HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
TV-licensen!
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Poll
View previous topic :: View next topic  

TV-licensen! Motivera gärna svaret!
Bor själv: Jag betalar TV-licens
32%
 32%  [ 22 ]
Bor hemma: Jag vill i framtiden inte betala TV-licens
26%
 26%  [ 18 ]
Bor hemma: Jag vill i framtiden betala TV-licens
23%
 23%  [ 16 ]
Bor själv: Jag betalar inte TV-licens
16%
 16%  [ 11 ]
Users Voted : 1
Total Votes : 67

Author Message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Mon Oct 23, 2006 16:34 pm    Post subject: Reply with quote

kollar man någon gång på SVT eller lyssnar på SR så borde man betala licens, annars är man ett svin. jag hoppas att ni som inte pröjsar inte kollar på fotbolls-vm heller etc.

undrar hur ni som inte betalar, men ser på svt eller lyssnar på sr motiverar det? är ni mer värda än oss andra och tycker att vi kan betala för er?
Back to top
View user's profile Send private message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Mon Oct 23, 2006 17:01 pm    Post subject: Reply with quote

13steps wrote:
kollar man någon gång på SVT eller lyssnar på SR så borde man betala licens, annars är man ett svin. jag hoppas att ni som inte pröjsar inte kollar på fotbolls-vm heller etc.

undrar hur ni som inte betalar, men ser på svt eller lyssnar på sr motiverar det? är ni mer värda än oss andra och tycker att vi kan betala för er?


En del har ju skrivit att de betalar boxer-abonnemang, canal+-abonnemang, viasat-abonnemang. comhem-abonnemang eller liknande och pröjsar inte för pga de tycker de blir lite kaka på kaka. Håller med dem fullt ut. Kollar man på VM-Fotboll eller andra sportevenemang som OS eller Friidrott-EM så blir dessa sädningar oftast sponsrade. Isf är man ett svin som tycker att SVT är helt statsfinansierat Razz SVT värsta svinerikanalen Razz

Kapitalism for life Razz

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Mon Oct 23, 2006 17:11 pm    Post subject: Reply with quote

Tänk på att man betalar inte bara för att få se på melodifestivalen. Vad händer när kommunisterna atombombar göteborg, var läser ni om det? Var hör ni om det?
Det ska sändas på SVT och SR och de har alltid beredskap för att sända sån information som inte de kommersiella kanalerna har.

_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Mon Oct 23, 2006 17:22 pm    Post subject: Reply with quote

narcissist wrote:
Tänk på att man betalar inte bara för att få se på melodifestivalen. Vad händer när kommunisterna atombombar göteborg, var läser ni om det? Var hör ni om det?
Det ska sändas på SVT och SR och de har alltid beredskap för att sända sån information som inte de kommersiella kanalerna har.


Givetvis om de släpps en atombomb över Gbg kommer Sverige fryras till is och vi kommer leva som vi gjorde på den senaste istiden.

Eftersom släpps det en atombomb över Gbg kommer TV4, TV3, Kanal5, TV6, CNN, BBC osv inte sända till Sverige längre Razz

samtliga kommersiella radionstationer kommer släckas ner eftersom det inte längre kommer finnas något intresse om Gbg är bortblåst från Sverige Razz

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Oct 23, 2006 17:50 pm    Post subject: Reply with quote

KrosuZ wrote:
En del har ju skrivit att de betalar boxer-abonnemang, canal+-abonnemang, viasat-abonnemang. comhem-abonnemang eller liknande och pröjsar inte för pga de tycker de blir lite kaka på kaka. Håller med dem fullt ut. Kollar man på VM-Fotboll eller andra sportevenemang som OS eller Friidrott-EM så blir dessa sädningar oftast sponsrade. Isf är man ett svin som tycker att SVT är helt statsfinansierat Razz SVT värsta svinerikanalen Razz

Kapitalism for life Razz

Fantastisk logik. Jag ska börja ta mat i ICA butiken för jag har ju redan betalat för den i Vi-butiken. Kaka på kaka. Jag föregår skatteverket och jobbar svart. Jag kommer ju betala skatt när jag handlar upp mina svarta pengar. Kaka på kaka. Jag tror jag ska börja planka på lokaltrafiken. Jag har ju betalat flertalet gånger när jag rest med taxi. kaka på kaka.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Arsen!k



Joined: 01 Oct 2006
Posts: 76

PostPosted: Mon Oct 23, 2006 18:03 pm    Post subject: Reply with quote

palla betala tv licens sen när man flyttar hemifrån, den dagen jag får ALLA kanaler för att jag betalar licensen, den dagen kommmer jag betala Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Mon Oct 23, 2006 18:36 pm    Post subject: Reply with quote

SlAjDaRn wrote:
palla betala tv licens sen när man flyttar hemifrån, den dagen jag får ALLA kanaler för att jag betalar licensen, den dagen kommmer jag betala Razz

ja du kan ju få nyheter genom din data istället
Back to top
View user's profile Send private message
Wobin_Hood



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1287

PostPosted: Mon Oct 23, 2006 19:32 pm    Post subject: Reply with quote

Det är ju bra att veta att man inte behöver betala TV-licens om man inte tänker bli en minister, då ju vår eminenta statsminister Ordförande Reinfelt har sagt 'men de viste inte att de skulle bli ministrar då'.
Med andra ord om du inte tänker bli en minister har du nu cart blanche att göra lite som du vill med avgifter, skatter och andra åtagande.
Back to top
View user's profile Send private message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Mon Oct 23, 2006 20:55 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]Sallow wrote:
KrosuZ wrote:
En del har ju skrivit att de betalar boxer-abonnemang, canal+-abonnemang, viasat-abonnemang. comhem-abonnemang eller liknande och pröjsar inte för pga de tycker de blir lite kaka på kaka. Håller med dem fullt ut. Kollar man på VM-Fotboll eller andra sportevenemang som OS eller Friidrott-EM så blir dessa sädningar oftast sponsrade. Isf är man ett svin som tycker att SVT är helt statsfinansierat Razz SVT värsta svinerikanalen Razz

Kapitalism for life Razz

Fantastisk logik. Jag ska börja ta mat i ICA butiken för jag har ju redan betalat för den i Vi-butiken. Kaka på kaka. Jag föregår skatteverket och jobbar svart. Jag kommer ju betala skatt när jag handlar upp mina svarta pengar. Kaka på kaka. Jag tror jag ska börja planka på lokaltrafiken. Jag har ju betalat flertalet gånger när jag rest med taxi. kaka på kaka.


Dock får ju inte ICA butiken pengarna från Vi-butiken, dessutom får inte staten någon av de pengarna som betalas ut svart (iof köper du något i Sverige betalar du troligen moms, men fortfarande inte kaka på kaka), dessutom får inte lokaltrafiken pengar från taxibolagen. Annars skulle de givetvis vara "kaka på kaka".

Wobin_Hood wrote:
Det är ju bra att veta att man inte behöver betala TV-licens om man inte tänker bli en minister, då ju vår eminenta statsminister Ordförande Reinfelt har sagt 'men de viste inte att de skulle bli ministrar då'.
Med andra ord om du inte tänker bli en minister har du nu cart blanche att göra lite som du vill med avgifter, skatter och andra åtagande.


Det skulle nog inte bli lika mycket uppstådelse, som det är här finns det en hel del personer på forumet som har TV bor själv men inte betalar TV-licensen ser inte så mycket i kvällspressen om detta.

Däremot ser man ibland på SVT att de har skärpt TV-kontroll i __________

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Oct 23, 2006 21:24 pm    Post subject: Reply with quote

narcissist wrote:
Tänk på att man betalar inte bara för att få se på melodifestivalen. Vad händer när kommunisterna atombombar göteborg, var läser ni om det? Var hör ni om det?
Det ska sändas på SVT och SR och de har alltid beredskap för att sända sån information som inte de kommersiella kanalerna har.
Ja, men eftersom journalisterna på SVT är kommunister själva så kommer de ju mörka allt. Wink

Wobin_Hood wrote:
Det är ju bra att veta att man inte behöver betala TV-licens om man inte tänker bli en minister, då ju vår eminenta statsminister Ordförande Reinfelt har sagt 'men de viste inte att de skulle bli ministrar då'.
Med andra ord om du inte tänker bli en minister har du nu cart blanche att göra lite som du vill med avgifter, skatter och andra åtagande.

Kanske inte var riktigt så han menade, utan att det inte finns många människor i detta land som inte gjort några fel. Om det bara är sånna mäniskor som ska få regera är det ju onödigt med val. leta rätt på dem istället och låt dem bestämma.

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Sallow
Master Admin
Technician


Joined: 28 Oct 2002
Posts: 1974
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Oct 23, 2006 21:58 pm    Post subject: Reply with quote

KrosuZ wrote:
Dock får ju inte ICA butiken pengarna från Vi-butiken, dessutom får inte staten någon av de pengarna som betalas ut svart (iof köper du något i Sverige betalar du troligen moms, men fortfarande inte kaka på kaka), dessutom får inte lokaltrafiken pengar från taxibolagen. Annars skulle de givetvis vara "kaka på kaka".

Precis min poäng. SVT får inga pengar av Canal digital, com hem osv osv. De är gratiskanaler som de väljer att distrubera.

Vanliga frågor @ www.radiotjanst.se wrote:
31. Jag har kabel-tv/satellit/Boxer och betalar för ett utbud där SVT: s kanaler redan ingår, varför ska jag då betala tv-avgift?

Det du betalar i kabel-tv-avgift/satellit/Boxeravgift går inte till SVT utan direkt till företaget som levererar tjänsten. SVT betalas däremot av din tv-avgift. Kabel-tv, satellit/Boxer är något du själv väljer och betalar extra för.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Wobin_Hood



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1287

PostPosted: Tue Oct 24, 2006 19:53 pm    Post subject: Reply with quote



Nu har vi skärpt TV-kontrol i

Helsingborg
Malmö
Vitsjö
och
Regeringskansliet, Rosenbad
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]Zwonka
Admin


Joined: 28 Jun 2004
Posts: 2815
Location: Strawcity

PostPosted: Wed Oct 25, 2006 12:45 pm    Post subject: Reply with quote

Radiotjänst.se wrote:
Vi har registrerat dina uppgifter.

Om du vill tillbaka till Kundtjänst eller någon annan av våra sidor - klicka på Entré-länken.

Tack för besöket.


Nu har jag anmält tv-innehav... Det går en intressant dokumentär imorgon på svt om ubåtsolyckan i blekinge 1981 som jag vill se Razz jag tjänar mer pengar nu med vilket gör att jag anser att jag har råd att betala...

tjoo!
Back to top
View user's profile Send private message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Wed Oct 25, 2006 15:33 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]Zwonka wrote:
Radiotjänst.se wrote:
Vi har registrerat dina uppgifter.

Om du vill tillbaka till Kundtjänst eller någon annan av våra sidor - klicka på Entré-länken.

Tack för besöket.


Nu har jag anmält tv-innehav... Det går en intressant dokumentär imorgon på svt om ubåtsolyckan i blekinge 1981 som jag vill se Razz jag tjänar mer pengar nu med vilket gör att jag anser att jag har råd att betala...

tjoo!


Skönt att höra Razz att du tjänar lite extra lök och kan därmed betala TV-licensen

Ska i dagarna betala för kvartal fyra (min tredje räkning.)

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Poll All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies