HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Gobbarnas långa färd hem!!
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> DreamKrök
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Mon Mar 31, 2003 18:09 pm    Post subject: Gobbarnas långa färd hem!! Reply with quote

Så här kan det gå när man tappar bort sina bilnycklar. Efter att alla dratt från DK börjar vi leta tokigt mycket efter våra nycklar. Drar tom o köper en metalldetektor för att det ska kanske funka....ingen lycka alls med det påhittet. Isak ringer då toyota assistans som fixar en hyrbil till oss för att Isak har fått reda på att det finns extra nyklar i Oskarshamn. Vi packar in Isak, Kalle o mig själv i en liten sketen Toyota Yaris. Vi kör till Oskarshamn (35 mil) genom magnetstormar o pissregnväder på den sketnaste vägen i sverige. Väl framme får vi nycklarna och vi ska nu leta upp en buss att sätta Kalle på till lund eftersom han måste vara där kl. 06:00 på morgonen. Att hitta skånebussar i Oskarshamn är svårare än man kan tro så den braiga planen går åt helvete. Då kör vi tillbaka till Norrköping (17mil) eftersom vi hört rykten om att det ska gå ett nattåg till Lund 1:06 på natten. Vi ger Kalle pengar o dumpar honom i Norrköping o kör tillbaka till Sthlm. När vi kommer dit kör vi vansinnigt fel såklart o snurrar runt i city tills klockan 2:30 innan vi kommer hem till Rectum o får nycklarna till DK lokalen så att vi kan hämta våra resterande grejer. Packar in i bilen o drar till ett hotell vid södra infarten. Då e det fullbokat så vi får planlöst köra omkring o hitta ett nytt hotell klockan 03:30 på natten. Hittar ett Ibis hotell ganska kvickt o tar ett rum för 670 spänn. Sover där tills måndag lunch då vi kör tillbaka till Orminge för att lämna hyrbilen. Kommer iväg från Sthlm vid 12:30 o landar i Hbg 18:31 måndag kväll ungefär 24 timmar för sent!!
Så är det tat vara gobbe!
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Mon Mar 31, 2003 18:18 pm    Post subject: Reply with quote

Mina älsklingar!!!

Jag har gått här hemma med ENORMT dåligt samvete och varit orolig för mina brödrar!!
Jag var ju hemma igår kväll kl 22:30 i Lund.
Back to top
View user's profile Send private message
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Mon Mar 31, 2003 19:08 pm    Post subject: Reply with quote

Det är inte tänkt att jag ska ha dåligt samvete för att jag hakade på FLU som hade ledig fin plats i bilen, va ?

Isaaac, Staffan, Kalle, Olle... jag ordnar en riktig festmåltid åt er i Höganäs någon gång till sommaren, funkar det ?
Back to top
View user's profile Send private message
Sigma



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 633
Location: Lomma

PostPosted: Mon Mar 31, 2003 19:08 pm    Post subject: Reply with quote

o jädrar!! mer kan ja inte säga. Jag trodde att ni skulle vara tätt bakom oss på motorvägen, men så var det inte

ja e ledsen....det bästa Isak kan göra är att sy igen alla hål på hans byxor *ironi* Laughing då tror jag att du inte tappar nycklarna lika lätt....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Mon Mar 31, 2003 19:58 pm    Post subject: Reply with quote

[FreezeBitch]Lupus wrote:
Isaaac, Staffan, Kalle, Olle... jag ordnar en riktig festmåltid åt er i Höganäs någon gång till sommaren, funkar det ?


är man välkommen? Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
[siLL]RectuM
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1411
Location: Eastside Stockholm , Snakenothing

PostPosted: Mon Mar 31, 2003 20:11 pm    Post subject: Reply with quote

Staffan o Isak visst va min morgonrock snygg.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
mortal
Founder


Joined: 26 Sep 2002
Posts: 859
Location: malmö

PostPosted: Mon Mar 31, 2003 20:42 pm    Post subject: Reply with quote

DAWN. viken runda.. men jag måste bara fråga: ingen som tänkte på lås-smed eller liknande?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Mon Mar 31, 2003 20:43 pm    Post subject: Reply with quote

mortal wrote:
DAWN. viken runda.. men jag måste bara fråga: ingen som tänkte på lås-smed eller liknande?
Det var väl bilnycklar lr??
Måste bara fråga var det nån som åkte Volvo?

<--------------600 Posts
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Mon Mar 31, 2003 21:33 pm    Post subject: Reply with quote

Allt som har med lås, bilar, "jag känner en kille som känner en som vet en kille på söder som kan sånt" och allt som finns med att få upp dörren och kirra bilen kom fram.
Tänk själv vad 20 bakfulla killar kan komma på olika scenarion om att få upp dörren!!
Back to top
View user's profile Send private message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Mon Mar 31, 2003 22:43 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]alpha wrote:
Allt som har med lås, bilar, "jag känner en kille som känner en som vet en kille på söder som kan sånt" och allt som finns med att få upp dörren och kirra bilen kom fram.
Tänk själv vad 20 bakfulla killar kan komma på olika scenarion om att få upp dörren!!


tänkte ett tag på EnAs softairgun Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Mon Mar 31, 2003 23:18 pm    Post subject: Reply with quote

mortal wrote:
DAWN. viken runda.. men jag måste bara fråga: ingen som tänkte på lås-smed eller liknande?


jag kom med förslaget: biltjuv - men de va ingen som nappade otroligt nog
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Mon Mar 31, 2003 23:33 pm    Post subject: Reply with quote

Det snackades om Rectum hemliga kompis som kan vissa saker vi andra inte kan.
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 0:27 am    Post subject: Reply with quote

Biltjyv funkar till den grad att du får hem bilen, men det är olagligt även om det är din bil så några försäkringspengar får du inte se röken av, plus att det kan vara straffbart
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 0:29 am    Post subject: Reply with quote

Att bli stoppad av polisen och stänger av bilen genom att lossa på lite sladdar, du stinker bärs och det ligger 3 fyllon i baksätet och en hora i bagadeluckan är inte lyckat!
Back to top
View user's profile Send private message
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 11:05 am    Post subject: Reply with quote

När jag nu läst LocS inlägg så känner jag mig mycket illa till mods. Förlåt mig för att jag skrattade till när jag hörde om det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Bruno



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1427

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 11:24 am    Post subject: Reply with quote

jag tror det här e en sån grej ni kommer se tillbaka på och garva efter... men det lär nog tröja några år Razz
Back to top
View user's profile Send private message
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 12:07 pm    Post subject: Reply with quote

Under själva söndagen när allt detta inträffade så ville jag faktiskt bara ta livet av mig...jag var psykist utmattad o även i ganska dålig fysisk form (vad nu det kan bero på). Men när jag o Isak körde hem på måndagen så kändes det ganska ok igen, då hade vi vilat ut litet på hoytellet o så o skaffat lite perspektiv, redan nu tycker jag att det var ganska ball, men inte under tiden!! Fy fan vad det var illa då!
Back to top
View user's profile Send private message
STEDevil



Joined: 19 Oct 2002
Posts: 431

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 14:21 pm    Post subject: Reply with quote

Tummen upp för att ni kom hem oskadda i varje fall Smile

Tips till nästa gång
* Tejpa fast nycklarna innut i en dator
* Ha med reservnycklar o sprid dem på minst 2 pers
* Åk tåg Razz

Fast ni leder ju fett i vadslagningen om vem som tar hem "Klyddigaste sättet att ta sig hem efter DK"-awarden
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 14:33 pm    Post subject: Reply with quote

Hade inte varit helt fel med att skåp där man lägger i sina saker med sitt namn på så kan man hämta ut det sen.
Så givetvis slarvar peppen med nyckeln till skået bort den och istället för 2 som saknar sina saker är det 60.
Back to top
View user's profile Send private message
[gobbe]wormwood



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 46
Location: SKÅNE

PostPosted: Tue Apr 01, 2003 16:07 pm    Post subject: Reply with quote

... och FY FÖR DEN LEDE vad det luktade illa i den sketna hyrbilen vi lånade Razz

Det var ju då vi själva som luktade, men när man packat in allt i den rullande lilla IKEA-lådan så fanns där kanske en halv kubikmeter luft kvar.

Minns folk hur det luktade på DK? Fotsvett meets utspilld bärs och sprit meets möglig pizza meets cigarettrök.. ta det och multiplicera några gånger så har du stanken i vår bil, fast det luktade inte starkare, men däremot "äldre".

Vill också genmäla att duschen vi tog på det ganska fina hotellet Ibis var det bästa på länge. Det kändes som man blästrade bort smutsen sen var vi så jävla rena Smile

Danne - du såg KUNG ut i den morgonrocken!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> DreamKrök All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies