HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
SWM.se - Fototävling

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Sun Oct 15, 2006 5:09 am    Post subject: SWM.se - Fototävling Reply with quote

Eftersom hösten är en sån fint melankolisk period då det kan tas många fina bilder så tänkte jag motivera alla med en kamera till att bege sig ut och ta en.

Regler
Du ska ha tagit fotot själv, och du måste ha tagit den efter det att denna posten skrevs. (detta kan jag givetvis inte kontrollera, men det är upp till var och ens eget samvete. Jag litar på er allihop!)

Spring ut och hitta den perfekta bilden, redigera den, posta den här. Med en kort beskrivning av motivet, varför du valde just det motivet, och varför just du tycker fotot är klockrent!

Eftersom alla ska få tid på sig att ta bästa fotot så har vi tills den 26e November på oss att ta det perfekta fotot.

Man kan ladda upp fotot här:
http://www.imageshack.us

Tänk på att inte posta för stora bilder i [img]-taggar, då detta kommer att göra att hela forumet ser taskigt ut.

Seså, spring ut och ta foton nu!
Kan inte lova något pris, men ska försöka stuva fram något till den vi röstar fram som vinnare i slutändan.

Edit: Efter PM från ett geni så kan det bli så att vi delar upp det i olika kategorier om det visar sig att många bilder kommer med. Ju fler desto roligare!

Edit2: Det är möjligt att Fall stuvar fram en alternativ uppladdningsmöjlighet som är inom communityt!


Last edited by Makrillo on Tue Oct 17, 2006 18:20 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
SlapMore



Joined: 29 Jan 2003
Posts: 248
Location: Shangri La

PostPosted: Mon Oct 16, 2006 21:53 pm    Post subject: Reply with quote

åldersgräns på bilderna?
_________________
"Jag är knappt nykter" "du kan inte tro vi är vänner"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Mon Oct 16, 2006 22:17 pm    Post subject: Reply with quote

SlapMore wrote:
åldersgräns på bilderna?


Maffias generella regler innefattar även bilder som postas här, det är kanske lite vagt. Men det är en hel del yngre människor här, så försök hålla det rumsrent. (Kan väl inte vara så svårt?)
Back to top
View user's profile Send private message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Mon Oct 16, 2006 23:41 pm    Post subject: Reply with quote

Trevligt!

Får förhoppningsvis ny kamera den 26:e oktober då jag fyller år ,ska då lätt ut och ta bilder Smile

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Oct 17, 2006 8:15 am    Post subject: Reply with quote

Om det blir fler kategorier kan man då även ställa upp med olika foton i de olika kategorierna?
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Tue Oct 17, 2006 16:18 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]Sallow wrote:
Om det blir fler kategorier kan man då även ställa upp med olika foton i de olika kategorierna?


Ja det tycker jag. Men som sagt, får skissa lite på det. Har någon en bra idé om hur det kan utföras hade det varit kalas.
Back to top
View user's profile Send private message
Diz



Joined: 14 Dec 2002
Posts: 2080
Location: Helsingborg

PostPosted: Tue Oct 17, 2006 20:57 pm    Post subject: Reply with quote

JAg hänger gärna på, iofs beror det lite på tid och vilka kategorier det kommer att handla om. Iom att jag har börjat jobba nu så finns det inte mycket tid för att lurka omkring med kameran. Dom flesta bilderna blir spontana porträtt på lillkillen *going on not so small* våran. Wink
_________________
"Aliquando et insanire iucundum est"
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
BillaBonG^
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 02 Mar 2004
Posts: 382
Location: Falkenberg

PostPosted: Tue Oct 17, 2006 21:16 pm    Post subject: Reply with quote

Skulle man inte kunna säga att alla ska fota tex, en burk,fot och en flaka i en å samma bild, så vet man oxå att den är tagen till tävlingen?

Kan bli rätt kul å se vad folk kan knåpa ihop, och jag tror även att alla bilder blir väldigt olika..

_________________
Alexander johansson a.k.a BILLABONG
Back to top
View user's profile Send private message
Makrillo
Senior Admin


Joined: 04 Apr 2004
Posts: 2400
Location: Halmstad

PostPosted: Sun Oct 22, 2006 13:17 pm    Post subject: Reply with quote

BillaBonG^ wrote:
Skulle man inte kunna säga att alla ska fota tex, en burk,fot och en flaka i en å samma bild, så vet man oxå att den är tagen till tävlingen?

Kan bli rätt kul å se vad folk kan knåpa ihop, och jag tror även att alla bilder blir väldigt olika..


Det är ju ett alternativt, men det innebär direkt att det blir ett projekt att lämna in ett bidrag. Och jag vet inte riktigt om deltagandet kommer bli så högt isåfall.

Sen kanske det skulle vara så att man hade tävlingen anonymt som man gör med poesitävlingen. Ska försöka få igång braintrusten nu i veckan så får vi se om vi kommer på någon genial plan.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies