HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Början
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Sun May 01, 2005 23:35 pm    Post subject: Reply with quote

Handlar inte bara om hur bra de är på låga levlar. Visst är det enklare att spela en melee-klass i början, så är det i alla spel. Men en warrior kommer göra förhållandevis allt mindre skada efterhand, det handlar inte bara om att kunna ta stryk. En Mage tål ingenting, men kan hålla fienden på avstånd med ex. frost nova, och gör tillräckligt med skada för att döda dem innan de ens kommer fram. Sen vad gäller Warlock så har de ju sina pets. Ex. är Voidwalkern en utmärkt tank på lägre levlar, har även en taunt-skill så den kan hålla aggro riktigt bra. Alltså behöver warlocken inte stå mitt i högen.

Själv har jag alltid tyckt casters vart mycket roligare än meleeklasser. Och du kan utan problem gå ensam efter lvl 9 med en präst ju. Visst, i jämförelse med en rogue går det riktigt segt, men det får man räkna med. Speccade om till Shadow med min prälle nyss (lvl 44) för att testa, och de e fan vad man dödar snabbt nu Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Mon May 02, 2005 6:35 am    Post subject: Reply with quote

reboot wrote:
Är du Priest kan du endast gå ensam upp till level 9, sedan måste du hela tiden gå med någon grupp.


Tycker jag inte alls stämmer. Självklart går det snabbare men man kan klara sig själv. Har man någon snäll mage som kan ge en vatten så kan man smacka på med smite osv. i varje fight.
Back to top
View user's profile Send private message
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Mon May 02, 2005 11:35 am    Post subject: Reply with quote

&tussilago wrote:
reboot wrote:
Är du Priest kan du endast gå ensam upp till level 9, sedan måste du hela tiden gå med någon grupp.


Tycker jag inte alls stämmer. Självklart går det snabbare men man kan klara sig själv. Har man någon snäll mage som kan ge en vatten så kan man smacka på med smite osv. i varje fight.


woord

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Stridhen



Joined: 24 Aug 2004
Posts: 374

PostPosted: Mon May 02, 2005 12:31 pm    Post subject: Reply with quote

&tussilago wrote:
Mage - Bäst på att göra stor skada med spells
Rouge - Bäst på att göra stor skada melee
Warlock - Kung på area of effect (aoe) skada, dvs. skada spela fiender samtidigt. Har även soulstone som räddar vid wipe (om alla i gruppen dör så kan den med soulstone på sig återupplivas) och möjligheten att summona folk (användbart).
Paladin/Shaman - Kan ta helt okej med stryk och samtidigt hela. Är lite sådär mitt i mellan warrior och priest.
Priest - Healbot, kung på att se till att laget överlever.
Druid - Mkt bra på att hela samt buffa laget, kan även battle-resurrecta vilket är mkt användbart. Kan även tanka bra i björnform.
Hunter - Gör riktigt bra med skada och har pet som kan tanka. Kan även se olika typer av fiender på kartan som små prickar (tracking).



Mer info:
http://www.wow-europe.com/en/info/classes/



warlocks gör mer dmg med spells än vad mages gör...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
dyring



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1195
Location: helsingborg

PostPosted: Mon May 02, 2005 13:04 pm    Post subject: Reply with quote

Min druid är lvl 60, och är skitkul. Var lätt att spela hela vägen, möjligtsvis lite seg lvl 30-40 ungefär. Dödar ganska långsamt, men kan ta igen det med att plocka högre level mobs än de flesta andra klasser (oranga mobs är inget problem för en druid, röda går oftast relativt smärtfritt också, om än det tar en evighet att få ihjäl dem).

Sen så spelar jag en låglevel präst nu lite, har han på lvl 20. rätt kul, och inte alls så stora problem att soloa med som en del säger (jag har enbart soloat) och det har går fort.

spelat en hunter till vl 16 också. Ha en pet är kul, men ändå inte riktigt min grej.

Sen oavsett klass, om du vill ha plats i höglevelinstanser, (BRD/BRS/strt/scholo) så visst, man måste ha en healer och en tank, men i övrig, 9 av 10 grupper väljer en trevlig hunter/rouge före en otrevlig mage som damagedealer.

Undantaget är i vissa fall de allra högsta instancerna, Onyxia och MC, efterssom de större guilderna ofta stänger vissa positoner, de vill bara ha ett visst antal av vissa klasser. Möjligt sakerändras dock, klasser balanceras om - Om några månader kanske huntern är bäst dmgdealer, och ingen vill ha med en mage, vem vet.


//dyring

_________________
MER BAHRAIN ÅT FOLKET!!!

www.freezebitch.dk/
www.freezebitch.dk/forum
Back to top
View user's profile Send private message
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Mon May 02, 2005 13:59 pm    Post subject: Reply with quote

Alla som säger "du har fel den här klassen gör mer skada, och bla bla."
Det beror alldeles på gear, talents och hur bra spelaren är.
Har kört rätt länge med en rolig addon för att ha koll på hur mycket skada folk gör, blir alltid som en liten tävling varje fajt. Damagemeter
http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=791
(Av min erfarenhet: rogue>mage>hunter/warlock, och aoe: mage>allt. men det är alltså varån raidgrupp)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
skum



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1270
Location: Ölberga

PostPosted: Mon May 02, 2005 15:04 pm    Post subject: Reply with quote

Hmmm håller med tallent build e det viktigaste.
Det är stor skillnad på hur man ska ha sin build jag har speccat om mig 5gr. Bara för att passa in i olika lägen.

Alla som säger att warrior gör mycket skada har väll lite fel.
Speccar man i Fury kan man slå ganska hårt och göra mycket dmg, men om man ska vara med dom stora pojkarna o leka då är det itne skada man ska gå på som warrior utan protection. Du ska vara som rocky du ska ta alla smällar, se till att inte nån ge sig på dom andra i partyt. Och låta caster o rouges stå för dpsen.
Speccar man en mage rätt så finns det inga caster som kan ta en mage dmg.
Vist warlocken gör mer skada på en singel träff. Men kör försten som gör 100000dmg vinner Very Happy då vinner magen lätt.


Men iaf dom mest efterfrågade klasserna är helt klart. Präst, Warrior och Mage. sen i ett party bör man ha med en andra healer eller en warlock för soulstone. sen kan ha med resten av packet Razz
Fast sen beror det på vad man ska göra, druider är ju klockrena i UBRS och Palladins är väll ett pluss att ha med när man möter undeads.

_________________
Give em the boots
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Mon May 02, 2005 15:15 pm    Post subject: Reply with quote

GhosteN wrote:
Alla som säger "du har fel den här klassen gör mer skada, och bla bla."
Det beror alldeles på gear, talents och hur bra spelaren är.
Har kört rätt länge med en rolig addon för att ha koll på hur mycket skada folk gör, blir alltid som en liten tävling varje fajt. Damagemeter
http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=791
(Av min erfarenhet: rogue>mage>hunter/warlock, och aoe: mage>allt. men det är alltså varån raidgrupp)


ahh nice prog! tankar de nu Smile

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Mr.sigge



Joined: 17 Sep 2003
Posts: 100
Location: Åkersberga 3 mil norr om Stockholm

PostPosted: Wed May 04, 2005 16:08 pm    Post subject: Reply with quote

Måste få säga att

:paladinen är riktigt kul och vara emellanåt, Väldigt lätt att sola med, men det går segt att döda.

:Warriorn är jättetråkig och lira med, det ända den e bra på är och tanka mobs och det är inte speciellt roligt för dig själv. Den dör nästan mot alla personer i pvp, rogue kan den klara av ordentligt.

:Mage riktigt rolig och spela med går snabbt att döda med och om man är duktig kan man klara av dom flesta i pvp.

:Roguen är rolig, mycket dps. Väldit lätt att sola med och klarar och döda många klasser i pvp.

:Shaman är väldigt kul liknande paladin men skadar lite mera och dör lättare.

Det är väll dom klasserna jag har hyffsad koll på jag ksulle valt en mage eller rogue om jag vore du

_________________
#ol-pojkarna irc | www.olpojkarna.tk
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies