HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Bannad pga kassa admins.
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kemp



Joined: 28 Mar 2005
Posts: 6

PostPosted: Sat Oct 07, 2006 15:18 pm    Post subject: Bannad pga kassa admins. Reply with quote

Tjena!

Blev bannad idag pga att någon admin trodde jag fuskade och sa "du vet vart alla är". Men problemet är det att ingen av dem som "jag visste vart dom var" var tysta, de sprang som om de hade klackskor på sig. Då är det inte så himla konstigt om man sitter med ett par hyffsade hörlurar på sig och ett spelsinne som man utvecklat under 5-6 års spelande att kunna tänka sig i vilket område en spelare befinner sig. Att adminen som bannade mig inte har den känslan behöver ju inte gå ut över de spelare som kan spela.
Ta gärna fram ett demo på mig, sätt på er ett par bra hörlurar (Plantronics DSP-500 i mitt fall) och ta sen och titta igenom demot riktigt noga så ska ni se att man reagerar på olika ljud, t.ex. när någon skjuter eller springer. Det får gärna vara en rutinerad admin och inte en som spelar 2-10 i stats som han som bannade mig gjorde vid den bannande stunden.

Att admin sedan när jag pratar med han på irc ändrar sina anklagelser till: "Det kan ha varit ghosting också". Gör ju inte saken bättre. Jag antar att ghosting inte heller är tillåtet även om det inte står något om det under "Rules" på sidan. Dock är det så att jag varken fuskade eller ghostade utan använde helt och hållet bara mitt ljud och spelkänsla.

När ni kollat igenom demot så får ni gärna skicka det till mig på irc (Rasmus^ eller Rasmus\afk heter jag) och säga vad ni hittade som ni tycker är misstänksamt. Hittar ni något fusk så gör gärna en fuskfilm med ljud och lägg på fragbite som alla andra nybörjare på det här spelet.

Jag hoppas jag kommer få svar på denna tråden av någon rutinerad admin som kan se skillnad mellan spelare med och utan fusk. Har spelat här på servrarna ca ~25 timmar så ni borde ha ett antal demos där jag spelar där ni kan hitta demomaterial på mig.

Adios sålänge
Back to top
View user's profile Send private message
[WDB]Rullstol
Senior Admin


Joined: 09 Jan 2003
Posts: 1169

PostPosted: Sat Oct 07, 2006 15:34 pm    Post subject: Reply with quote

Måste bara göra ett lustigt påpekande. Den admin som bannade dig spelade INTE. Han speccade enbart. Sen om en admin spelar 2-10 eller 40-2 hör inte det minsta till saken min lilla vän. Det borde du väl veta efter att ha utvecklat ditt spelsinne under åren. Sen lämnar vi inte ut demon till någon, och vi sätter oss inte och gör en film iaf.

Rullis

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Kemp



Joined: 28 Mar 2005
Posts: 6

PostPosted: Sat Oct 07, 2006 15:49 pm    Post subject: Reply with quote

Ok, fick information av en kompis att adminen som bannade mig spelade själv. Kan ju ha varit felaktig information. Förlåt isåfall.

Jag vill bara reda ut anklagelserna och bannen. Då det stod i loggen:
Banned: Permanently
Reason: Wallhacking/Cheating

När jag varken ghostade eller fuskade överhuvudtaget. Vilket gör mig ganska så frustrerad då jag tycker det är underbart att spela på era servrar.

Vill gärna att några mer admins än hastuppfodarn(som gjorde bannen, samt ändrade sina anklagelser på irc) tittar igenom demot och bedömmer situationen.

Tackar på förhand!
Back to top
View user's profile Send private message
HaestuppfoedarN
Admin


Joined: 03 Jan 2005
Posts: 17

PostPosted: Sat Oct 07, 2006 15:49 pm    Post subject: Reply with quote

<Hastuppfodarn> enda förklaringen jag kan se är att du hade wallhack, eller så satt du och stefan och ghostade

det är vad jag skrev om ghosting och ja, det är lika förbjudet som att fuska med wallhack
Back to top
View user's profile Send private message
HaestuppfoedarN
Admin


Joined: 03 Jan 2005
Posts: 17

PostPosted: Sat Oct 07, 2006 16:02 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
hastuppfodarn(som gjorde bannen, samt ändrade sina anklagelser på irc)


ghosting och wallhack ger samma effekt, att du vet var spelare är även att du inte sett eller hört dem. Sitter spelaren med wallhack och är mån om att dölja det så är det inte så lätt att avgöra om det är det ena eller det andra.

Men som sagt så har det ingen betydelse då det ger samma straff.
Back to top
View user's profile Send private message
Kemp



Joined: 28 Mar 2005
Posts: 6

PostPosted: Sat Oct 07, 2006 16:11 pm    Post subject: Reply with quote

Om du kanske missade det så skriver jag det igen:
Quote:
Jag antar att ghosting inte heller är tillåtet även om det inte står något om det under "Rules" på sidan. Dock är det så att jag varken fuskade eller ghostade utan använde helt och hållet bara mitt ljud och spelkänsla.


Quote:
När jag varken ghostade eller fuskade överhuvudtaget. Vilket gör mig ganska så frustrerad då jag tycker det är underbart att spela på era servrar.
Back to top
View user's profile Send private message
HaestuppfoedarN
Admin


Joined: 03 Jan 2005
Posts: 17

PostPosted: Sat Oct 07, 2006 16:13 pm    Post subject: Reply with quote

Jag ska kolla igenom demot igen, återkommer med svar
Back to top
View user's profile Send private message
Kemp



Joined: 28 Mar 2005
Posts: 6

PostPosted: Sat Oct 07, 2006 16:27 pm    Post subject: Reply with quote

Vill be om ursäkt för min attityd.
Har varit lite aggresivt ordbajsande från min sida och vill bara be om ursäkt för språket. Har bara varit lite frustrerad över att jag blivit bannad. Fuskanklagelser hör till cs och man ser dem lite överallt, men när man själv blir bannad så kan det hända att man blir lite sur. Hoppas vi kan reda ut detta snart.
Back to top
View user's profile Send private message
HaestuppfoedarN
Admin


Joined: 03 Jan 2005
Posts: 17

PostPosted: Sat Oct 07, 2006 17:18 pm    Post subject: Reply with quote

jag och Rullstol har tittat igenom demot nu och beslutet står fast
Back to top
View user's profile Send private message
Kemp



Joined: 28 Mar 2005
Posts: 6

PostPosted: Sat Oct 07, 2006 17:33 pm    Post subject: Reply with quote

Förstår inte vad det är ni hittar som är fusk då jag absolut inte fuskar. Jag vill gärna att fler admins tar en titt på era demos då jag gärna vill fortsätta spela här. Tycker det är synd om ni ska banna en clean spelare.
Vet att ni aldrig eller sällan ger ut demon men skulle väldigt vädligt gärna vilja se vad det är ni anmärker på om ni nu skulle kunna göra ett undantag och ge ut demot.
Back to top
View user's profile Send private message
lol



Joined: 10 Dec 2002
Posts: 12

PostPosted: Sun Oct 08, 2006 2:42 am    Post subject: Reply with quote

a det är lite småroligt faktist Razz när jag vet att rasmus inte cheatar ((: lägg ner mer tid på att banna rediga cheaters istället!

Grimsar for mkt tex... som va inne och cheatade i flera dagar innan någon agerade... störande!

unbanna rasmus.. dettta är ett skämt ju =P han cheatar inte... han gillar ju att spela här (: Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[WDB]Rullstol
Senior Admin


Joined: 09 Jan 2003
Posts: 1169

PostPosted: Sun Oct 08, 2006 15:05 pm    Post subject: Reply with quote

TurboCat ett tips. LÄS HÄR http://www.swm.se/viewtopic.php?t=4025

Sen gällande Grimsar så är han omhändertagen. Om du nu visste att han fuskat i flera dagar, varför har du inte då sagt något?? Vi admins kan inte vara på alla ställen samtidigt. Du kan skriva här på forumet eller på Irc eller ingame. DU har ingenting med detta ärendet att göra om inte du är ett vittne eller anklagad eller admin. Mig veterligen är du inget av det.

Rullis

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Mon Oct 09, 2006 12:43 pm    Post subject: Reply with quote

Ja jag ska itne skriva här eg men admin verkar inte gjort kopplingen så. Samma? http://www.swm.se/viewtopic.php?t=6489&highlight=kemp
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Mon Oct 09, 2006 15:06 pm    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
Ja jag ska itne skriva här eg men admin verkar inte gjort kopplingen så. Samma? http://www.swm.se/viewtopic.php?t=6489&highlight=kemp



Eftersom playerstatssidan inte finns kvar får vi misstänka att det är samma person men

Jol-Bo wrote:
Samtliga är permbannade (förutom Kemppi förstås).

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
S[]nKaN
Guest





PostPosted: Mon Oct 09, 2006 16:15 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]Rullstol wrote:
TurboCat ett tips. LÄS HÄR http://www.swm.se/viewtopic.php?t=4025

Sen gällande Grimsar så är han omhändertagen. Om du nu visste att han fuskat i flera dagar, varför har du inte då sagt något?? Vi admins kan inte vara på alla ställen samtidigt. Du kan skriva här på forumet eller på Irc eller ingame. DU har ingenting med detta ärendet att göra om inte du är ett vittne eller anklagad eller admin. Mig veterligen är du inget av det.

Rullis


jag spellade samtidigt som rasmus, känner han själv å vet att han aldrig skulle fuska han e en sjuk cs spelare, så varför banna han när han lirat 25 timmar å lirat bra varje gång ? å nej ingen ghostning förekom. visst han Bcade väll rätt mkt men han hjä´lpte T att vinna många rundor..... dåligt av admins att inte se skillad på fusk å en bra spelar

angånde grimmsar sa turbocat till första gången vi misstänkte fusk med gick flera dagar utan nått hände
Back to top
lol



Joined: 10 Dec 2002
Posts: 12

PostPosted: Mon Oct 09, 2006 16:32 pm    Post subject: Reply with quote

inte varit inne på några dagar ... men måste iaf skriva för att försvara mig =P jo jag har lite med det att göra.. jag känner rasmus irl och har spelat cs med honom i ett x antal år....han fuskar inte Smile vill bara försvara honom lite!

angående grimsar... jag sa till att han fuskade direkt.. och det tog flera dagar innan han blev bannad...men han blev bannad iaf.. det är ju bra ((: iom att han fuskade(blir så arg).. men många admins ignorerade mmig på irc! inte bra Sad

aja om ni väljer att banna en spelare som är public-kung så är det ju erat beslut Razz inget illa menat, jag tycker ni gör ett bra jobb som är seriösa och bannar cheaters mm... men det är viktigt att se skillnaden på en bra spelare och en som cheatar! bannen är helt galet fel....men jag tycker fortfarande det är lite små roligt! han avslutar iaf snyggt här ju Razz först på playerstatsen!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sessan



Joined: 08 Sep 2006
Posts: 1
Location: Alvesta

PostPosted: Mon Oct 09, 2006 18:00 pm    Post subject: Tja Reply with quote

Jag va med och lirade då Rasmus blev bannad, trodde först det va ett skämt, många klagade på han (som vanligt : D) men det hör ju till. Men sen när admin bannade för wallhach/cheat blir man ju bara arg....

Trodde detta skulle lösa sig lättare men här är min åsikt iaf. Rasmus är lika clean som Jag(Lilla stefanie sessan) Turbucat(Lilla rakkans katten) och S[]nkan.Vi har lirat här så länge jag kan minnas. Om ni bannar Rasmus kan ni nästan likaväl banna mig, min bror och sinkan, då vi alltid lirar på maffia tillsammans, lite tråkigt att man ska behöva byta server pga en felaktig ban.

Maffia är cleana servrar med aktiva admins, det är värt att lirar här och servrarna här är roligare att lira på än andra. Därför är det värt att klaga Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Mon Oct 09, 2006 22:02 pm    Post subject: Reply with quote

Endast Admin och den "drabbade" ska skriva här så slipper vi läsa massa onödigt tjat! Snälla respektera detta.
_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
S[]nKaN
Guest





PostPosted: Tue Oct 10, 2006 15:53 pm    Post subject: Reply with quote

woody wrote:
Endast Admin och den "drabbade" ska skriva här så slipper vi läsa massa onödigt tjat! Snälla respektera detta.



humm vill inte bråka men http://www.swm.se/viewtopic.php?t=4025

å vi är inblandade i samma både jag å sessa vi lirade samtidigt å först var bannen pga av WH sen sa han att sessan som denna gången hette stefan ghostade lustigt när dom lirade i samma lag ? vill bara att rätt ska vara rätt !
Back to top
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Tue Oct 10, 2006 15:55 pm    Post subject: Reply with quote

Jag ska ta och kika på detta demo.
Det var nån som sa att jag tydligen var halvbra på att skilja fusk från skill

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY? All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies