HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Jag > Övermakten
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Shogun



Joined: 26 Nov 2002
Posts: 353
Location: Orsa / Svenstavik

PostPosted: Fri Dec 29, 2006 12:37 pm    Post subject: Jag > Övermakten Reply with quote

Fyy fan. Jag vet inte vart jag ska söka mig för att skriva av mig all jävla skit.

För att göra en lång historia kort;

Juldagsfirande på statdshotellet. En kompis som är 17 lånade mitt körkort. Han var överdrivet klantig och typ: "Det är JAG på kortet". Vakterna ringde polis och bad han stanna kvar för det var urkundsmissbruk. Dom förhörde han. Dom tog mitt körkort. Jag hade ingen aning om att det med poliserna hände då. Sen såg jag kompisen. prata me han å han sa vart poliserna var, så jag gick dit och skulle prata med dom och få klarhet i saken samt få tillbaka mitt körkort.

Väl därinne så fick en av de manliga poliserna nått plötsligt fall av allvarlig paranoia, och efter förhöret med den kvinliga polisen så anklaga han mig för att ha tagit narkotikapreparat.

::Parentes::
Jag har en gång i mitt liv rökt EN CIGARETT (en helt vanlig jävla cigarett), och jag är nog en av de största motståndarna till narkotika i denna lilla knarkhåla till by. Jag har vänner i de kretsarna där folk tar narkotikapreparat, och att bli anklagad för den här skiten är för mig en ren jävla kränkning
::Slut Parentes::

Jag blev arg / besviken / mordsbenägen / you name it.... Jag började väl och snacka med han, och efter ca en halvminut av meningslöst skitsnack om hur jag hatade knark till honom så totalt ignorerade han mig och började prata med en annan polis. då blev jag jävligt arg och typ höjde rösten och sa till honom att han lyssnade ju för fan inte på mig.

It's settled then, tänkte väl han... och körde iväg mig till akuten för omedelbart blodprov och urinprov. Detta visade sig vara negativt (Tro det eler ej, jag hade fan inte rökt på), men denna information blev allmänt känd för världen först morgonen därpå.

Utöver detta, så har den lokala morgontidningen lyckats skicka upp en jävla historia om "En 18-årig yngling som är misstänkt för narkotikabrott, sedan han uppträtt i påverkat tillstånd på hotellet". Alltså VAD FAAAN är det här? Är jag helt plötsligt fortfarande misstänkt när motsatsen bevisats? Och kan nån snälla berätta vad det påverkande uppträdandet är i att självmant gå och snacka med snuten?

Det absout enda belägg han hade för att köra in mig till proverna var att han lysit lite med en ficklampa i mina ögon och konstaterat att jag hade problem med att kolla i kors.



Ge mig en järnnia så ska jag måla konst med övermaktens hjärnsubstans... Tidningsredaktörens likaså

_________________
Motto...

We must trust time, to reveal all things.
Back to top
View user's profile Send private message
Cat
Master Admin
Personnel


Joined: 08 Apr 2003
Posts: 2330
Location: Såsen.

PostPosted: Fri Dec 29, 2006 13:02 pm    Post subject: Reply with quote

Kontentan av det här är alltså skaffa aldrig körkort. Wink

Nä, men fan, det var trist att höra.. Det är ju bara ringa till chefen/ansvarige utgivaren och begära en dementi på att du har knarkat. Annars går det alltid dra vidare fallet och få nån högre myndighet att kissa på honom.

_________________
Discgolf äger mig.
Back to top
View user's profile Send private message
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Fri Dec 29, 2006 13:45 pm    Post subject: Reply with quote

om polisen i fråga har uppträtt på ett dåligt sätt ska du självklart ta det hela vidare, men då ska du se till att ha jäkligt torrt om fötterna. Se bara till att ta "rätt" väg dvs genom att ringa polisen och fråga hur du ska gå tillväga för att en undersökning ska genomföras. Är polisen i fråga ett rötägg lär det ju inte vara första gången han hamnar i blåsväder.

Sen kan alla ha en dålig dag, då räcker väl en ursäkt?

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
toffeln



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 507
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Dec 29, 2006 14:09 pm    Post subject: Reply with quote

Det brukar räcka att kontakta redaktören för att få upprättelse och om denne vägrar så frågar du hos polisen vart/hur du anmäler denna eller kontaktar din familjs advokat?! Som mts skrev så bör du även ringa till polisen och fråga vem du ska kontakta för att anmäla polisen då du känner dig kränkt och orättvist behandlad. Ogrundade anklagelser är något polisen ska se allvarligt på, det är som att stoppa någon i en bil för att föraren är ful. Det håller inte.
_________________
Be men, or be more than men. Be steady to your purposes and firm as a rock. This ice is not made of such stuff as your hearts may be; it is mutable and cannot withstand you if you say that it shall not.
Back to top
View user's profile Send private message
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Fri Dec 29, 2006 14:11 pm    Post subject: Reply with quote

Gick du med på att ta ett blodprov? För ifall du inte gjorde det ska du lätt anmäla poliserna.
_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Fri Dec 29, 2006 15:23 pm    Post subject: Reply with quote

Om ni bara uppför er som vanliga människor slipper ni allt tjafs.
Att höja rösten mot polisen är det dummaste du kan göra för det ger dom en anledning att bura in dig eller som i detta fallet trycka till dig och skicka in dig för blodprov. Blodprov får dom ta hur mycket dom vill och du kan inte stämma någon för det. Försöka kan du alltid göra men lycka till.

Det var knappast polisen fel att dom tog ditt körkört som du lånat ut till en lite knatte. Vad är detta för ungtupps fasoner?

Att din byhålas tidning skrev om händelsen är väl inte så konstigt. Det händer inget i småstäder och om något som möjligen kan vara något dyker upp, klart att han förvrängar det och skriver allt möjligt.
Back to top
View user's profile Send private message
ShoCK_FX
Admin


Joined: 25 Nov 2003
Posts: 275

PostPosted: Fri Dec 29, 2006 16:20 pm    Post subject: Reply with quote

För några veckor sedan hade en polare ett liknande problem med polisen som du hade.

Dom tyckte också att han verkade narkotikapåverkad (vilket han inte alls va), helt utan anledning. Dom gjorde ett flertal fel, vissa var ganska grova.
Dom höll han inlåst i en piketbuss i över 1 timma. Han fick inte sitta i ett säte utan han fick sitta på golvet. Han fick inte svara i sin mobiltelefon när alla vi andra ringde och var oroliga och undrade var han tog vägen. Dom visiterade honom. Ja listan kan göras lång...

Alla människor har "rätt" till att ha en dålig dag, men som polis får det ta mig fan inte påverka ens yrke, klarar man inte att hantera det ska man skola om sig till snickare så man kan banka lite hårdare på spiken när man är sur...
Back to top
View user's profile Send private message
Zirape



Joined: 21 Nov 2005
Posts: 972
Location: leksand

PostPosted: Fri Dec 29, 2006 16:28 pm    Post subject: Reply with quote

Tråkigt men lite dumt att låna ut sitt körkort.

Av alla orter hur fan lyckas ni i orsa få det till värsta knarkhålan. Jag har sett x antal som försöker sälja sådan jävla skit, sen har jag spelat med en som sitter och röker stup i kvart. Hur lyckas dom få dit det till Orsa lixom:)
Back to top
View user's profile Send private message
Shogun



Joined: 26 Nov 2002
Posts: 353
Location: Orsa / Svenstavik

PostPosted: Fri Dec 29, 2006 18:33 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]alpha wrote:
Om ni bara uppför er som vanliga människor slipper ni allt tjafs.
Att höja rösten mot polisen är det dummaste du kan göra för det ger dom en anledning att bura in dig eller som i detta fallet trycka till dig och skicka in dig för blodprov. Blodprov får dom ta hur mycket dom vill och du kan inte stämma någon för det. Försöka kan du alltid göra men lycka till.

Det var knappast polisen fel att dom tog ditt körkört som du lånat ut till en lite knatte. Vad är detta för ungtupps fasoner?

Att din byhålas tidning skrev om händelsen är väl inte så konstigt. Det händer inget i småstäder och om något som möjligen kan vara något dyker upp, klart att han förvrängar det och skriver allt möjligt.


Uppförde mig som en vanlig människa, det gjorde jag verkligen. Killen som lyste mig i ögonen, och påstod att jag var påverkad, hade inte växlat ett ord med mig innan. Under förhöret med den kvinnliga polisen var jag ovanligt lugn. Jag svarade enbart på frågor, och ställde nån liten fråga till henne. När min mobiltelefon ringde frågade jag lugnt och sansat; "Kan jag svara?" Svaret blev: "Helst inte". "ok", sa jag och lade mobilen åt sidan.

Snubben som fick för sig att jag var påverkad måste ju blivit dumpad av frugan sin eller något. Och är man polis ska man lätt klara av att kunna lyssna på en person som alldeles precis blivit oskyldigt anklagad för att ha tagit narkotika av polisen själv. Riktigt uselt, och förövrigt så skrek jag inte. Jag höjde bara rösten från mitt otroligt lugna tonläge innan.

Man tycker ju att poliser ska ha mer rutin än så vad gäller anklagelser om narkotika.

Vad gäller tidningen, så blir man ju klart somfan förbannad när dom skriver falska saker i den. Det hade förmodligen du också blivit, därmed inte sagt att sådana misstag är straffbara.

_________________
Motto...

We must trust time, to reveal all things.


Last edited by Shogun on Fri Dec 29, 2006 18:35 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Fri Dec 29, 2006 18:34 pm    Post subject: Reply with quote

Förstår att du blir frustrerad Shogun, du kan, som folk tidigare har sagt, försöka att få tidningen att lägga in en rättelse. Å andra sidan är jag inne lite på alphas spår och kan väl tycka att rösthöjningen inte precis var det smartaste du kunde ha gjort.
_________________
"A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness" - Hank fucking Moody.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Shogun



Joined: 26 Nov 2002
Posts: 353
Location: Orsa / Svenstavik

PostPosted: Fri Dec 29, 2006 18:41 pm    Post subject: Reply with quote

Oskar- wrote:
Förstår att du blir frustrerad Shogun, du kan, som folk tidigare har sagt, försöka att få tidningen att lägga in en rättelse. Å andra sidan är jag inne lite på alphas spår och kan väl tycka att rösthöjningen inte precis var det smartaste du kunde ha gjort.

Somsagt så anser jag att det var en normal reaktion. Oskyldiga anklagelser, sen inte ge chans till eventuell upprättelse resulterade i det. Det är ju spontana händerlser som uppkommer under press. En polis ska fan klara av det med all den jävla psykologi de läst. Han måste ju känt sig otroligt underlägsen mig eller något om hans enda motvapen är omedelbart blod- och urinprov.

Och nej, jag skrek verkligen inte. Möjligt att jag var stöddig. Dialogen var något sånthär:

Jag: Alltså, du anar inte hur otrolig motståndare jag är till narkotika.. du måste skämta med mig?! Jag har typ rökt en cigarett i hela mitt liv. det kan fan inte vara sant.. blablablabla
*han vänder bort huvudet och börjar prata med nån random vakt om något helt annat*
Jag, med ett mer bestämt tonfall: Du lyssnar ju fan inte på mig?!!
Han: Det gör jag visst det..
Jag: Nej, det gjorde du verkligen inte. Du började ju prata med han där....

etc etc.. minns inte så noga hur det gick till sen förutom att jag fick frågan "Om jag hade en kniv eller andra vassa föremål på mig". Jag garvade typ, sa nej och tömde fickorna.

Zirape wrote:
Tråkigt men lite dumt att låna ut sitt körkort.

Av alla orter hur fan lyckas ni i orsa få det till värsta knarkhålan. Jag har sett x antal som försöker sälja sådan jävla skit, sen har jag spelat med en som sitter och röker stup i kvart. Hur lyckas dom få dit det till Orsa lixom:)

Dumt att låna ut det, men seriöst: Hur många har inte förfalskade/lånade leg och köper tobak för? Tkr det faktiskt är allvarligare än att gå in på en krog. Därmed inte sagt att det är rätt att urkundsmissbruka.

Och knarket. Du anar inte hur lätt det är att få tag på i princip hela Sverige. Det är galet lätt.

_________________
Motto...

We must trust time, to reveal all things.
Back to top
View user's profile Send private message
malakai



Joined: 18 Nov 2002
Posts: 1176
Location: Borås

PostPosted: Fri Dec 29, 2006 19:28 pm    Post subject: Reply with quote

Äsh inget och brusa upp för och inget du kan göra åt saken. Tyvärr.
1. Du va full och minns inte riktigt, (alla vet att man lätt blir dryg av nåra öl och dom va säkerligen nyktra)
2. dumt o låna ut leg
3. höjja rösten mot länsman vinner man inget på..
4. Du klara drogtesten, var glad för de.

_________________
Det har kommit upp nånslags tråd-träd ovanför tråden i tråden och jag hittar inte sidbläddraren!!

"Hur gör man två kilo fett attraktivt? Sätt dit en bröstvårta"
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Fri Dec 29, 2006 20:13 pm    Post subject: Reply with quote

Håller med Olle, Oskar och Nikke helt och hållet. Även övriga skribenter ang. tidningen bara snacka med ansvarigt utgivare eller någon liknande och få rättelse. Dessutom var det inte lite dumdristigt att låna ut sitt körkort Razz ja ja funkar det så funkar de Razz menar ett id-kort skulle ju inte vara några problem men ett körkort. Risken finns att de kallas tillbaka osv Razz ett id-kort klipps sedan får man dra till banken med sitt körkort eller personbevis hitta något kort på sig själv och pynta upp 250:- eller var det är.

Som redan skrivit det är så osannolikt korkat att höja, säga emot, skricka osv mot ordningsmakten. Speciellt utanför ställen där de har serveringstillstånd. Se bara på Anna Sjödin (hon som känner f.d. Justitiministern och allt Razz).

Man har princip 2% chans att vinna om man går vidare i sådan här fall mot ordningsvakter, poliser, militära vakter, bevakningsvakter osv.

Hänt ett antal ggr i vänskapskretsar att man varit nykter från alkohol, droger osv. men fått problem med ordningsvakter, polis bara pga att man inte kan hålla käften.

Klart att det ser och låter sjukt, men det är väl lite det som är de lilla dubbermoraliska i vårt Moderna demokratiska land Razz man har inte alltid alla höns hemma när man dricker, är man ordningmakt och nykter har denna person 100% rätt i juridiken även om han ljuger.

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
JustinSane



Joined: 15 May 2004
Posts: 595
Location: Borås

PostPosted: Fri Dec 29, 2006 20:43 pm    Post subject: Reply with quote

Jag kan förstå att du blir sur över snutens beteende, men du hamnade inte i fyllecell var glad över det. Det finns mycket värre grejar som polisen hittar på, men någon måste ha makten och ibland får man svälja stoltheten och jag vet att det är tungt.

Däremot förstår jag inte varför du bryr dig om tidningen, det är ju inte direkt ditt namn som står i den.
Back to top
View user's profile Send private message
malakai



Joined: 18 Nov 2002
Posts: 1176
Location: Borås

PostPosted: Fri Dec 29, 2006 20:43 pm    Post subject: Reply with quote

oooh dina kloka ord gör mej helt varm oscar Embarassed

*sry för OT*

_________________
Det har kommit upp nånslags tråd-träd ovanför tråden i tråden och jag hittar inte sidbläddraren!!

"Hur gör man två kilo fett attraktivt? Sätt dit en bröstvårta"
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Fri Dec 29, 2006 22:11 pm    Post subject: Reply with quote

JustinSane wrote:
Däremot förstår jag inte varför du bryr dig om tidningen, det är ju inte direkt ditt namn som står i den.


För att lägga ihop 1+1.

Bor man i en stad med 100 000+ är det säkerligen 1000 pers som är 18 år och inte lika lätt att gissa vem det är

Bor man däremot i en kommun/tätord med ca 9 000 invånare känner alla kanske inte riktigt alla, men nära inpå.

Står det att det är en 18 åring kan man ju räkna att man har ca 90 pers att välja på. Vem av dessa 90 var ute denna kväl osv... Man kan därmed få ner antal hur enkelt som helst.

Därav skrivs det att en 18 årig man är drogpåverkad när han snackade med polis i Orsa kan man så att säga räkna på sina fingrar och få fram att det säkerligen är Shougn...

Ber om ursäkt för er som inte delar samma storhetskomplex som jag Razz

_________________
IRC: #FreezeBitch @ QuakeNet
URL: www.FreezeBitch.se


-"Varning för kaktusar"-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Fri Dec 29, 2006 22:42 pm    Post subject: Reply with quote

Face-Off Execution? Det funkar i gudfadernspelet i alla fall, väldigt rogivande.
_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Derox



Joined: 10 Jan 2004
Posts: 795
Location: Stockholm

PostPosted: Fri Dec 29, 2006 22:56 pm    Post subject: Reply with quote

Gör som jag skulle gjort, ta reda på hans namn, lägg ut alla hans personuppgifter(läkarjournaler, kredituppgifter, you name it) på nån sida du länkar till från massa ställen. Kan hela världen få ringa honom och fråga om blindtarmsoperationen han gjorde 94 Wink

Eller så stämmer du honom och tidningen. Välj själv =)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Sat Dec 30, 2006 0:55 am    Post subject: Reply with quote

det man kan säga till vakter är att de är tragiska sopor som inte lyckats bli poliser och på så sätt vinna psykiskt iaf.
_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
Shogun



Joined: 26 Nov 2002
Posts: 353
Location: Orsa / Svenstavik

PostPosted: Sat Dec 30, 2006 2:06 am    Post subject: Reply with quote

Alla som säger att det var dumt att låna ut legget, svar ja. Det var otroligt dumt.

Men samtidit så måste det ju vara tjänstefel att resonera "gör du det så gör du det och då gör du det". Man kan ju inte koppla samman två brott och använda det ena som ett argument i det andra. (Iallafall inte i denna situation tycker jag) Som om att man behöver vara hög för att "våga" låna ut legitimation till kompis?

Har kylt ner mig lite nu faktiskt. Tänker över mina synder, och hoppas till 100% på att jag träffar på denna polis med ca 5-6 öl i mig, och då kan jag lova att mitt MVG i Retorik A ska få jobba Razz

_________________
Motto...

We must trust time, to reveal all things.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 1 of 5

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies