HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Våra bästa minnen - Livet på SwedishMaffia.se
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kilaker



Joined: 24 Jul 2006
Posts: 39
Location: malmö

PostPosted: Thu Aug 03, 2006 19:25 pm    Post subject: Reply with quote

Michael L. wrote:
kilaker wrote:
Gute har jag träffat irl faktiskt, många år sedan iof, jag och min kompis spelade CS då och Gute visade oss denna underbara community och vi stod bakom hans axel när han spelade flera gånger och avgudade honom! Sen komemr jag ihåg att han körde mig hem (jag var 15 då) och det var mitt i vintern såklart skulle han köra rally i snön Very Happy


Join the club. ;>

Han var tillsammans med min gudmor(moster) i ett antal år och bodde hos henne rätt mycket.

Flera gånger satt jag och kollade när han spelade. ;p


What, vart bor du?

Min kompis kände Gute på något inom släkten också... typ morbror eller något!

_________________

Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ishimura



Joined: 02 May 2003
Posts: 2281

PostPosted: Thu Aug 03, 2006 19:55 pm    Post subject: Reply with quote

Jag bor i Åkersberga, Richard bodde här uppe förut när han var tillsammans med min gudmor.

Sen flyttade han ner till Malmö.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kilaker



Joined: 24 Jul 2006
Posts: 39
Location: malmö

PostPosted: Thu Aug 03, 2006 22:13 pm    Post subject: Reply with quote

Håll er till topic nu pojkar.
// Admin


Michael L. wrote:
Jag bor i Åkersberga, Richard bodde här uppe förut när han var tillsammans med min gudmor.

Sen flyttade han ner till Malmö.


Kan ju stämma, bor i malmö jag.

_________________

Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
eberglund



Joined: 18 Nov 2003
Posts: 1848

PostPosted: Fri Aug 04, 2006 1:44 am    Post subject: Reply with quote

TOMTEN ÄR FARSA TILL ALLA KIDSEN WOOOOOHOOO!
Back to top
View user's profile Send private message
magnus
Master Admin
Technician


Joined: 28 Mar 2003
Posts: 7066
Location: CLASSIFIED

PostPosted: Fri Aug 04, 2006 10:34 am    Post subject: Reply with quote

Narya/neonb wrote:
Haru inga bilder på detta fake-ögonbryn? :O

Det finns en bild någonstans i forumet. Förmodligen i någon av våra Playboy-trådar, alt. i DK-forumet.

_________________
"I believe in Mr Grieves"
-The Pixes

Freeze.. Bitch. ( #FreezeBitch @ q-net )

http://www.mrgrieves.com
http://www.hacka.net
http://www.osant.se

dmi
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Fri Feb 19, 2010 13:57 pm    Post subject: Reply with quote

GRINFER! GRINDER! GRINDER!

Vilken jävla lirare det var alltså! Laughing Laughing Laughing

_________________
- You know, like numchuck skills, bowhunting skills, computer hacking skills... Girls only want boyfriends who have great skills.
Back to top
View user's profile Send private message
XitoR



Joined: 16 Dec 2002
Posts: 412
Location: Orust

PostPosted: Fri Feb 19, 2010 16:59 pm    Post subject: Reply with quote

Alla trevliga kvällar helt klart. Hade ju hoppats "komma folk närmre" under min pik på maffia, tyvärr blev det inte så....

Listan kan göras lång på folk som man har haft det trevligt med över vent, pcw, pub... Dock har jag varit en forumslappis... kan vara därför jag inte kommit folk nära Confused


Underbart folk......Underbart....


//
Tobbe
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Fri Feb 19, 2010 18:22 pm    Post subject: Reply with quote

Första gången någon skrev "grinder" började jag asgarva... okontrollerat... han är ju ett klockrent minne, även om jag nog hittade till maffia mot slutet av hans tid här, fast lite såg jag av honom, hahaha... kan man kalla honom för maffias maskot?

Jag har inte så många minnen från spelande, men jag har lite irc-minnen... screenshots på det tom. Very Happy (om det inte ligger på en av mina havererade datorer...)

Det ena var något som var helt oväntat - Tideypoo skrev... på SVENSKA. Nog första och enda gången jag sett henne göra det... det var 2 eller 3 rader, bara mitt i en konversation, helt random.

Det andra... kommer inte ihåg nicket på personen, kanske för att han nickade flera olika... Emil har jag iafl. för mig att han heter irl... om det nu ens var han... Någon var det iafl. som tog sig tid o skriva ner alla nicknames som fanns i kanal-listan... o trycka enter... tror det var sådär 2 eller 3 på morgonen när det egentligen är ganska dött... tja, detta var väldigt effektivt då kanalen vaknade till liv av alla som reagerade på att man skrev personens namn... o detta var så hysteriskt, jag höll på att ramla ur stolen.

Sen har jag nåt vagt minne av nån flumm-natt med magnus på ventrilo... den var också rätt hysterisk... jag har för mig att han... sjöng... hahahaha eller det kanske vi båda gjorde... eller om han sjöng o jag bara garvade okontrollerat...

edit: em sak till kom jag precis ihåg... xiitors tangentbord.... o han fattade inte vad det var... o trodde att han hade blivit hackad eller nåt o var så hetsig o upprörd på irc, det var roligt, men det hysteriska var när det visade sig vara nåt med hans tangentbord... hahahaha Very Happy kommer du ihåg, xiitor? ^^

_________________
http://mybigcock.istheshit.net/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
&tussilago



Joined: 01 Feb 2004
Posts: 2233

PostPosted: Sat Feb 27, 2010 16:47 pm    Post subject: Reply with quote

Kul att läsa igenom igen och minnas lite.

Jag var med på en träff utanför DK-sammanhanget och det var Tidey's (och Sallow's) Halloween-fest. Tidey gick runt och svettades i sin mumintrollsliknande dräkt, och några (glömt namn) hade gjorde Barbapappa-dräkt (och mamma?) av lakan. Nimda traskade runt som blodig kirurg och jag hade knåpat ihop en tussilago-kostym (med hjälp av mamma) utav en grön overall, kartong och lite gult blompapper.
Fler som var där får gärna uppfriska mitt minne vilka mer som var där.
Jag minns inte vem som vann kropp-mot-kropp som vi körde...

Natten efter festen sov jag i samma säng som Nimda - som misstog mig för någon annan och ville ligga sked och kelas. Det var en minst sagt ovan situation Wink

Hoppas Tidey och Sallow har det bra. Jag kunde tyvärr inte besöka deras bröllopsmottagning (eller vad det nu var) och nu vet jag inte var de tagit vägen, förmodligen Kanada?
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sun Feb 28, 2010 0:59 am    Post subject: Reply with quote

&tussilago wrote:
några (glömt namn) hade gjorde Barbapappa-dräkt (och mamma?) av lakan.
Det var Urethra och hOOters Very Happy

Men hur du kunde missa de absolut bästa kostymerna förstår jag inte.

Se bilder nedan



Bild011.jpg
 Description:
hOOters & Urethra
 Filesize:  73.19 KB
 Viewed:  736 Time(s)

Bild011.jpg



Bild015.jpg
 Description:
tussilago
 Filesize:  36.82 KB
 Viewed:  728 Time(s)

Bild015.jpg



Bild019.jpg
 Description:
Tidey
 Filesize:  40.96 KB
 Viewed:  728 Time(s)

Bild019.jpg



Bild018.jpg
 Description:
Fren med fru
 Filesize:  30.24 KB
 Viewed:  735 Time(s)

Bild018.jpg



Bild016.jpg
 Description:
 Filesize:  78.34 KB
 Viewed:  734 Time(s)

Bild016.jpg



_________________
Back to top
View user's profile Send private message
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Wed Jun 09, 2010 6:56 am    Post subject: Reply with quote

Sorcerer wrote:
Första gången någon skrev "grinder" började jag asgarva... okontrollerat... han är ju ett klockrent minne, även om jag nog hittade till maffia mot slutet av hans tid här, fast lite såg jag av honom, hahaha... kan man kalla honom för maffias maskot?

Jag har inte så många minnen från spelande, men jag har lite irc-minnen... screenshots på det tom. Very Happy (om det inte ligger på en av mina havererade datorer...)

Det ena var något som var helt oväntat - Tideypoo skrev... på SVENSKA. Nog första och enda gången jag sett henne göra det... det var 2 eller 3 rader, bara mitt i en konversation, helt random.

Det andra... kommer inte ihåg nicket på personen, kanske för att han nickade flera olika... Emil har jag iafl. för mig att han heter irl... om det nu ens var han... Någon var det iafl. som tog sig tid o skriva ner alla nicknames som fanns i kanal-listan... o trycka enter... tror det var sådär 2 eller 3 på morgonen när det egentligen är ganska dött... tja, detta var väldigt effektivt då kanalen vaknade till liv av alla som reagerade på att man skrev personens namn... o detta var så hysteriskt, jag höll på att ramla ur stolen.

Sen har jag nåt vagt minne av nån flumm-natt med magnus på ventrilo... den var också rätt hysterisk... jag har för mig att han... sjöng... hahahaha eller det kanske vi båda gjorde... eller om han sjöng o jag bara garvade okontrollerat...

edit: em sak till kom jag precis ihåg... xiitors tangentbord.... o han fattade inte vad det var... o trodde att han hade blivit hackad eller nåt o var så hetsig o upprörd på irc, det var roligt, men det hysteriska var när det visade sig vara nåt med hans tangentbord... hahahaha Very Happy kommer du ihåg, xiitor? ^^


Haha, fan vad kul att någon har ett positivt minne av mig! Very Happy // Emil!

_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Sat Jul 03, 2010 11:55 am    Post subject: Reply with quote

ååh fy fan, Grinder glömmer jag aldrig haha! Guud så många minnen de finns från swm! fy fan, jag tror jag blev medlem på första maffia sidan vid 2000....10år...kan det vara sant? fy fan, maffia är en del av mitt liv! Smile
_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Squadron-
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 11 Dec 2002
Posts: 1842
Location: Göteborg

PostPosted: Sat Jul 03, 2010 17:17 pm    Post subject: Reply with quote

Jag vet inte vart jag skall börja, men var gång jag tänker på det så är det så att man får en tår i ögat. Kanske patetiskt, men det var många år man tillbringade på denna commutiy, det var ju det ända som fanns då.

Finns många karaktärer man aldrig kommer glömma.

Finns ju en anledning till att man fortfarande kollar till denna sida efter alla dessa år.


Tack till alla som var med under min tid.

_________________
miklo är min lekkamrat

"Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker"

http://www.garaget.org/Squadron
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Sat Jul 03, 2010 17:35 pm    Post subject: Reply with quote

Squadron- wrote:
Jag vet inte vart jag skall börja, men var gång jag tänker på det så är det så att man får en tår i ögat. Kanske patetiskt, men det var många år man tillbringade på denna commutiy, det var ju det ända som fanns då.

Finns många karaktärer man aldrig kommer glömma.

Finns ju en anledning till att man fortfarande kollar till denna sida efter alla dessa år.


Tack till alla som var med under min tid.



word / amen!

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Fri Jul 23, 2010 7:19 am    Post subject: Reply with quote

SilentPredator är fortfarande en liten 12 årig spoling som tror MFF är bäst.
Somliga växer aldrig upp Very Happy

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Fri Jul 23, 2010 10:06 am    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:
SilentPredator är fortfarande en liten 12 årig spoling som tror MFF är bäst.
Somliga växer aldrig upp Very Happy



Hahaha Very Happy

Tja just nu ser det iallafall ljusare ut för di himmelsblåa än för gnaget Wink alex miller är inte er räddare Wink

Forza Malmö Olé Olé haha Wink

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
&[FreezeBitch]GreenGi



Joined: 15 Jan 2003
Posts: 690
Location: Höganäs,Sweden

PostPosted: Wed Aug 04, 2010 8:53 am    Post subject: Reply with quote

Ja där är så många.
Första DK Borås!
Så sörens skoj den helgen var.
Åkte upp med Korean_hap, Gran, dyring har jag för mig.Vi i [oTec] klanen.
Grymt skoj att träffa alla som man satt & pratade online dagar/nätter till enda.
Det var att komma till sin stora familj.
Stämmingen var på topp hela helgen.
naTas var där med sin Darth maul fåtölj.
Jag & Malakai sov i hans saab.
Vet att jag vaknade upp tidigt på morgon av att svetten rinner från pannan.
Bilen stod i solen & det var hur varmt som helst Cool
Helgen är lite suddig men skoj som sören var det.
Har för mig att vi hittade en stor rör som vi rullade ner för en backe med någon i kanske naTas & kanske nimda mfl.

Sen kommer jag inte ihåg om det var dk-uddevalla efter det eller om det var Dk-Lomma.

Uddevalla hade vi skägg tävling har jag för mig, Folket tyckte att jag liknade en amish people Laughing Laughing
Det DK hade jag min tjej med mig också.
Grymt skoj det också lika utflippat som vanligt & som det ska vara Very Happy

Dk-Lomma eller vad det var.
Bongade vi öl & rödvin via en pet flaska.
Det var Micke som hade fixat en stuga på stranden, tror att det var hans surf klub lokal Very Happy
Ja vilt gick det till även denna gången.

Sen var det jag,Lupus & LocStock som kör ner till Lund & våldgästade Karlos +hans rumskamrat i Lupus mammas röda Yaris Very Happy
Karlos öppnade dörren iförd ett täcke & såg allmänt nyvaken ut Laughing Laughing
Det var där jag fick mitt nicknamn som jag har än idag.
GreenGiant, Karlos tyckte att det passade.
Han tyckte att jag var stor + att jag jobbade/jobbar med blommor.
Så det var klockrent nick Very Happy Cool
Tack Karlos!
Vet vi var runt & festade i Lund.
Vi slutade hemma hos någon tjejs föräldrar hem.
Det började ljusa när vi så sakta gick där ifrån.
Vi fick tag i en taxi & en mer galen taxi chaffis får man leta efter.
Vi sjöng ikapp hela vägen hem, spelade luftgura,trummor mm.
Skrattade gott åt honom sen Very Happy Laughing

Ja mycket roligt har man varit med om tack vara maffia!

//GG

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Diz



Joined: 14 Dec 2002
Posts: 2080
Location: Helsingborg

PostPosted: Tue Aug 10, 2010 21:56 pm    Post subject: Reply with quote

Herregud... where to start???


Alla sena samtal på ventrilo
Kändis-liren på servrarna
När jag hälsade på i el stoc-holmo i ett par veckor
alla gånger jag smög in från kontoret strax innan mamma vaknade
postrade el peti9ovic!

The people:
Alla jag lärt känna här, alla gobbar, fBitchar, the girls...
Vissa har jag fortfarande kontakt med, andra har jag funderat på var de tagit vägen, någon som känner sig träffad - PMa! Wink


Träffarna:
DK borås... att komma som singel till ett DK med x antal mer eller mindre desperata gamers var grymt nervöst. Inte fan trodde jag att jag skulle träffa min blivande make där, av alla ställen... Shocked
Dk uddevalla med nakna kroppar lite här och där, en karl som helt plötsligt såg ut som en hulligan, en dekorerad rectum och migrän


Man kan väl lätt säga att maffia har varit en stor del av mitt liv... Så många människor jag lärt känna, vissa for life, andra nu bleknade minnen. Och naturligtvis [fB]korean_hap, vi vigdes för snart en månad sen och snart är våra söner gamla nog att spela själva...

Time flies, men maffia kommer alltid vara en del av denna familjs historia. Smile



maffia bild.jpg
 Description:
Married!
 Filesize:  152.35 KB
 Viewed:  703 Time(s)

maffia bild.jpg



maffia bild3 copy.jpg
 Description:
Lukas (4 år) och pappa.
 Filesize:  160.36 KB
 Viewed:  643 Time(s)

maffia bild3 copy.jpg



maffia bild2.jpg
 Description:
Ludvig, hela 2 år nu
 Filesize:  167.52 KB
 Viewed:  650 Time(s)

maffia bild2.jpg



_________________
"Aliquando et insanire iucundum est"
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Ice-4-Man



Joined: 18 Jun 2003
Posts: 3874
Location: Borås

PostPosted: Fri Aug 13, 2010 12:03 pm    Post subject: Reply with quote

Jag vet inte vart jag ska börja.
Tror jag har gjort mycket dumt och mycket bra genom mina år här på SWM Wink
Men efter att ha läst igenom alla inlägg här så tror jag att det som tar hem priset är nog resan upp med Zwonka, Beary, Dash och Balzamon hem till Delerium och Swedberg.
Herregud, jag har bara bradåliga minnen av den resan. Vi hade bara en sorts dryck på vägen upp och det va en flaska vodka som vi skickade runt i bilen som man fick dricka ur.
Vill minnas att vi gjorde en pit-stop på nån mack där vi köpte slödricka (?) och ett par solbrillor till Dash och Balzamon om jag inte minns helt fel (frågan är om dom inte snodde brillorna också! Laughing).
När vi kommer fram så mår ju jag mindre bra och vi hälar på varandra där uppe med kramar och öl. När man väl kommer in i huset så... Ja... Spyr jag i diskhornet och tro fan Balzamon skriver "Vafan gör du diskarN^!?".

Sen har vi ju mitt första och sista (?) DK jag va på. Zwonka drog ju det innan men bilresan dit Wink
Där har jag ju också bradåliga minnen ifrån, vann ju ett ganska så otippat pris som jag helst vill glömma bort ('nuff said!)!
Har fortfarande kvar min The Mighty t-shirt och använder den än idag (stort tack till Santos som gjorde alla dessa t-shirts!), den är väldigt mysig och har stor betydelse för mig! Wink
Bild 1
Bild 2
Sen hade vi ju en fotbollsmatch där Rectum på något sätt råkade däcka sig själv mitt under matchen för att sen senare gömma sig i en kontainer och sen lägga sig i elden Wink
Btw... Vem ska jag skylla på? Vem hade med sig gammeldansk?! GRR!
Var det inte Fren som skulle klättra i träd också?
Och så får vi ju inte glömma att jag var med och vann tipspromenaden också! Om jag inte minns helt fel så var det LocStock och Zwonka som var i min grupp! (ber om ursäkt ifall jag har glömt någon!).
Oj oj, minnen asså!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Aug 13, 2010 12:15 pm    Post subject: Reply with quote

&tussilago wrote:

Hoppas Tidey och Sallow har det bra. Jag kunde tyvärr inte besöka deras bröllopsmottagning (eller vad det nu var) och nu vet jag inte var de tagit vägen, förmodligen Kanada?

Vi är fortfarande här i Sverige (t o m så att Tidey fick sitt Bevis om Svenskt Medborgarskap i går).

För mig har jag inte så många konkreta minnen utan tiden på Maffia har lämnat efter en känsla av att för en tid var det möjligt att ha en fredad plats på nätet. När internet i stort genomgick sitt förfall till en plats där billiga poäng på andras bekostnad är viktigare än att möta människor på en intellektuell nivå så höll SwM fanan uppe och barrikaderna bemannades av Sveriges bästa admins (mig själv inte inräknad då jag fick min kanelbulle i slutfasen). Många långa kvällar med härligt spel där det var lika roligt att snacka skit mellan omgångarna som det va att försöka få nästa hs. Umgänget från datorn var även det härligt. DKn, Gröna Lund, krogkvällar och partaj hemma hos är stor del i den härliga stämning som genomsyrade SwM.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies