HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Dueltråden!

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Shogun



Joined: 26 Nov 2002
Posts: 353
Location: Orsa / Svenstavik

PostPosted: Sat Feb 25, 2006 17:54 pm    Post subject: Dueltråden! Reply with quote

Vet inte om det finns någon sådan här topic, så jag skapar en.

Ämnet är, HUR beter ni er när ni duellar med eran class mot andra classer.
(Detta beror ju mycket på specc och liknande, men jag tror ändå att det går att sammanfatta rätt snyggt)

Jag kan börja att beskriva hur jag tänker när jag som min Warrior möter en Mage. Jag tycker för övrigt att mages är bland de roligaste att möta.


Steg 1
Se till att få in chargen, och dra en battleshout + hamstring, i detta steg kommer du ändå inte kunna få in någon direkt damage, om du möter en hyffsad mage. Förmodligen kommer han skicka en frostnova, gå bort en bit, och polymorpha. Observera att jag inte använder min warrior trinket för att dispella novan i detta skede.

Magen bandagar eventuella skador medans jag springer runt som ett får. När han sedan börjar DPSa med diverse instant spells samt frostbolts, så gäller det att få in en snabb intercept + hamstring + MS. Förmodligen kommer han skicka nova, och sedan blinka. Det är nu trinketen gör sin nytta, men det här är bland det jobbigaste steget. Du är slowad, utan någon intercept, med en mage på ca 25-30 yards avstånd.

Förhoppningsvis håller hamstringen i sig, och du kan lyckas ta dig fram till magen och få in en snabb MS + execute, och han är förhoppningsvis död runt detta skede.


------------


Det är inte ofta jag får pisk av mages, men det händer. Så om någon har några invändningar på hur man ska bete sig just när man möter dem, så berätta gärna.

En till fråga; Hur piskar du bäst en shadowpriest. :S Dom är läskiga.


Hoppas man kan få lite tips och annan rolig läsning

_________________
Motto...

We must trust time, to reveal all things.
Back to top
View user's profile Send private message
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Sat Feb 25, 2006 18:01 pm    Post subject: Reply with quote

Hur jag öppnar:
Rogue: Cheap Shot - Sinister Strike - Rupture
Mage: Cheap Shot - *springa* - Kick - Sinister Strike - Gouge - Eviscerate
Hunter: Cheap Shot - Gouge - Kidney Shot - Sinister Strike - Sinister Strike - Eviscerate
Druid: Cheap Shot - Sinister Strike - Kidney Shot - Sinister Strike

Ungefär sådär är det väl oftast. Gör såklart olika beroende på gear och hur bra motståndarn är också...

10652 / 12000 Warsong Outriders reputation, så snart blir det daggers och nya taktiker Smile

Shadowpriests är för imba för att förlora 1on1.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Sat Feb 25, 2006 19:40 pm    Post subject: Reply with quote

Jag är Disc/Holy (33/1Cool och PvPar/duellerar väldigt lite, sällan jag faktiskt gör första draget i en duell. Det handlar egentligen, oavsett klass, om att hålla sig vid liv och sakta nöta ner motståndaren. Skillnaderna mellan att möta olika klasser är små, bara saker som att inte använda shield eller renew mot shamans/priests, och inte SW:P mot priests/paladins. Det enda jag i stort sett alltid gör är att dra upp inner fire, PW:S samt att dispella motståndaren.

Dock är det knappast lönt att ge sig på shamans eller warlocks (med felhunter), då de vinner hur lätt som helst om de bara vet vad de gör. MS-warriors med riktigt bra vapen är en plåga de också. Shadowpriests är faktiskt ganska lätta att ta som Holy, just för att de överlag är korkade. Det handlar som vanligt om att "outlasta" dem, och jag healar helt enkelt upp all den skada de gör samtidigt som jag gör skada huvudsakligen med wand. När de har slut på mana dör de. Det jag menar med "korkade" är att de slösar mana på saker som shield och SW:P, samt stannar i Shadowform för länge. Men det gäller samma sak som för Mages, får de in ett par crits, och timar sin Silence/Counterspell rätt är jag körd.

Möter jag en Restoration-druid eller en annan Holypriest sticker jag därifrån. Två Holypriests i manaregen-gear, kan aldrig någonsin få död på varandra.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Victor



Joined: 24 Jul 2004
Posts: 777
Location: München

PostPosted: Sat Feb 25, 2006 19:49 pm    Post subject: Reply with quote

Som combatspeccad rogue är allt väldigt enformigt, det enda som jag har problem med är mages. mer eller mindre stunlock(cheapshot, gouge, kidneyshot, vanish, cheapshot, gouge, kidneyshot blind eventuellt bandage + restealth, cheapshot, gouge kidneyshot Razz) på alla klasser. Blir något halvdant försök om jag inte har cooldowns redo.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Sat Feb 25, 2006 19:54 pm    Post subject: Reply with quote

Shadow mages/Locks:
Immolation trap, Scatter > Aimed i början följt av viper och sedan multi. Sen så pangar man bara honom och håller viper uppe hela tiden.

Mages:
Stå på en freezing trap och bara skjut ner jäveln, dör ju av en jävla aimed ändå.

Roges:
Vågar aldrig duella mig Sad

Druids:
Lägger freezing trap, håller viper uppe hela tiden, oavsett form. Scare beast när han kommer nära mig i feral form.

Warrs:
Charge in i freezing, sen bara kite.

Hunters:
De flesta hunters underskattar melee damage och springer runt med DW i pvp, så jag bara drar rätt in och meleear fanskapet.

Shamans:
Freezing trap, viper som han dispellar om och om igen. Till slut har han ingen mana och då kitar man dom.

Palydans:
Dom går inte att döda, cleansar allt, healar och plate... Blessing of freedom på allt slowing/daze/stun etc.
Back to top
View user's profile Send private message
Fatwreck
Senior Admin


Joined: 14 Dec 2002
Posts: 867
Location: Vännäs

PostPosted: Sat Feb 25, 2006 20:21 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har inte spelat så speciellt länge och har börjat spela WSG lite granna vilket är skojj.
Dock så är jag så brutalt dålig Pvp så det finns inte!

Någon som kan skriva upp på ett ungefär hur jag med min night elf hunter bör aggera mot t.ex. en warrior. Och försök att förklara även så att den dummaste dumma förstår Wink

EDIT
Kollade just på Invasion 3, ni kanske har sett den?, iaf så är det en jäkligt bra hunter med den sjukaste equipet jag sett där som duellerar allt och alla. Men eftersom inte kan så mycket så fattar jag typ ingenting av det han gör Smile.
Men ni som är väl instatta borde kolla på den.
/EDIT

_________________
#Citrus.se @ quakenet
live fat, or die trying


Last edited by Fatwreck on Sat Feb 25, 2006 23:01 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Sat Feb 25, 2006 20:34 pm    Post subject: Reply with quote

Hunters tycker jag är skit svåra med min rogue, iaf om det är en skillad, som min kompis, bara står o flarar o står på sin trap, går ju inte o komma nära då ^^ o sen till slut måste man försöka och han dödar alltid mej Razz me rogues kör jag också cheap shot, SS och rupture i början o stunlockar sen för de mesta Razz
_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Mole^^



Joined: 30 Apr 2003
Posts: 1215
Location: Borås...

PostPosted: Sun Feb 26, 2006 17:14 pm    Post subject: Reply with quote

SilentPredator wrote:
Hunters tycker jag är skit svåra med min rogue, iaf om det är en skillad, som min kompis, bara står o flarar o står på sin trap, går ju inte o komma nära då ^^ o sen till slut måste man försöka och han dödar alltid mej Razz me rogues kör jag också cheap shot, SS och rupture i början o stunlockar sen för de mesta Razz


Testa att disarma trap... svårt ifall flaren tar en men men...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Gramner



Joined: 21 May 2003
Posts: 1326
Location: Luleå

PostPosted: Sun Feb 26, 2006 17:54 pm    Post subject: Reply with quote

En bra Hunter är i princip omöjlig att ta som Rogue i duel. De ställer sig på en Freezing Trap och spammar flare. Utan stealth är man redan död.
Back to top
View user's profile Send private message
Fatwreck
Senior Admin


Joined: 14 Dec 2002
Posts: 867
Location: Vännäs

PostPosted: Sun Feb 26, 2006 18:34 pm    Post subject: Reply with quote

Något som jag inte fattar är att Huntern i den där filmen kan lägga ut flera freezing traps fast än han är i en duell. Hur går det ihop?

Lite rtfm men ändå..

_________________
#Citrus.se @ quakenet
live fat, or die trying
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Narya/neonb



Joined: 22 Feb 2003
Posts: 1630
Location: Åkersberga!

PostPosted: Sun Feb 26, 2006 19:20 pm    Post subject: Reply with quote

Fatwreck wrote:
Något som jag inte fattar är att Huntern i den där filmen kan lägga ut flera freezing traps fast än han är i en duell. Hur går det ihop?

Lite rtfm men ändå..


Feign death = out of combat.

_________________
Det finns saker som vi inte ser, bara för att vi inte vet att dom finns.
Nra <Core>
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> World Of Warcraft All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies