HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
KLIMATHOTET - GLOBAL WARMING
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lace



Joined: 15 Feb 2003
Posts: 879

PostPosted: Mon Feb 19, 2007 17:47 pm    Post subject: Reply with quote

jag tror global uppvärmning är ren bullshit och som redan sagts så har vi faktiskt haft det lika varmt innan men vi överlevde! woah, helt otroligt. Det är dagens media som gör något helt naturligt som förmodligen alltid har pågått till en pengasäck som de försöker fylla på bästa effektiva sätt. Sen att man inte ska släppa ut massa skit, självklart men tex om alla skulle byta till miljöbilar? skitbra tänker man då drabbas inte naturen på något sätt, men all den energi det tar för att skapa bränsle till dessa miljövänliga bilar skadar miljön dubbelt så mycket mot vad det gör att ha kvar de vanliga bilarna. Snart får vi säkert en kall sommar och då är det en ny istid påväg så jag skiter i att oroa mig nu så kan jag göra det senare istället, för jag garanterar att det här lika lite människans "sista kris" som det är hennes första.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Mon Feb 19, 2007 18:32 pm    Post subject: Reply with quote

Lace wrote:
jag tror global uppvärmning är ren bullshit och som redan sagts så har vi faktiskt haft det lika varmt innan men vi överlevde! woah, helt otroligt. Det är dagens media som gör något helt naturligt som förmodligen alltid har pågått till en pengasäck som de försöker fylla på bästa effektiva sätt. Sen att man inte ska släppa ut massa skit, självklart men tex om alla skulle byta till miljöbilar? skitbra tänker man då drabbas inte naturen på något sätt, men all den energi det tar för att skapa bränsle till dessa miljövänliga bilar skadar miljön dubbelt så mycket mot vad det gör att ha kvar de vanliga bilarna. Snart får vi säkert en kall sommar och då är det en ny istid påväg så jag skiter i att oroa mig nu så kan jag göra det senare istället, för jag garanterar att det här lika lite människans "sista kris" som det är hennes första.

Come again? Vilket bränsle är det du tänker på som skadar miljön dubbelt så mycket som bensin och diesel?

Sen vill jag lägga till att global uppvärmning kan, speciellt i vårt fall med golfströmmen så nära, leda till en ny istid. Världens ledande klimatforskare säger nu att vi är med 90% säkerhet ansvariga för global uppvärmning, så när tycker du att det är dags att ta tag i saker och börja oroa sig? Jag fattar inte hur du kan vara så säker på din sak? Har du fakta som backar din teori eller har du bara blivit arrogant på grund av alla kriser människan överlevt hittills?

_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lace



Joined: 15 Feb 2003
Posts: 879

PostPosted: Mon Feb 19, 2007 19:01 pm    Post subject: Reply with quote

narcissist wrote:
Lace wrote:
jag tror global uppvärmning är ren bullshit och som redan sagts så har vi faktiskt haft det lika varmt innan men vi överlevde! woah, helt otroligt. Det är dagens media som gör något helt naturligt som förmodligen alltid har pågått till en pengasäck som de försöker fylla på bästa effektiva sätt. Sen att man inte ska släppa ut massa skit, självklart men tex om alla skulle byta till miljöbilar? skitbra tänker man då drabbas inte naturen på något sätt, men all den energi det tar för att skapa bränsle till dessa miljövänliga bilar skadar miljön dubbelt så mycket mot vad det gör att ha kvar de vanliga bilarna. Snart får vi säkert en kall sommar och då är det en ny istid påväg så jag skiter i att oroa mig nu så kan jag göra det senare istället, för jag garanterar att det här lika lite människans "sista kris" som det är hennes första.

Come again? Vilket bränsle är det du tänker på som skadar miljön dubbelt så mycket som bensin och diesel?

Sen vill jag lägga till att global uppvärmning kan, speciellt i vårt fall med golfströmmen så nära, leda till en ny istid. Världens ledande klimatforskare säger nu att vi är med 90% säkerhet ansvariga för global uppvärmning, så när tycker du att det är dags att ta tag i saker och börja oroa sig? Jag fattar inte hur du kan vara så säker på din sak? Har du fakta som backar din teori eller har du bara blivit arrogant på grund av alla kriser människan överlevt hittills?


Bränslet som bilarna använder är jättebra och förmodlige det mest miljövänliga, men processen för att skapa det kräver enormt mycket mer energi och såvis blir det ingen förbättring. Jag tycket det känns konstigt att ora sig för något som alltid hänt och som alltid kommer att hända, jag fattar inte. Det är värre nu för att vi faktist bor på den här planeten, hade vi inte bott här så hade det inte varit någon global uppvärming, då hade det varit en livscykel inom naturen. Det finns forskare som kommit fram till motsatsen och menar på att vi lever under mycket bättre förhållanden nu änv ad vi gjorde för något år tionde sedan.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
narcissist



Joined: 02 May 2003
Posts: 1334

PostPosted: Mon Feb 19, 2007 19:37 pm    Post subject: Reply with quote

Lace wrote:
Bränslet som bilarna använder är jättebra och förmodlige det mest miljövänliga, men processen för att skapa det kräver enormt mycket mer energi och såvis blir det ingen förbättring. Jag tycket det känns konstigt att ora sig för något som alltid hänt och som alltid kommer att hända, jag fattar inte. Det är värre nu för att vi faktist bor på den här planeten, hade vi inte bott här så hade det inte varit någon global uppvärming, då hade det varit en livscykel inom naturen. Det finns forskare som kommit fram till motsatsen och menar på att vi lever under mycket bättre förhållanden nu änv ad vi gjorde för något år tionde sedan.

Så du menar att ett batteri som laddas av bilens rörelse och sen kan användas för att minska bränsleförbrukningen drar asmycket energi att tillverka?
Etanol däremot ger ju en nettoförlust i energi (inte enormt mycket mer) men ju renare våra energikällor blir desto mer miljövänligt kommer det här bli eftersom att mycket energi från en ren energikälla är bättre för miljön än något mindre energi från en (vad fan är motsatsen till ren energi? Very Happy) smutsig.

Jag förstår inte riktigt vad du menar sen men jag tror du menar att vi bara kallar det global uppvärmning för att skylla på oss själva. Saken är ju den att forskarna menar att det är på grund av våra utsläpp som värmen går upp och inte bara på grund av naturliga variationer. Variationen av CO2 i vår atmosfär är nu i ett helt extremt stadium som inte tidigare kan hittas i historien av vår planet. Och om nu CO2 har en sån viktig roll i växthuseffekten som majoriteten av forskarna tror så är det väldigt allvarligt.

Självklart finns det forskare som inte håller med om att växthuseffekten spelar någon roll på klimatet men det finns forskare som menar att chips ger cancer och det finns forskare som menar att rökning inte ger det. Det finns forskare som säger att rasblandning är farligt för mänskligheten och så vidare. Man måste ta och titta på helheten och då ser man att den största delen av forskningen visar på en uppvärmande trend på grund utav växthusgaser som vi har släppt. Sen måste man ju inte lita blint på den, speciellt med tanke på hur komplex och osäker klimatforskning är, men att sitta helt still och vänta och hoppas på att inget händer tycker jag är en dålig inställning.
Likadant som det är en dålig inställning att bli helt indoktrinerad och bara titta bort när motsatsen visas. Men motsatsen visas inte tillräkligt säkert och frekvent trots oljeindustrins (och alla andra tunga industrier för den delen) omåttliga anslag för forskare som försöker ge en annan bild en den nuvarande.

_________________
"These are my principles! If you dont like them; I have others"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies