HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Fyrverkerier!
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
malakai



Joined: 18 Nov 2002
Posts: 1176
Location: Borås

PostPosted: Thu Dec 29, 2005 19:48 pm    Post subject: Fyrverkerier! Reply with quote

Ska ni handla nått iår? Stort eller litet?

Fråga: Finns de nått som motsvarar dom gamla "Thunder Kings" nuförtiden? Dom förbjöds väl för dom va så kraftiga?
Fan va kul vi haft med Thunder Kings, dom smäller som fan och spränger sönder de mesta Twisted Evil

Ska man ha ska de smälla utav bara h****te! fcuk ryssar och såna barnsmällare

_________________
Det har kommit upp nånslags tråd-träd ovanför tråden i tråden och jag hittar inte sidbläddraren!!

"Hur gör man två kilo fett attraktivt? Sätt dit en bröstvårta"
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
tutten



Joined: 16 Jan 2004
Posts: 460
Location: Örebro/Finland

PostPosted: Thu Dec 29, 2005 19:58 pm    Post subject: Reply with quote

köpte ett paket för 300:- + sånadär pangare som smäller och åker upp i luften. utanför EU kan man väl få tag i de förbjudna smällarna men vet inte hur det är med tullen då Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu Dec 29, 2005 20:18 pm    Post subject: Reply with quote

Förra året köpte jag en låda. Ni vet en såndär med en massa olika pyrotekniska saker i, som avslutas med ett crescendo.
Det var heeelt sugigt. 700:- för att stå och glo på nånting som iofs var vackert.
Näe, i år ska jag köpa uteslutande raketer. Stora raketer.
Lägger väl ut max 600:-

Smällare slutade jag med när jag var 12.

I mitt tycke är det just smällarna som är de farliga sakerna. Även om det är ryssar.

Ungarna pangar smällare dygnet runt flera dagar innan nyår.
Detta gör att hundar och andra djur får ett helvete mycket längre än de borde.
Jag tycker jättesyd om hundarna. Det gör jag, men en halvtimme om året borde man få unna sig.
Är det inte typ olagligt att skjuta raketer och kasta smällare annat än vid tolvslaget?

Vanliga smällare borde förbjudas hel och hållet.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Thu Dec 29, 2005 20:57 pm    Post subject: Reply with quote

jag fick inte köpa smällare för mina föräldrar efter att ha råkat spränga grannens brevlåda med en moddad kinapuff Embarassed undrar om det förbudet fortfarande gäller, måste ringa mamma och fråga Smile
_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Wobin_Hood



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1287

PostPosted: Thu Dec 29, 2005 21:03 pm    Post subject: Reply with quote

Var faen får ung******** alla smällare ifrån? Det låter som rena Beirut utanför mitt fönster. Är det inte 18 års gräns på fyrverkerier? Smugglar man sådant också eller är det deras korkade föräldrar som förser dem?
Undras hur många avsprängda fingrar och förstörda ögon skall det bli i år?
Back to top
View user's profile Send private message
pihl
Senior Admin


Joined: 26 Oct 2002
Posts: 1651
Location: root

PostPosted: Thu Dec 29, 2005 21:04 pm    Post subject: Reply with quote

blir nog inget fyrverkeri i år, ska nog bara gå ut i parken och kolla på andras Wink
_________________
satf - smrt.st
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Thu Dec 29, 2005 21:39 pm    Post subject: Reply with quote

här i oslo finns det butiker som bara säljer fyrverkerier. sen är inte oslo med i eu heller. tihihi

jag har iallafall inte köpt något och kommer inte göra det heller.

_________________
WAH GWAAN?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Thu Dec 29, 2005 23:36 pm    Post subject: Reply with quote

Köpte lite idag Smile
http://www.hammargrens.com där kan man kolla på dom olika fyrverkerierna, rätt skönt o se innan hur dom är så man inte blir så besviken om man lagt ut 700kr på något som lyser som en 10w lampa och låter som en tjej som fiser

_________________
I read somewere that their period attract bears, the bears can smell the menstruation.
Back to top
View user's profile Send private message
Falcon Bayerskt



Joined: 08 Aug 2003
Posts: 389
Location: Alingsås/Nossebro

PostPosted: Thu Dec 29, 2005 23:43 pm    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:

Är det inte typ olagligt att skjuta raketer och kasta smällare annat än vid tolvslaget?


Klippt från GP:

Avfyra med omdöme!
För många är nyårsafton en kväll då det kan vara okej att hantera gängse regler lite efter eget huvud. Men något egentligt undantag finns inte. I ordningslagens 3:e kapitel paragraf 7 står det: Pyrotekniska varor får inte användas utan tillstånd av polismyndigheten, om användningen med hänsyn till tidpunkten, platsens belägenhet och övriga omständigheter innebär risk för skada på eller någon beaktansvärd olägenhet för person eller egendom.
För ett ordinärt "familjefyrverkeri" kan det gå bra utan tillstånd men det gäller alltså att se till att fyrverkeripjäserna avfyras på ett tryggt och säkert sätt. Att vara nykter, att hitta en öppen plats, vara noga med säkerhetsavstånden och vara uppmärksam på vind och väderlek är några av de saker man bör tänka på för en lyckad avskjutning.

Ska nog lämna in ansökan hos Polisen *host host* Rolling Eyes

Nykter....sure, här ska det fanimej pangas så rutorna skallrar. Jag och grannen fräste iväg idag och shoppade pang pang....hehe.

Operation "Reta alla surgrannar" startar på nyår.

Champagnekorkar då, ganska farliga har jag hört Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Rickard



Joined: 22 Mar 2003
Posts: 1865
Location: I de östgötska skogarna (Valdemarsviks kommun)

PostPosted: Fri Dec 30, 2005 7:45 am    Post subject: Reply with quote

Det blir väl till att bränna av några salvor spårljus och ett par hagelskott och känna regnet (gäller bara att inte ta slug'en) Wink , som vanligt! Very Happy

Naevars, självklart skämtar jag. Men nog fan skulle det vara säkrare. Jag litar inte på de som tillverkar de förbannade fyrverkerierna. Förstår inte hur de får sälja dem? Svartkrut får man inte köpa då det bedöms som sprängmedel och således farligare än röksvagt krut. Även om det också är väldigt underligt att man får innhandla röksvagt krut utan licens. Men dessa jävla fyrverkerier kan man köpa både här och där utan bekymmer.

Krut är banne mig inga leksaker och borde vara förbjudet (även i form av fyrverkerier) för alla utan licens, vuxna såväl som barn. Och hur i helvete en vuxen människa (förälder eller ej) är funtad när man ger smällare/fyrverkerier till ett barn kommer jag aldrig förstå. När sedan barnet blir svårt skadat, invalidiserat eller dör så bör de komma ihåg vem det var som satte vapnet i barnets hand. Nae, förbjud skiten!

_________________
-Every day of my life I'm forced to add another name to the list of people who piss me off!-

-Live and let live-

-Om ett jobb är värt att göras är det värt att göras ordentligt-
Back to top
View user's profile Send private message
Kitano
Admin


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 828

PostPosted: Fri Dec 30, 2005 13:36 pm    Post subject: Reply with quote

Rex0z wrote:
så man inte blir så besviken om man lagt ut 700kr på något som lyser som en 10w lampa och låter som en tjej som fiser


HAHAHAHA !!! It's funny 'cause it's true! Razz Razz Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
X9



Joined: 13 Jan 2003
Posts: 486

PostPosted: Fri Dec 30, 2005 13:49 pm    Post subject: Reply with quote

Var precis ute och köpte nån liten pjäs, inget stort, en "rörbomb" med en stighöjd på ca: 130 meter, duger gott och väl för 250 kr.

Ang. Thunder King osv, fyy fan va kul man hade med dom när man var lite yngre.. sakna.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Sun Jan 01, 2006 12:19 pm    Post subject: Reply with quote

Vi hade en sån där fet låda och två stjärnbomber på det, summa? Cirka 1600;- Confused

Men vafan, det var en skön känsla att spränga min faders pengar Smile.

_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Sun Jan 01, 2006 17:17 pm    Post subject: Reply with quote

X9 wrote:

Ang. Thunder King osv, fyy fan va kul man hade med dom när man var lite yngre.. sakna.


Second that!!!

_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Wed Jan 04, 2006 22:29 pm    Post subject: Reply with quote

Jag och Kenny (Kultur) sköt på Nyårsafton ett "närljus" som någon anonym person hade snott hos millitären.. Alla som hade oturen att skjuta upp något samtidigt som jag tryckte ner splinten blev nog ledsna över att deras 5000:- pjäs inte syntes alls. Laughing

Fy fan va rädda vi var innan vi sköt av.. hahaha. För er som inte vet vad det är så är det i stil med nödljus, fast vitt ljus.. en boll av eld som flyger upp och hänger en stund i en liten fallskärm vad jag kan förstå. Iaf.. lyste upp halva Göteborg i runt 10-15 sekunder.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
sLinzR



Joined: 25 Jan 2003
Posts: 913
Location: Göteborg

PostPosted: Thu Jan 05, 2006 20:28 pm    Post subject: Reply with quote

haha magnus, ni är för sköna Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
HAP



Joined: 01 Apr 2003
Posts: 897

PostPosted: Fri Jan 06, 2006 5:46 am    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
Jag och Kenny (Kultur) sköt på Nyårsafton ett "närljus" som någon anonym person hade snott hos millitären.. Alla som hade oturen att skjuta upp något samtidigt som jag tryckte ner splinten blev nog ledsna över att deras 5000:- pjäs inte syntes alls. Laughing

Fy fan va rädda vi var innan vi sköt av.. hahaha. För er som inte vet vad det är så är det i stil med nödljus, fast vitt ljus.. en boll av eld som flyger upp och hänger en stund i en liten fallskärm vad jag kan förstå. Iaf.. lyste upp halva Göteborg i runt 10-15 sekunder.


Närlys trode jag att dem hette Smile jag har alltid drömt om att skuta upp 3-4 st på nyår runt 24:00

men jag har även hört att det fins värre saker ... något som heter mellanlys ellet nåt som man skjuter upp med GRG Very Happy
en sån skulle man ha.

_________________
ALLT beror på någonting annat.
Back to top
View user's profile Send private message
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Fri Jan 06, 2006 8:59 am    Post subject: Reply with quote

HAP wrote:
magnus wrote:
--< "Vi busade" >--


Närlys trode jag att dem hette Smile jag har alltid drömt om att skuta upp 3-4 st på nyår runt 24:00

men jag har även hört att det fins värre saker ... något som heter mellanlys ellet nåt som man skjuter upp med GRG Very Happy
en sån skulle man ha.

Det här kanske kunde vara något alla som är emot fyrverkerier borde köra igång med... typ... S-MHMF !! Semi-Militanta Hundägare Mot Fyrverkerier och fixa fram en jävla massa sånt och dra upp vid nyår för att ta bort det fina med fyrverkerierna.. eller..

Just jävlar.. en rätt stor grej är väl att de stackars jyckarna inte får vara i fred någon gång under dagen ens och att det inte bara är vid tolvslaget.. shit.. lär ju krävas en hel del ljusbollar iallafall.. Smile

Ska börja utveckla skydd för hundar!

_________________
_______________________________________________
- Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov. (låter vettigt)
- Min frihet slutar där din börjar (låter vettigt)
Back to top
View user's profile Send private message
santos_deluxe
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 14 Jul 2004
Posts: 1694

PostPosted: Fri Jan 06, 2006 13:27 pm    Post subject: Reply with quote

Det handlar ju om att det börjar smällas 2 veckor innan julafton, och håller på än idag varje natt. Mina hundar bryr sig inte det minsta, dom kan stå med när man skjuter upp dom och vifta på svansen. Men det finns också hundar som stressar ihjäl sig för att några snorungar ska leka en vecka efter nyår.

Där har vi en sak som är bra med många delstater i USA. Man måste söka lov för att få avfyra raketer, och leka med smällare är olagligt i många stater. Så skulle vi också ha, för jag kan tänka mig att det skulle vara utom-stadsbor som hade klagat på att storstadsbor förtör för dom. Då skulle utanför-stadsborna kunna få ansöka om att få avfyra raketer på nyyår.

Egentligen är det kanska ego att vilja smälla av raketer i stadsmiljöer. Jag tycker det är kul och skiter i om 100 andra tycker det är kasst. Speciellt hundar, dom har ingen själ som jag...

Kommer aldrig köpa smällare/raketer, inte ens till Zeke. Vill han ha det får han hitta nån annan som kan köpa åt honom...
Back to top
View user's profile Send private message
FrankJScott



Joined: 29 Nov 2022
Posts: 12756
Location: Swinging Lifestyle

PostPosted: Tue Mar 21, 2023 15:33 pm    Post subject: Free News For Choosing Custom Sportswear Reply with quote

For the man talking about basketball uniform design, custom nike basketball shorts, custom basketball jerseys no minimum, custom basketball tank tops, athlon sportswear, custom youth nba jerseys, I highly recommend this good on custom printed sportswear link or personalized ku basketball jersey, athlon sportswear, cheap basketball uniform packages, custom womens basketball jerseys, men custom basketball jerseys, basketball jersey design full sublimation, as well as this official source for custom basketball uniforms details as well as customize your own lakers jersey, spirit shop custom apparel and sportswear, custom youth basketball jerseys, custom lakers dog jersey, create your own basketball shorts, design basketball uniforms online, on top of this his comment is here about basketball uniforms wholesale forum which is as good as custom nba swingman jersey, custom nba jersey lakers, custom wnba jersey, custom lebron james jersey, design nike basketball uniforms, augusta baseball jerseys custom, . Also, have a look at this this contact form on reversible basketball uniforms advice as well as custom nba gear, custom mesh basketball shorts, cool basketball jersey designs, personalized basketball gear, computerized basketball jersey design, custom team basketball uniforms, alongside all this i thought about this for custom activewear url alongside all chicago bulls personalized shirt, design basketball uniforms online, create your nba jersey, custom ink basketball jerseys, cheap custom reversible basketball jerseys, blank basketball jerseys for printing near me, on top of that guy for custom made sportswear site which is also worth a look alongside all custom indiana basketball jersey, create your basketball jersey, custom men's basketball jerseys, unique jersey design basketball, custom aau jerseys, custom tar heels basketball jersey, also. I also suggest this his explanation on basketball uniforms packages link alongside all custom greek basketball jerseys, custom usc basketball jerseys, design jersey basket online, basketball uniform builder, team basketball uniforms reversible, custom basketball tops, on top of this sources tell me on custom sportswear usa advice as well as design your own basketball jersey online, basketball jersey design website, cheap custom reversible basketball jerseys, jordan basketball uniform builder, basketball jersey design sublimation, cheap team basketball uniforms, alongside all this site about custom sportswear tips on top of nike reversible basketball uniforms, cheap sublimated basketball uniforms, personalised basketball vest, 3d basketball jersey design, uk basketball jersey custom, custom basketball jerseys and shorts, which is also great. Finally, have a look at this clicking here for basketball uniforms packages tips with custom basketball shorts, basketball jersey design layout, customize your basketball jersey, personalized basketball uniforms, nba jersey design sublimation, basketball jersey design up and down, for good measure. Check more @ New Tips For Selecting Wedding Attire 9e258fb
_________________
Google it
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies