HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Tack [SM]

 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dave3d



Joined: 04 Jan 2003
Posts: 443
Location: Borås

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 14:42 pm    Post subject: Tack [SM] Reply with quote

Hej alla maffianer!!!

Som dom flesta av er vet är jag bannad från [SM]. När jag blev bannad så blev jag först väldigt förbannad, sen gick det ett par dagar och då började jag tänka på vad jag hade gjort för fel. Jag svärde mycket och klagade väldigt mycket på campers, fuskanklagade en del osv. Nu, ungefär ett halvår efter bannen så känns det bättre. Jag har hittat 2 bra cs-communities (M@trix och cs.nu) och säger alltid "vårda språket" om någon säger tex. h**a. Numera fuskanklagar jag aldrig utan bevis, svär inte, klagar inte på campers och har respekt och kännedom att det finns en person bakom nicknamet i cs.

Tack Mortal för att denna community existerar.
Tack Bear-Art som fick mig att göra cs-filmer.
Tack [oTec]Korean_Hap för ditt stöd.

Until the day we meet again, gl hf. Smile

/Gustav "dAvE" Björklund
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 14:44 pm    Post subject: Reply with quote

M@trix det är ju de stället som maffia eftersträvar å ente vara typ.iaf så kommer ja ihåg de whine whine mest hela tiden.men dee la bra att du funnit lyckan dAvE.å på M@trix saknas de goa folket som finns här..... Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 14:48 pm    Post subject: Reply with quote

Måste bara säga att du verkar kunna "svåra ord" Very Happy
Själv har jag inget bra ordförråd
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
DiRoZ



Joined: 20 Nov 2002
Posts: 1095
Location: .::Partille::.

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 15:51 pm    Post subject: Reply with quote

Lycka till med CS dave


Tollezone wrote:
Måste bara säga att du verkar kunna "svåra ord" Very Happy
Själv har jag inget bra ordförråd


Det har vi märkt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 19:16 pm    Post subject: Reply with quote

hmm, matrixservrarna är väldigt jobbiga att lira på. inget ont om communityt (stavning? finns ingen svensk motsvarighet.).
ska dit på lördag å nightgibba. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 19:22 pm    Post subject: Reply with quote

Kan säga att jag snackat med chefen på M@trix och han säger att de som inte uppför sig blir portade från caféet och bannade från servrarna. Dock har de så jävla veliga admins (oftast) som inte gör något åt saken. Han själv har inte tid att kolla alla som spelar, så klart.
Back to top
View user's profile Send private message
dave3d



Joined: 04 Jan 2003
Posts: 443
Location: Borås

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 19:23 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Fren wrote:
Kan säga att jag snackat med chefen på M@trix och han säger att de som inte uppför sig blir portade från caféet och bannade från servrarna. Dock har de så jävla veliga admins (oftast) som inte gör något åt saken. Han själv har inte tid att kolla alla som spelar, så klart.


Shocked Du tänker väl inte få mig bannad där va? Jag är en av dom som uppför sig bäst faktiskt. Shocked
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 19:27 pm    Post subject: Reply with quote

dAvE wrote:
[SM]Fren wrote:
Kan säga att jag snackat med chefen på M@trix och han säger att de som inte uppför sig blir portade från caféet och bannade från servrarna. Dock har de så jävla veliga admins (oftast) som inte gör något åt saken. Han själv har inte tid att kolla alla som spelar, så klart.


Shocked Du tänker väl inte få mig bannad där va? Jag är en av dom som uppför sig bäst faktiskt. Shocked
nej, jag har inget med m@trix att göra. deras admins får sköta sin skit. Dock sköter du dig ju så du har inget att frukta.
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 20:31 pm    Post subject: Reply with quote

M@trix får snart upp en ny server. Den kom på plats idag, men ska kollas etc först. Serverns namn kommer vara M@trix OBU, vilket nog gör att någon smart människa kan ana vilka som ligger bakom den. Jag kan lova att på den gör sig inga lamers besvär. Därtill kommer att missköter man sig på Maffia så spelar man inte heller på den servern.
Back to top
View user's profile Send private message
dave3d



Joined: 04 Jan 2003
Posts: 443
Location: Borås

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 20:57 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
M@trix får snart upp en ny server. Den kom på plats idag, men ska kollas etc först. Serverns namn kommer vara M@trix OBU, vilket nog gör att någon smart människa kan ana vilka som ligger bakom den. Jag kan lova att på den gör sig inga lamers besvär. Därtill kommer att missköter man sig på Maffia så spelar man inte heller på den servern.


Du menar med andra ord att jag blir bannad där ifrån utan att ens ha gjort nåt på den? Lite orättvist om jag klantar till det på [SM] och sen inte får en ny chans på ett annat community.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 21:04 pm    Post subject: Reply with quote

dAvE wrote:
Fairlane wrote:
M@trix får snart upp en ny server. Den kom på plats idag, men ska kollas etc först. Serverns namn kommer vara M@trix OBU, vilket nog gör att någon smart människa kan ana vilka som ligger bakom den. Jag kan lova att på den gör sig inga lamers besvär. Därtill kommer att missköter man sig på Maffia så spelar man inte heller på den servern.


Du menar med andra ord att jag blir bannad där ifrån utan att ens ha gjort nåt på den? Lite orättvist om jag klantar till det på [SM] och sen inte får en ny chans på ett annat community.
Oftast bannas folk för att de har en taskig attityd. Har man det här så har man det oxå på andra servers.
Jag har bannat ett antal pojkar från maffia som inte ens spelat här pga att jag sett hur de är på andra servers.
Admins samarbetar serru.
Back to top
View user's profile Send private message
dyring



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1195
Location: helsingborg

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 21:37 pm    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
M@trix får snart upp en ny server. Den kom på plats idag, men ska kollas etc först. Serverns namn kommer vara M@trix OBU, vilket nog gör att någon smart människa kan ana vilka som ligger bakom den. Jag kan lova att på den gör sig inga lamers besvär. Därtill kommer att missköter man sig på Maffia så spelar man inte heller på den servern.


IP/anslutningsnamn på servern när den är uppe, och finns det någon hemsida till den?
Max antal players? Standardmaps? PTB? ATAC?
Hemsida med stats? C-D eller valve?

Grymt nyfiken, behöver fler bra servers o ta till när maffia är fullt.

//Dyring
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 21:55 pm    Post subject: Reply with quote

Lovar att komma tillbaks med mer information senare.

Eftersom reglerna på den servern kommer likna reglerna här känns det som att man inte orkar rensa samma personer på två ställen så folk kommer åka automagiskt på båda ställena när de träffar på någon som är admin på båfa servrarna. Dock kommer detta bara gälla just den servern på Matrix. De andra Matrix-adminsen kommer inte bli admins på den och vi inte på deras.
Back to top
View user's profile Send private message
Bysell



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 368
Location: Dalarna

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 21:57 pm    Post subject: Reply with quote

Så OBU ska få en egen server alltså om jag har förståt det rätt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Apilas



Joined: 10 Dec 2002
Posts: 1114
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Feb 24, 2003 23:11 pm    Post subject: Reply with quote

Jajamensan... Ska bli kul när den kommer upp.... kommer nog bli en hel del gamla Tajt stammisar där!

/Apilas
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Feb 25, 2003 9:12 am    Post subject: Reply with quote

heartagram wrote:
Så OBU ska få en egen server alltså om jag har förståt det rätt.


Va? Vem har skvallrat? Razz

Vi ville ha en matchserver på en vettig lina. Plockade ihop en burk och frågade om vi fick ha den på M@trix och det ar ok om vi också hade en public-server. På den vägen är det.
Back to top
View user's profile Send private message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Tue Feb 25, 2003 9:35 am    Post subject: Reply with quote

Fairlane...

Kan vi köra HLBM till den oxå? Det vore kanon...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies