HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Fightingtråden.
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Sun Mar 05, 2006 23:38 pm    Post subject: Fightingtråden. Reply with quote

Jag kom att tänka på att det inte finns nån tråd om fighting här på maffia så jag tänkte se om det fanns något intresse.

Finns det några som kollar på UFc och Pride här egentligen? Eller kanske K1 och K1max. Det var sånna grejjer jag tänkte att vi kunde duskitera här.

Annars så har det ju nyligen varit Pride 31 med en del bra matcher och igår var det ju UFC 58 - Ameica Vs. Canada. Någon som sett dessa turneringar?

Fram med era tankar o funderingar nu så det blir lite gött snack.

Här är ett klipp på när Randy Couture visar ett sleeperhold på en radiohost.: http://www.youtube.com/watch?v=pBBo-CC0xCM&eurl=

_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Mon Mar 06, 2006 8:27 am    Post subject: Reply with quote

Gick på boxning ett tag o det är grymt kul! ett par slag i ansiktet gör en nästan hög på adrenalin Very Happy

tjoo !
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Mon Mar 06, 2006 18:16 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har sett lite på fight-night på Eurosport. Ett reportage om en svart Holländare (?) som tydligen var en bad mofo. Hur funkar det med tävlingar, får man tävla i K1 och sådant i Sverige..?

Snubbens sleeperhold såg sjukt effektivt ut.. undrar hur länge man själv hade stått emot det.

Ps. Jag tog bort massa offtopic. Ds.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Mon Mar 06, 2006 18:28 pm    Post subject: Reply with quote

magnus wrote:
Jag har sett lite på fight-night på Eurosport. Ett reportage om en svart Holländare (?) som tydligen var en bad mofo. Hur funkar det med tävlingar, får man tävla i K1 och sådant i Sverige..?

Japp, det får du.
Båda "sidor" tycker att det är lite dubbelmoral och förbjuda Proffsboxning men tillåta K1 m.m.
Men just nu ser det mer ut som att det kommer förbud även emot dom andra sporterna än tvärtom i Sverige.

Rallarsving ftw!

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Redlum-X
Admin


Joined: 07 Sep 2005
Posts: 298

PostPosted: Mon Mar 06, 2006 18:39 pm    Post subject: Reply with quote

Eftersom jag själv tränar Ju-Jutsu så har det även blivit att jag har blivit väldigt intresserad utav MMA också. Kollade först mest på UFC och K-1. Nu så är dock favoriten Pride FC som jag tycker är absolut roligast. K-1 tycker jag faktiskt inte är speciellt kul eftersom man inte är något på marken :/ Min lilla favorit i Pride är lättviktaren Takanori Gomez! Han är riktigt het faktiskt Very Happy

Senaste UFC var faktiskt riktigt kul. Den bästa matchen var ju BJ Penn mot Georges ST Pierre. Ska bli riktigt kul o se honom mot Matt Hughes. Dock så ska ju Matt Hughes, dominanten möta Joyce Gracie i UFC 60. Tror faktiskt inte Gracie har nån chans men man vet aldrig!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Mon Mar 06, 2006 20:22 pm    Post subject: Reply with quote

När jag började kolla fighting så var det nästan bara K1 men nu har jag gått över till Pride o UFC....jag tycker dom e ungefär lika underhållande.
Kollade både pride 31 och UFC 58 nu i helgen o enligt mig var det helt ok galor. Hominick såg bra ut och GSP vann rättvist mot Penn trots sin dåliga första rond. Sen var det ganska bra av Rick Franklin att gå alla 5 ronderna med bruten hand och vinna, men Loiseau gjorde en sjukt dålig match...han sprang ju mest ifrån Franklin.
Sen i Pride 31 var det lite trist att se att Einemo förlorade sin första match, men han kunde ju fått en enklare motståndare än Werdum.
Annars så tyckte jag lite synd om Rizzo som åkte på en knock efter 8 sekunder mot en halvkass ryss som han skulle krossa....undrar om hans karriär återhämtar sig?

Jaja, nu e det UFC 59 att se framemot....båda Tito Ortiz och Andrei Arlovski ska gå matcher. Ortiz mot UF1vinnaren Forrest Griffin och Arlovski mot Tim Sylvia. Jag tror det kan bli riktigt bra matcher.

_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Mon Mar 06, 2006 20:37 pm    Post subject: Reply with quote

Har kollat ett antal år nu på K1, K1-Max och brukade förr kolla en del på ufc och pride, men tröttnat på att det blir så segt när de ligger och kramas på golvet.
K1 börjar bli för mycket plojj, nästan som wrestling, lite tråkigt då det var grymt bra när det började.

Favoritfighters:
Mirko "Cro Cop" Filipovic - klart grymmast
Bas Rutten - kul fighter
Remy Bonjasky - tekniskt oslagbar
Buakaw Por Pramuk - 10kg till och han tar alla i K1


Ni har glömt mma och valios också, det är 2 grymma fightingstilar/sporter.

_________________
Heroes never die, they just reload !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Mon Mar 06, 2006 22:30 pm    Post subject: Reply with quote

Generellt tycker jag väl att det kan vara lite skoj att kolla K1, om än det känns som att det ofta är typ Akebono eller någon annan skittrist tjockis som står och flåsar.. Smile





PS. Jag måste erkänna att Locstock besegrade mig i fighting av något slag strax före nyår, vet inte riktigt vad reglerna var.. jo.. just det.. inga slag i nyllet eller pungen... Locce vann med hästlängder, trodde min nacke skulle gå av.. han är lite brysk av sig.. DS.

_________________
_______________________________________________
- Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov. (låter vettigt)
- Min frihet slutar där din börjar (låter vettigt)
Back to top
View user's profile Send private message
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Mon Mar 06, 2006 23:12 pm    Post subject: Reply with quote

Appropå K1 så tycker jag att det har som Kassius sa lite väl mycket wrestling över det. Det e lite mer freakshow nu o mindre bra fighters. Sen var det trist att Semmy Schildt gick o vann GPn...han e ju inte så teknisk som fighter direkt utan mest stor och koreanen Choi e ju bara astrist att kolla på. Bob Sapp har ju sina stunder men han är ingen bra fighter han heller.
Nej då e det K1max som e bättre enligt mig. Sjukt tekniska och duktiga fighters som Pramuk, El Amrani o Freddie Merza bl a. Men då e det ju standup fighting som gäller o inga takedowns.

I vanliga K1 hoppas jag att Bonjasky och LeBanner tar tag i det o vinner Gpn iår.

Förlåt Anders för att jag nästan mördade dig uppe i göteborg. Det var inte riktigt meningen...hoppas du har repat dig.

_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
BillaBonG^
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 02 Mar 2004
Posts: 382
Location: Falkenberg

PostPosted: Mon Mar 06, 2006 23:28 pm    Post subject: Reply with quote

Personligen tycker jag att fightingsport är kul att titta på. speciellt boxning å K1... Ultimat Fighting e ju skit kasst, Ligger å håller grepp mest helatiden, tröttsam att titta på..

SAmtidigt kan jag inte förstå hur man klarar av att stå å klappa till en annan människa på käften så han slocknar..

Säger inte att det e något fel i sporten, men jag förstår inte syftet?

KUL underhållning inte mer!

_________________
Alexander johansson a.k.a BILLABONG
Back to top
View user's profile Send private message
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Tue Mar 07, 2006 1:03 am    Post subject: Reply with quote

Det känns lite som att ni som säger att UFC bara är att ligga på marken o koppla grepp inte har kollat så mycket på det på sistone. Det e en hel del standup fighting inom UFC faktiskt. I många matcher så är det nästan inga takedowns alls. I matchen mellan Randy Couture och Chuck Lidell så var det ett enda takedownförsök som misslyckades annars var det bara standup o så är det i många matcher.
Men annars så är det ju effektivt med takedowns om man e bra på det, i nästa UFC 59 - Reality Check så ska ju Tito Ortiz gå mot Forrest Griffin o där kommer det med all säkerhet att bli takedown o sen G n´P från Ortiz sida eftersom han e jäkligt grym på det...jag tror inte Griffin har en chans faktiskt. När dom väl e på marken så kommer han nog att vara chanslös.

_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
Redlum-X
Admin


Joined: 07 Sep 2005
Posts: 298

PostPosted: Tue Mar 07, 2006 9:02 am    Post subject: Reply with quote

Få se hur bra Tito Ortiz är nu. Var väl ett tag sen han gick nån match på UFC. Var väl efter han fick stryk mot Chich Lidell? Forest Griffin tycker jag dock inte är så jättebra men visst är Franklin rätt het! Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[KACFM]McRae
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 29 Jun 2004
Posts: 584
Location: Trelleborg

PostPosted: Tue Mar 07, 2006 16:30 pm    Post subject: Reply with quote

Det halslåset kör vi på träningen (combat ju-jutsu), GRYMT effektivt!
Men inte så lätt o få in i kamp..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
qbit



Joined: 14 Apr 2003
Posts: 365

PostPosted: Tue Mar 07, 2006 17:26 pm    Post subject: Reply with quote

Kollar endel Pride, då Pride håller mycket högre klass än UFC...De är helt enkelt mycket duktigare i Pride.


Favoriterna jag gillar att kolla på är: Ricardo Arona, Fedor Emilianenko, Wanderlei, Nouguiera(stavning?!) De killarna jag tycker är mest underhållande att kolla på. Btw, vet inte hur många gånger jag kollat hur Royce Gracie plöjde UFC 1,2,4... Fy fan.


Btw, Pride var jävligt mycket roliga när Bas Rutten var komentator,2bad att han fick sluta...

_________________
Det var en gång, och den var sandad.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Tue Mar 07, 2006 18:00 pm    Post subject: Reply with quote

qbit wrote:

Btw, Pride var jävligt mycket roliga när Bas Rutten var komentator,2bad att han fick sluta...


What? vad yrar du om? Jag kollade Pride 31 i fredags och den galan gick den 26e februari i Japan och den kommenteras av Mauro Ranello OCH Bas Rutten så han kommenterar fortfarande Pride.

Sen Redlum - x...du menar inte Takanori Gomi då? Du skrev Gomez så jag e lite förvirrad...han ska gå upp i Pride Bushido 10 som e nu den 3e april...han ska möta Marcus Aurelio. Kan bli en bra match.

Här e för övrigt ett klipp från Pride 31 från matchen mellan Rizzo och Zentsov. Det går ganska fort.
http://video.google.com/videoplay?docid=7630999808115621997&q=zentsov
klippet e lite långt för det e presentation av alla som ska fightas i hela galan men spola fram till matchen om ni inte pallar kolla det andra. Rizzo e killen i svarta byxor o han tippas av typ alla att vinna en enkel seger.

_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Tue Mar 07, 2006 22:59 pm    Post subject: Reply with quote

George Scott och någon annan nisse tävlade väl i K1 och gjorde det till en ren boxningsmatch bara för att visa på hur korkade regler Sverige har när det gäller sådant.
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Wed Mar 08, 2006 0:06 am    Post subject: Reply with quote

på tal om fighting.. kolla denna.. helt jävla sinnesjuk!

http://www.wimp.com/hockey/

eller denna..

http://avokatsomo.com/arkisto/2006/02/23/romanialaista-hockeytaituruutta/

_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
Redlum-X
Admin


Joined: 07 Sep 2005
Posts: 298

PostPosted: Wed Mar 08, 2006 9:43 am    Post subject: Reply with quote

[gobbe]LocStock wrote:

Sen Redlum - x...du menar inte Takanori Gomi då? Du skrev Gomez så jag e lite förvirrad...han ska gå upp i Pride Bushido 10 som e nu den 3e april...han ska möta Marcus Aurelio. Kan bli en bra match.


Jo, jag var lite förvirrad när jag skrev det. Han har iaf visat sig vara riktigt bra. Knocka ut kan han definitivt göra och med en judo-bakgrund så är han inte heller så dålig på mattan. Vilket vi märkte förra matchen han körde!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[SSRF]Remoulade



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1709
Location: Sthlm

PostPosted: Thu Mar 09, 2006 12:57 pm    Post subject: Reply with quote

Som gammal fighter så vet man ju vad som funkar på gatan, läs och lär!

http://cosmicfighting.atspace.com/origins.html

_________________
http://www.ssrf.webb.se/
http://www.sinanju.com/
Back to top
View user's profile Send private message
Rickard



Joined: 22 Mar 2003
Posts: 1865
Location: I de östgötska skogarna (Valdemarsviks kommun)

PostPosted: Thu Mar 09, 2006 13:35 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
Grand Celestial Do, the Fighting Art of the Cosmos.
Laughing Laughing Laughing

Quote:
Aliens do exist. They're just waiting for Chuck Norris to die before they attack.



aapvc.JPG
 Description:
Alien AND Predator VS Chuck Norris
 Filesize:  52.45 KB
 Viewed:  249 Time(s)

aapvc.JPG



alien.JPG
 Description:
Det finns vetenskapliga bevis!
 Filesize:  13.74 KB
 Viewed:  224 Time(s)

alien.JPG



_________________
-Every day of my life I'm forced to add another name to the list of people who piss me off!-

-Live and let live-

-Om ett jobb är värt att göras är det värt att göras ordentligt-
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 1 of 7

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies