HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Början
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft
View previous topic :: View next topic  
Author Message
fillebus



Joined: 18 Sep 2004
Posts: 627
Location: Lomma

PostPosted: Sat Apr 30, 2005 9:55 am    Post subject: Början Reply with quote

Hejsan!

Hade tänkt att köpa WoW och då undrar jag om någon har något råd vilken gubbe som är bra/bäst. Kan ingenting eftersom jag inte spelat wc3 eller något liknande.

Funderar på en dwarf paladin, är det ett bra val?

Tack för svaren Very Happy

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
jhkkhkjkh



Joined: 03 Apr 2005
Posts: 39

PostPosted: Sat Apr 30, 2005 9:57 am    Post subject: Reply with quote

Jag tror att du skulle satsa på Mage . .

lvl 40 mage du då är man riktig pro Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Erazor



Joined: 31 Dec 2002
Posts: 410
Location: Home

PostPosted: Sat Apr 30, 2005 10:35 am    Post subject: Reply with quote

det beror helt på vilken typ av spelare du är, gillar du melee karaktärer som kan ta massor med stryk och som står längst fram hela tiden så är pala lr warrior nått för dig. I annat fall så är Mage ett bra alternativ, själv har jag en lvl 56 mage på Burning Legion, min lilla gnome äger allt Wink
_________________
// Macbook Pro //
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Sat Apr 30, 2005 10:52 am    Post subject: Reply with quote

Warrior så kan du spela lite på egen hand utan grupp också.

Om du är Warrior kan du använda mail osv. och tåla mycket.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
jhkkhkjkh



Joined: 03 Apr 2005
Posts: 39

PostPosted: Sat Apr 30, 2005 10:56 am    Post subject: Reply with quote

Erazor wrote:
det beror helt på vilken typ av spelare du är, gillar du melee karaktärer som kan ta massor med stryk och som står längst fram hela tiden så är pala lr warrior nått för dig. I annat fall så är Mage ett bra alternativ, själv har jag en lvl 56 mage på Burning Legion, min lilla gnome äger allt Wink


lvl 56 Mage det var som bara den!Razz


Last edited by jhkkhkjkh on Sat Apr 30, 2005 19:53 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
fillebus



Joined: 18 Sep 2004
Posts: 627
Location: Lomma

PostPosted: Sat Apr 30, 2005 12:02 pm    Post subject: Reply with quote

Ok, tack så mycket för tipsen
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Sat Apr 30, 2005 12:29 pm    Post subject: Reply with quote

I början går det mycket snabbare, och är roligare, att spela med en meleeklass. Typ Paladin, Warrior eller Rogue. Speciellt Rogue dödar och expar fruktansvärt snabbt. Dock är det så med Paladin att de på hög level inte gör speciellt mycket skada, har ett par kompisar med 60-Paladins och de klagar alltid på det. Iofs är de svåra att få död på också, så det jämnar väl ut sig. Priests är fruktansvärt sega de första typ 20 levlarna, men därefter börjar det bli bättre. Mages gör galet med skada, om du bara är försiktig eller gruppar med en Priest klarar du allt Wink

Om du har för avsikt att spela denna första gubbe hela vägen till 60 (Vilket du väl iofs inte kan veta nu) rekommenderar jag att inte spela rogue, eller ens hunter. Detta då de i high-lvl instanser (typ "dungeons") inte är alltför eftertraktade i stor mängd, och det finns fruktansvärt många av dem. Medan en Priest eller Warrior alltid är eftertraktad.

Men jag skulle tro att Paladin skulle funka bra som första karaktär. Eller kanske ännu hellre en Druid. Detta då du inte fyller samma roll i gruppen hela tiden, ger lite variation. En präst, åtminstone i en femmannagrupp, har som jobb att hela. En warrior är tank. That's it... det kan också vara kul, och man är som sagt alltid eftertraktad (Får privmess från folk 6lvls högre man aldrig träffat, bara för att de måste ha med sig en priest nånstans). Skulle också tro att Paladins är ganska "straightforward", du kan lära dig i lugn och ro. Själv älskar jag min Warlock så här långt, men jag tror inte det finns någon klass som använder fler olika spells och abilities Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Sat Apr 30, 2005 12:35 pm    Post subject: Reply with quote

Mage - Bäst på att göra stor skada med spells
Rouge - Bäst på att göra stor skada melee
Warlock - Kung på area of effect (aoe) skada, dvs. skada spela fiender samtidigt. Har även soulstone som räddar vid wipe (om alla i gruppen dör så kan den med soulstone på sig återupplivas) och möjligheten att summona folk (användbart).
Paladin/Shaman - Kan ta helt okej med stryk och samtidigt hela. Är lite sådär mitt i mellan warrior och priest.
Priest - Healbot, kung på att se till att laget överlever.
Druid - Mkt bra på att hela samt buffa laget, kan även battle-resurrecta vilket är mkt användbart. Kan även tanka bra i björnform.
Hunter - Gör riktigt bra med skada och har pet som kan tanka. Kan även se olika typer av fiender på kartan som små prickar (tracking).


Mer info:
http://www.wow-europe.com/en/info/classes/
Back to top
View user's profile Send private message
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Sat Apr 30, 2005 12:57 pm    Post subject: Reply with quote

Erazor wrote:
det beror helt på vilken typ av spelare du är, gillar du melee karaktärer som kan ta massor med stryk och som står längst fram hela tiden så är pala lr warrior nått för dig. I annat fall så är Mage ett bra alternativ, själv har jag en lvl 56 mage på Burning Legion, min lilla gnome äger allt Wink


1. Du är gnome

2. Du är lowbie

3. Du är gnome

:/
Back to top
View user's profile Send private message
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Sat Apr 30, 2005 12:58 pm    Post subject: Reply with quote

&tussilago wrote:
Mage - Bäst på att göra stor skada med spells
Rouge - Bäst på att göra stor skada melee
Warlock - Kung på area of effect (aoe) skada, dvs. skada spela fiender samtidigt. Har även soulstone som räddar vid wipe (om alla i gruppen dör så kan den med soulstone på sig återupplivas) och möjligheten att summona folk (användbart).
Paladin/Shaman - Kan ta helt okej med stryk och samtidigt hela. Är lite sådär mitt i mellan warrior och priest.
Priest - Healbot, kung på att se till att laget överlever.
Druid - Mkt bra på att hela samt buffa laget, kan även battle-resurrecta vilket är mkt användbart. Kan även tanka bra i björnform.
Hunter - Gör riktigt bra med skada och har pet som kan tanka. Kan även se olika typer av fiender på kartan som små prickar (tracking).


Mer info:
http://www.wow-europe.com/en/info/classes/


det är mage som är kung på aoe och warlocks på dots Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Victor



Joined: 24 Jul 2004
Posts: 777
Location: München

PostPosted: Sat Apr 30, 2005 13:33 pm    Post subject: Reply with quote

om du inte har någon att levla med så är hunter ett riktigt bra val med ett djur som tar all skada så kan du stå och skjuta som fan!
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Sat Apr 30, 2005 14:25 pm    Post subject: Reply with quote

Som Patron sa, aoe kung = mage. Warlock funkar som backup aoe om det finns en mage i teamet, dör alldeles för lätt för att kunna vara main.
Mest skada gör ju helt klart en rogue.
Om du börjar sent och vill hitta grupper attt köra instancer med och kanske få chansen att joina ett bra guild så är mitt tips att lira präst. Dom får man aldrig för många av Very Happy
För solo funkar väl Hunters bäst. Upp till dej vad du gillar Smile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
fillebus



Joined: 18 Sep 2004
Posts: 627
Location: Lomma

PostPosted: Sat Apr 30, 2005 14:37 pm    Post subject: Reply with quote

Jag får nog helt enkelt testa mig fram lite...
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Sat Apr 30, 2005 16:37 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har hört det motsatta, att warlocks är bättre på aoe. De warlocks jag spelat med har gått in med aoe i fighter med flertalet mobs.
Har inga belägg direkt egentligen, mest vad jag hört och sett.
Mages gör ju fet skada med sina fireballs bl.a.
Back to top
View user's profile Send private message
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Sat Apr 30, 2005 21:54 pm    Post subject: Reply with quote

Mages dör ju mycket fortare än en warlock. En WL kan ju trots allt få 5k hp, vilket ju är en hel del. Skulle de sen vara Demonology-speccade med Soul Link (Eller vad det nu heter) så betyder ju det att deras hp i praktiken fördubblas.

Dock kan situationen vara helt annorlunda vad gäller skada, men en warlock tål en hel del stryk Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Sun May 01, 2005 11:07 am    Post subject: Reply with quote

Lathund wrote:
Mages dör ju mycket fortare än en warlock. En WL kan ju trots allt få 5k hp, vilket ju är en hel del. Skulle de sen vara Demonology-speccade med Soul Link (Eller vad det nu heter) så betyder ju det att deras hp i praktiken fördubblas.

Dock kan situationen vara helt annorlunda vad gäller skada, men en warlock tål en hel del stryk Wink


En warlock använder hellfire eller vad det heter för aoe, även om de inte har mobs på sej så gör deras egna hellfire massa skada på dem, om en maga går in först och tar agro av allt är det ok för en warlock att köra aoe, men inte annars. Vårat 5mans team som vi spelade med från i stort sett lvl1-60 va: warrior, priest, warlock, druid och jag som mage.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Erazor



Joined: 31 Dec 2002
Posts: 410
Location: Home

PostPosted: Sun May 01, 2005 13:23 pm    Post subject: Reply with quote

PatroN wrote:
Erazor wrote:
det beror helt på vilken typ av spelare du är, gillar du melee karaktärer som kan ta massor med stryk och som står längst fram hela tiden så är pala lr warrior nått för dig. I annat fall så är Mage ett bra alternativ, själv har jag en lvl 56 mage på Burning Legion, min lilla gnome äger allt Wink


1. Du är gnome

2. Du är lowbie

3. Du är gnome

:/


1. Du är njubb

2. Du är njubb

3. Gnome powah!

_________________
// Macbook Pro //
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
skum



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1270
Location: Ölberga

PostPosted: Sun May 01, 2005 13:50 pm    Post subject: Reply with quote

Magen äger warlock på aoe.
_________________
Give em the boots
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Sun May 01, 2005 19:51 pm    Post subject: Reply with quote

skum wrote:
Magen äger warlock på aoe.


allt detta tjafs... allt beror på talents. Har en kompis som kör endast fire, en annan som kör fire o arcane (han smeker på aoe, den andra inte). Talents spelar mkt stor roll i detta anseende.

Ontopic:
Vill du lära dig spelet o är beredd att sedan starta om, kör rouge.
Vill du lära dig men vill slippa starta om, kör priest.

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Sun May 01, 2005 21:08 pm    Post subject: Reply with quote

neonB wrote:
skum wrote:
Magen äger warlock på aoe.


allt detta tjafs... allt beror på talents. Har en kompis som kör endast fire, en annan som kör fire o arcane (han smeker på aoe, den andra inte). Talents spelar mkt stor roll i detta anseende.

Ontopic:
Vill du lära dig spelet o är beredd att sedan starta om, kör rouge.
Vill du lära dig men vill slippa starta om, kör priest.


Jag har börjat spela, spelat snart 2 veckor.
Gjorde en rouge till level 19, det var ingenting för mig och nej, helt fel smak. Rougen kan inte ta agg, tål inte mycket, endast gå bakom och slå lite då en annan har agget (står och tar stryk).

Spelade om och gjorde en priest, den är nu i level 15 och spelar dagligen med den. Visst priest är roligt, fast ibland funderar jag på om jag inte skulle ha valt en Warrior istället för att kunna göra skada och gå ensam, samt tåla mycket och bara springa in i fienderna.
Warrior kan använda dem tyngsta rustningarna om jag inte vet fel, dvs. mail etc. Är du Priest kan du endast gå ensam upp till level 9, sedan måste du hela tiden gå med någon grupp.

"Vill du lära dig men vill slippa starta om, kör Warrior" är vad jag skulle tycka. Warlocks osv. vet jag inte hur mycket dem tål eller hur mycket dem kan stå mitt i en hög och slåss. Warrior är i alla fall dem som står som "tanks" och tar stryk mot bossar.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies