HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Rögle - AIK matchen
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Fri Nov 24, 2006 23:30 pm    Post subject: Rögle - AIK matchen Reply with quote

Uj uj fler som såg den? Vilket jävla bråk asså!

Så otroligt jävla fult av Christéen att blanda sig in i bråket när det redan är 2mot2, och att han även tagit av handskarna och slår så jävla hårt han kan mot rögle spelaren från sidan som inte ens kunde se slagen komma.

Sjukt fegt! Och sen hoppar han på en till rögle spelare när de utvisade är på väg ut och skriker även att han ska döda den rögle spelaren..jisses då, hoppas han får stämningar på sej!

jaja allting sluta bra, 4-0 till rögle! härligt!

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,939707,00.html

Lite väl många matchstraffar kanske Razz

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Sat Nov 25, 2006 0:13 am    Post subject: Reply with quote

Hoppas han får en rejäl avstängning.
_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Sat Nov 25, 2006 0:48 am    Post subject: Reply with quote

Mm ofegt av aik:arn.

Missade detta "tyvärr"(hade gärna sett mer för att döma med mer fakta innan jag kastar ut skit åt han), kom hem precis hem efter en match där jag lyckades missa en såkallad open ice och som tur var lyckades jag inte kapa knät av honom utan det vart bara en liten tripping. Men iaf så vart ju såklart motsåndarna tokiga och de kom från höger, vänster, nereifrån och uppifrån för att försöka puckla på mig, men det jag skulle komma till är att när det hettar till så blir det lätt så att man bara kastar in sig, vet själv av erfarenhet att om någon gör en ful sak som borde ha avstänging klart man försöker åka på "puckot" (för i ens egen ögon är den personen ett jä**a "pucko") men inte f*n åker man in med högersläggan och letar efter huvudet, en knuff ja visst de får man ta men inte högersläggan.

Vill gärna ha sätt bråket innan jag yttrade mig men gjort är gjort Smile
Back to top
View user's profile Send private message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Sat Nov 25, 2006 0:58 am    Post subject: Reply with quote

zirape wrote:
Mm ofegt av aik:arn.

Missade detta "tyvärr"(hade gärna sett mer för att döma med mer fakta innan jag kastar ut skit åt han), kom hem precis hem efter en match där jag lyckades missa en såkallad open ice och som tur var lyckades jag inte kapa knät av honom utan det vart bara en liten tripping. Men iaf så vart ju såklart motsåndarna tokiga och de kom från höger, vänster, nereifrån och uppifrån för att försöka puckla på mig, men det jag skulle komma till är att när det hettar till så blir det lätt så att man bara kastar in sig, vet själv av erfarenhet att om någon gör en ful sak som borde ha avstänging klart man försöker åka på "puckot" (för i ens egen ögon är den personen ett jä**a "pucko") men inte f*n åker man in med högersläggan och letar efter huvudet, en knuff ja visst de får man ta men inte högersläggan.

Vill gärna ha sätt bråket innan jag yttrade mig men gjort är gjort Smile


Menar du inte fegt av aik:arn? inte ofegt Very Happy

Du kan säkert se händelsen på sportspegeln eller Tv 4 när dom nu har sina sport nyheter Smile

Var iaf som sagt riktigt oschysta smällar!

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Sat Nov 25, 2006 1:12 am    Post subject: Reply with quote

Silent jag menade att det var fegt, jag hade visst glömt ett attribut kan göra om det


<ironi>Mm ofegt av aik:arn</ironi>

såklart jag tycker det var fegt! SmileSmile
Back to top
View user's profile Send private message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Sat Nov 25, 2006 1:46 am    Post subject: Reply with quote

zirape wrote:
Silent jag menade att det var fegt, jag hade visst glömt ett attribut kan göra om det


<ironi>Mm ofegt av aik:arn</ironi>

såklart jag tycker det var fegt! SmileSmile


jaja, trodde att du hade skrivit fel bara ^^ såg inte ironin där Razz

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Sat Nov 25, 2006 1:54 am    Post subject: Reply with quote

Han borde ju få rätt lång med tanke på att Lance Ward i Hv71 slog en kille i Timrå med vanten kvar på handen. Han fick 2matcher för det och då hade dom i åtanke att han hade vanten kvar och att han hade fått crosschecking i nacken 2gånger innan. Kommer upp klipp på situationen senare.
_________________
I read somewere that their period attract bears, the bears can smell the menstruation.
Back to top
View user's profile Send private message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Sat Nov 25, 2006 1:57 am    Post subject: Reply with quote

Rex0z wrote:
Han borde ju få rätt lång med tanke på att Lance Ward i Hv71 slog en kille i Timrå med vanten kvar på handen. Han fick 2matcher för det och då hade dom i åtanke att han hade vanten kvar och att han hade fått crosschecking i nacken 2gånger innan. Kommer upp klipp på situationen senare.


aa, den kanske dock finns uppladdad redan nånstans? youtube? Very Happy

ska se om man kan hitta den Smile

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Quickis
2006 Bronsdonator
2006 Bronsdonator


Joined: 26 Jul 2006
Posts: 290

PostPosted: Sat Nov 25, 2006 2:33 am    Post subject: Reply with quote

Nog för att jag är AIKe och inte har sett händelsen.
Men det händer värre saker än käftsmällar i ishockey... Fast såklart så väcker ju AIK alltid extra känslor hos folk Smile.

Själv tycker jag mer om NHLs diciplinregler och system än vad jag gillar Sveriges också om jag ska vara riktigt ärlig. Det är inte ofta jag blir helt chokerad över det som händer på isen. Ishockey är ishockey. Jag är medveten om att många helst vill slippa se de mest otäcka tacklingarna också (de som är regelrätta t o m)...

Men jag har en liten speciell syn på hockey. Men visst blir man rasande om man ser sitt älskade lag få stryk på ett fult sätt. Inget man kan påverka dock genom att försöka förstora händelsen med trådar/artiklar eller diverse Smile..

såvida vi inte snackar om att komma bakifrån och slå han så medsvetslös att han får allvarliga men av det hela. Då är det ju såklart inte acceptabelt eftersom det är helt inhumant. Men eftersom det enbart nämns att det är en AIKe och att killen slog från sidan när killen inte var beredd... även om han hade fullt upp med att puckla på en annan.
Back to top
View user's profile Send private message
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Sat Nov 25, 2006 3:27 am    Post subject: Reply with quote

Quickis wrote:
Nog för att jag är AIKe och inte har sett händelsen.
Men det händer värre saker än käftsmällar i ishockey... Fast såklart så väcker ju AIK alltid extra känslor hos folk Smile.

Själv tycker jag mer om NHLs diciplinregler och system än vad jag gillar Sveriges också om jag ska vara riktigt ärlig. Det är inte ofta jag blir helt chokerad över det som händer på isen. Ishockey är ishockey. Jag är medveten om att många helst vill slippa se de mest otäcka tacklingarna också (de som är regelrätta t o m)...

Men jag har en liten speciell syn på hockey. Men visst blir man rasande om man ser sitt älskade lag få stryk på ett fult sätt. Inget man kan påverka dock genom att försöka förstora händelsen med trådar/artiklar eller diverse Smile..

såvida vi inte snackar om att komma bakifrån och slå han så medsvetslös att han får allvarliga men av det hela. Då är det ju såklart inte acceptabelt eftersom det är helt inhumant. Men eftersom det enbart nämns att det är en AIKe och att killen slog från sidan när killen inte var beredd... även om han hade fullt upp med att puckla på en annan.


Man ska väl fan inte blanda in sej i andras bråk dock? Där är 2st AIKare och 2st Röglare (?) som håller på och sen kommer han bara in där och tar i för kung och fosterland på en kille som inte ens är i bråk med honom och inte ens kan se slagen komma som sagt, det är sjukt fult och lågt! Skiter i om det hade varit en snubbe från ett annat lag, för just så ska man ju inte göra om man vill slåss.

"Vanliga" hockeyslagsmål är ju okej men inte detta tycker jag.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sat Nov 25, 2006 3:27 am    Post subject: Reply with quote

Som sagt.
Ni som inte vill se kombinerad lagsport och boxning ska nog kolla på handboll eller curling eller nåt.
Fråga VEM SOM HELST hur det går till i hockeyrinken. Spelarna slåss. Publiken älskar det.
Att fortsätta boxningen i spelargången är kanske inte fiffigt, men det som sägs till varann ska tar med en vagnslast salt.

Men fy bövelen för AIK!!!



RectuM kan berätta om hur det kan gå till på plan ibland.
Snääääälla?







Ajusste!
Hänvisar till min signatur.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Sat Nov 25, 2006 9:44 am    Post subject: Reply with quote

http://www.youtube.com/watch?v=a6po1t1SRUo det blev Lance Ward avstängd 2 matcher för.
_________________
I read somewere that their period attract bears, the bears can smell the menstruation.
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Sat Nov 25, 2006 11:28 am    Post subject: Reply with quote

haha frenne bli inte så defensiv bara för det handlar om gnaget! Smile
klart som fan det var fult av AIK:arn.
Back to top
View user's profile Send private message
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Sat Nov 25, 2006 14:32 pm    Post subject: Reply with quote

Fren wrote:
Som sagt.
Ni som inte vill se kombinerad lagsport och boxning ska nog kolla på handboll eller curling eller nåt.
Fråga VEM SOM HELST hur det går till i hockeyrinken. Spelarna slåss. Publiken älskar det.
Att fortsätta boxningen i spelargången är kanske inte fiffigt, men det som sägs till varann ska tar med en vagnslast salt.

Men fy bövelen för AIK!!!



RectuM kan berätta om hur det kan gå till på plan ibland.
Snääääälla?







Ajusste!
Hänvisar till min signatur.



Riktigt muppigt o blanda in massa skitsnack om att det e så här det ska gå till i hockey o att dom som inte vill tolerera det ska kolla curling. Visst det är hög tolerans i hockey men det innebär inte att man får göra exakt vad man vill. Hoppa på en annan spelare från sidan som man inte är i bråk med o spelaren inte har möjlighet att förutse attacken o försvara sig mot ÄR jävligt fegt o hör inte hemma på en hockeyrink. Vill två spelare slåss face to face....fine by me, men hoppa på i ryggen eller sidan är jävligt fegt.
O lägg ner bölet om att det e så synd om stackars AIK o dom får så mycket mer skit än alla andra! Sluta bete er som idioter så får ni inte heller kritik.
De upprepade mordhoten i spelargången av samme spelare är oxå nånting som du tycker är bra? Eller är det än en gång bara synd om AIK o sånt här ska man acceptera om man vill titta på hockey?

Dessutom tillägger jag att jag inte håller på varken Rögle eller AIK så det föreligger ingen partiskhet från min sida.

_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Sat Nov 25, 2006 16:52 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]LocStock wrote:
Dessutom tillägger jag att jag inte håller på varken Rögle eller AIK så det föreligger ingen partiskhet från min sida.

Förutom ett par smågrejor...
Du hatar AIK. (du hatar allt du inte älskar, det är fakta)
Du är från Skåne, i skåne ligger Ängelholm och.. tja, Rögle är från ä-holm.
Du älskar Skåne, således älskar du Rögle.

Men annars tycker jag att du skrev en massa inteligenta och bra saker.

_________________
Discgolf äger mig.
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sat Nov 25, 2006 18:43 pm    Post subject: Reply with quote

hähä

minns knappt att jag skrev det där Very Happy

jag hade då inte sett några bilder och inte heller hör nåntin om det förutom det som skrevs.
Men provokationen gick fram iaf. Bra gjort av mig.

Klar man inte ska nita nån bakifrån. Det är ju fegt.
Men slagsmål är kul att se på då båda läger är med och leker.
Så var inte fallet här och det är ju ruttet.
Sen vad han sa i spelargången är ju inte heller fiffigt, även om det ska tas med en nypa salt.
Enligt AIKaren började bråket i spelargången med att Röglarn gick ikapp AIKarn och började knuffa honom.

Whatever.
Jag vidhåller att hockey SKA vara ruffig, men inte så att man misshandlar varandra såklart.

En avstägning låter rimligt.


Och det är ju klart det är synd om AIK. I alla lägen det inte går vår väg.
Så är det bara.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Sat Nov 25, 2006 18:47 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]LocStock wrote:

Riktigt muppigt o blanda in massa skitsnack om att det e så här det ska gå till i hockey o att dom som inte vill tolerera det ska kolla curling. Visst det är hög tolerans i hockey men det innebär inte att man får göra exakt vad man vill. Hoppa på en annan spelare från sidan som man inte är i bråk med o spelaren inte har möjlighet att förutse attacken o försvara sig mot ÄR jävligt fegt o hör inte hemma på en hockeyrink. Vill två spelare slåss face to face....fine by me, men hoppa på i ryggen eller sidan är jävligt fegt.
O lägg ner bölet om att det e så synd om stackars AIK o dom får så mycket mer skit än alla andra! Sluta bete er som idioter så får ni inte heller kritik.
De upprepade mordhoten i spelargången av samme spelare är oxå nånting som du tycker är bra? Eller är det än en gång bara synd om AIK o sånt här ska man acceptera om man vill titta på hockey?

Dessutom tillägger jag att jag inte håller på varken Rögle eller AIK så det föreligger ingen partiskhet från min sida.


håller med, speccielt den markerade texten
Back to top
View user's profile Send private message
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Sat Nov 25, 2006 20:47 pm    Post subject: Reply with quote

såg sporten på 1:an där jag fick informationen att det "överfallet" av aik:arn kommer polisanmälas.
Ne dra inte in polisen i en hockey fight, avstängning sen end of story
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]RectuM
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1411
Location: Eastside Stockholm , Snakenothing

PostPosted: Sat Nov 25, 2006 20:52 pm    Post subject: Reply with quote

Ja tycker att slagsmål hör till hockeyn , det är en sport med extremt adrenalin o där minsta lilla snöskvätt kan leda till en käftexplosion.
Innom slagsmålet (på planen så klart) finns även genren "slänga handskarna" det händer inte så jätteofta men de e då det lilla klivet från ruff o knuff blir slagsmål. Spelaren som slänger handskarna blir direkt avvisad från planen men ja hävdar fortfarande att NHLs regler med att dommaren inte ska bryta förens någon ligger ner ska gälla. Underhållningsvärdet blir sjukt högt och spelarna kan skratta åt varandra efter matchen när adrenalinet har lagt sig.
De Aik spelaren gjorde fel var att han sa"ja ska döda dig" vilket han senare tog tillbaka , då går de från Spelets regler till hot o de e inge kul.

Jag spelade en match när ja spelade i F.O.C Farsta mot ett finskt lag , kommer inte ihåg vad dom hette. Då hade vi 12 man i utvinsningsbåset sammtidigt , de va kö utanför o vi stog i minutordning för att få komma in på planen igen , de e kanske lite överdrivet men ja tycker att slagsmål hör till , det är liksom en underhållningshöjjare som spelarna ibland medvetet bjuder på för att publiken ska jubla.

_________________
Im the pain in your ass.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Sat Nov 25, 2006 20:52 pm    Post subject: Reply with quote

zirape wrote:
såg sporten på 1:an där jag fick informationen att det "överfallet" av aik:arn kommer polisanmälas.
Ne dra inte in polisen i en hockey fight, avstängning sen end of story


Men på de sättet som han gjorde så tycker ja fan han förtjänar de asså Confused



Som sagt hockey ska vara tufft och ruffigt och så, men det ska inte gå över styr som han gjorde!

Och att han börja puckla på den andra snubben i spelar gången för han sa till honom att det var fegt gjort är ju inte smart heller Razz

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies