HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Why Perm ban
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Tazzy/TigoN
Guest





PostPosted: Sun Jan 15, 2006 20:59 pm    Post subject: Why Perm ban Reply with quote

jag fick perm ban först pga att ni admins skulle diskutera tiden på min ban sen dagen till igår var nog tiden på något mot 3000mins, sen titta jag i dag då den var något åt en 2467mins, sen så skulle jag titta nu igen & ser att de är Perm ban why?? jag fick ban för TD/TK.. (språket) sen så kom denna prem ban igen & varför detta? O.o
som jag hört nu av en Admin som jag ej nämner namn på sa att den perm ban fick du för du har fuskat/Ghost.. men de var på mitt Acc. för ett par Veckorsen, jag fick ban för Ghost (Perm) nu spela jag på min Lille brors Acc som inte borde ha prem ban,, det är ett helt nytt Acc & sen perm ban för Wh/Ghost på de med? borde inte vara så med tanake på att de är ett nytt acc (Ny Chans) Question
Back to top
Beff



Joined: 28 Jan 2005
Posts: 1
Location: Borås

PostPosted: Sun Jan 15, 2006 21:39 pm    Post subject: Reply with quote

OMGOMGOMG! DET VAR JAG SOM FUSKADE, VI GHOSTADE INTE, för helvete. Att ni inte ens kan fatta det. Ni är så jäkla snabba på att banna också. jag har spelat ett tag nu, och NU får jag en jävla permban för fusk, och det får Tazzy med?! Ni är lagom sega.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Sun Jan 15, 2006 21:55 pm    Post subject: Reply with quote

Nu får ni ge er båda 2!

Har inget med denna ban att göra men:
Du beff har erkänt att ni ghostat samt att du Beff fuskat
GE mig en enda andledning till att ni skall få spela här OAVSETT antalet acc ni har. Det är er vi inte vill ha här! Det spelar ingen roll om ni köper 1000 nya acc så är det fortfarande er vi inte vill ha här.

Ex:

Jag spelar med fusk å åker dit får en perm för ja fuskat då har ja inget här att göra. Jag köper mig ett nytt acc å spelar vidare trots att ja fuskat är ja då en "ängel igen" bara för jag har nytt acc

Svar:

Nej jag är samma person ändå, samma som har fuskat....
Jag personligen ser ingen som helst andledning att låta er 2 spela här mer.
Har inget med bannen att göra men ville få mitt sagt

//Woody

_________________

http://digg3r.blogspot.com/


Last edited by woody on Sun Jan 15, 2006 22:06 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Tazzy/TigoN
Guest





PostPosted: Sun Jan 15, 2006 22:03 pm    Post subject: Men om jag Reply with quote

Men om jag då köpter ett nytt acc i mön så kommer jag byta nick Också så behöver ni inte veta vem som är Tazzy/TigoN så jag finns på maffia än då.
Back to top
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Sun Jan 15, 2006 22:03 pm    Post subject: Reply with quote

ah så bra att du skrev i den här topicen beff, ni har ju liksom... knutit an till varandra.
Ja, beff blev bannad för wallhack och har tidigare erkänt att han ghostat tillsammans med tazzy. Tazzy har erkänt att han använt wallhack (men inte på swm), ghostat och sagt fula saker.
Så sett är ni bägge två fuskare enligt vår ståndpunkt och är inte välkomna tillbaka, nej inte ens med nya steamIDn heller.Att ni kommit tillbaka och härjat ytterligare visar bara ännu mer hur dåligt ni passar in här.
Att det har varit lite knas med att vi inte bannat tidigare har främst med att göra att vi inte tänkte på det, men vi hoppas verkligen att det här är utagerat nu och att ni fortsätter växa upp till fina människor som tar ansvar för sina handlingar och biter i det sura äpplet igen.
Quote:

Wonid: STEAM_0:0:9511032
Playername: tazzy/tigon
Bantime: Perm (min)
Reg date: 2006-01-15 19:03
Reg by: [KACFM]alakhai
Reg description: CP är inte ett skällsord, sen har du taskig attityd, inte önskvärt här

Wonid: STEAM_0:0:2500602
Playername: tigon/tazzy
Bantime: Perm (min)
Reg date: 2006-01-15 19:04
Reg by: [KACFM]alakhai
Reg description: samma som för ditt andra account

Wonid: STEAM_0:0:10028036
Playername: Beff
Bantime: Perm (min)
Reg date: 2006-01-15 18:39
Reg by: Makrillo
Reg description: Permbannad for WH

Wonid: STEAM_0:1:8229574
Playername: - #Doombringers > Beff
Bantime: Perm (min)
Reg date: 2005-11-20 17:45
Reg by: Fren
Reg description: wallhack

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805


Last edited by mts on Sun Jan 15, 2006 22:07 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Tazzy/TigoN
Guest





PostPosted: Sun Jan 15, 2006 22:06 pm    Post subject: i mön Reply with quote

I mörrn finns jag på Swm Med nytt Acc // Nytt Nick helt änkelt. Razz
Back to top
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Sun Jan 15, 2006 22:12 pm    Post subject: Re: i mön Reply with quote

Tazzy/TigoN wrote:
I mörrn finns jag på Swm Med nytt Acc // Nytt Nick helt änkelt. Razz

Jaha, då bannar vi dig igen, kanske från forumet och IRC också?
Vi vet att du (eller dina föräldrar) har Telia som ISP, vi har både din nuvarande (och alla andra IPadresser du använt) så vi kan nog ta hand om dig imorgon också. Enklast vore om du/ni helt och hållet spenderar er (uppenbarligen alldeles för väl tilltagna) fritid någon annanstans, kanske i skolan eller i verkligheten där ni förhoppningsvis får växa upp till underbara älskvärda människor.

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Tazzy/TigoN
Guest





PostPosted: Sun Jan 15, 2006 22:16 pm    Post subject: humm? Reply with quote

Jasså... sätter ni Perm ban utan en ända varning för min Attityd? Också??
ni säger först du fick den ban för TD/TK sen för Ghost,,, vad är jag Ban för?? jag kommer iaf vara inne & lira i mön igen med nytt Acc / Nytt Nick hos min morsa då du inte man veta vem som är jag, + att ska du sätta ban för jag Använder Tråd nu med på en sak jag vill dirkutera??
Back to top
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Sun Jan 15, 2006 22:20 pm    Post subject: Re: Why Perm ban Reply with quote

Tazzy/TigoN wrote:
jag fick perm ban först pga att ni admins skulle diskutera tiden på min ban sen dagen till igår var nog tiden på något mot 3000mins, sen titta jag i dag då den var något åt en 2467mins, sen så skulle jag titta nu igen & ser att de är Perm ban why?? jag fick ban för TD/TK.. (språket) sen så kom denna prem ban igen & varför detta? O.o
som jag hört nu av en Admin som jag ej nämner namn på sa att den perm ban fick du för du har fuskat/Ghost.. men de var på mitt Acc. för ett par Veckorsen, jag fick ban för Ghost (Perm) nu spela jag på min Lille brors Acc som inte borde ha prem ban,, det är ett helt nytt Acc & sen perm ban för Wh/Ghost på de med? borde inte vara så med tanake på att de är ett nytt acc (Ny Chans) Question


Först och främst vill jag be om ursäkt för den oerhörda inkonsekvens som rått i ditt fall Tazzy/Tigon. Det har varit ett antal vändor med dig, och vid alla tillfällen har olika admins varit inblandade, och detta leder ibland till mixxade budskap.

Och för att omnämna din ban så är det som så här, du har själv erkänt att du ghostat, vilket är hedersvärt, men förlåter inte brottet. Att Ghosta likställer vi med Wallhack, Speedhack, vilket annat hack som helst, vi ser det som fusk helt enkelt, och om man läst våra regler så framgår det klart och tydligt att fuskare bannas från SwM:s servrar permanent. Detta innebär att en fuskare aldrig är välkommen tillbaka, inte ens med ett nytt steamkonto. Det är alltså inte konton vi bannar, det är personen som begått regelbrottet. Kan även tillägga att det är någon någonstans som gjort en miss som inte bannat dig vid första tillfället då ghostningen var på tapeten, och det är alltså först och främst därför du kunnat spela kvar så länge som du kunnat.

Du är alltså först och främst bannad för att du ghostat med Beff, men även pga. den lite tråkiga attityd du tenderat att ha emot användare och administratörer på maffia. För att nämna något exempel så kan vi ju ta upp vårt möte häromdagen på IRC, jag nämde vilken WoW-server jag spelade på, du sa att det säkerligen var en noob-server, varpå du därefter följde upp varje mening jag skrev med ordet "kaka", när jag sedan uttryckligen sade att det är bättre att vara tyst än att spamma, så lugnade du inte ner dig, utan blev ännu värre. Detta är alltså inte ett sådant beteende som är önskvärt. Om folk uttryckligen ber en sluta med något, så börjar man inte göra det dubbelt så mycket. Att man sedan även lägger enorm energi och möda på att hitta in igen efter att man blivit bannad från IRCn, för att återuppta sitt föga smickrande beteende, säger ju en hel del om vad man prioriterar i sin kontakt med andra.

Ditt språk på servrarna har även det varit ovårdat, vilket framgår tydligt i de loggar som vi administratörer kikat igenom, och även detta står det skarpt om i reglerna.

Jag läste även i våra loggar att du sade att du blivit bannad utan att ha fått en varning, vår varning står varje gång man loggar in på servern, våra regler är vår varning. Du godkände reglerna när du gick in på servern, och sedan bröt du dem på så många olika punkter, att det är omöjligt för oss att det är omöjligt för oss att blunda för det här.

Sålledes är det som så att du är och förblir permanent bannad från maffias servrar, detta är alltså DU personligen, och inte ditt steamkonto. Du säger att du kommer komma in med ett nytt konto och spela imorgon, det är jätteskojigt att du gillar att spela på Maffia såpass mycket, men vore det inte bättre att lägga din energi på något mer givande? Så som att dra dig till ett community där folk faktiskt vill ha dig, eller rättare sagt, ett community med regler som du kan respektera och följa.

Tack och hej.
Back to top
View user's profile Send private message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Mon Jan 16, 2006 15:00 pm    Post subject: Reply with quote

Fått helt fel uppfattning på dig med andra ord Tazzy/TigoN. Förklarade mycket väl i lördags hur de låg till då vara jag iof omedveten om fuskanklagelserna osv.

Förklarade för dig att de är lika bra att ta ditt straff, som inte då var så länge.... sedan att du börjar käfta emot ha en tråkig inställning, taskig attityd mot medspelar och administratörer håller inte i längden hos oss på www.swm.se dessutom inte i de verkliga livet tänk på de.

Sedan är de väl olika från person till person vissa på nätet ska köra en coolimage osv. hoppas du gör detta också för om du har samma inställning i livet tycker jag personligen att du bör byta attityd....

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Tazzy/TigoN
Guest





PostPosted: Mon Jan 16, 2006 20:38 pm    Post subject: yepp Reply with quote

joo klart de men ni fuskanklagar mig som inte har fuskat på maffia & inte äns har aft fusk med min lille brors acc & sätter prem ban för fusk? har inte ens fuskat något på maffia jag vet bara för ett par veckorsen så var tydligen ghost time ban men nu tar ni de som fusk & sätter perm ban jag hade en mycket dålig attityd de vet jag själv,, men den ska jag fixa. men det hjälpte tydligen inte att ha den tiden som bara var 2543mins kavr typ,?? Crying or Very sad & sen så får man ban på er Q-net kanal bara för jag vill diskutera detta här i tråden... Confused
Back to top
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Mon Jan 16, 2006 20:47 pm    Post subject: Re: yepp Reply with quote

Tazzy/TigoN wrote:
joo klart de men ni fuskanklagar mig som inte har fuskat på maffia & inte äns har aft fusk med min lille brors acc & sätter prem ban för fusk? har inte ens fuskat något på maffia jag vet bara för ett par veckorsen så var tydligen ghost time ban men nu tar ni de som fusk & sätter perm ban jag hade en mycket dålig attityd de vet jag själv,, men den ska jag fixa. men det hjälpte tydligen inte att ha den tiden som bara var 2543mins kavr typ,?? Crying or Very sad & sen så får man ban på er Q-net kanal bara för jag vill diskutera detta här i tråden... Confused


Hade du läst min post så hade du förstått att vi ser ghostning som fusk och att vi bannar personen och inte kontot.
Back to top
View user's profile Send private message
Tazzy/TigoN
Guest





PostPosted: Mon Jan 16, 2006 20:52 pm    Post subject: Men. Reply with quote

Ni kan väll Inte sätta ban på irc & forum om jag vill diskutera & ett nytt acc borde vara en ny chans,, om jag nu fick den ban på Q-net så borde. de vara för de nya acc som jag inte har än Rolling Eyes
Back to top
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Mon Jan 16, 2006 21:04 pm    Post subject: Re: Men. Reply with quote

Tazzy/TigoN wrote:
Ni kan väll Inte sätta ban på irc & forum om jag vill diskutera & ett nytt acc borde vara en ny chans,, om jag nu fick den ban på Q-net så borde. de vara för de nya acc som jag inte har än Rolling Eyes


Du är inte välkommen på swm.se för att du fuskat oavsett om du har nytt acc eller inte Det har flera admins förklarat i ovanstående poster.

//Woody

_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
Tazzy/TigoN
Guest





PostPosted: Mon Jan 16, 2006 21:12 pm    Post subject: Varför? Reply with quote

Varför har man ban från er kanal på Q-net då? fick de efter tråden.

& att Mts säger att ni kommer sätta bna när jag har nytt & sådant, tycker ändå att det ska vara som en ny Chans,,. & om de är perm ban för Attityden. då är ni juu rätt Stränga, Shocked
Back to top
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Mon Jan 16, 2006 21:16 pm    Post subject: Reply with quote

SNälla Tazzy försök å förstå detta:

Det är dig som person vi bannar för du har fuskat.

En ny chans med nytt acc är detsamma som att vi tar bort en permban från ett bannat acc och det gör vi inte. Om du loggar in med ett nytt acc så vet vi att det fortfarande är tazzy och han har fuskat å bannar dig igen. Det finns inget att diskutera Tazzy en Perm ban = att du förlorat privilegerna att få spela på våra servrar för alltid. Det kan inte va så svårt att förstå eller hur ?

//Woody

_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
Tazzy/TigoN
Guest





PostPosted: Mon Jan 16, 2006 21:20 pm    Post subject: Faktisk inte, Reply with quote

Kan inte bara mot stå vill lira med Polarna som är på era servrar & vidare



nytt acc är detsamma som att vi tar bort en permban

humm jag Betalar faktiskt för en ny chans, om jag då köper nytt acc.
Back to top
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Mon Jan 16, 2006 21:25 pm    Post subject: Re: Faktisk inte, Reply with quote

Tazzy/TigoN wrote:

humm jag Betalar faktiskt för en ny chans, om jag då köper nytt acc.


Betalar ?!?!?!! ingen på swm.se har bett dig göra det. Det är upp till dig du blir bannad i vilket fall som helst. Snälla Tazzy försök att förstå att du inte är välkommen här mer om du så "betalar" för 100 nya acc....

Det är ditt eget fel att du inte får spela med dina kompisar här på swm.se inte vårat. Så ta det som en man och spela nån annanstans och fuska inte där så slipper du att detta händer på fler servrar.

//Woody

Hur mkt du än vrider och vänder på det så har du bränt dina skepp här.

_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
Tazzy/TigoN
Guest





PostPosted: Mon Jan 16, 2006 21:37 pm    Post subject: Jasså. Reply with quote

Får la sitta hos min mor & lira då.. om man nu ALDRIGÄr välkommen till backs.,
Back to top
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Mon Jan 16, 2006 21:46 pm    Post subject: Re: Jasså. Reply with quote

Tazzy/TigoN wrote:
Får la sitta hos min mor & lira då.. om man nu ALDRIGÄr välkommen till backs.,


Spela vart du vill hur du vill när du vill med vilket acc du vill spela presis hur du vill men inte hos swm.se

Nu svarar ja inget mer kunde ja skulle ja låsa tråden för har du inte förstått vad vi menar nu då går det tyvärr inte att förklara för dig. Synd att du inte förstår att det är ditt eget fel.....

_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY? All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies