
något jag ångrat starkt efter bilfärden och det första jag gjorde när vi kom fram (helskinnade) så fällde jag mig själv en ordentlig fight-club feting rakt i tinningen...
efter detta har jag aldrig satt mig bakom ratten ens med minsta lilla promille i blodet, har även en gammal arbetskollega som suttit i en bil (renault 5) som blev totalt demolerad av en rattfyllerist...min kollega va helt å hållet oskadd men fick sitta aldeles brevid sin man som satt å dog brevid henne.
rattfyllerister är på tok för vanligt och bara i nv-skåne området så kan jag räkna upp minst 5 pers i 18-22 års åldern som kört ihjäl sig själva...

alcolås borde helt klart vara standard i alla nya bilar...en självklarhet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies