HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Ny mobil/abonnemang

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Stenstream



Joined: 05 Jun 2003
Posts: 184
Location: Uddevalla

PostPosted: Sat Aug 25, 2007 23:52 pm    Post subject: Ny mobil/abonnemang Reply with quote

Jag har en ericsson w800i, haft den i två år nu och har slitit ut den nått så förbannat att jag verkligen MÅSTE skaffa mig en ny mobil.. När jag köpte den var den utan abonnemang (laddade med kontantkort). Jag är en sådan typ av person som i princip ALDRIG spenderar mer än 150 spänn i månaden på kontantkort.
Vissa månader laddar jag inte ens på den utan låter folk ringa mig istället..

Men hursomhelst så vill jag ändå ha en mobil med en hel del funktioner (som w800in). MP3 spelare är ett faktum, kvalitativ kamera, massa smågadgets, mm mm.
Jag är villig att lägga ut pengar, men här är det svåra;
jag vill köpa mobilen IMORGON!! Och jag har knappt några pengar på mig överhuvudtaget just nu. men ligger på en inkomst om sisådär 2500 spänn. (Bor hemma och snyltar käk+boende av morsan och farsan)
jag letar efter något sorts erbjudande från någon av de alla mobilsäljare/företag och vill ha er hjälp att hitta de bästa.
Jag fullkomligt älskar comviq kompis, så om det finns abonnemang med det så skulle det uppskattas.

Anledningen till att jag går hit är för att jag inte litar på försäljare :/
Dom blir min kompis bara för att kunna tjäna så mycket som möjligt på det..
Help me maffia? =)

_________________
En sann krigare slåss inte för han hatar den som står framför honom, han slåss för att han älskar den som står bakom
Dont Argue with me, I will only drag you down to my level and beat you with experience
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Sun Aug 26, 2007 8:06 am    Post subject: Reply with quote

jag knallade iväg och köpte en nokia 6110 navigator och är otroligt nöjd med den, gps är mer användbart än man tror!
en är telenor kanske inte billigast, men jag har inte hittat en operatör jag trivs bättre med, bra service, okej priser, bra garantier och försäkringar + att jag jobbar inom telenorsfären Very Happy

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ShoCK_FX
Admin


Joined: 25 Nov 2003
Posts: 275

PostPosted: Sun Aug 26, 2007 15:20 pm    Post subject: Reply with quote

Det är inga problem att få en mobil för 1kr med ett comviq kompis abonnemang, dock kommer du få en förhöjd månadsavgift (dvs en delbetalning av telefonen), men det kanske passar dig om du inte har så mycket kontanter just nu. Här finns lite telefoner att välja på:
http://webbutiken.tele2.se/mobiltelefoner_med_abonnemang1/

Till motsats till mts så tycker jag inte att gps i mobilen ger så värst mycket, jag har själv en nokia n95 med gps i och den har jag väl använt kanske 5 gånger, men klart är du mycket ute och reser i nya städer så kanske du uppskattar den funktionen. Så gott som alla telefoner har idag mp3-funktion och en någorlunda kamera.
Back to top
View user's profile Send private message
Moxx



Joined: 07 Oct 2002
Posts: 1112

PostPosted: Sun Aug 26, 2007 18:00 pm    Post subject: Reply with quote

Hm.. Låter ju som W580i skulle passa till dina behov..
Fluktar själv något över den mobilen hehe..

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=93076&sid=1003735&SpaceCode=SectionRow2Right
Back to top
View user's profile Send private message
Stenstream



Joined: 05 Jun 2003
Posts: 184
Location: Uddevalla

PostPosted: Mon Aug 27, 2007 10:22 am    Post subject: Reply with quote

Tack för svar...
Jag tror dock att jag bestämt mig litegrann för en http://webbutiken.tele2.se/sonyericsson/sonyericssont650igron/

Är det någon som avråder mig att köpa den här mobilen? någon som har en sånn eller har polare som har som inte gillade den? Razz

_________________
En sann krigare slåss inte för han hatar den som står framför honom, han slåss för att han älskar den som står bakom
Dont Argue with me, I will only drag you down to my level and beat you with experience
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Elfie



Joined: 04 Jun 2003
Posts: 789
Location: Lund

PostPosted: Mon Aug 27, 2007 12:05 pm    Post subject: Reply with quote

Har själv ett telenorabonnemang. Har 149kr/månaden och får ringa för 99 utav dem. 0,79/min till samtliga mobiler och fasta nätet. 0,69 för sms. Fick en nokia 6288 till det.

Skitbra kontroll över abonnemanget m.m på "mina sidor". Fick tom dispans på min första fakturering med en månad ! : )
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Stenstream



Joined: 05 Jun 2003
Posts: 184
Location: Uddevalla

PostPosted: Mon Aug 27, 2007 16:40 pm    Post subject: Reply with quote

niiice.. Aja. det blev en Sony ericsson som jag skrev innan. Betalar nu 199 i månaden och får 3000 fria sms + en massa annan skit jag inte orkat läsa igenom..
24 månaders avbetalning, ska dock betala färdigt efter 12 har jag bestämt. ska snacka med dom på tele2 angående full-delbetalning vid 12 månader.

Tack för de söta tipsen =)

_________________
En sann krigare slåss inte för han hatar den som står framför honom, han slåss för att han älskar den som står bakom
Dont Argue with me, I will only drag you down to my level and beat you with experience
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Tue Aug 28, 2007 21:06 pm    Post subject: Reply with quote

Jag kanske kan låna tråden lite här. Det är så at jag har ett 3 abonemang och det funkar helt ok för mig. Min räkning blir mellan 600 och 700/månad. Men min mobil har pajjat vilket är mindre bra. Och jag får väl köpa en ny 3 mobil då antar jag. Fråga; Vad kostar en ny mobil på det sättet? Vilka priser talra vi om?
_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
mts
pensionerad hest


Joined: 05 Aug 2003
Posts: 4658
Location: nkpg

PostPosted: Tue Aug 28, 2007 21:15 pm    Post subject: Reply with quote

men balz... http://www.tre.se

du är bara fööööööööör 14is Wink

_________________
lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[siLL]Dexer
Admin


Joined: 06 Jun 2003
Posts: 1474
Location: Gävle

PostPosted: Wed Aug 29, 2007 15:24 pm    Post subject: Reply with quote

Har en Nokia N95 med Comviq Kompis abonnemang. Håller med mts att man har mer användning av navigatorn än vad man tror. Riktigt bra när man ska hitta hem till folk man inte varit hos. Affärer osv. Samt utomlands. Hjälpte mig väldigt mycket på Åland. Kommer även göra det när jag kommer tillbaka dit så jag hittar hem till en viss person Razz
Efter ett byte och en reperation är jag nöjd med den. ( Samma fel både gångerna. Högtalare som spräckte. Var fel på nån leverans ibörjan när den släpptes )
Abonnemanget fixade jag nyligen för jag har räknat att det blir billigast för mig. 49 kr månadsavgift. I princip alla jag ringer och skickar sms till har comviq. Så alla sms och samtal (bortsett från öppningsavgiften) är gratis för mig.

_________________
En siLL simmar aldrig ensam !
Back to top
View user's profile Send private message
Balzamon
Admin


Joined: 05 Apr 2004
Posts: 2614
Location: Borås/Brämhult

PostPosted: Wed Aug 29, 2007 21:40 pm    Post subject: Reply with quote

mts wrote:
men balz... http://www.tre.se

du är bara fööööööööör 14is Wink

Varför göra saker själv när nån dum snubbe som du kan göra det åt en? Shocked

_________________
What ever happend to sex, drugs and rock n' roll, now we just got aids, crack and techno.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Stenstream



Joined: 05 Jun 2003
Posts: 184
Location: Uddevalla

PostPosted: Thu Aug 30, 2007 10:29 am    Post subject: Reply with quote

Balzamon wrote:
mts wrote:
men balz... http://www.tre.se

du är bara fööööööööör 14is Wink

Varför göra saker själv när nån dum snubbe som du kan göra det åt en? Shocked


Haha, att säga så kommer nog inte hjälpa Laughing

_________________
En sann krigare slåss inte för han hatar den som står framför honom, han slåss för att han älskar den som står bakom
Dont Argue with me, I will only drag you down to my level and beat you with experience
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
woody
Admin


Joined: 04 Aug 2003
Posts: 1532

PostPosted: Fri Aug 31, 2007 11:28 am    Post subject: Reply with quote

Så länge ni inte köper denna http://www.netonnet.se/item.asp?iid=91873&sid=1004395&SpaceCode=SectionRow2Center

så ska ni va glada. VILKEN SKIT MOBIL det enda bra är dubbla batterier. Jag gick tillbaka till min sönder svetsade glappa repiga fula k750i igen det är en rekoderlig mobil det ska köpa mig en ny.

Hittar inga K750is nån som kan fixa fram en billig länk på en utan abb Smile

_________________

http://digg3r.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies