HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Varför kan inte tjejer kasta?
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
&MeGa



Joined: 19 Apr 2003
Posts: 1596

PostPosted: Tue Apr 25, 2006 18:35 pm    Post subject: Reply with quote

Killar har väl utvecklat muskler för det...Wink

I övrigt hoppas jag de flesta på sida ett inte är seriösa på någon nivå.


Last edited by &MeGa on Tue Apr 25, 2006 19:32 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ninjja



Joined: 10 Jun 2004
Posts: 703
Location: Stockholm/Tyresö

PostPosted: Tue Apr 25, 2006 19:27 pm    Post subject: Reply with quote

wiiieee, en sandlåde "nivå" diskution....iaf om man tittar på visa inlägg som har vart med....

Tjejer o killar utvecklar olika muskler vid olika åldrar o även i senare liv? Kan det ha med saken o göra? kaaanske?
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Tue Apr 25, 2006 23:39 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]Zwonka wrote:
det måste ju finnas en naturlig anledning till att män fixat käk och skydd sedan begynelsen?? Very Happy kvinnor ska tillfredställa sin man, fixa ungar och ta hand om hemmet... Razz

hata mig ! Razz men lite sanning e de allt i det hehe

tjoo!


ja jag antar att dem flesta förstod ironin, men helt fel är det inte...

män ÄR starkare och män har ett agresivare sätt och därför är det vi som slåss mest och så... det är iaf vad jag tror...

men en sak som kan reta mig är att säger man minsta lilla ont om en kvinna så får man skit direkt, medens kvinnor kan snacka skit om oss män och inte en jävel bryr sig... de e pissigt!

tjoo !

edit* " the inability of men to multitask beyond watching TV and opening a beer" ironi ? annars är väl det en grov kränkning mot män?
Back to top
View user's profile Send private message
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Wed Apr 26, 2006 1:58 am    Post subject: Reply with quote

Oj, könssegrering Very Happy

OT: Nej, jag vet inte varför. Jag tror inte att det är genetiskt ärvt, inte heller att det har någonting med övning att göra. Jag tror helt enkelt att det beror på för att killar är killar och tjejer är tjejer. Tycker dock inte att män på något vis är bättre än kvinnan, eller att tjejer är urkassa på att kasta boll, eller göra något helt annat, men en logisk förklaring är nog svår att komma fram till.

det KAN iofs ha att göra med muskulaturen i höft och arm. (Ja, du använder höften när du kastar en boll, gör du inte det blir det ett så kallat "Kärringkast", om jag har förstått det rätt).

Men jag vet inte, så jag ska egentligen inte skriva. Var bara tvungen att skriva något för jag ville bara skriva av mig lite för att jag suttit och läst denna diskussion och tänkt i 20 min Very Happy (-tiden jag skrev i andra topics)

_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Wed Apr 26, 2006 11:09 am    Post subject: Reply with quote

Tideypoo wrote:
Quote:
jag vill inte ha en kvinna som är starkare eller kastar bättre boll än mig


So you would never date a woman who plays on a cricket team, baseball team, or enjoys weightlifting? Because you don't have to become a pro-bodybuilder to be able to win an armwrestling competition with a guy. And Im betting that Kim Martin could completely kick your ass. Shes only 17 and she's pretty goddamned cute, AND one of the best womens hockey players in the world. Too bad she's never going to meet your high standards.

You feel threatened by strong women? Thats your problem, one which I hope you can explore the reasoning behind. It seems like you equate the idea of strong with masculinity. You might want to re-evaluate that standpoint. Being strong physically doesnt always mean a woman is unfeminine.

Tidey


Ursäkta mig men är du en utbildad psykolog som kan avgöra hur jag tänker eller känner=? Jag tycker att det är gött med skillnader.. samma skillnad som att vi killar får betala när vi går ut men ni får komma in gratis. Sen handlar det inte om att jag känner mig hotad av en kvinna.. Hell hon får gärna vara dominant.. be my guest, men bilden av en kvinna för mig är iaf att hon inte ska se ut som en pro-wrestler. för nä det tilltalar inte mig alls..

_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
Tideypoo
Senior Admin


Joined: 03 Apr 2003
Posts: 1636
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Apr 26, 2006 12:10 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]Zwonka wrote:
[GTI]Zwonka wrote:
det måste ju finnas en naturlig anledning till att män fixat käk och skydd sedan begynelsen?? Very Happy kvinnor ska tillfredställa sin man, fixa ungar och ta hand om hemmet... Razz

hata mig ! Razz men lite sanning e de allt i det hehe

tjoo!


ja jag antar att dem flesta förstod ironin, men helt fel är det inte...

män ÄR starkare och män har ett agresivare sätt och därför är det vi som slåss mest och så... det är iaf vad jag tror...

men en sak som kan reta mig är att säger man minsta lilla ont om en kvinna så får man skit direkt, medens kvinnor kan snacka skit om oss män och inte en jävel bryr sig... de e pissigt!

tjoo !

edit* " the inability of men to multitask beyond watching TV and opening a beer" ironi ? annars är väl det en grov kränkning mot män?


I do have better stuff to be doing, but I always make time for an explanation.

Bitching about "women get to say whatever they want" pretty much equates to white middled aged men complaining about black people moving into their neighborhoods. I've yet to see a thread started on maffia about "gosh men are so bad at *whatever* I wonder why?". When that happens I'd be just as watchful of the content there.

Im glad you picked up the irony in my post, and your reaction was exactly what I was hoping for - What I said offened you as much as the bullshit that you posted offended me. Sleep on that, and think about how it made you feel before you spout such garbage next time. If you can dish it out be prepared to eat it as well.

There is a HUGE difference between a scientific analysis of the human physiology and saying, with however much irony you intend, "kvinnor ska tillfredställa sin man, fixa ungar och ta hand om hemmet...". We ban people for calling each other names, even if its just "to a friend as a joke". How you could imagine saying this is acceptable is quite amazing. It IS the same as saying "gay people are just suffering from an illness". You're using a sweeping generalisation, an outdated opressive standard, and somehow imagining that its funny. Well it might give you the ha-ha's but its not appropriate here.

Moving on...

Quote:
Ursäkta mig men är du en utbildad psykolog som kan avgöra hur jag tänker eller känner=? Jag tycker att det är gött med skillnader.. samma skillnad som att vi killar får betala när vi går ut men ni får komma in gratis. Sen handlar det inte om att jag känner mig hotad av en kvinna.. Hell hon får gärna vara dominant.. be my guest, men bilden av en kvinna för mig är iaf att hon inte ska se ut som en pro-wrestler. för nä det tilltalar inte mig alls..


Nope, I can only go by exactly what you post. And you DIDNT say "I find the body type of a professional weight lifter to be unattractive", you specifically said "Vafan jag vill ha skillnader mellan könen.. jag vill inte ha en kvinna som är starkare eller kastar bättre boll än mig. Kalla mig mansgris men så är min uppfattning..."

While I didnt try to interpret the social or physiological implications of your first statement, I did take the second one litterally. If you mean something other than what you write, you need to say so. This is a text medium, and if its not written down in black and white you can't expect people to be able to know what you mean. You said you didnt want a woman who was stronger than you, or could throw a ball better than you. If you go back and read my quoted post again, you'll see thats exactly the issue I addressed. Not all women who ARE stronger than you or can throw better than you DO look like professional weightlifters. You are equating the physical quality of strength with masculinity. Its not always the same thing.

Oh, and for what its worth? I think its crap that men have to pay different prices for getting into bars. I think that happened to me once, about 8 years ago, at a pool hall. I DO resent having to pay more for my haircut, my clothes, razorblades, and being paid a lower salary, and purchasing these items from a store where women are only given part-time contracts where their male counterparts work full time. I can see why the bar-entry fee thing would bother you though, its a shitty old world, isn't it?

Tidey

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Maledrach
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 904

PostPosted: Wed Apr 26, 2006 12:25 pm    Post subject: Reply with quote

Tidey: Kim martin is 20.

Men varför kan inte tjejer spela fotboll eller hockey ? (överdrift men dom är inte speciellt duktiga) tittar du på hur mycket dom tränar och hur duktiga dom är så tror jag att dom flesta killar skulle vara mycket bättre om dom tränade lika mycket. och inte bara pågrund av att män har andra fysiska förutsättningar utan har killar helt enkelt bättre bollsinne än tjejer ? jag tror det.

Men visst det beror också på att killar blir uppmuntrade att sparka på en boll medans man tycker det är konstigt när en tjej gör det när man är liten, men borde då inte detta försvunnet nu när vi lever i ett friare mer jämnställt samhälle? jo, antagligen och därför tror jag att killar av naturen är bättre på sporter men även för att dom är mer interesserade och kan tänka sig att slösa bort så mycket tid på något så ovesentligt som sport Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Tideypoo
Senior Admin


Joined: 03 Apr 2003
Posts: 1636
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Apr 26, 2006 12:36 pm    Post subject: Reply with quote

woops so she is! I was looking at an old bio of hers, from the last olympics!
_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
JustinSane



Joined: 15 May 2004
Posts: 595
Location: Borås

PostPosted: Wed Apr 26, 2006 15:09 pm    Post subject: Reply with quote

enligt en tjej i min klass så är killar bättre gymnaster också inte bara för att de är starkare då, utan även att de kan lokalisera sig bättre i luften. Vet inte om det är sant..men känns som att det är så mycket mer än styrka som ligger bakom varför killar är bättre på alla sporter.
Back to top
View user's profile Send private message
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Wed Apr 26, 2006 18:20 pm    Post subject: Reply with quote

Jag är mer intresserad över varför tjejer är vackrare än killar.. Eller varför inte tjejer har lika mycket skägg som killar.

Det känns som om vi ganska som om vi inte kan komma fram till varför utan mest bara konstatera att större dele av killarna är bättre på att kasta boll (iaf längre, hur är det med precision?) än större delen av tjejerna.

Jag tänker iaf inte försöka mig på att säga varför det är som det är. Det räcker för mig att tjejer är snyggare än mig. Wink

_________________
Discgolf äger mig.
Back to top
View user's profile Send private message
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Wed Apr 26, 2006 19:00 pm    Post subject: Reply with quote

Antagligen för att Tjejerna redan som små insett va otroligt tråkigt det är å kasta en bolljävel åt helskotta när (VÄlj namn) som är klassens sportgeni kastar 40 meter längre än alla andra tillsammans iallafall.
_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
[FB]Sara



Joined: 07 Jul 2003
Posts: 1345
Location: Sthlm

PostPosted: Wed Apr 26, 2006 19:57 pm    Post subject: Reply with quote

I'm guessing that it's because of genetic inheritance/variation, and evolutionary reasons. Anyway.. there is no answer to why it is this way.. yet.. for all I know (I think it has been proven that they are generally stronger though).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Wed Apr 26, 2006 20:43 pm    Post subject: Reply with quote

[FB]Sara wrote:
I'm guessing that it's because of genetic inheritance/variation, and evolutionary reasons. Anyway.. there is no answer to why it is this way.. yet.. for all I know (I think it has been proven that they are generally stronger though).

att kasta bol har iofs knappast något med styrka att göra såvida du inte kastar tunga bollar, it´s all motion baby Smile
nä, teknik är ju något som tränas fram, är tjejer inte lika mottagliga för teknik? Jag försökte lära en tjej att spela golf en gång i tiden och hon var banne mig helt oemottaglig, engångsföreteelse?

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
santos_deluxe
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 14 Jul 2004
Posts: 1694

PostPosted: Wed Apr 26, 2006 21:59 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tror det är för att tjejer lägger mer tid på manikyr än vad killar gör. Det tror jag är den vetenskapliga slutsatsen på denna fråga..

Kan berätta något kul som hände imorse. Min tjej och hennes kompis tog sin morgonrunda (några kilometer). Jag trött som fan bad min tjej köpa ett mjökpaket och kasta upp till mig på balkongen. Visst sa hon.

Jag ställde mig vid balkongen och dom kom. Först kasta min tjej, den kom halvvägs (3-4 m MAX till balkongen). Sedan bangade hon och bad hennes kompis kasta.. Hon kom ännu lägre och paketet rasa i backen och SPLÄÄÄSCH mjölk rakt över tjejerna och zeke i barnvagnen..

HuahuAUhua! As kul.. Jag sa. YOU GIRLS STINK!!!!

P.S Jag har hivat upp ett sexpack åt en kompis på samma balkong. Så nog ska en liter mjök gå att kasta...!
Back to top
View user's profile Send private message
LaLuSh
Admin


Joined: 30 Jan 2003
Posts: 308
Location: Sweden/Borås

PostPosted: Wed Apr 26, 2006 22:24 pm    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
[FB]Sara wrote:
I'm guessing that it's because of genetic inheritance/variation, and evolutionary reasons. Anyway.. there is no answer to why it is this way.. yet.. for all I know (I think it has been proven that they are generally stronger though).

att kasta bol har iofs knappast något med styrka att göra såvida du inte kastar tunga bollar, it´s all motion baby Smile
nä, teknik är ju något som tränas fram, är tjejer inte lika mottagliga för teknik? Jag försökte lära en tjej att spela golf en gång i tiden och hon var banne mig helt oemottaglig, engångsföreteelse?


Det är väl, som tidigare nämnts, inte svårare att förklara än att tjejer GENERELLT inte i lika stor utsträckning tränar på att utveckla sin motorik i tidig ålder.

Jag menar: har man man bra kastmotorik, har man bra racketmotorik (från tennis, brännboll etc), har man bra klubbmotorik (innebandy, hockey etc) blir det väl följaktligen också så väldigt mycket enklare att ta till sig och lära sig nya, tämligen liknande, motoriska rörelser.

Det enda majoriteten av killarna gjorde när man var mindre, på raster, på fritiden, var i princip aktiviteter där motoriken fick utvecklas, medan flickorna för det mesta höll på med annat. Hur många här inne spelade inte fotboll varje rast? Eller inne-/utebandy för den delen? Basket? Kastade tennisbollar? Snöbollar - hur många tjejer var det egentligen som kastade på rutorna?

Jag skulle snarare hävda att ALLA personer - oavsett kön - som saknar den grundläggande motoriken från diverse vanliga sporter ter sig hopplösa i en situation där man exempelvis skall lära dem spela golf.

Om det är en kille förklaras det bort md att denne är totalt ointresserad av sport, något av en anomali som avviker från mönstret. Om det är tjejer förklaras det med... ja, så som många förklarat det i denna tråden: att det är en tjej.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Thu Apr 27, 2006 0:11 am    Post subject: Reply with quote

På Hjärn-nivå så är det så att män har bättre rumsuppfattning än vad kvinnor har.

Kvinnor skaffar sig snabbare överblick över situationer.

För att fatta sig kortfattat. Var en stor artikel om det i Illustrerad Vetenskap Nr 14 - 2005
Back to top
View user's profile Send private message
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Thu Apr 27, 2006 13:02 pm    Post subject: Reply with quote

Ta inte Illustrerad vetenskap på alltför stort allvar, de har en tendens att förenkla saker så mycket så att det nästan blir lögner.
_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[FB]Sara



Joined: 07 Jul 2003
Posts: 1345
Location: Sthlm

PostPosted: Thu Apr 27, 2006 23:23 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tror att ni alla har fel!! Shocked

Men visst spekulera på.. Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
FrankJScott



Joined: 29 Nov 2022
Posts: 12756
Location: Swinging Lifestyle

PostPosted: Mon Jan 09, 2023 21:28 pm    Post subject: New Packing Machinery Site Reply with quote

In response to the person asking about speed packing beer, paquets mixtes de bičre, fabricants d'emballages, beer case pack, limitededition brew, valeurs du marché des canettes en aluminium, I highly suggest this recommended automated packaging machinery url or automated packaging systems, opération d’encaissage, robotized packing line, toploaders, top loaders breweries, avantages d'un processus d'automatisation de l'emballage pour votre entreprise, not to mention this high rated automated packaging machinery site alongside all endloaders, machines d'emballage de bonne qualité, beer can ideal packaging, case packing operation, packaging automation process, future packaging trends, alongside all this best automated packaging machinery site which is also great. Also, have a look at this high rated automated packaging machinery advice not to mention how to wrap a tray, emballeuse automatique bičre, encaisseuse automatique montréal, case packer, ontario packaging manufacturer, la machine d'emballage estelle respectueuse de l'environnement ?, and don't forget this new automated packaging machinery site not to mention best us packaging machine integrator, machine d'emballage écologique québec, machine d'emballage ā exigences spécifiques, bičres en boîte, increased production speed, automatic or semiautomatic machines, alongside all excellent automated packaging machinery details which is also worth a look. I also suggest this recommended automated packaging machinery link on top of what is shrink wrapping, valeurs du marché des canettes en aluminium, brewery case packers, machine encaissage, brewery case packer, factors to consider when choosing packaging machinery, and don't forget this new automated packaging machinery info alongside all investing in packaging machinery, height of beer can, emballeuse automatique brasserie, packing machine, valeurs du marché des canettes en aluminium, fardeleuse automatique montréal, not to mention updated automated packaging machinery details as well as case packings, case packing operation, facteurs ā prendre en compte lors du choix d'une machine d'emballage, emballeuse canette bičre, automated packaging lines, height of beer can, which is also great. Finally, have a look at this best automated packaging machinery forum with what does a palletizer do, systčmes d'emballage réutilisables, best us packaging machine integrator, this shrink wrap packaging machine, automatisation emballage, complete production line, for good measure. Check more @ Best Luxury Furniture Advice 4b08922
_________________
Google it
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address
FrankJScott



Joined: 29 Nov 2022
Posts: 12756
Location: Swinging Lifestyle

PostPosted: Sat Jan 21, 2023 13:36 pm    Post subject: Recommended Wealth Manager Details Reply with quote

In response to the guy asking about smart financial planning, my voya ira, certified divorce financial planner, lincoln 401k, vanguard retirement plans, discretionary portfolio, I highly recommend this top rated financial advisor url or picking a financial advisor, brookfield tsx, planning advice near me, agf management stock, apollo assets, byas wealth management, alongside all this best asset advisor url on top of need a financial advisor, ara esr, crypto 401k options, ally roth ira, sound financial plan, i wealth planner, not to mention this new asset advisor forum which is also great. Also, have a look at this new retirement planner details not to mention alternative investment fund, chase financial advisor, usaa roth ira, pwc asset and wealth management, encore asset management, jp morgan assets, alongside all this recommended asset manager link as well as fixed income portfolio management strategies, private banking and wealth management, ria finance, best retirement plan for self employed, barron's top 100 advisors, maxing out 401k, not to mention top rated financial manager link which is also worth a look. I also recommend this great retirement advisor url and don't forget old mill financial planning, pers pension, pcia wealth, jazzwealth, scion asset, voya 401k rollover, as well as this excellent wealth manager site alongside all goldstone financial retirement planning, redding ridge asset management, budgeting in financial planning, bmogam, apollo private equity, vanguard financial advisor cost, alongside all top asset manager advice and don't forget financial planner superannuation, discretionary portfolio, fee only financial advisers, biggest investment funds in the world, ubs global wealth management, the financial planning company, which is also great. Finally, have a look at this awesome financial planner site with certified kingdom advisor near me, financial advisor for seniors near me, key financial planners, 401k ascensus, good financial advice, best retirement fund, for good measure. Check more @ Great Online Marketing Advice 993dd84
_________________
Google it
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies