HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Priest Talent Revamp

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft
View previous topic :: View next topic  
Author Message
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Fri Feb 24, 2006 11:28 am    Post subject: Priest Talent Revamp Reply with quote

Äntligen får vi reda på våra nya talents;
http://www.wow-europe.com/en/info/underdev/1p10/priest/talents.html

Jag tycker de har lyckats BRA med att få holy till ett bra healing träd samtidigt som att man lätt kan lägga lite poäng i holy trädet för pvp-survivability. Man kan ju nästan våga sig på en holy/shadow (shadow/holy) specc. ju Smile
Jag tycker speciellt Spirit of Redemption (SoR) verkar mycket spännande och Lightwell är en cool idé också.

Posta era tankar kring (för)ändringarna!
Back to top
View user's profile Send private message
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Fri Feb 24, 2006 12:03 pm    Post subject: Reply with quote

http://www.wow-europe.com/en/info/underdev/1p10/priest/talents.html?50223213000000023510133200215500000000000000000
Mitt första test.

Jag gissar på att det är ungefär såhär:
3sec casttime för att spawna Lightwell som är uppe i 2minuter / 5 charges.
Någon chargar - startar en 10sec channel
Om han blir attackerad - stop channel.

EDIT

kom dock på att fighter som firemaw kan Lightwell vara grym i - bandage + lightwell så därför LÄR jag specca
http://www.wow-europe.com/en/info/underdev/1p10/priest/talents.html?50023213020000023505102030015510000000000000000

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Fri Feb 24, 2006 12:58 pm    Post subject: Reply with quote

Gillar att man gått från att tycka att massor av talents är onödiga till att i princip vilja ha ALLA Very Happy

Ett första test: http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/1p10priest/talents.html?05520213000000023025130032015510000000000000000

Då jag är +heal-junkie måste jag i princip lägga 30pts i Holy, och talents som Spiritual Guidance måste man ju bara ha. 10% mer dmg på smite och HF är ju bra det också Wink I Disc är jag inte säker vad gäller Unbreakable Will och Wand Spec, men då jag sällan PvPar känns Wand Spec bättre. 100+ DPS från bara wand är inte helt fel alltså..

Kan också tänka mig att Mages/Warlocks kommer gilla att ha en 31pt Disc priest med sig i PvP Very Happy Gillar också att det faktiskt är en skillnad på Disc och Holypriests nu, att Holy är klart bättre healers men att Disc räcker mycket längre, nu då jag kommer sakna både Mental Strength och Mental Agility.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
MuffinMan



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1906
Location: Malmö

PostPosted: Fri Feb 24, 2006 15:15 pm    Post subject: Reply with quote

Overpowered!
Det blir löjligt mycket points i holy för mig.

_________________
Life's a bitch! A #FreezeBitch.

Two muffins are sitting in an oven.
One muffin says to the other, "Phewww!! Its HOT in here."
The other muffin screams, "AHHH!!! A talking muffin!"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Fri Feb 24, 2006 19:53 pm    Post subject: Reply with quote

Btw, alla som tänker posta länkar:
[Rename /1p10priest/ to /1p10/priest/ and rename /basics/ to /underdev/ and remove /talents/ from template links to make em work!]
Skrev detta på min guilds forum.

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Thu Mar 09, 2006 5:39 am    Post subject: Reply with quote

Narya.. varför väljer du att lägga 3 poäng på Improved Pw:Shield? Tidigare var det ju klart värt att lägga 3 poäng på att sänka cooldown från 30 till 15 sekunder. Med nya patchen kommer det default, och istället innebär 3 poäng att man höjer sköldens HP med 15%, eller från 942 till 1083 poäng (eller vad det nu blir). Jag kommer absolut inte lägga 3 poäng där längre.

Är 5 poäng på spiritual guidance verkligen värt pengarna? Bolla med lite siffror: Jag har ca 260 spirit unbuffed (3 prophecy, benediction, resten blå prylar om det slår devout). Vi fläskar på lite och säger att vi kommer upp till 350 spirit med buffs och kanske bättre prylar. 25% av 350 ger en bonus på +88 healing/dmg. Om man som jag tycker om att kasta mycket Flash Heals så ger detta 43% (1,5sec/3,5sec) av bonusen, dvs varje flash höjs med drygt 37 HP. Om en flash innan gav 1120 HP (för mig iaf) och nu ger 1157 HP så innebär detta en höjning med 3,3% för Flash Heals i mitt fall. Visserligen drar man mycket större nytta av bonusen med långsammare heals, respektive att man har +dmg också. Å andra sidan verkar ju trenden på prylar gå mot +mana/5sec istället för +spirit, så man kanske inte kommer upp i så mycket spirit även med bättre gear. Skillnaden i spirit på full Devout/Prophecy/Transcendence är inte så stor (115/117/127). Rätt bra med +88 healing/dps iofs. Hade varit en finfin trinket om man jämför så. Men ändå.. Ja nej, jag vet inte. 5 talent points när man vill ha allt är rätt mycket. Hellre lägger jag då kanske 5 points på 10% mer mana.

Jag kommer nog att börja använda mycket mer Heal och Greater Heal efter patchen, dels för att de inte interruptas lika lätt längre, dels för att de dragit ner casting time, och dels för att mina +healing nu blivit en faktor att räkna med och att längre castingtimes därför behövs. Och frågan är om inte nån i guilden borde dra lasset med Spell Ward. Fan, vips vill jag ha båda tier2 Holy.. jag som hatade båda nyss. Skit.... Instämmer med Lathund.

Lightwell? Jag vill veta mer om den innan jag tar den i så fall. Jag är skeptisk. Är det cooldown på att använda den? På att kasta den? 2 minuter innan despawn? Avbryts om man attackeras, tex av aoe? Kan man träna fler levels? Hur högt då?

_________________
-Give a man a fire and he is warm for a day. Set a man on fire and he is warm for the rest of his life.
Back to top
View user's profile Send private message
MuffinMan



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1906
Location: Malmö

PostPosted: Thu Mar 09, 2006 8:28 am    Post subject: Reply with quote

Själv satsar jag alltid på spirit före mp5 (vet inte varför men jag gör det) och använder Gheal och PoH hela tiden så jag har inga problem med att ta den talenten.
Du har rätt I vad du säger om imp shield dock. Där är 3 poäng man kan hitta bättre nytta för.

_________________
Life's a bitch! A #FreezeBitch.

Two muffins are sitting in an oven.
One muffin says to the other, "Phewww!! Its HOT in here."
The other muffin screams, "AHHH!!! A talking muffin!"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Thu Mar 09, 2006 13:50 pm    Post subject: Reply with quote

Lightwell är på högsta leveln 5x1600, för ~500 mana. Bryts när man tar skada. Alltså, det är som bandage (fast inte channeled), har du effekten från lightwell på dig och tar skada avbryts den.

Sen vad gäller spiritual guidance är det helt givet för mig:
1. Jag satsar inte enbart på +healing, men det är min huvudstat. Renew får full bonus, och GH kommer vara användbart efter patchen och får 86% av bonusen. Likaså tjänar man mycket på att kunna använda FH rank 5 istf rank 7 tex.
2. Jag måste lägga 25p för att få Spiritual Healing, och det finns inget bättre att lägga det på.

Det som kanske är allra bäst är att det är +spelldmg också, inte bara +healing. Har du 300 spirit självbuffad med DS är det +75dmg/healing. Betänk att tex. en warlock som mest kan få kanske +650 dmg (inkl. shadow) totalt (Utan ToEP och ZHC då), och då blir 75 ganska mycket. De enda items som kan ge mer än +75 dmg/healing droppas från Nefarian och i AQ.

Antagligen blir min build så här istället: http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/priests2/talents.html?50220213050010023105103032005500000000000000000
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Thu Mar 09, 2006 14:32 pm    Post subject: Reply with quote

Är det som bandage i det avseendet att de inte får göra andra saker samtidigt? Dvs att de måste stå stilla precis som när man tar bandage? I så fall så går raiden miste om 5x10 sec nuke dps. Äh.. jag litar inte på att dps-nissarna ska ta ansvar för att heala sig själva.

Martyrdom? Är det nån PvP talent eller? Själv ser jag ingen större användning för den i PvE. Har redan 70% resistance mot spell interrupt för healing spells i och med Healing Focus, så det känns lite som kaka på kaka. Om tanken är att man ska skydda sig lite efter att man fått spö så man hinner heala sig så hade jag siktat på mer poäng i Blessed Recovery istället för att lägga 2 poäng extra för att höja resistance mot spell interrupt från 70% till 100% efter en enstaka crit.

_________________
-Give a man a fire and he is warm for a day. Set a man on fire and he is warm for the rest of his life.
Back to top
View user's profile Send private message
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Thu Mar 09, 2006 14:40 pm    Post subject: Reply with quote

mms://www.feign.org/holynova110.wmv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Thu Mar 09, 2006 15:02 pm    Post subject: Reply with quote

[siLL]Urethra wrote:
Är det som bandage i det avseendet att de inte får göra andra saker samtidigt? Dvs att de måste stå stilla precis som när man tar bandage? I så fall så går raiden miste om 5x10 sec nuke dps. Äh.. jag litar inte på att dps-nissarna ska ta ansvar för att heala sig själva.

Martyrdom? Är det nån PvP talent eller? Själv ser jag ingen större användning för den i PvE. Har redan 70% resistance mot spell interrupt för healing spells i och med Healing Focus, så det känns lite som kaka på kaka. Om tanken är att man ska skydda sig lite efter att man fått spö så man hinner heala sig så hade jag siktat på mer poäng i Blessed Recovery istället för att lägga 2 poäng extra för att höja resistance mot spell interrupt från 70% till 100% efter en enstaka crit.


Som jag sa, den är inte channeled. Alltså kan du göra vad du vill (utom att ta skada).

Vad gäller Martyrdom är den mest för PvP ja (Vilket jag knappt ägnar mig åt), och jag tar den av gammal vana i princip (Och för att jag inte direkt känner att jag vill lägga 2p i varken imp shield, silent resolve eller wand spec), men också för sologrinding (Då jag inte har ngn annan lvl60 char att grinda med). Sant att man kan få iväg heals utan större problem, men om man har fyra mobs på sig vill man gärna kunna få iväg en minblast, smite eller holy fire också.

Blessed Recovery låter bra, men har ett STORT fel: Säg att en rogue ambushar dig för 1600, då får du 400 av det som en HoT över 6s. Men säg sen att roguens offhand slaget därefter crittar dig för 100. Då försvinner din 400 HoT och du får en 25 HoT istället. Om detta är en bug och fixas innan 1.10 kan den vara värd att ta, annars inte. Sen är det inte ett val mellan Blessed Recovery och Martyrdom, då jag behöver de poängen i Disc. tier 2 för att få mental agility.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Thu Mar 09, 2006 16:05 pm    Post subject: Reply with quote

Jag hade lagt de på aggro reduction istället för Martyrdom.
_________________
-Give a man a fire and he is warm for a day. Set a man on fire and he is warm for the rest of his life.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies