HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Vad stör du dig på?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sLinzR



Joined: 25 Jan 2003
Posts: 913
Location: Göteborg

PostPosted: Wed May 02, 2007 14:31 pm    Post subject: Reply with quote

stör mig på folk som går flera mot en i en "aggresiv situation"...
Back to top
View user's profile Send private message
slurp



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2739
Location: Orsa

PostPosted: Wed May 02, 2007 15:00 pm    Post subject: Reply with quote

sLinzR wrote:
stör mig på folk som går flera mot en i en "aggresiv situation"...

Jag med.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Wed May 02, 2007 15:49 pm    Post subject: Reply with quote

nws`slurp wrote:
sLinzR wrote:
stör mig på folk som går flera mot en i en "aggresiv situation"...

Jag med.

jag också... ska vi nita de jävlarna? Very Happy

stör mig så förbannat på att en V70 drar över en liter/milen bara för att man har ett par hundra kilo i last...

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Oskar-



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 3248
Location: Dekadensen

PostPosted: Wed May 02, 2007 16:50 pm    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
nws`slurp wrote:
sLinzR wrote:
stör mig på folk som går flera mot en i en "aggresiv situation"...

Jag med.

jag också... ska vi nita de jävlarna? Very Happy

stör mig så förbannat på att en V70 drar över en liter/milen bara för att man har ett par hundra kilo i last...


Det beror väl ändå helt på vad du har för motor? En D5a (som jag för övrigt inte förstår varför människor inte köper, folk envisas med de där otroligt karaktärslösa 2.4orna på antingen 140 eller 170, som drar mer, och är tråkigare att köra. Möjligen att inköpspriset kan ha någonting med saken att göra.. Razz) drar inte speciellt mycket, har du dessutom 2.4d som drar ännu mindre (på körglädjens bekostnad dock) är du nog en bra bit under 1l/mil landsväg.

Stadskörning får du väl räkna på kring 1l/mil, möjligen något under, vet inte riktigt om jag ska vara ärlig.

Ontopic: Just idag stör jag mig något så otroligt på det tyska språket... Vet inte riktigt varför egentligen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Wed May 02, 2007 17:13 pm    Post subject: Reply with quote

jag stör mig på uppenbara saker som att folk inte kan läsa vad man skriver...
_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Wed May 02, 2007 19:09 pm    Post subject: Reply with quote

OzEan wrote:
siegge, vet inte hur jag ska ta det du skriver. Ironi? Eller håller du med?
För det första, de som söker uppmärksamhet genom att skära sig osv är inte direkt smarta iaf.

Tuff är ett rätt dåligt ordval kanske, men det beskrev bäst över hur vissa personer tror dem är om de röker/snusar/dricker i den åldern.

Klart man blir påverkad av sin uppväxt, men det behöver ju inte bli exakt likadant som det var för föräldrarna? Visst kan man ta efter saker man lärt sig, men man behöver ju inte tro att de alltid har rätt i allt dem gör. Man måste kunna se till andra perspektiv utöver sina föräldrar också.

jag tillhör den ironiska generationen (inte lätt för dej att veta kanske), men jag håller i alla fall inte med utan tycker tvärtom att dina åsikter inte har annan grund än i dina förutfattade vanföreställningar om hur allt fungerar.
Back to top
View user's profile Send private message
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Wed May 02, 2007 19:22 pm    Post subject: Reply with quote

siegge wrote:
OzEan wrote:
siegge, vet inte hur jag ska ta det du skriver. Ironi? Eller håller du med?
För det första, de som söker uppmärksamhet genom att skära sig osv är inte direkt smarta iaf.

Tuff är ett rätt dåligt ordval kanske, men det beskrev bäst över hur vissa personer tror dem är om de röker/snusar/dricker i den åldern.

Klart man blir påverkad av sin uppväxt, men det behöver ju inte bli exakt likadant som det var för föräldrarna? Visst kan man ta efter saker man lärt sig, men man behöver ju inte tro att de alltid har rätt i allt dem gör. Man måste kunna se till andra perspektiv utöver sina föräldrar också.

jag tillhör den ironiska generationen (inte lätt för dej att veta kanske) men jag håller i alla fall inte med

Men jag håller med dig Ozean! jag tycker att det är råsoft att klanka ner på folk som
(a) vill ta livet av sig,
(b) är 12 år gamla eller
(c) ser upp till sina föräldrar
Det är vad som får mig att känna mig som en riktig man. Det och bondage.


Jag stör mig på att man inte kan gå och röntga ryggen utan att vara skraj för att det ska leta sin väg till försäkringsbolagen.
Sen stör jag mig på att batterierna tar slut i mina wii-kontroller så jäkla fort

_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
toffeln



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 507
Location: Stockholm

PostPosted: Wed May 02, 2007 19:24 pm    Post subject: Reply with quote

Jag stör mig på att idioter som blir stoppade av polisen inte kan stanna och ta sitt straff utan ska försöka smita och gör det jävligt fel också genom att backa först så att tjejkompisen kläms mellan deras bil och polisbilen. Gaah!!!
Tur att hon klarade sig rätt bra förutom att knät typ pajjade! Shoot first, ask questions later!

_________________
Be men, or be more than men. Be steady to your purposes and firm as a rock. This ice is not made of such stuff as your hearts may be; it is mutable and cannot withstand you if you say that it shall not.
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Wed May 02, 2007 19:28 pm    Post subject: Reply with quote

vad gjorde din tjejkompis mellan en polisbil och en stannad bil?
Back to top
View user's profile Send private message
toffeln



Joined: 17 Nov 2002
Posts: 507
Location: Stockholm

PostPosted: Wed May 02, 2007 21:24 pm    Post subject: Reply with quote

siegge wrote:
vad gjorde din tjejkompis mellan en polisbil och en stannad bil?
Moonade poliserna såklart. Heh, nää hon jobbar som polis och jag är inte helt säker på hur det gick till men av vad jag fick höra så backade dom på henne så att hon "studsade" in i polisbilen och sedan fortsatte de tills hon satt fast. Sen körde de iväg i en jävla fart och jag vet inte om de fick tag på dom senare. Har inte lyckats få tag på tjejkompisen än.
_________________
Be men, or be more than men. Be steady to your purposes and firm as a rock. This ice is not made of such stuff as your hearts may be; it is mutable and cannot withstand you if you say that it shall not.
Back to top
View user's profile Send private message
ozean



Joined: 11 Oct 2002
Posts: 152
Location: Borås

PostPosted: Thu May 03, 2007 7:32 am    Post subject: Reply with quote

narcissist wrote:
siegge wrote:
OzEan wrote:
siegge, vet inte hur jag ska ta det du skriver. Ironi? Eller håller du med?
För det första, de som söker uppmärksamhet genom att skära sig osv är inte direkt smarta iaf.

Tuff är ett rätt dåligt ordval kanske, men det beskrev bäst över hur vissa personer tror dem är om de röker/snusar/dricker i den åldern.

Klart man blir påverkad av sin uppväxt, men det behöver ju inte bli exakt likadant som det var för föräldrarna? Visst kan man ta efter saker man lärt sig, men man behöver ju inte tro att de alltid har rätt i allt dem gör. Man måste kunna se till andra perspektiv utöver sina föräldrar också.

jag tillhör den ironiska generationen (inte lätt för dej att veta kanske) men jag håller i alla fall inte med

Men jag håller med dig Ozean! jag tycker att det är råsoft att klanka ner på folk som
(a) vill ta livet av sig,
(b) är 12 år gamla eller
(c) ser upp till sina föräldrar
Det är vad som får mig att känna mig som en riktig man. Det och bondage.

Haha! För det första, de vill inte ta livet av sig, de vill bara ha uppmärksamhet. För det andra, om man beteer sig som en 12-åring så är det en sak, men att röka/snusa/supa är fel i deras ålder. Sedan att se upp till föräldrarna får man ju självklart göra, men det kan gå till överdrift då man tar efter allt dem gör... Very Happy

Detta är ju mina tankar och är inte grundat på någon information alls. Som sagt, tråden skulle vara om vad vi stör oss på som personer, inte något annat väl? Smile

_________________
OzEan aka ZeUz aka izL.
Kärt barn har många namn.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
miklo!
Senior Admin


Joined: 30 Nov 2002
Posts: 3179
Location: Göteborg/Lerum

PostPosted: Thu May 03, 2007 16:26 pm    Post subject: Reply with quote

Hehe jag tyckte det var lite lustigt också att man kan störa sig på folk som "tar efter" föräldrar. Jag tycker nästan det enbart är folk som tycker päronen är pinsamma. Det kanske är till en äldre åldergrupp.

Sen måste jag få fråga, snusar/röker du själv?
Jag håller med, tycker det ser skitballt ut när 7eklassare kommer med en snus större än en innebandyboll. Skitroligt och jag tycker nästan synd om han... Men sen efter ett tag gör man sig påmind att man faktiskt själv började snusa i den åldern. Man var kanske mer diskret bara i början...
Skulle tro att många skolkamrater åtminstonde, till dig också började såpass tidigt. Det är nog inget ovanligt då det var samma visa när jag gick i skolan.

_________________
Squadron är min lekkamrat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
patte1



Joined: 19 Dec 2003
Posts: 1712

PostPosted: Mon Sep 17, 2007 13:48 pm    Post subject: Reply with quote

Helvete vad arg jag är, kom nyss hem från skolan. Stått i en proppfull buss i 20minuter.
Klart som fan sitter det vissa som sätter sig på det yttersta sätet och lägger sin väska på fönsterplatsen och därav tar upp två säten för att de ska vara så förbannad stöddiga och inte känner sig bekväma när de sitter bredvid någon annan.

Oftast är detta bittra kärringar i 50-60års åldern. Oftast så viker de sig när man frågar om man får sätta sig på den andra platsen. Men inte idag.
Går fram och undrar om jag får sätta mig, men i helvete heller får jag det. Fan vad arg jag blev. Men det känns omoraliskt att be någon så mycket äldre än en själv att dra åt helvete.

Behövde skriva av mig.
Back to top
View user's profile Send private message
Micke



Joined: 06 Sep 2004
Posts: 712

PostPosted: Mon Sep 17, 2007 16:56 pm    Post subject: Reply with quote

Jag stör mig på jouryn i IDOL för dom bliv sjukt sura när någon e kass, sen stör jaag mig även på deltagarna för vissa är mer eller mindre dumma i huvet... roligt program ändå!
_________________
WSAD! QE! (SPACE)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Mon Sep 17, 2007 17:12 pm    Post subject: Reply with quote

Micke wrote:
Jag stör mig på jouryn i IDOL för dom bliv sjukt sura när någon e kass, sen stör jaag mig även på deltagarna för vissa är mer eller mindre dumma i huvet... roligt program ändå!


det är la änna det som är poängen med hela programmet. Wink

_________________
WAH GWAAN?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Mon Sep 17, 2007 17:17 pm    Post subject: Reply with quote

Jag stör mig på Kirsti när hon börjar snacka engelska och löjlar sig och börjar sjunga o grejer.."Thats power man, thats power". GRR
Annars tycker jag att idol 2007 är förbannat roligt och underhållande.


Och så stör jag mig på att LocStock är dryg 24/7

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
n3uro
2007 Gulddonator
2007 Gulddonator


Joined: 14 Jan 2003
Posts: 2643
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Mon Sep 17, 2007 18:22 pm    Post subject: Reply with quote

En del av hans charm dock.

Sen hoppas jag att TV4 fattar att dom inom kort kommer att åka på en grov stämning om dom inte ber juryn skärpa till sig. Fan snudd på lagbrott1 för fan.

_________________
Vila I Frid mamma

Gun Andersén. 1955 - 2006-11-19
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ice-4-Man



Joined: 18 Jun 2003
Posts: 3874
Location: Borås

PostPosted: Mon Sep 17, 2007 20:35 pm    Post subject: Reply with quote

Idag stör jag mig på winamp!

Här har jag spenderat lite tid på att lägga in alla mina låtar på winamp (~9000) så ska jag spara listan men klantar till det och klickar på "New List" istället...
VAFAN!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Mon Sep 17, 2007 21:00 pm    Post subject: Reply with quote

gör det igen? så lång tid tar det inte.
_________________
WAH GWAAN?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
SilentPredator



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4882
Location: Malmö City !

PostPosted: Mon Sep 17, 2007 23:20 pm    Post subject: Reply with quote

Stör mej på äckliga spindlarna i detta huset Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next
Page 10 of 12

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies