HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Lägesrapport-topicen
Goto page 1, 2, 3 ... 101, 102, 103  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Thu Jul 28, 2005 20:00 pm    Post subject: Lägesrapport-topicen Reply with quote

Istället för att sitta och skriva att jag gjorde det och det i "Level-topicen" eller "Screen-topicen" så kan vi väl ta och skriva det här i den här topicen.

Vilka bossar ni dödat i MC, drops, eran nya equip, eran nya guild etc.
Lite av en skryttopic.


Posta bilder också.


Last edited by ishimura on Fri Jul 29, 2005 0:44 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Thu Jul 28, 2005 20:03 pm    Post subject: Reply with quote

Börjar jag då.

Idag så gick mitt guild in och hälsade på Onyxia för första gången.
Efter att par klumpiga pulls o respawns så lyckades vi ta oss ner till henne och slå lite.

Detta var som sagt våran första gång hos henne, vi hade 1 Mage, sammanlagt 30 pers.



onyxia1.jpg
 Description:
 Filesize:  147.53 KB
 Viewed:  1240 Time(s)

onyxia1.jpg



onyxia2.jpg
 Description:
 Filesize:  105.99 KB
 Viewed:  1176 Time(s)

onyxia2.jpg


Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Thu Jul 28, 2005 22:19 pm    Post subject: Reply with quote

MC upp till Ragnaros är på farmstatus, Onyxia likaså. Däremot i BWL, de två gånger vi försökt nånting, har det vart gott om wipes Wink Guilden är #2 bland Alliance, medan det är iaf två som är bättre på hordesidan (Har inte så jättebra koll där. Vet att iaf en är lååååååååååångt före oss). Vi är ingen "überseriös" guild utan är mer ute efter att ha kul vilket gör att det inte går framåt så snabbt. Ragnaros och BWL-bossarna blir nog inte av förrän folk kommer tillbaka från sitt sommaruppehåll och vi förbättrat vår equip ytterligare. Att vår maintank lämnade för tredje gången (don't ask :p) igår gör väl inte saker och ting bättre. Denna gång kommer han iaf inte tillbaka.

Inte mycket att skryta med, helt enkelt en hyfsat stor guild som kommit rätt långt vad gäller instanser, med bra sammanhållning och en hel del sjuka människor Wink Speciellt holländarna...

Vad gäller mig har jag vart 60 i snart 8 dagars playtime, eller kanske 6 veckor i verkliga livet. Vad gäller epics har jag tre st, två Prophecy och Truefaith Vestments. I övrigt är det bland de bättre blå items som finns, även om jag saknar en del från Dire Maul.

Dock gör namnet på tråden mig lite tveksam Wink Detta är inga bragder så, tycker kanske snarare att man kunde se tråden som en plats för "lägesrapporter", alltså hur det går för ens karaktär och för ens guild.

EDIT: Appropå inget, eller kanske din screen, har jag märkt att rogues har förbannat få hotkeys, och skärmen ser så tom ut hos DPSklasser då de sällan har hela raiden på skärmen. På min priest använder jag iaf 20 st så gott som hela tiden. potions och trinkets inte inräknat. På min warlock, redan på lvl 33, säkert ännu fler. Medan jag ser rogues med kanske 8-10 st totalt.

Ett par screens. Först hur det kan se ut på en raid, dock är screenen inte helt ny utan mitt UI ser lite annorlunda ut nu som ni kan se på nästa bild.


Bara ett screenshot jag råkade ta förut idag, kan inte se nu varför jag gjorde det men det visar iaf hur det ser ut just nu när jag spelar.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Fri Jul 29, 2005 0:02 am    Post subject: Reply with quote

För tre nätter sedan var jag med och dödade Garr och Baron Geddon.

Inatt dödade vi Shazzrah!



wowscrnshot_072805_234232.jpg
 Description:
 Filesize:  105.73 KB
 Viewed:  1144 Time(s)

wowscrnshot_072805_234232.jpg


Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Fri Jul 29, 2005 0:50 am    Post subject: Reply with quote

*Topicnamn ändrat*

Lathund.

Ni Priests har mycket mer att hålla koll på(Så som jag uppfattar det), dispell, heal, shield, buffs + alla era attacker så det blir mycket.

Jag har mina attacker 1,2,3 o.s.v. samt F1,F2,F3 o.s.v., resten använder jag musen till.

NeonB/Narya klagar på att jag ska ha alla raidgrupper på show, men varför?
Tar upp en massa plats och jag behöver inte se folks hp, buffs etc.

Har dock sänkt UI-scalen till nästan det lägsta vilket ger myyycket mer plats för bars, raidgrupper etc.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Fri Jul 29, 2005 12:28 pm    Post subject: Reply with quote

Sitter inte vid min dator nu, är hemma hos mor och far över sommaren och har bara 56k. Så jag har inte spelat sen slutet av maj men redan då hade man väl klarat av det mesta.
Spelar i Alliance guilden Inner Sanctum på Silvermoon PVE-server. Va först i europa med att döda Kazzak, 2a att ta Onyxia och 3a att döda Ragnaros efter 2 tyska guilder (dom va horde). Och om dom andra inte blivit lata nu sen jag tog semester har vi prenumererat på att alltid ta Kazzak och Azuregos direkt vid spawn utan att låta någon annan guild hinna först. ^^

Guilden har väl kommit en bit in i BWL efter att ha blivit locked-out nånn gång. Har inte provat BWL själv än eftersom jag inte kommer att ha tillgång till min dator och bredband på ytterligare en månad.
Men när jag kan så ska göra en update med hur det går i BWL och slänga upp några screens.

Inner Sanctum hette innan Minions of Mithril ifall det är nånn som känner igen det.

Edit: Hade över 40dagar /played i maj när jag spela sist, plus att jag har även en lvl53 alt med ca:7-8dagar spelade på.

Edit 2: Dom dödade visst Vaelestraz igår, den andra bossen i BWL. En annan va inte med dock Sad
När han dör är det:
1 warrior (main tank), 1 mage, 1 hunter och 5st paladins som fortfarande lever Smile Slänger upp ett par screens på det. Very Happy



vaelestraz_dead.jpg
 Description:
Den obligatoriska uppställningen
 Filesize:  119.88 KB
 Viewed:  1143 Time(s)

vaelestraz_dead.jpg



ss_148.jpg
 Description:
Paladins FTW!
 Filesize:  149.06 KB
 Viewed:  1111 Time(s)

ss_148.jpg



vaelloot9sh.jpg
 Description:
Ze phats!1
 Filesize:  69.98 KB
 Viewed:  1172 Time(s)

vaelloot9sh.jpg


Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Fri Jul 29, 2005 15:51 pm    Post subject: Reply with quote

Niiice! Bloodfang bältet!! Very Happy
_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Fri Jul 29, 2005 19:31 pm    Post subject: Reply with quote

I MC så utmärker ju sig alla bossar på sitt sätt.

Men i BWL, vad jag har sett så är det bara drakar, lite olika färg men annars ganska lika.
Har bossarna några speciella attacker/debuffs som gör dem svåra eller är det bara att tanka och dpsa?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Fri Jul 29, 2005 19:52 pm    Post subject: Reply with quote

godzpeed/Tisljan wrote:
I MC så utmärker ju sig alla bossar på sitt sätt.

Men i BWL, vad jag har sett så är det bara drakar, lite olika färg men annars ganska lika.
Har bossarna några speciella attacker/debuffs som gör dem svåra eller är det bara att tanka och dpsa?
Är nog jättesvårt om man bara behöver tanka /dpsa.
INTE
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MuffinMan



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1906
Location: Malmö

PostPosted: Sat Jul 30, 2005 10:57 am    Post subject: Reply with quote

Min första MC-run igår! Det var en pickup med massor med MC-noobs så det gick som det gick, vi lyckades komma till andra bron när man går mot Lucifron i alla fall! Very Happy
_________________
Life's a bitch! A #FreezeBitch.

Two muffins are sitting in an oven.
One muffin says to the other, "Phewww!! Its HOT in here."
The other muffin screams, "AHHH!!! A talking muffin!"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Sun Jul 31, 2005 22:35 pm    Post subject: Reply with quote

Har skaffat mig en alt. Human Warlock (Female ofc.), bara level5 och det är redan ganska mycket att ha reda på.

Som warrior är det charga, dra på en rend och demo shout sen bara sitta och picka Mortal Strike.
Men nu, allt ska på, DOT's, curses och sedan shadowbolta, någon som kan ge några tips hur man spelar Warlock bra?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Mon Aug 01, 2005 1:33 am    Post subject: Reply with quote

godzpeed/Tisljan wrote:
Har skaffat mig en alt. Human Warlock (Female ofc.), bara level5 och det är redan ganska mycket att ha reda på.

Som warrior är det charga, dra på en rend och demo shout sen bara sitta och picka Mortal Strike.
Men nu, allt ska på, DOT's, curses och sedan shadowbolta, någon som kan ge några tips hur man spelar Warlock bra?
Fotta en ful bild lol?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Maxz0r



Joined: 03 Feb 2003
Posts: 220
Location: Sundsvall

PostPosted: Mon Aug 01, 2005 1:34 am    Post subject: Reply with quote

Finns olika taktiker med warlocks, men den som funkar bra utan att ha dark pact är alt. 1

1.Void, låt voiden tanka alla mobs med du bara lägger på corruption och curse of agony, låt den sedan gö 1-2 torments för att du ska kunna lägag immolation utan att moben sticker på dig. sedan gör du 1-2 lifetaps så att du får tillbaka man sedan efter att voiden gjort 2-3 torments gö drainlife så du får tillbaka livet du förlorat av lifetap. Denna typ av PVE tar dock VÄLDIGT lång tid men du får ingen downtime efter.

2.Draintanking, börja med att lägga av 1 shadowbolt sedan immolation,curroption och curse of agony, och sedan drainlife tills moben dör.

3. Nuking, gö shadowbolt 2 gånger sedan då moben e framme gör du fear eller seduce. sedan gör du 2 shadowbolts igen. ibland tål mobsen väldigt mycket så du kan behöva gö väldigt måmga bolts. Denna taktik äter mana så du bör ha dark pact för denna, eller lifetap + first aid.


I instancer får du köra olika beroende på vilken downtime du vill ha osv.

1.Låt tanken ta på sig lite threat, sedan skjuter du iväg shadowbolts tills moben dör.

2. lägg på dina dots och sedan lifetapar du tills du får full mana sedan drainlife tills du får full hp.


Vilka talents du ska köra beror helt på vad för typ av warlock du ska ha.

1. PVE, gå affliction för dark pact så du kan äta ditt pets mana för att slippa downtime.

2. PVP, gå destruction för att få conflagate om du vill kunna göra mycket skada snabbt.

3.Survival, gå demonology för soul link och master demonologist. med både void och soul link tar du 60% mindre dmg, samt att du kan saca void för en bra sköld och gö summon igen instant. (Om jag skulel gå denna build med min warlock skulle folk behöva gö 7500 dmg för att jag ska dö, och jag va lvl 44 då ja räkna ut).

4. SM/ruin eller MD/ruin för hög dps, dock gör detta för mycket skada! (mm, faktiskt, om du har +dmg gear). i Instancer kommer du ta aggro från maintanken om du gör 2 crits irad. så om du gör en crit s måste du vänta en stund. detta p g a att warlocks kan gö 3000+ ganska lätt på crit + att om du väll gjort en crit så tar moben 20% extra skada från shadow i 12 eller 13 sec.

Jag kör med dark pact just nu för att slippa downtime då jag grindar, eftersom jag inte har någon som helst downtime så får jag högre dps än shadow priest vid grinding.

SM = shadow mastery
MD = master demonologist
SL = soul link
SS = soulstone

Det mesta jag skrivit nu är från egen erfarenhet, och resten är saker som de flesta på warlock forumet har sagt.

_________________
God jul och glad påsk!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
KeNTeK
Admin


Joined: 21 Jul 2004
Posts: 272
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Aug 01, 2005 1:38 am    Post subject: Reply with quote

hmm...kanske halv-dum fråga men ja undrar...
vart läggs de screenisar man tar?? hittar verkligen inte.

_________________
Angel headed hipsters, burning for the ancient heavenly connection, to the stary dynamo in the machinery of the night
Back to top
View user's profile Send private message
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Mon Aug 01, 2005 1:42 am    Post subject: Reply with quote

KeNTeK wrote:
hmm...kanske halv-dum fråga men ja undrar...
vart läggs de screenisar man tar?? hittar verkligen inte.
BOKSTAV:\Program\World of Warcraft\Screenshots kthxbyeomgwtfbbqroflpastej.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Aug 01, 2005 14:16 pm    Post subject: Reply with quote

Hade tänkt komma med en lång warlockpost innan jag scrollade ner och såg Maxz0rs. Finns nog inte mkt mer att tillägga Wink Dock vill ag bara kommentera ang. grinding med voidwalkern att det inte tar så lång tid att få död på dem ändå. Corruption, immolate, curse of agnoy, siphon life (Om du är Affliction speccad, vilket du väl borde vara med denna spelstil) + drain life eller kanske wand blir rätt bra DPS.

Dock är demonology, efter senaste patchen, nog det mest mångsidiga. Demonic Sacrifice är riktigt bra. Sacrifice av Succubus ger +15% shadowdmg i en timme, sacrifice av Felhunter återställer 2% av din totala mana var fjärde sekund. En lvl 57 lock jag känner körde det igår i DM (Hade två locks med oss) och han fick en bit över 100 mana var fjärde sekund. Detta även i combat såklart. I MC är detta sjukt bra vid bossfights.

För egen del var jag med första gången på Kazzak igår, tidigare har vi oftast vart för sega på att komma dit, medan vi nu var först trots att Forte (Bästa allianceguild på servern) hade 4 lvl 20 warlocks där för att få dit folk snabbt. Dock lyckades vi med konststycket att dra med oss två adds på båda våra försök, så det gick inget vidare. Dessutom saboterade en annan guild, Noctum (eller rectum som de kallas av de flesta), både för oss, Forte och en tredje allianceguild. För de som inte vet får Kazzak styrka och liv när någon dör (Och han skjuter shadowbolts på alla i närheten, oavsett om de är i gruppen som har "taggat" honom eller ej), så vill man sabotera springer man dit och dör. Detta är förbjudet, men det enda man får höra från Noctum är att vi är "nolifers" som klagar på andra i ett dataspel Rolling Eyes Till slut stack både vi och Forte därifrån. Såna här bossar kan vara riktigt jobbiga Sad

Förutom det så hade jag en bra dag i Dire Maul Wink Först denna bok (Efter ca. 25 DM West samt ett par East/North runs. Hade innan dess försett guilden med tre böcker för druider, en för warriors, en för paladins, två för hunters och en för mages. Förutom de som droppades för folk i grupperna) som ju ger denna trinket. När vi senare fortsatte våra runs för fler böcker droppade även Mindtap Talisman vilket gjorde mig riktigt lycklig Wink +15 mana/5 sec, +33 healing och +FR, grymt bra för Ragnaros/MC.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Tue Aug 02, 2005 1:34 am    Post subject: Reply with quote

Tack för tipsen, börjar förstå mer och mer. (Ding 15) Smile

Tänker nog sätta större delen av pointsen i Destruction-trädet, gillar att göra skada.


Ghosten och Lathund, har era guilds inga hemsidor?
Kul att sitta och läsa.


Nästa försök på Onyxia infaller 18.00 nu på Onsdag, fler är klara med pre-Q och vi har rekryterat fler healers samt mages.
Längtar. (:
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Tue Aug 02, 2005 2:05 am    Post subject: Reply with quote

Här är lite läsning om Ghostens guild, they are teh famous.
http://www.warcraft.nu/rapport/report.asp?Auto=276

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Tue Aug 02, 2005 2:31 am    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
Här är lite läsning om Ghostens guild, they are teh famous.
http://www.warcraft.nu/rapport/report.asp?Auto=276


Ty.


Kul att läsa när personer ska beskriva datorspel för folk som inte är så haj på det. ^^
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Tue Aug 02, 2005 10:29 am    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
Här är lite läsning om Ghostens guild, they are teh famous.
http://www.warcraft.nu/rapport/report.asp?Auto=276
Ursäkta språkvalet , men vad i hela helvete? Sulfuron död andra veckan? Ragnaros spawnad tredje? Helsjukt ju!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 101, 102, 103  Next
Page 1 of 103

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies