HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Fightingtråden.
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Tue Mar 27, 2007 1:14 am    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
... saknar min lilla smörböna....

vilka kanaler visas de här eventen på?


Eric "Butterbean" Esch går att se fortfarande. Han tävlar i mma emellanåt. Han gick match mot James Thompson http://www.sherdog.com/fightfinder/fightfinder.asp?FighterID=6721
i Cage Rage 20 den 10e februari. Det var en usel stoppage av domaren då Thompson inte är utslagen men men...det blev vinst för Butterbean iaf.

Ska man kolla mma live i sverige så e det väldigt svårt. En del events kan man kolla via ppv på nätet. Eurosport visar galor i K1, K1-max och Showtime Trophy i sin fight club...det e sällan live men i fredags visade dom en livegala. Pride kan man se i efterhand på canal + sport om man har tur.
Jag själv ser till att få galorna via trackers dagen efter o kör sen galakväll hemma med lite polare o lite käk.

_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Tue Mar 27, 2007 6:42 am    Post subject: Reply with quote

[gobbe]LocStock wrote:
[GTI]Zwonka wrote:
kikat lite på K1 idag, macho monday på viasat sport 1 Smile riktigt kul faktiskt Smile förra matchen var mellan nån Mighty Moo eller nått och en 2,18 lång korean som vat bland de fulaste jag sett Razz

tjoo!


Jävlar vad du tillförde mycker till tråden med det inlägget. Hong man Choi heter han.


ja så hette han ja ! Smile

Det var en riktigt sjyst match efter att jag skrev inlägget, jag är inte så hajj på namnen, men det var tydligen ett hatmöte mellan en ryss och en marocan som båda var typ 23 år bara... marocanen vann på knockout, riktigt häftig match Smile

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Tue Mar 27, 2007 11:48 am    Post subject: Reply with quote

[GTI]Zwonka wrote:
[gobbe]LocStock wrote:
[GTI]Zwonka wrote:
kikat lite på K1 idag, macho monday på viasat sport 1 Smile riktigt kul faktiskt Smile förra matchen var mellan nån Mighty Moo eller nått och en 2,18 lång korean som vat bland de fulaste jag sett Razz

tjoo!


Jävlar vad du tillförde mycker till tråden med det inlägget. Hong man Choi heter han.


ja så hette han ja ! Smile

Det var en riktigt sjyst match efter att jag skrev inlägget, jag är inte så hajj på namnen, men det var tydligen ett hatmöte mellan en ryss och en marocan som båda var typ 23 år bara... marocanen vann på knockout, riktigt häftig match Smile

tjoo!


Ja men ta reda på vad dom hette då så du tillför nånting till tråden istället för att samla posts. Jag antar att du menar Badr Hari vs. Ruslan Karaev. Orutinerat av Karaev att gå in så hårt för att avsluta så han inte ser kroken som sänker honom. Klassisk KO när en ligger på för avslut o den som blir pressad drar in en kort krok.

_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Tue Mar 27, 2007 12:04 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]LocStock wrote:
[GTI]Zwonka wrote:
[gobbe]LocStock wrote:
[GTI]Zwonka wrote:
kikat lite på K1 idag, macho monday på viasat sport 1 Smile riktigt kul faktiskt Smile förra matchen var mellan nån Mighty Moo eller nått och en 2,18 lång korean som vat bland de fulaste jag sett Razz

tjoo!


Jävlar vad du tillförde mycker till tråden med det inlägget. Hong man Choi heter han.


ja så hette han ja ! Smile

Det var en riktigt sjyst match efter att jag skrev inlägget, jag är inte så hajj på namnen, men det var tydligen ett hatmöte mellan en ryss och en marocan som båda var typ 23 år bara... marocanen vann på knockout, riktigt häftig match Smile

tjoo!


Ja men ta reda på vad dom hette då så du tillför nånting till tråden istället för att samla posts. Jag antar att du menar Badr Hari vs. Ruslan Karaev. Orutinerat av Karaev att gå in så hårt för att avsluta så han inte ser kroken som sänker honom. Klassisk KO när en ligger på för avslut o den som blir pressad drar in en kort krok.


Först och främst. samla posts ?!?!

Ja så kan dem ha hetat tror jag, jag får la jobba lite på namnen... Av dem matcher som jag hann se igårkväll så var det lätt den som var bäst, det var ju action från början till slut. Sämst var mellan Junichi Sawayashiki och Jerome Le Banner eller ja, jag tycker de va trist att Sawayashiki var så passiv hela tiden tills han fick varningen och sen hände det grejer...

Jag har inte kollat på K1 innan specielt mycke, men det får jag nog börja med Smile

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Tue Mar 27, 2007 17:50 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]LocStock wrote:
mts wrote:
... saknar min lilla smörböna....

vilka kanaler visas de här eventen på?


Eric "Butterbean" Esch går att se fortfarande. Han tävlar i mma emellanåt. Han gick match mot James Thompson http://www.sherdog.com/fightfinder/fightfinder.asp?FighterID=6721
i Cage Rage 20 den 10e februari. Det var en usel stoppage av domaren då Thompson inte är utslagen men men...det blev vinst för Butterbean iaf.

Ska man kolla mma live i sverige så e det väldigt svårt. En del events kan man kolla via ppv på nätet. Eurosport visar galor i K1, K1-max och Showtime Trophy i sin fight club...det e sällan live men i fredags visade dom en livegala. Pride kan man se i efterhand på canal + sport om man har tur.
Jag själv ser till att få galorna via trackers dagen efter o kör sen galakväll hemma med lite polare o lite käk.

butterbean står ju på fight cardet till pride 34.. mot Zuluzinho.. asså fattar inte hur det sänket kan få vara med.. låt honom möta något riktig fighter som kan sänka honom en gång för alla så han lägger av nån gång.

hur som helst 34 verkar kunna bli en okej gala.. ska bli kul att se soukoudju igen om inte annat. annars tycker jag fight cardsen för både ufc 69 och 70 ser jävligt bra ut Smile GSP vs. Matt Serra kommer bli hur grymt som helst
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Tue Mar 27, 2007 17:52 pm    Post subject: Reply with quote

appropå inget så vill jag klaga lite på dan henderson. alltså, han är en så jävla trist och ensidig fighter så jag blir ledsen. visst, han är grym på ground n' pound (eller iaf ground-delen) men det är också det enda han kan. urs.
Back to top
View user's profile Send private message
Redlum-X
Admin


Joined: 07 Sep 2005
Posts: 298

PostPosted: Wed Mar 28, 2007 7:56 am    Post subject: Reply with quote

13steps wrote:
appropå inget så vill jag klaga lite på dan henderson. alltså, han är en så jävla trist och ensidig fighter så jag blir ledsen. visst, han är grym på ground n' pound (eller iaf ground-delen) men det är också det enda han kan. urs.


Well, ground and pound ar grymt effektivt. Tycker inte direkt att han ar trakigare an t.ex. Matt Hughes. Kan halla med dig om att det inte ar det allra roligaste att se pa men ar det en fight och tavling sa ar det. Man vinner inte pa att gora snyggast knock-out eller grymmast submission. Det galler att ta ut motstandaren pa basta vis och for vissa sa ar det ground and pound som galler. Sjalv sa ar han inte en favorit hos mig men han ar en valdigt duktig fighter. No doubt about it.

Som du sager. Matt Serra vs GSP kan bli grym. Tror dock att GSP smeker upp honom Smile Sen ser jag verkligen fram emot Lidell vs Jackson. Hoppas faktiskt pa Jackson.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Wed Mar 28, 2007 19:13 pm    Post subject: Reply with quote

ja alltså han är ju en duktig fighter men jag tycker det är trist att någon så extremt ensidig kan hålla en titel.. borde krävas mera tycker man..men uppenbarligen är motståndet inte hårdare

jag hoppas också stenhårt på rampage! liddell känns så dryg på nåt sätt
Back to top
View user's profile Send private message
Redlum-X
Admin


Joined: 07 Sep 2005
Posts: 298

PostPosted: Thu Mar 29, 2007 5:02 am    Post subject: Reply with quote

Jag antar forresten att ni har last om UFC och Pride. UFC har kopt upp Pride men Pride ska fortsatta som vanligt. Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Har alltid varit ett stort fan av Pride och hoppas bara det fortsatter i samma stil.

Finns mer info har http://www.sherdog.com/news/news.asp?n_id=7087
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Thu Mar 29, 2007 5:18 am    Post subject: Reply with quote

Redlum-X wrote:
Jag antar forresten att ni har last om UFC och Pride. UFC har kopt upp Pride men Pride ska fortsatta som vanligt. Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Har alltid varit ett stort fan av Pride och hoppas bara det fortsatter i samma stil.

Finns mer info har http://www.sherdog.com/news/news.asp?n_id=7087


Nja...UFC har inte köpt PRIDE, Zuffa som äger UFC har köpt Pride verkar det som eller om man ska vara helt korrekt så verkar det som Fertitta bröderna som äger Zuffa som äger UFC har köpt Pride men det ska drivas som ett eget bolag o fortsätta ha GP´s och egna galor. Dock ska det anordnas en supergala typ en gång om året där fighters från de olika organisationerna kommer att mötas. Jag tror det kan bli bra det här....bara dom låter Pride få vara pride med sina regler, dock vill Dana White o Zuffa ha typ enhetliga regler för alla organisationer...men då hoppas jag att dom inte bara tar bort reglerna för Pride utan gör det bästa av det o tillåter knä mot huvud även på marken i UFC oxå.....o att dom verkligen inte tar bort 10 minuters ronden i Pride. Dessutom får dom ICKE göra så Pride får samma antal matcher som UFC som har typ 4 matcher på sitt maincard på en gala medan Pride kör 9-10 matcher.
Men men..vi får se hur det blir.

Sen angående GSP-Serra....GSP e ju min absoluta favorit bland alla fighters...I just love him så jag tror han kör över Serra ganska enkelt....speciellt om man tänker på hur han dominerade Matt Hughes. Men inget e ju säkert i mma...det såg vi i Pride 33 men jag hoppas verkligen inte att han förlorar.
Sen ska det bli kul att se Diego Sanchez som har krossat allt motstånd hitills o inte har några förluster. Dock har han i hemlighet varit avstängd nu i en del månader för att han hade marijuana i blodet efter sin sista match. Han ska möta Koschek som brukar vara ganska trist o ta ner det på marken o ligga o böka....all respekt till duktiga groundfighters men när dom bara ligger o tråkar så ska dom fan ha kiss i örat!
Sen ska det bli kul att se Kendall "da Spyda" Grove i sin match o Mike "Quick" Swick i sin. Det brukar bli snabba KO´s i Swicks matcher.

_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Thu Mar 29, 2007 5:21 am    Post subject: Reply with quote

Här har ni förresten Diego "Nightmare" Sanchez fightrecord http://www.sherdog.com/fightfinder/fightfinder.asp?FighterID=4824

det e inga dussinlirare han har mött heller o han har som sagt 17 vinster o 0 förluster.

_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
Redlum-X
Admin


Joined: 07 Sep 2005
Posts: 298

PostPosted: Thu Mar 29, 2007 6:55 am    Post subject: Reply with quote

Det ar som du sager Gobbe men Dana White ar ju ocksa en av agarna till Zuffa forrutom broderna. Men jag hoppas bara inte att Pride forandras sa mycket och att de far behalla sina regler och deras satt att kora. De sager ju iofs att de inte ska andra sa mycket men man vet aldrig. Supergalor med fighters fran bada hall kan dock bli hur bra som helst. Som att se Feodor smeka upp lite folk Smile

Tycker faktiskt inte om Diego Sanchez. Han ar ratt so kaxig och storig och tycker inte han har tekniker heller. Han ar dock brutal och hamningslos i sina matcher och det ar hans styrka.

Jag hade verkligen velat se en re-match mellan Gomez och Nick Diaz ocksa. Har alltid hallt pa Gomez och tycker det var slarv som gjorde att han forlorade den matchen.

Over and out!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Thu Mar 29, 2007 19:05 pm    Post subject: Reply with quote

tycker faktiskt bara det är positivt med uppköpet.. förhoppningsvis leder detta i förlängningen till att pride- och ufcgalorna tar fighters från samma "pool" så vi kan få se t.ex. couture mot fedor
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Mon Apr 02, 2007 21:36 pm    Post subject: Reply with quote

Kikar på macho monday idag igen, inte så mycke att säga om matcherna jag sett, men jag tycker att dem hyllar ju den där Mighty Moo hela tiden, men jag tycker att han är lite tråkig som bara går o väntar på att få in den där högern som är totalt livsfarlig! Razz men men, han lär väl imponera på mig senare!

Coolast av dem jag sett idag var Vitor Ribeiro, han verkar ju asball! riktigt grym liggande, kul fight att se Smile

En annan match som jag tycker va riktigt kul var Gary "Big Daddy" Goodridge vs Jan "The Giant" Nortje! först står Jan och knäar o spöar Gary men sen så vänder det plötsligt och Jan ligger på mattan och får rejält med spö! Very Happy riktigt bra match Smile (tycker jag som novis)

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Mon Apr 02, 2007 22:21 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]Zwonka wrote:
Kikar på macho monday idag igen, inte så mycke att säga om matcherna jag sett, men jag tycker att dem hyllar ju den där Mighty Moo hela tiden, men jag tycker att han är lite tråkig som bara går o väntar på att få in den där högern som är totalt livsfarlig! Razz men men, han lär väl imponera på mig senare!

Coolast av dem jag sett idag var Vitor Ribeiro, han verkar ju asball! riktigt grym liggande, kul fight att se Smile

En annan match som jag tycker va riktigt kul var Gary "Big Daddy" Goodridge vs Jan "The Giant" Nortje! först står Jan och knäar o spöar Gary men sen så vänder det plötsligt och Jan ligger på mattan och får rejält med spö! Very Happy riktigt bra match Smile (tycker jag som novis)

tjoo!


NAAAAAAAAAAAAJ!!!!! Gary Goodridge är en pajas o Jan Nortje är en pajas! Säg inte att dom är inblandade i bra matcher! Kolla fighting med bra fighters istället så kommer du att få spratt i brallan om du jämför med de suckersarna du har kollat på. Vitor "Shaolin" Ribeiro är väldigt duktig...han har 18 vinster o bara 1 förlust. han har bla slagit Joakim Hansen. Här e hans stats http://www.sherdog.com/fightfinder/fightfinder.asp?FighterID=428

_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Tue Apr 03, 2007 5:58 am    Post subject: Reply with quote

[gobbe]LocStock wrote:
[GTI]Zwonka wrote:
Kikar på macho monday idag igen, inte så mycke att säga om matcherna jag sett, men jag tycker att dem hyllar ju den där Mighty Moo hela tiden, men jag tycker att han är lite tråkig som bara går o väntar på att få in den där högern som är totalt livsfarlig! Razz men men, han lär väl imponera på mig senare!

Coolast av dem jag sett idag var Vitor Ribeiro, han verkar ju asball! riktigt grym liggande, kul fight att se Smile

En annan match som jag tycker va riktigt kul var Gary "Big Daddy" Goodridge vs Jan "The Giant" Nortje! först står Jan och knäar o spöar Gary men sen så vänder det plötsligt och Jan ligger på mattan och får rejält med spö! Very Happy riktigt bra match Smile (tycker jag som novis)

tjoo!


NAAAAAAAAAAAAJ!!!!! Gary Goodridge är en pajas o Jan Nortje är en pajas! Säg inte att dom är inblandade i bra matcher! Kolla fighting med bra fighters istället så kommer du att få spratt i brallan om du jämför med de suckersarna du har kollat på. Vitor "Shaolin" Ribeiro är väldigt duktig...han har 18 vinster o bara 1 förlust. han har bla slagit Joakim Hansen. Här e hans stats http://www.sherdog.com/fightfinder/fightfinder.asp?FighterID=428


hehehe ja ja, men jag tycker endå den matchen va ball Wink

vilka är bra fighters då ? Smile jag har ingen koll på det än...

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
Redlum-X
Admin


Joined: 07 Sep 2005
Posts: 298

PostPosted: Tue Apr 03, 2007 11:05 am    Post subject: Reply with quote

Bra fighters finns det några stycken.

Mirko Cro Cop
Fedor Emelianenko

Chuck Lidell

Georges St Pierre
Matt Hughes

Yves Edwards

Takanori Gomi

Där har du iaf ett par som jag tycker är riktigt bra.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Tue Apr 03, 2007 12:06 pm    Post subject: Reply with quote

Ja som Redlum sa så är Crocop och Fedor riktigt duktiga HWs.

Min absoluta favorit alla kategorier är ju George "RUSH" StPierre. Kolla in hans match sista match mot Matt Hughes. Där har du en fight som heter duga.

Diego Sanchez, Nick Diaz, Shinja Aoki, Takanori Gomi, Gilbert Melendez, Chuck Lidell, Rich Franklin dom är alla bra fighters som det finns en hel del bra matcher med.

_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
Redlum-X
Admin


Joined: 07 Sep 2005
Posts: 298

PostPosted: Mon Apr 09, 2007 11:45 am    Post subject: Reply with quote

Kollade på UFC 69 i helgen och vilket upset. Tror fortfarande inte att det hände Sad
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Mon Apr 09, 2007 20:16 pm    Post subject: Reply with quote

Redlum-X wrote:
Kollade på UFC 69 i helgen och vilket upset. Tror fortfarande inte att det hände Sad


Jag e förkrossad, mållös, sorgsen o nästan illamående efter UFC 69.....jag ville verkligen inte att det skulle gå så!!!!Åhhhh....jag tappade nästan sugen för fighting.

_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 5 of 7

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies