Fren Master Admin Personnel
Joined: 01 Oct 2002 Posts: 7556
|
Posted: Sat Feb 25, 2006 17:20 pm Post subject: Att anordna ett DK |
|
|
DreamKrök är kanske det häftigaste man kan vara med om.
Det bygger en man mer än 1000 lumpar. Mer än en 7-årsvända på kurren.
Man får reda på saker om sig själv man inte visste existerade. Hur högt man kan klättra i en gran tex.
För att ett DK ska bli av måste någon fått tummen ur och styrt ihop det. Men det är egentligen lättare än det låter.
Är det ingen som fått tummen ur? Funderar du på att ordna ett själv men vet inte hur?
Då har jag svaren på dina frågor.
Först och främst ska man ha klart för sig att ett DK ordnas i Maffias anda för maffianer av maffianer.
För att anordna ett DK är det en stor fördel om du varit på ett DK tidigare. På så sätt vet du hur det brukar gå till.
Har du inte varit på ett DK är det av stor vikt att du tar hjälp av en som har varit där. Helst av allt ser jag dock att du skiter i att anordna det utan du lurar nån veteran att ta tag i det helt och hållet.
Det första du skramlar fram är en lokal.
Den ska rymma minst 50 pers (brandsäkerhetsmässigt) för att folk ska få plats.
Det är superbra om lokalen är en stuga mitt ute i gurkan där ingen kan höra dig skrika. Eller iaf där grannar inte klagar på hög musik.
Är det en lokal i bebyggelse bör det finnas plats att sova för 30-40 pers. Gärna fler.
I överligt finns inga större krav på lokalen utom att det ska finnas kök och toaletter.
Dock är det en bonus om det finns dusch och bastu. eller grillplats och pingisbord. Egen sjö eller tivoli. Som sagt. Det är inget krav.
Priset för denna stuga ska vara sådant att det går att finansiera med c:a 100:-/skalle. Man kan säga att om lokalen kostar mer än 3500:-/helg är det bäst att du fixar ett BRA datum och att stugan innehåller BRA bonusar. Då kommer det således fler besökare.
Det andra du ska vaska fram är en herrans massa datum då lokalen är ledig.. Det kan vara spridda helger, för det är just helger det handlar om. Från och med fredag till och med söndag. Man kan säga att lagom ankonsttid på fredagen är runt 15-16 och lagom avgångstid på söndagen är 15-16.
När du tar kontakt med uthyraren av lokalen är det bra att ta reda på så mycket som möjligt.
Hur många får vara i lokalen samtidigt?
Hur många sovplatser finns det?
Vad ingår?
Hur och när får man nyckeln och hur och när ska den återlämnas.
osv.
Berätta oxå vilka vi är och vad vi ska göra.
Dvs att vi är ett gäng som spelar dataspel över internet och att vi träffas 1-2 ggr/år för att snacka, leka lekar, grilla korv och kanske dricka en öl.
Påpeka att samtliga deltagare är 18 år fyllda och att detta är det 5:e året i rad då vi träffas.
Att nämna saker som Maffia, AK47 och vad som helst som handlar om Alpha är jättekorkat då det bara gör uthyraren orolig för att lokalen kommer förintas.
När du fått tag i en lokal och ett datum som passar de flesta är det dags att ta emot anmälningar.
Är lokalens gräns för antal deltagare låg så blir det först till kvarn som gäller.
Anmälan är inte bindande.
På DK anordnas en tipsrunda där vinnande lag oftast vinner fritt deltagande till nästföljande DK. Finns det sådana vinnare så ha de företräde.
DK anordnas som sagt för SwM's medlemmar, men vill någon ha med sig en utomstående kompis så brukar det gå bra i mån av plats och med kravet att denne har fyllt 18.
Tjejjer är alltid välkomna Kravet på myndighet gäller dock fortfarande.
Inbetalning sker på ett sådant sätt som anordnaren finner lämpligast. Det är däremot INTE ok att ta emot kontant betalning vid ankomst då kontanter kan få den mest sansade människa bli en berserk.
Förskottsbetalning only plzz.
Inbetalning återbetalas ej.
Stiftelsen DK bjuder alla deltagare på korv med bröd under lördagkvällen så detta ska inkluderas i priset tillsammans med lokalhyran. Räkna med 5 korvar/deltagare.
Inga pengar sparas utan de pengar som blivit över efter lokalhyra och korv+tillbehör skänks till Swedish Maffia Gaming Community.
All ekonomi i samband med ett DK ska alltid redovisas till Fren snarast efter DK.
Denna tråd är till för att räta ut frågetecken så alla frågor om att anordna ett DK ställs här. _________________
|
|