HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Ghosting
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  

Firstperson only
Ja
60%
 60%  [ 48 ]
Nej
39%
 39%  [ 31 ]
Users Voted : 0
Total Votes : 79
This poll has expired.

Author Message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Sun Feb 09, 2003 14:09 pm    Post subject: Reply with quote

Jaguar wrote:
Får väl svara här då, eftersom du låste min topic, och jag vill inte skriva nya hela tiden...

Om motståndaren har wh, och jag ska specca honom, måste jag gå ut i specator mode och spela in demo, MEN, man blir kickad ganska snabbt för att man idlar, OCH, man vill inte gå ut i spectator mode varje gång man misstänker någon för wh, dels för att man förlorar alla sina kills, dels för att alla andra vet att jag speccar någon då, och den som fuskar stänger av fusket.
De flesta som röstade för firstperson only, verkade ha som motiv att de alltid har det annars, det är ett dåligt motiv, eftersom man kan forstätta så även fast man röstar emot...


och varför är det sådant gnäll på alla om "FP only" om vi med FP kan motverka 20% av alla som gohstar så är det helt klart värt det.

sedan att man blir kickad om man är spectaret var ett dåligt alternativ för en så länge har det inte hänt för mig och då har jag speca rätt mycket på senare tid för att lära mig lite mer om CS.

det där med att du losar din kills är hellt fel (om du syftar på statsen) för statsen räknas ut från logen som skapas när du spelar.
så varje gång du dödar en spelare så regas det i statsen efter 2 timar så komer stats serven läsa igenom den logen käner igen dit nick och regar alla din kills/dethe.

sedan kan vi väll säga att anlednigen till att dom låser dina topics är nog för att admins har gjort en ändring som komer stana oavset hur mycke du/ni bråkar om att få det bort taget.


Ps. jag har spela lite dom senaste dagarna och tycker att det har varit väldigt lite gohstnings mistankar från min sida hellt klart bätre spel på servrana Ds.
Back to top
View user's profile Send private message
Jaguar



Joined: 08 Feb 2003
Posts: 156

PostPosted: Sun Feb 09, 2003 14:42 pm    Post subject: Reply with quote

Jag syftade inte på statsen, jag spelar inte för statsen. Jag spelar för att ha roligt, det är mycket folk här, jag har bra ping på era servrar. Fast om ni inte kommer att ändra oavsett argument, kommer nog jag inte att vara långvarig här. Jag vill alltid specca motståndarna när jag dör.

Ghosting är inte så förbannat utbrett, 99% av ghostingen sker på LAN, där ALLA har samma IP.

Vad tror ni folk föredrar, avancerad ghosting med voiceprogram, eller enkel wh som går att ladda hem vart som helst?

Det är tragiskt att ni hellre vill stoppa ghosting än andra fusk som wh och aimbot. Ber jag en i motståndarlaget att specca och spela in ett demo på den jag misstänker har fusk, tycker denna att jag är lam eller n00b som misstänker sånt.
Jag vill ha bevis innan jag whinar om wh.

När man går ut i spectator mode, blir man kickad av SERVERN efter x antal minuter för att man idlar. Och ni har inte svarat på det om att ALLA ser när jag går ut i spectator mode så att alla fuskare stänger av fusken.


"Förhindra ghostingen" Inser ni inte att ni gör det LÄTTARE för ghostarna, för nu kan de ghosta fritt utan att någon kan säga något, för "det går ju inte ghosta" enligt er.
Detta hindrar INTE fuskarna, det underlättar för dem.


Om ena laget är överlägset, dör ingen i deras lag, och ingen i det laget kan specca någon om jag ber dem. Och det kan ta två minuter innan någon i deras lag dör, medan hälften av andra laget har dött inom 30 sekunder.


Och att det alltid varit så här är ingen ursäkt för att inte uppdatera sig.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Sun Feb 09, 2003 14:56 pm    Post subject: Reply with quote

kan du förklara en sak till (jag måste iväg hiner inte läsa allt)
du säger att du vill speca motståndarna på maffia och deta har aldig gått o göra vad jag vet (inte så man kan spela in demo på dom)

svar på resten komer jag med snart
Back to top
View user's profile Send private message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Sun Feb 09, 2003 16:40 pm    Post subject: Reply with quote

Jaguar wrote:
Jag syftade inte på statsen, jag spelar inte för statsen. Jag spelar för att ha roligt, det är mycket folk här, jag har bra ping på era servrar. Fast om ni inte kommer att ändra oavsett argument, kommer nog jag inte att vara långvarig här. Jag vill alltid specca motståndarna när jag dör.

Man kunde inte specca motståndarna innan här på maffia heller.

Jaguar wrote:
Ghosting är inte så förbannat utbrett, 99% av ghostingen sker på LAN, där ALLA har samma IP.

Nej, folk har mer och mer börjat använda program som msn, vilket är tragiskt. Med hjälp av FPV så kan man iallafall minska detta.

Jaguar wrote:
Vad tror ni folk föredrar, avancerad ghosting med voiceprogram, eller enkel wh som går att ladda hem vart som helst?

Avancerad ghosting med voiceprogram? Finns inget Anti-cheat som letar efter vocieprogram, och därför är det väldigt svårt att åka fast. Åker du dit med cheat så får man tillslut köpa ny CD-Key.
Åker man dessutom ut för att bli ertappad med fusk så har man en lång svart målning framför sig.

Jaguar wrote:
Det är tragiskt att ni hellre vill stoppa ghosting än andra fusk som wh och aimbot. Ber jag en i motståndarlaget att specca och spela in ett demo på den jag misstänker har fusk, tycker denna att jag är lam eller n00b som misstänker sånt.
Jag vill ha bevis innan jag whinar om wh.

Borde det inte vara så att det är "motståndar" laget som har fuskaren på sin sida som reagerar först eftersom det är dom som speccar killen?

Jaguar wrote:
När man går ut i spectator mode, blir man kickad av SERVERN efter x antal minuter för att man idlar. Och ni har inte svarat på det om att ALLA ser när jag går ut i spectator mode så att alla fuskare stänger av fusken.

Jag vet inte hur det är att man bli kickad av servern efter x antal minuter, jag vet iallafall att jag aldrig har blivit det. Men Jag har iallafall lyckats få fast cheaters genom att specca dom i spectator mode.

Jaguar wrote:
"Förhindra ghostingen" Inser ni inte att ni gör det LÄTTARE för ghostarna, för nu kan de ghosta fritt utan att någon kan säga något, för "det går ju inte ghosta" enligt er.

Det går att ghosta om det är en på varje lag. Men nu går det inte ghosta om det är två på samma lag.

Jaguar wrote:
Detta hindrar INTE fuskarna, det underlättar för dem.

Det hindrar absolut inte fuskarna, men jag skulle vilja säga att det försvårar snarare än att det underlättar. Nu kommer folk se genom FPV och kan mycket lättare se cheat än dom gör i t.ex overview eller chasecam.
Detta gör oxå att två st ghosters inte kan ghosta om dom är i samma lag.

Jaguar wrote:
Om ena laget är överlägset, dör ingen i deras lag, och ingen i det laget kan specca någon om jag ber dem. Och det kan ta två minuter innan någon i deras lag dör, medan hälften av andra laget har dött inom 30 sekunder.

Detta händer inte så ofta eller hur?

Jaguar wrote:
Och att det alltid varit så här är ingen ursäkt för att inte uppdatera sig.

Nej vi har uppdaterat oss genom att gå till endast FPV.
Att man skall kunna se motståndarna när man är död kommer inte på frågan, det har vi inte haft sen 1.2 eller något sådant.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Sun Feb 09, 2003 18:13 pm    Post subject: Reply with quote

får jag fråga hur länge du har spela på maffia jaguar och vad du har för nick när du spelar ???

jag kan inte koma ihåg att jag set dig här förut ???
Back to top
View user's profile Send private message
Jaguar



Joined: 08 Feb 2003
Posts: 156

PostPosted: Sun Feb 09, 2003 18:45 pm    Post subject: Reply with quote

Du kanske inte blir kickad för att du är admin.

Det förhindrar inte ghostingen eftersom det är så lätt att välja lag.

Det är alltid motståndaren som blir misstänksam först om någon har wh.

Ni argumenterar fortfarande med att "det har alltid varit så", btw. First Person kom först i 1.3 eller 1.4


Jaja... tråkigt att ni inte kan öppna ögonen för nya saker.

PS. Ni kommer väl inte förbjuda skölden och de nya vapnen i 1.6, eftersom ni alltid inte haft dem här? DS.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sun Feb 09, 2003 19:07 pm    Post subject: Reply with quote

Men lägg ner va Harvey menade att man inte ahr kunnat kolla på motsttåndarna om du inte fatta de........
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Guest






PostPosted: Sun Feb 09, 2003 20:03 pm    Post subject: Reply with quote

Jaguar verkar var yterligare en av alla små bar som komer in och ska bråka bara för att han tror han är tuff då.

själv tror jag inte på att han ens har spela på maffia någon längre tid.

hen verkar vara mer intreserad i att käffta än att läsa dom svar han får och råkar han nu läsa dom så verkar han missupfata allt han läser.
Back to top
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Sun Feb 09, 2003 20:04 pm    Post subject: Reply with quote

gha blev visst utlogad men guest är /= oger
Back to top
View user's profile Send private message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Sun Feb 09, 2003 20:48 pm    Post subject: Reply with quote

Jaguar wrote:
Du kanske inte blir kickad för att du är admin.

Ok om man blir kickad, hur lång tid tar det?

Jaguar wrote:
Det förhindrar inte ghostingen eftersom det är så lätt att välja lag.

Det är inte lätt och välja lag med PTB m.m
Jag kan välja T men kommer i CT laget ändå.

Jaguar wrote:
Det är alltid motståndaren som blir misstänksam först om någon har wh.

Inte alltid, men kanske ofta. Medspelaren kan iallafall se om det verkligen är WH m.m

Jaguar wrote:
Ni argumenterar fortfarande med att "det har alltid varit så", btw. First Person kom först i 1.3 eller 1.4

Vi har ju genomgått en förändring, att man bara kan kolla FPV har det ALDRIG varit innan.

Jaguar wrote:
Jaja... tråkigt att ni inte kan öppna ögonen för nya saker.

Är det inte du som har problem med den nya saken som vi har genomfört?

Jaguar wrote:
PS. Ni kommer väl inte förbjuda skölden och de nya vapnen i 1.6, eftersom ni alltid inte haft dem här? DS.

Nej vi kommer inte att förbjuda dom.
Vi kommer göra att man kan utnyttja skölden och dom nya vapnen lika mycket som vi utnyttjar FPV i 1.4-1.5
Personligen tycker jag att detta var den värdelös liknelse och en bra slutsats från dig:
"Dom gör så att man bara kan specca i FPV, vapnen i 1.6 kommer dom aldrig tillåta här"
GG! underbar slutsats!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Sun Feb 09, 2003 20:57 pm    Post subject: Reply with quote

Jaguar wrote:
Jaja... tråkigt att ni inte kan öppna ögonen för nya saker
Du pratar om Swedish Maffia va? Comunityn som har 126 olika mods på sina servers och kör med alla plugins som finns? eller har jag missat nåt?
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Sun Feb 09, 2003 23:46 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har aldrig tidigare nominerat nån till Hall of Fame, men det här är tamejfan den starkaste kandidaten i år. Metodiskt och utan rädsla för att göra bort sig fabricerar han data, ljuger, anklagar etc... det är fan så man tror att det är en skojare i farten, så här korkad kan man inte vara...
Back to top
View user's profile Send private message
Guest






PostPosted: Mon Feb 10, 2003 0:26 am    Post subject: Reply with quote

[siLL]Urethra wrote:
Jag har aldrig tidigare nominerat nån till Hall of Fame, men det här är tamejfan den starkaste kandidaten i år. Metodiskt och utan rädsla för att göra bort sig fabricerar han data, ljuger, anklagar etc... det är fan så man tror att det är en skojare i farten, så här korkad kan man inte vara...


slänger du up en poll komer jag rösta på dig.

roligt var det när man kolla up när han skrev in sig på maffia forum det var för snart 3 dar sedan.
ska jag vara ärlig så tror jag antigen att det är någon av dom som som har blivit banad fråm forumet som är åter igen eller så är det bara en grinder wanabe Very Happy
Back to top
Guest






PostPosted: Mon Feb 10, 2003 0:28 am    Post subject: Reply with quote

åter igen så är det oger som blivit av logad från forumet igen så guest här över är åter igen jag Very Happy


jag siter på det här forumet påtok för mycket Very Happy
Back to top
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 0:40 am    Post subject: Reply with quote

De syns att de e du oger men skaffa auto loggin så slipper du heta guest.....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[HVMK]Linedance



Joined: 12 Dec 2002
Posts: 2531
Location: borås

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 1:20 am    Post subject: Reply with quote

jag fattar inte att folk inte fattar att detta oxo förebygger ghostaccusations som är svintråkigt. speciellt när man är flera i samma clan så börjar de efter ett tag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 1:40 am    Post subject: Reply with quote

Volvo 240 wrote:
De syns att de e du oger men skaffa auto loggin så slipper du heta guest.....


hehe problemt är att jag altid siter på forumet så länge så jag blir av logad o när jag vill ha autologin så strejkar datorn av någon anlednig Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 1:51 am    Post subject: Reply with quote

Lägg ente in min fina poll i Hall of shame den va seriöst menad ju Sad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
-niemela-



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 733
Location: Borås..

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 4:15 am    Post subject: Reply with quote

[SM]Harvey Wallbanger wrote:

Jaguar wrote:
Det förhindrar inte ghostingen eftersom det är så lätt att välja lag.

Det är inte lätt och välja lag med PTB m.m
Jag kan välja T men kommer i CT laget ändå.
Hehe det går att komma förbi det.. Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Torak|



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 910
Location: Katrineholm

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 7:58 am    Post subject: Reply with quote

tell me kimmo hur??

***EDIT***

man ska välja fel lag eller?? asså PTB vill ju bara bråka med en...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 3 of 6

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies