HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Ghosting
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support
View previous topic :: View next topic  

Firstperson only
Ja
60%
 60%  [ 48 ]
Nej
39%
 39%  [ 31 ]
Users Voted : 0
Total Votes : 79
This poll has expired.

Author Message
-niemela-



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 733
Location: Borås..

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 13:03 pm    Post subject: Reply with quote

Torak| wrote:
tell me kimmo hur??

***EDIT***

man ska välja fel lag eller?? asså PTB vill ju bara bråka med en...
Man ska hålla reda på tider och hur lagen ser ut och då kommer man förbi det.. men säger inte hur.. *puss* på er! Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
vessey



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 810

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 13:06 pm    Post subject: Reply with quote

Jag kommer förbi PTB......

Kan välja vilket lag ja vill anytime....



Ändrat på filer!
Back to top
View user's profile Send private message
Jaguar



Joined: 08 Feb 2003
Posts: 156

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 13:22 pm    Post subject: Reply with quote

Jag har spelat på maffia förr, med ett annat nick, var för över ett år sen.

126 olika mods sa du? Jadu... ni kan lägga in nya saker, det kan jag med, bara att ladda ner scriptet och lägga till lite text i plugins.ini, klart!
Men vet du själv vad alla mods är för något, är alla mods bra? Visst, 90% kanske är roliga scripts som ni kör en gång i veckan (månaden?). Men det är ändå på tok för mycket för en sådan här stor och seriös community som Maffia. T.ex. att man blir slappad när man TDar någon, detta script är bland det mest spelförstörande som finns, du råkar skjuta någon, blir slappad fram till fienden och både jag och min kompis dör pga detta.
Eller PTB, är det en som är jättebra och har 20 - 4 efter 5 rundor, så kommer han att byta lag efter varje runda. Bättre att försöka göra jämna lag från början, och kanske byta några efter 10 rundor.
126 mods.... det har man på lekservrar.


Man har aldrig kunnat specca motståndarna här på Maffia, varför drar ni upp detta hela tiden? Har väl inte med saken att göra?


Sist jag gick ut i spectator mode, så blev jag kickad efter 3 minuter av servern, men det går väl att ändra på.
Och alla ser fortfarande när jag går ut i spectator mode


[sill]uthera, vad ljuger jag om, säg vad, så kanske jag kan förklara mig, eller rätta mig.


Det enda jag vill, är att kunna specca motståndarna, och tycker att det är ett lite vekt argument att inte ändra till det pga ghosting. Är det någon som ghostar, så upptäcker erfarna spelare det direkt, och det går fortfarande att ghosta om man är i olika lag, är man dessutom på lan med 4-5 personer, så är det ganska lätt hänt att de hamnar i olika lag.
Och att inte ändra för att ni alltid haft det så här är ett ännu svagare argument.
+ Ni hindrar 20% av ghostarna (vilka är det som ljuger, vart har ni fått dessa siffror ifrän?)
- 80% av ghostarna är fortfarande här (enligt mina uträkningar och era fakta)
- Man kan inte specca motståndarna


Jag spenderar lätt över 60% procent av min tid som spectator, då vill jag ha lte valmöjligheter av vilka jag kan specca.


Priset för att förhindra 20% av ghostarna tycker jag är för högt. Genom att kolla ip tror jag att ni skulle förhindra mycket mer ghostning.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 13:42 pm    Post subject: Reply with quote

Varenda siffra du kommer med är helt gripna ur luften! De är i mina ögon rena lögner. "99% av alla ghosting sker på LAN"...hur sjutton kan du vara så säker på det? "Stoppa 20 % av ghostningen"... så den sista procenten ghostare svarar alltså för 20% av ghostningen, eller vaddå? jag hänger inte riktigt med här...

Folk skulle föredra wallhack före ghosting "för att det är enklare"? Eller hur... folk använder WH för att det är enklare än TS? låter ju troligt... Rolling Eyes

"Man blir kickad av servern om man speccar" ... också helt falskt.

Att säga att det är effektivare att kolla IP hur får du det att gå ihop? Även om två spelare har samma ip är det ju inte sagt att de ghostar...

Du bara kletar in dig i konstiga argument som man inte förstår. Vi kommer behålla first person view tills dess att vi ser att vi måste ändra. Om du sedan väljer att spela här så är det jättetrevligt, väljer du nån annan server där alla kan kolla på fienderna så önskar jag dig ett trevligt spel där.
Back to top
View user's profile Send private message
Jaguar



Joined: 08 Feb 2003
Posts: 156

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 13:42 pm    Post subject: Reply with quote

Om ni inte vill öndra är det helt okej, ville bara veta varför.
Ni vill förhindra ghostningen, som det är nu kan ni lika gärna ha fade to black.

Och Oger, jag är inget "bar" som vill mucka med er, jag har heller inte blivit bannad från communityt eller eran server förut heller.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Jaguar



Joined: 08 Feb 2003
Posts: 156

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 13:51 pm    Post subject: Reply with quote

[siLL]Urethra wrote:
Varenda siffra du kommer med är helt gripna ur luften! De är i mina ögon rena lögner. "99% av alla ghosting sker på LAN"...hur sjutton kan du vara så säker på det? "Stoppa 20 % av ghostningen"... så den sista procenten ghostare svarar alltså för 20% av ghostningen, eller vaddå? jag hänger inte riktigt med här...

Folk skulle föredra wallhack före ghosting "för att det är enklare"? Eller hur... folk använder WH för att det är enklare än TS? låter ju troligt... Rolling Eyes

"Man blir kickad av servern om man speccar" ... också helt falskt.

Att säga att det är effektivare att kolla IP hur får du det att gå ihop? Även om två spelare har samma ip är det ju inte sagt att de ghostar...

Du bara kletar in dig i konstiga argument som man inte förstår. Vi kommer behålla first person view tills dess att vi ser att vi måste ändra. Om du sedan väljer att spela här så är det jättetrevligt, väljer du nån annan server där alla kan kolla på fienderna så önskar jag dig ett trevligt spel där.


Det kanske inte är så längre, men när man IDLAR blir man kickad efter ett tag, och när man är i spectator mode så idlar man.

Om man misstänker att någon ghostar kan man kolla ip, har han samma som någon annan på servern kan man nästan helt säker på att de ghostar. Misstänker, kollar, slutsats.

99% är gripet ur luften Razz Det symboliserar att de flesta, nästan alla som ghostar, är på lan.

Vet inte vad TS är, men jag vet vad WH är, och var man kan ladda hem det, och om det klarar anticheaten.

20% läste jag här någonstans på forumet.

Och jag kankse väljer att stanna här endå, men det skulle vara mycket trevligare med fri specator mode. (Fördel även när man spelar nya banor, så kan man kolla på map overview och lära sig banan snabbare)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 13:51 pm    Post subject: Reply with quote

Det hela grundar sig i att vi anser att du har så fel man kan ha. Vi tror att det är lättare att ghosta om man kan se fienderna också. Därför har vi valt att inte visa motståndarna. Map overview har vi också valt att ta bort för att den är helt megabuggig, fiender syns genom väggar och golv hela tiden. Vi vill ha så få möjligheter som möjligt för ghostare - och här ramlar du in på ett bananskal och säger att vi är helt ute och cyklar... det är rent komiskt!
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 13:52 pm    Post subject: Reply with quote

Jaguar wrote:
126 olika mods sa du? Jadu... ni kan lägga in nya saker, det kan jag med, bara att ladda ner scriptet och lägga till lite text i plugins.ini, klart!
Bra att du kan det... Rolling Eyes 126 var ett en extrem överdrift. Det handlade om att du sa att vi var rädda för förändringar. Och btw är nog plugins ett bättre ord än mods Wink


Jaguar wrote:
Men vet du själv vad alla mods är för något, är alla mods bra?
Jag vet vad alla mods/plugins gör ja. Alla plugins är inte bra, men det är därför vi testar och ser vad de går för. Vi testar lite nya grejjer helt enkelt

Jaguar wrote:
Visst, 90% kanske är roliga scripts som ni kör en gång i veckan (månaden?).
Vi byter inte en gång i mån/veckan utan vi byter för att just det pluginet inte passar vår community

Jaguar wrote:
Men det är ändå på tok för mycket för en sådan här stor och seriös community som Maffia.
som sagt. Så många är det inte. Det var en överdrift för att peka på argumentet.

Jaguar wrote:
T.ex. att man blir slappad när man TDar någon, detta script är bland det mest spelförstörande som finns, du råkar skjuta någon, blir slappad fram till fienden och både jag och min kompis dör pga detta.
Du tycker ATAC är spelförstörande?? Är inte TK ännu mer spelförstörande??? Sen vi lade in det har problemet med TK blivit näst intill obefintligt om man jämför med tidigare och med andra servers som kör med FF on. Lär dig använda radarn istället. Hoppar nån framför; skjut inte. Hinner du inte släppa avtryckaren så... too bad. Shit happens. Det är oturligt, men problemer med TK är större än folk som kastar sig in i elden.


Jaguar wrote:
Eller PTB, är det en som är jättebra och har 20 - 4 efter 5 rundor, så kommer han att byta lag efter varje runda. Bättre att försöka göra jämna lag från början, och kanske byta några efter 10 rundor.

Exatk HUR ska man kunna göra bra lag från början?? Och skulle du vilja sitta som T på aztec och se CT-spelarna ha 20-3 i stats i 10 rundor innan nån av dem byter? nej.PTB funkar bra. Bättre än autoteamballance iaf. Bättre än manuell överflyttning.

Jaguar wrote:
126 mods.... det har man på lekservrar.
Som sagt...

Jaguar wrote:
Sist jag gick ut i spectator mode, så blev jag kickad efter 3 minuter av servern, men det går väl att ändra på.
Och alla ser fortfarande när jag går ut i spectator mode
Tror inte servern kickar utan admins. Detta är olyckligt om du speccar/spelar in. Detta är för att servern har limit atal spelare, såklart, och folk som är afk ska inte vara connectade. Om du ska specca kan du skriva en team_say så admin förstår.


Jaguar wrote:
Det enda jag vill, är att kunna specca motståndarna, och tycker att det är ett lite vekt argument att inte ändra till det pga ghosting.
chansa med speccmode så kan du specka den du vill. Eller gå ut till #SM och informera en admin om du misstänker nån.

Jaguar wrote:
Är det någon som ghostar, så upptäcker erfarna spelare det direkt, och det går fortfarande att ghosta om man är i olika lag, är man dessutom på lan med 4-5 personer, så är det ganska lätt hänt att de hamnar i olika lag.
Och att inte ändra för att ni alltid haft det så här är ett ännu svagare argument.
Vi har ett mycket litet problem med ghosting just nu. Visst, sitter man och LANar kan man ALLTID ghosta. Är de dessutom på olika lag är det ännu större chans, men sätter vi på spec anyone så kan alla ghosta... you do the math.

Jaguar wrote:
Jag spenderar lätt över 60% procent av min tid som spectator, då vill jag ha lte valmöjligheter av vilka jag kan specca.
Varför speccar du så mycket? Är det inte admins jobb egentligen. Visst det är jätte hyggligt att du vill hjälpa oss få bort skiten, men om du uppfattar det som ett så stort problem (med att bli kickad då du speccar) så låt en admin specca. ALT+TAB ---> IRC ---> server:q-net ---> #SM
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 13:54 pm    Post subject: Reply with quote

ta inte fade to black det är inge alternativ för då kan man ente recorda cheaters osv.......
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 13:55 pm    Post subject: Reply with quote

Volvo 240 wrote:
ta inte fade to black det är inge alternativ för då kan man ente recorda cheaters osv.......
Won't happen
Back to top
View user's profile Send private message
Jaguar



Joined: 08 Feb 2003
Posts: 156

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 13:57 pm    Post subject: Reply with quote

[siLL]Urethra wrote:
Folk skulle föredra wallhack före ghosting "för att det är enklare"? Eller hur... folk använder WH för att det är enklare än TS? låter ju troligt... Rolling Eyes


För att ghosta måste man vara två, det krävs bara en för att kunna använda WH. Och för att ghosta genom TS (Någonting program man pratar med varandra genom) så måste man ha mic, inte alla som har det.

Jag tycker bara att det här med ghosting är så överdrivet.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 13:57 pm    Post subject: Reply with quote

Jaguar wrote:
126 olika mods sa du? Jadu... ni kan lägga in nya saker, det kan jag med, bara att ladda ner scriptet och lägga till lite text i plugins.ini, klart!
Men vet du själv vad alla mods är för något, är alla mods bra? Visst, 90% kanske är roliga scripts som ni kör en gång i veckan (månaden?). Men det är ändå på tok för mycket för en sådan här stor och seriös community som Maffia.


Det han syftade på var förstås att vi vågar testa saker på servrarna. Vissa faller väl ut och behålls, andra kasseras ganska fort.

Quote:
T.ex. att man blir slappad när man TDar någon, detta script är bland det mest spelförstörande som finns, du råkar skjuta någon, blir slappad fram till fienden och både jag och min kompis dör pga detta.


Visst har vi alla svurit över att bli ihjälslappade (eller framslappade till fienden), men vi har väl alla också svurit över folk som skjuter sina polare lite väl ofta. För folk som skjuter först och kollar sen så kanske det här kan vara lite avskräckande.

Quote:
Eller PTB, är det en som är jättebra och har 20 - 4 efter 5 rundor, så kommer han att byta lag efter varje runda. Bättre att försöka göra jämna lag från början, och kanske byta några efter 10 rundor.


Nej en bra spelare byter inte efter varje runda. Man kan göra rätt mycket inställningar i PTB för att minimera sådana problem. Dock är PTB långt ifrån perfekt, så långt håller jag med dig. Har du något bättre förslag så är vi intresserade.

Quote:
126 mods.... det har man på lekservrar.


De flesta modsen dyker upp på cs6 som också är definierad som en lekserver.

Quote:

Sist jag gick ut i spectator mode, så blev jag kickad efter 3 minuter av servern, men det går väl att ändra på.
Och alla ser fortfarande när jag går ut i spectator mode


Hmm jag har aldrig sett någon bli kickad för att de speccat för länge, admin eller inte, men om det verkar vara ett problem som fler stöter på så ska vi undersöka detta. Ja folk ser när man går ut i spectator mode, men det är faktiskt inte många som slutar fuska för det.

Personligen tror jag det skulle bli mycket ghostande om man tillät att man såg motståndarlaget. Många som aldrig funderar på att ladda hem tycker det kan vara kul att tillsammans gå in på en server och ghosta. De behöver inte spela på ett LAN för att komma på den tanken. Jag kan ha fel, men jag tror att den andelen spelare skulle öka dramatiskt.
Back to top
View user's profile Send private message
BLizZie-



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 304
Location: Å-berga

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 13:57 pm    Post subject: Reply with quote

Jaguar wrote:

Det kanske inte är så längre, men när man IDLAR blir man kickad efter ett tag, och när man är i spectator mode så idlar man.
Du har kanske spelat på sgs.mine.nu? Där blir man kickad för att man idlar. Har märkt att många har blandat ihop maffias servrar med sgs.mine.nu , Bara en tanke. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
dyring



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1195
Location: helsingborg

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 14:01 pm    Post subject: Reply with quote

[siLL]Urethra wrote:
Jag har aldrig tidigare nominerat nån till Hall of Fame, men det här är tamejfan den starkaste kandidaten i år. Metodiskt och utan rädsla för att göra bort sig fabricerar han data, ljuger, anklagar etc... det är fan så man tror att det är en skojare i farten, så här korkad kan man inte vara...


Håller fullständingt med, bara ett exempel:

Jaguar wrote:
Och att det alltid varit så här är ingen ursäkt för att inte uppdatera sig.


[SM]Harvey Wallbanger wrote:
Nej vi har uppdaterat oss genom att gå till endast FPV.
Att man skall kunna se motståndarna när man är död kommer inte på frågan, det har vi inte haft sen 1.2 eller något sådant.


Hmm, undrar hur killen tänker när han svarar:

Jaguar wrote:
Ni argumenterar fortfarande med att "det har alltid varit så


Eller för den delen:

Jaguar wrote:
Jaja... tråkigt att ni inte kan öppna ögonen för nya saker.


[SM]Fren wrote:
Du pratar om Swedish Maffia va? Comunityn som har 126 olika mods på sina servers och kör med alla plugins som finns? eller har jag missat nåt


Jaguar wrote:
126 mods.... det har man på lekservrar.


Alltså, vill han att nya saker ska testas, som det verkar att han vill i första, eller vill han vara mer konservativ som det verkar i andra?
Eller vill han kanske rentav bara gnälla?

Jag tycker också det är tråkigt med enbart fpv, detta av den enkla anledning att jag vill se varifrån jag blev skjuten. Men dels så bestämmer admins, och dels så har det gått en poll här, som klart visar att flest vill ha det så. varför komma med dummare och dummare argument som bara får alla att tycka du är korkad?

Tycker maffia's servers är mycket bra, och hoppas admins fortsätter att försöka göra saker bättre, det är trots allt bättre att något råkar bli ändrat till det sämre någon gång än att allt stagnerar pga rädsla att något inte är bra.
Hmm, den meningen blev ganska förvirrad men litar på att ni förstår vad jag menar. Wink

//Dyring
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 14:06 pm    Post subject: Reply with quote

Dyring du ser var du blir skjuten ifrån när du dör visar kameran din baneman om de ente e en vägg i vägen dvs.Så har de vart sen 1.4(tror ja)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jaguar



Joined: 08 Feb 2003
Posts: 156

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 14:14 pm    Post subject: Reply with quote

Visst, visst. Maffia gör många bra förändringar, testar nya grejer och så. Jag missuppfattade/läste fel på några ställen, upptäckte jag nu. Det jag har att säga handlar inte om FPV, jag älskar FPV. Jag vill bara kunna specca motståndarna. Dels för att det är lättare att kolla om någon har fusk, dels för att det är roligare, mest för att det är roligt. Alla argument är för att jag vill att ni ska byta så man kan se alla. Jag vill spela som vanligt, och om jag ser någon fuskar, så vill spela in demo på denna, men ändå fortsätta att spela som vanligt.

Visst är TK tråkigt, men man kan ändra på scriptet ni har mot det: Ni kan göra så att den som blir TDad inte missar något liv, den som skjuter missar lika mycket som han skulle skadat, men att han inte blir slappad. Man behöver inte bli slappad, det räcker med att man missar liv när man TDar.

För övrigt är Maffia Community en mycket bra Community.
Jag började spela här för tre dagar sen, tyckte allt var bra, förutom att man inte kan se motståndarna när man är död. (Slappscriptet är bara ett litet minus, då jag inte TDar så ofta Razz och oftast är PTB också bra)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 14:19 pm    Post subject: Reply with quote

Jaguar wrote:
Jag vill spela som vanligt, och om jag ser någon fuskar, så vill spela in demo på denna, men ändå fortsätta att spela som vanligt.
Men om du misstänkar nån så är det bara att fråga en kille p åandra laget om han kan recorda. Svårare än så är det inte.

Jaguar wrote:
Visst är TK tråkigt, men man kan ändra på scriptet ni har mot det: Ni kan göra så att den som blir TDad inte missar något liv, den som skjuter missar lika mycket som han skulle skadat, men att han inte blir slappad. Man behöver inte bli slappad, det räcker med att man missar liv när man TDar.
ATAC fungeraåt båda hållen. Dels för att TKare inte ska ha chansen att mejja ner sina TMSs eftersom de flyger iväg och dels för att du ska slippa skjuta massor med skott på puckot som hoppar framför dig när di skjuter på en fiende.

Jaguar wrote:
För övrigt är Maffia Community en mycket bra Community.
Jag började spela här för tre dagar sen, tyckte allt var bra, förutom att man inte kan se motståndarna när man är död. (Slappscriptet är bara ett litet minus, då jag inte TDar så ofta Razz och oftast är PTB också bra)
Alla nya grejjer brukar vara ett minus för folk. Du är inte unik.
Men alla lär sig att tycka om pluginsen.
Spela på Maffia uteslutande i några veckor och gå sedan in på en server som kör med FF on och inga plugins så får du se den bistra skillnaden.
Back to top
View user's profile Send private message
Jaguar



Joined: 08 Feb 2003
Posts: 156

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 14:29 pm    Post subject: Reply with quote

*återkommer om en vecka*

Och en sak till, när jag sa att jag spenderar över 60% som spectator, menade jag när jag dör. Därför vill jag kunna se motståndarna, eftersom det kan vara extremt tråkigt att se sina egna ibland.

Jag har spelar på en FF server i 1½ år utan problem, de som TDar blir bannade rätt så snabbt.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 14:31 pm    Post subject: Reply with quote

Jaguar wrote:
*återkommer om en vecka*

Det enda vettiga jag sett dig skriva hittills...
Back to top
View user's profile Send private message
Jaguar



Joined: 08 Feb 2003
Posts: 156

PostPosted: Mon Feb 10, 2003 16:19 pm    Post subject: Reply with quote

Och jag väntar fortfarande på något vettigt från din sida... Det är lätt att slå ner på den som är mindre.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Help and support All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 4 of 6

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies