HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Jobbigt och levla upp en gubbe -> lösning
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft
View previous topic :: View next topic  
Author Message
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Sat Nov 26, 2005 21:21 pm    Post subject: Jobbigt och levla upp en gubbe -> lösning Reply with quote

Nu finns det en lösning på hur du slipper levla upp din egen WoW-gubbe.
Lösning hittar man på E-Bay för futtiga $1500 ..
http://cgi.ebay.com/WoW-Account-60-WARRIOR-Rank-14-GM-46-EPICS-LEGENDARY_W0QQitemZ8237217296QQcategoryZ4596QQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

OTROLIGT att någon kan lyckas sälja sin gubbe för $1500?
Dollarn har väl sjunkigt nu, så man ska väl passa på och köpa Cool

/Gustav
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Sat Nov 26, 2005 21:25 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tycker det är lite sjukt att man kan sälja sina gubbar för så mycket..
Hittade en annan sak:
http://www.blocket.se/view/6546581.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0
Samma sak såldes/säljs på Ebay:
http://offer.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewBids&item=8231926140

Är det nån av er som säljt en spel grejj någon gång, förutom typ "nintendo64" osv. utan mer som en gubbe eller nåt.

/G
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Micke



Joined: 06 Sep 2004
Posts: 712

PostPosted: Sat Nov 26, 2005 21:28 pm    Post subject: Re: Jobbigt och levla upp en gubbe -> lösning Reply with quote

reboot wrote:
Nu finns det en lösning på hur du slipper levla upp din egen WoW-gubbe.
Lösning hittar man på E-Bay för futtiga $1500 ..
http://cgi.ebay.com/WoW-Account-60-WARRIOR-Rank-14-GM-46-EPICS-LEGENDARY_W0QQitemZ8237217296QQcategoryZ4596QQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

OTROLIGT att någon kan lyckas sälja sin gubbe för $1500?
Dollarn har väl sjunkigt nu, så man ska väl passa på och köpa Cool

/Gustav


mm tänker på att lägga ett bud på den. Fan ligger på 90% att man ska Razz

_________________
WSAD! QE! (SPACE)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Sat Nov 26, 2005 23:42 pm    Post subject: Reply with quote

Asså fy fan vikka sjuka summor, visst det tar sin lilla tid att fixxa en sådan gubbe men ändå! Det e fan ett spel bara, roligt o punga ut så mycket pengar, sen kanske spelet försvinner inom några år, eller att man tröttnar på gubben Razz
_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Sun Nov 27, 2005 1:17 am    Post subject: Reply with quote

Om man skulle räkna alla timmar som han har lagt ner för att få en sån bra karaktär i spelet så är det 'billigt', inte för att jag säger att det är värt det eller nått, men om jag hade haft den eller min dåliga gubbe i jämförelse, så skulle det krävas räjält med pengar för att jag skulle sälja. WoW är hela livet för väldigt många och det finns väl rätt många som har bra mycket mer pengar en medelsvensson som mej.
_________________
To be is to do. -Sokrates-
To do is to be. -Sartre-
Do be do be do. -Baloo-
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
GhosteN
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 28 Aug 2003
Posts: 935
Location: Gbg

PostPosted: Sun Nov 27, 2005 1:25 am    Post subject: Reply with quote

Om man tänker att man har en gubbe med 100 dagar /played, så om man skulle fått 10kr/timmen för att spela så hade det fortfarande blivit 24000kr. Nu tänker ni kanske, men vadå, 100dagar played är det väl ingen som har.
Jodå, vi har rätt många i guilden som hade mer än 100dagar för rätt länge sen och jag skulle lungt va en av dom om jag inte slutat spela. Och då har jag inte ens spelat en enda timme under juni/juli eller större delen av augusti. Sen har ju amerikanarna haft spelet bra mycket längre också.
1500 dollahs för den.. billigt! Smile

Edit: hmm, 100dagar /played mot /100dagar /worked... 100spänn timmen svart... 240000riksdaler rakt ner i fickan, nu blev jag lite depprimerad.

_________________
To be is to do. -Sokrates-
To do is to be. -Sartre-
Do be do be do. -Baloo-
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Sun Nov 27, 2005 12:19 pm    Post subject: Reply with quote

Ja att man inte kom på den tanken att ta ett lån, köpa bekväm stol och kanon datror... Hoppa av skolan och satsa på att levla upp en WoW gubbe och sälja.. Attans att man ej kom på det tidigare, aja man får väl chansen när Diablo3 kommer sen om det är liknande WoW Smile

Ghosten wrote:

Edit: hmm, 100dagar /played mot /100dagar /worked... 100spänn timmen svart... 240000riksdaler rakt ner i fickan, nu blev jag lite depprimerad.


Hmm, hur menade du nu.. Du menar att man levlar upp en WoW gubbe för 10kr/timman eller.. och i 100 dagar.. och säljer den..
men man får ju inte ut 240.000 kr, utan kanske $1500. Eller? Jo men tänk om man skulle få betalt för dessa 10kr/timman, hehe. Då skulle det bli endel.
Fast det bör väl finnas någon idiot som betalar tim lön för att man ska levla upp en gubbe till lvl60. "Du får 5kr/timmen som du spelar, gubben ska vara en Warrior Alliance lvl60 och sen får du betalt hur många timmar som du lagt ner".

/Gustav
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Razza // Marre



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 603
Location: Linköping

PostPosted: Tue Nov 29, 2005 21:11 pm    Post subject: Reply with quote

Är inte själva grejjen att "jobba upp" sin gubbe?

Känns som man betalar för att nån spelar åt en, varför vill man de?

_________________
Mannens erektion beror på ett överdrivet intag av persilja, sparris, kronärtskockor och skaldjur!

Aristoteles, filosof
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Tue Nov 29, 2005 22:21 pm    Post subject: Reply with quote

Köpa en gubbe är som att fuska på ett spel.
Behöver inte säga mer.

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Micke



Joined: 06 Sep 2004
Posts: 712

PostPosted: Tue Nov 29, 2005 22:46 pm    Post subject: Reply with quote

Narya/neonb wrote:
Köpa en gubbe är som att fuska på ett spel.
Behöver inte säga mer.


sant på sätt och vis.

Olagligt att fuska men e det olagligt att köpa annras gubbar?

_________________
WSAD! QE! (SPACE)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Tue Nov 29, 2005 23:59 pm    Post subject: Reply with quote

Micke wrote:
Narya/neonb wrote:
Köpa en gubbe är som att fuska på ett spel.
Behöver inte säga mer.


sant på sätt och vis.

Olagligt att fuska men e det olagligt att köpa annras gubbar?


yep
Back to top
View user's profile Send private message
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Wed Nov 30, 2005 0:24 am    Post subject: Reply with quote

även olagligt att spela på någon annans account.
_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Evilbror



Joined: 20 Nov 2005
Posts: 21
Location: Storfors/Värmland

PostPosted: Wed Nov 30, 2005 10:16 am    Post subject: Reply with quote

jag har en polare till mig som kallas Raze på alakahir hans gubbe är värd sisådär 30.000 svenska kronor men när han är färdig kommer den att vara värd minst 40.000 kr.. han kommer doc alldrig sälja den men han har fått bud på den..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
reboot



Joined: 31 Jan 2003
Posts: 1655
Location: torsby

PostPosted: Wed Nov 30, 2005 16:10 pm    Post subject: Reply with quote

Evilbror wrote:
jag har en polare till mig som kallas Raze på alakahir hans gubbe är värd sisådär 30.000 svenska kronor men när han är färdig kommer den att vara värd minst 40.000 kr.. han kommer doc alldrig sälja den men han har fått bud på den..


Berätta mer om denna gubbe, varför den är värd 30.000-40.000?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Wed Nov 30, 2005 19:57 pm    Post subject: Reply with quote

Man kan itne veta hur mkt den är värd förrän man säljer den Wink Ingen aning om vad jag skulle kunna få för min, men om ngn vill ha en healbot så har jag bra gear och lär vara ett hyfsat val.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Wed Nov 30, 2005 20:56 pm    Post subject: Reply with quote

Nuc @ Stormscale, rank 14 gnome rogue:
20.000kr ungefär.

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
JustinSane



Joined: 15 May 2004
Posts: 595
Location: Borås

PostPosted: Wed Nov 30, 2005 21:51 pm    Post subject: Reply with quote

Evilbror wrote:
jag har en polare till mig som kallas Raze på alakahir hans gubbe är värd sisådär 30.000 svenska kronor men när han är färdig kommer den att vara värd minst 40.000 kr.. han kommer doc alldrig sälja den men han har fått bud på den..


fan kan man sälja en gubbe är man ju fan sjuk om man inte säljer dne för 40 00kr om man inte har grymt mkt cash
Back to top
View user's profile Send private message
Victor



Joined: 24 Jul 2004
Posts: 777
Location: München

PostPosted: Wed Nov 30, 2005 21:59 pm    Post subject: Reply with quote

Evilbror wrote:
jag har en polare till mig som kallas Raze på alakahir hans gubbe är värd sisådär 30.000 svenska kronor men när han är färdig kommer den att vara värd minst 40.000 kr.. han kommer doc alldrig sälja den men han har fått bud på den..


för 30000 skulle jag lätt sälja vilken jävla wowgubbe som helst

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Mole^^



Joined: 30 Apr 2003
Posts: 1215
Location: Borås...

PostPosted: Thu Dec 01, 2005 7:55 am    Post subject: Reply with quote

Narya/neonb wrote:
Nuc @ Stormscale, rank 14 gnome rogue:
20.000kr ungefär.


É du helt sikker på de?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Thu Dec 01, 2005 9:41 am    Post subject: Reply with quote

Om det är olagligt eller ej att köpa och sälja gubbar får ni ta med mts, vår lagexpert.

Ni har väl alla läst det avtal ni godkänner när ni installerat klienten och alla patchar (ni godkänner väl inte ett avtal utan att först läsa igenom vad det är ni godkänner??)? Däri står det att läsa att
http://www.wow-europe.com/en/legal/termsofuse.html del 1 paragraf E wrote:
You may not offer any Account for sale or trade, and any such offer:

is a violation of this Agreement;
may result in suspension or termination of the Account at Blizzard Entertainment's sole and absolute discretion; and
will not be opposable to Blizzard Entertainment.

Exakt om det är olagligt enligt den paragrafen överlåter jag till mts att berätta (om han någonsin hittar hit).

Däremot finns det en intressant punkt lite längre ner
http://www.wow-europe.com/en/legal/termsofuse.html del 8 wrote:
8. Selling of Items. Remember, at the outset of these Terms of Use, where we discussed how you were "licensed" the right to use World of Warcraft, and that your license was "limited"? Well, here is one of the more important areas where these license limitations come into effect. Note that Blizzard Entertainment either owns, or has exclusively licensed, all of the content which appears in World of Warcraft. Therefore, no one has the right to "sell" Blizzard Entertainment’s content, except Blizzard Entertainment! So Blizzard Entertainment does not recognize any property claims outside of World of Warcraft or the purported sale, gift or trade in the "real world" of anything related to World of Warcraft. Accordingly, you may not sell items for "real" money or exchange items outside of World of Warcraft.

Det är inte bara lustigt skrivet det dessutom säger att Blizzard äger alla imateriella föremål i spelet, så säljer du en karaktär så kan det tolkas som att du säljer någon annans föremål, och det är olagligt (sen om det håller i domstol vetesjutton).

I del "14. Ownership" så listas också sådant i övrigt som de äger, vilket inluderar WoW-filmer och chat-text i chat-rooms (transcripts of the chat rooms, är /whisper ett chat room?).

Slutklämmen är att det är ett avtalsbrott att sälja en karaktär. Om karaktären dessutom har kläder, föremål eller pengar så anser Blizzard att du säljer deras egendom, och om det håller i domstol så är det olagligt.

http://www.wow-europe.com/en/legal/termsofuse.html del 8 wrote:
14. Ownership. All title, ownership rights and intellectual property rights in and to World of Warcraft (including without limitation any user accounts, titles, computer code, themes, objects, characters, character names, stories, dialogue, catch phrases, locations, concepts, artwork, animations, sounds, musical compositions, audio-visual effects, methods of operation, moral rights, any related documentation, "applets" incorporated into World of Warcraft, transcripts of the chat rooms, character profile information, recordings of games played on World of Warcraft, and the World of Warcraft client and server software) are owned by Blizzard Entertainment or its licensors. World of Warcraft is protected by the copyright laws of the United States, international copyright treaties and conventions, and other laws. All rights are reserved. World of Warcraft may contain certain licensed materials, and Blizzard Entertainment’s licensors may protect their rights in the event of any violation of this Agreement.






Så då vet ni det. Alla som har ett konto bryter mot avtalet, och kanske mot lagen, om de säljer sitt konto. Om det är olagligt får någon som inte accepterat EULA och TOU vet jag inte, så köpa kan vara tillåtet. Däremot så kan ni nu sluta diskutera om det är olagligt eller ej, och därmed även sluta prata om exakt hur mycket ni skulle sälja er karaktär för. Däremot får ni gärna diskutera moralen kring att köpa och sälja karaktärer.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies