HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
(Phat) loot-tråd - (diskussion)
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft
View previous topic :: View next topic  
Author Message
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Tue Jan 17, 2006 15:18 pm    Post subject: (Phat) loot-tråd - (diskussion) Reply with quote

Som trådtiteln antyder så är detta en tråd för att diskutera loot och dess för-/nackdelar i;

  • Vilken loot sitter du och drömmer om?
  • Vad sitter du och väntar på ska droppa i MC/BWL/etc?
  • Är Barman Shanker bättre än Core Hound Tooth?
  • Ska man som präst satsa allt på +healing? Spirit? Mp5s?
  • M.m.


Jag tänkte att de avlastar "Lägesrapport"- samt "Roliga bilder..."-trådarna lite från allmänt "spam".

Blir väl en sticky om det fungerar.

EDIT: Länka gärna till loot ni pratar om så det är enkelt att ta sig en titt på det.

Offtopic: Ska försöka få Fall att lägga in så att man bara behöver hålla över namnet för att se statsen och så.
Någon som vet vad det är på kodning och så på det? Hur det fungerar? Skicka gärna mig ett p.m. om du har någon information om det.


Last edited by &tussilago on Wed Jan 25, 2006 15:21 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Tue Jan 17, 2006 15:32 pm    Post subject: Re: (Phat) loot-tråd - (diskussion) Reply with quote

  • Vilken loot sitter du och drömmer om? Marshal, Field Marshal, Grand Marshal och Dragonstalker.
  • Vad sitter du och väntar på ska droppa i MC/BWL/etc? Sakerna till hunter-questen och Band of Accuria, Azshjre'thul, Crossbow of Smiting, Drake Fang Talisman. Kanske Dragonstalker Leggings.
  • Är Barman Shanker bättre än Core Hound Tooth? Nej.
  • Ska man som präst satsa allt på +healing? Spirit? Mp5s? Jag skulle kört på alltihop, kanske mer Mp5s än Spirit, med tanke på att det inte blir så mycket pauser...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Tue Jan 17, 2006 15:35 pm    Post subject: Reply with quote

Själv sitter jag och väntar på MC-reset då jag står på tur för Robes of Prophecy (springer runt med Dreadmist robe... Rolling Eyes Laughing). Fick axlarna denna instansen och får jag roben så saknar jag endast Circlet of prophecy.
Kommer att satsa på en kombination av Proph. och Trans. (3/5 eller 5/3) men har inte bestämt hur än.

Satt och smådregglade över Will of Arlokk igår. Slänga på en spirit enchant och den är guld i långa fighter (byt till den vid regen).
Back to top
View user's profile Send private message
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Tue Jan 17, 2006 15:35 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har lite utav ett dilemma.
Vet inte riktigt om jag ska gå för tvåhandsvapen och critgear eller efter Might/Wrath och sköldar.

En dröm vore att Razorgore tappar UB och att Vael lämnar ifrån sig Endless Rage.
Å andra sidan så vore inte Drillborer helt fel tillsammans med mitt QS.
Just nu har jag ganska exakt lika mycket tank gear som crit gear.

Får se, dropar ett grymt crit item så tar jag nog det och fortsätter bygga på med crit.
Lite mer osäker på tank gear, vet inte riktigt om vi behöver fler tanks, vi klarar hela MC galant och rör oss hastigt framåt i BWL utan större problem.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Jan 17, 2006 17:07 pm    Post subject: Reply with quote

Angående [item]-tag så ska jag ta det vilket år som helst med Fall... Jag ska bara hitta länken igen. Smile Jag återkommer i ärendet.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Tue Jan 17, 2006 17:22 pm    Post subject: Reply with quote

För egen del samlar jag på +healing gear (+627 med mitt vanliga gear. +740 om jag tar på mig Royal Seal istället för Shard of the Scale, byter ut Pendant of the Fallen Dragon mot detta samt tar på mig Truefaith istället för Prophecy)även om jag ju också vill ha mana/5s och spirit. På mitt senaste run fick jag Pure Elementium Band från Nef, vilket var en del i mitt "drömgear". Det jag vill ha i övrigt, och då räknar jag inte med AQ-items än så länge, är Robes of Transcendence (Dock vill alla priests ha den så jag väntar lite), Boots of Pure Thought (Om de bara vill droppa nån jävla gång...) vilka båda är sådant jag skulle använda direkt.

Sedan finns även denna hjälm och dessa brallor. Problemet där är dock att jag redan har ett dyrt ZG enchant på min hjälm, och Trans byxorna är bättre. Men jag ska nog skaffa båda Wink Även Jin'do's Evil Eye skulle vara fint, men då jag redan lagt ut ganska mycket på Pendant of the Fallen Dragon som är riktigt riktigt bra så känns det som slöseri att ta den amuletten också. Jag har aldrig direkt vart ute efter full Prophecy, men det skulle inte vara helt fel att ha på Vael, och för det saknar jag (Liksom två andra priests i guilden) bara byxorna, som typ aldrig droppar.

Något jag däremot är mycket nöjd med är kombinationen ringar, trinkets och wand, där man (Åtminstone inte enligt mig) kan få bättre. Dock har jag råkat sälja/slänga min gröna +healing wand, och inte lyckats skaffa en ny än Wink Men jag skulle ändå mest använda min vanliga wand

Sen vad gäller Proph/Trans: Jag ska försöka ha 3 trans/3 proph åtminstone, då de båda bonusarna är ganska bra att ha. 5 trans skulle vara härligt hos Razorgore tex.

Ser nu att jag länkat i princip all gear jag har (Min Allakhazam profile krånglar), men det känns trevligt att ha en tråd där man kan göra det utan att folk klagar Very Happy

EDIT: Jag läste just det senaste i Lägesrapporttråden... och JAG HATAR DIG TUSSI!!! VARFÖR skulle man vilja dissa dem? SadSad (Och Nexus Shards är inte ett tillräckligt bra skäl) Vi har två stycken i guilden, båda droppades när jag inte var där, och en +heal priest använder det ena paret medan den andre som vann (Druid) använder stormrage. Such a waste... Hade någon av 5-set bonusarna på Trans eller Proph varit riktigt värdefulla (Som på många andra set) hade jag nog inte brytt mig om dem, men nu är det inte så. Boots of Prophecy, som jag fortfarande använder, var min allra första Epic, känns som det är dags att byta ut dem. Och jag byter gärna ut 3 spirit mot 44 +healing, vilket är skillnaden mellan Proph och Pure Thought i raidavseende.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Tue Jan 17, 2006 17:32 pm    Post subject: Reply with quote

# Vilken loot sitter du och drömmer om? Just nu väntar jag på antingen Bloodfang hood eller Nightslayer Cover, eller möjligtvis något vapen Razz
# Vad sitter du och väntar på ska droppa i MC/BWL/etc? I MC vill ja ha alla Nightslayer jag ej har Razz ..i BWL vill ja gärna ha svärdet som broodlord kan droppa Razz och BF antar ja Very Happy Från Onyxia vill ja gärna ha Vis'Kag Bloodletter! som aldrig droppas dock
# Är Barman Shanker bättre än Core Hound Tooth? Nej!! Razz


ville bara svara på dom just nu Very Happy kan skriva mer sen när ja fått nått nytt![/b][/list]

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Tue Jan 17, 2006 18:26 pm    Post subject: Reply with quote

Vill bara säga att ni inte behöver svara på mina frågor ovan. Det var bara exempel på frågor man kunde ställa/diskutera.

Lathund: Inte mitt fel att mina bags blir fulla med fire- och nature-res. gear samt annat som man måste ha med sig (nycklar med mera). Sad
Back to top
View user's profile Send private message
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Tue Jan 17, 2006 18:37 pm    Post subject: Reply with quote

Eftersom blizzard är idioter och bäst på itemiziation så väntar jag på full GS och xbow of smithing, hunters är den mest itembegränade klassen vad gäller pvp
Back to top
View user's profile Send private message
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Tue Jan 17, 2006 19:01 pm    Post subject: Reply with quote

Som svar till MuffinMan:
Quote:
Eftersom vi rör oss så snabbt i MC så kan jag inte låta bli att tänka på Benediction, och sen, vilken enchant? Jag funderade länge på 55+ heal. Är det lönt eller overkill? Borde man kanske köra 22 int istället som alla andra?


För PvE: +55 healing eller +20 spirit. De är mycket bättre än +22 int.

För PvP och 5-10-mannainstanser: +22 int.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Tue Jan 17, 2006 19:08 pm    Post subject: Reply with quote

PatroN wrote:
Eftersom blizzard är idioter och bäst på itemiziation så väntar jag på full GS och xbow of smithing, hunters är den mest itembegränade klassen vad gäller pvp
Ska du köra 24/27?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Gramner



Joined: 21 May 2003
Posts: 1326
Location: Luleå

PostPosted: Tue Jan 17, 2006 19:08 pm    Post subject: Reply with quote

En annan rogue hade marginellt mer DKP än mig när CTS droppade, too bad. Men den är min nästa gång. Har ett par riktigt usla shoulders samt chest som jag tänkte byta ut mot BF men BF droppar liksom aldrig. Snart disenchantar vi Netherwind då snart alla mages i guilden har vissa delar medans t.ex. BF Shoulders/Chest aldrig har droppat. För övrigt har vi nog disenchantat lika mycket Nemesis om inte mer än vad Warlocks har lootat.

Just nu sittar man bara och idlar i väntan på att BWL resettas.
Back to top
View user's profile Send private message
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Tue Jan 17, 2006 19:25 pm    Post subject: Reply with quote

&MeGa wrote:
PatroN wrote:
Eftersom blizzard är idioter och bäst på itemiziation så väntar jag på full GS och xbow of smithing, hunters är den mest itembegränade klassen vad gäller pvp
Ska du köra 24/27?


21/30 (mm/surv)
Back to top
View user's profile Send private message
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Tue Jan 17, 2006 19:46 pm    Post subject: Reply with quote

PatroN wrote:
&MeGa wrote:
PatroN wrote:
Eftersom blizzard är idioter och bäst på itemiziation så väntar jag på full GS och xbow of smithing, hunters är den mest itembegränade klassen vad gäller pvp
Ska du köra 24/27?


21/30 (mm/surv)
Men om du satsar på 8/8 Giantstalker borde du ju ta 3/3 Barrage ändå Surprised
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Tue Jan 17, 2006 21:23 pm    Post subject: Reply with quote

&MeGa wrote:
PatroN wrote:
&MeGa wrote:
PatroN wrote:
Eftersom blizzard är idioter och bäst på itemiziation så väntar jag på full GS och xbow of smithing, hunters är den mest itembegränade klassen vad gäller pvp
Ska du köra 24/27?


21/30 (mm/surv)
Men om du satsar på 8/8 Giantstalker borde du ju ta 3/3 Barrage ändå Surprised


jag är ett ap-freak och är kär i lightning reflexes :/
Back to top
View user's profile Send private message
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Tue Jan 17, 2006 22:48 pm    Post subject: Reply with quote

Lathund wrote:
Som svar till MuffinMan:
Quote:
Eftersom vi rör oss så snabbt i MC så kan jag inte låta bli att tänka på Benediction, och sen, vilken enchant? Jag funderade länge på 55+ heal. Är det lönt eller overkill? Borde man kanske köra 22 int istället som alla andra?


För PvE: +55 healing eller +20 spirit. De är mycket bättre än +22 int.

För PvP och 5-10-mannainstanser: +22 int.


Lätt +55 healing för PvE. Slänga +20 spirit på Will of Arlokk (VILL HA!) eller Dancing Sliver när du har regen (byt vapen under regen).

Som sagt: +22 int i PvP.
Back to top
View user's profile Send private message
MuffinMan



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1906
Location: Malmö

PostPosted: Wed Jan 18, 2006 17:33 pm    Post subject: Reply with quote

Och eftersom jag lirar på PvE och hatar allt vad PvP heter (är sergant bara för 10% less cost) så blir det väl 55 heal då. Tackar.
_________________
Life's a bitch! A #FreezeBitch.

Two muffins are sitting in an oven.
One muffin says to the other, "Phewww!! Its HOT in here."
The other muffin screams, "AHHH!!! A talking muffin!"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fail



Joined: 27 Feb 2003
Posts: 522

PostPosted: Mon Jan 23, 2006 23:18 pm    Post subject: Reply with quote

Väntar på att nya guilden ska börja med MC (spelar på Chromaggus, ny server) och då blire väl BB och Rippern, sen lite nightslayer vore inte fel Wink

Fråga till pvprävar: är det värt det att ta rank 9 för pvpgear?

_________________
www.fulhack.tk
#fulhack.se
#hemvärnet
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
eberglund



Joined: 18 Nov 2003
Posts: 1848

PostPosted: Tue Jan 24, 2006 6:28 am    Post subject: Reply with quote

Lootade http://www.thottbot.com/?i=37602 från domos kista igår. Rätt okey PvP vantar.
Så nu har jag 6st epiqs, 4/8 Arcanist och Netherwind Crown.

Kommer hålla denna post uppdaterad med vilka items jag får.
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Tue Jan 24, 2006 18:22 pm    Post subject: Reply with quote

Fail wrote:
Väntar på att nya guilden ska börja med MC (spelar på Chromaggus, ny server) och då blire väl BB och Rippern, sen lite nightslayer vore inte fel Wink

Fråga till pvprävar: är det värt det att ta rank 9 för pvpgear?


Nej. Rogue PvP-set är helt värdelöst för att göra skada, det består 90% av hp.

PvP för mig = Mycket skada snabbt. Det fungerar inte med PvP-settet. PvP-settet är bara om att överleva länge och medioker skada.

Min gear börjar arta sig ganska bra (profil nedan), enda jag egentligen saknar är Drake Fang Talisman, BF Boots och Bracers. Chest vore nice, men jag överlever faktiskt utan den upgraden.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies