HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
DreamKrök Borås 2003 - Events
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> DreamKrök
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[HVMK]Linedance



Joined: 12 Dec 2002
Posts: 2531
Location: borås

PostPosted: Mon Jul 07, 2003 19:04 pm    Post subject: Reply with quote

när jag presenterade mig som Linedance/jonas i sthlm så sa alla: "jag förstod det" argh! orättvist jue! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Mon Jul 07, 2003 19:08 pm    Post subject: Reply with quote

[HVMK]Linedance wrote:
när jag presenterade mig som Linedance/jonas i sthlm så sa alla: "jag förstod det" argh! orättvist jue! Very Happy


De vet iaf vem du är ! Mig däremot vet väl knappt nån vem jag är...
Jo, Mr. Grieves, Malakai, Harvey och Sha är väl de enda....
Så jag tycker en presentation av alla där nick och namn ges ut är en lysande ide, för irl så känner man nog inte igen alla, inte jag iaf !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Mon Jul 07, 2003 19:19 pm    Post subject: Reply with quote

haha! Vi kan trycka på små lappar där det står "Hi my name is:_______ " så får man fylla i Very Happy Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
McQwert



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1639
Location: Västkusten

PostPosted: Mon Jul 07, 2003 20:12 pm    Post subject: Reply with quote

En mycket rolig supa-lek är "caps" Very Happy Det var det första vi fick lära oss när vi kom som nya studenter till Linköping och det kan hända att ni andra studenter över hela landet (och alla icke-studenter) vet vad det handlar om

Vad som behövs:

Plastmuggar; En till varje deltagare + en extra
Kapsyler; Så många som möjligt, så det vore inte bra om ALLA drack ur burkar Very Happy
Gräsmatta; Don't try this indoors Very Happy
Dricka; Öl och cider lämpar sig bäst, vill man ha starkare saker så varsågod Smile Vill man ha svagare saker så får man leka nån annan stans

Förberedelser:

Alla deltagare sätter sig i en ring och sätter ut muggarna i mitten. Muggarna ska bilda en till ring där inne och i mitten av DEN ringen ska man sätta extramuggen, den s.k Hjälten. Muggarna ska vara en benslängd ifrån deltagarna, så det är bra att mäta ut innan man sätter igång.

Alla tar nu valfri dricka (helst ur flaska, så man får kapsyler) och häller en skvätt i sin mugg. Dock ska ALLA hjälpa till att fylla hjälten (En gång när jag spelade bestod hjälten av en blandning av öl, cider, cola, vin och vodka *ryser*)

När alla muggar är fyllda och alla har kapsyler drar spelet igång

Spelandet:

Hela grundidén är att man ska dricka "så många muggar som man har fått kapsyler i muggen" d.v.s att om man har fått en kapsyl i sin mugg ska man dricka upp innehållet (INTE kapsylen) och fylla på igen. Har man helt plötsligt 2 kapsyler i muggen får man dricka och fylla på 2 ggr.. enkelt va?

När spelet startar turas man om att kasta kapsyler i de andras muggar (en i taget, medurs). Missar man går turen vidare. Träffar man någon annans mugg måste den personen "svara" genom att träffa muggen som tillhör kastaren (en s.k duell). Duellen pågår tills någon missar, då ska de två personerna dricka upp lika många muggar som man har fått kapsyler (se ovan) plus att den som förlorade duellen får dricka en mugg extra.
När duellen är över fortsätter spelet....

Olika saker som kan inträffa:

Törstig!
Inträffar när man träffar sin egen mugg. Alla ska då skrika "törstig" och peka på stackaren. Personen ifråga får dricka upp innehållet i sin mugg

Hjälten!
Råkar man träffa hjälten (muggen i mitten) ska alla skrika "hjälte" med ett glatt leende, det betyder nämligen att ALLA ska dricka upp sin mugg. Han som dessutom träffade hjälten får dricka upp den med (uäck!) Sen fyller alla på hjälten igen..

Kisspaus!
Tro inte att ni får springa och kissa hur som helst! Om ni känner att behovet växer måste ni ansöka om kisspaus! Detta går till på följande sätt: När det är eran tur säger ni "kisspaus", och sen för att få lämna platsen måste du träffa din egen mugg! Träffar du så dricker du upp inehållet, fär att sen springa och uträtta dina behov. Missar du får du försöka igen nästa gång det är din tur (OBS: ta med rena underkläder Razz )

OBS: Om man av någon anledning måste lämna spelet en stund BÖR man dricka ur sin mugg och ställa den uppochner. Annars kan det hända att det på något sätt har smygit sig dit ~20 kapsyler när man kommer tebax. Då har man en hel del att dricka Razz

Regelbrott

Alla regelbrott bestraffas genom att man får dricka upp sin mugg. Därför kanske vissa vill bryta regler, men det gör i sin tur att spelet inte flyter som det ska Razz

Okynnescaps!
Man kastar när det inte är sin egen tur. drick!

Traverscaps!
När capsen kastas får man inte ha större vinkel än 90grader. (demonstration kommer att ske på plats) bryter man mot det är det bara att dricka!

Förtal!
Man anklagar någon oskyldig för att ha brutit mot någon regel. Drick!

tempo!
Ibland händer det att spelet stannar till. Om man tycker att så är fallet kan man skrika "åååååÅÅÅ TEMPO!!" När någon har gjort det startar en nedräkning på 5 sek.. Nere vid noll ska alla peka på den personen vars tur det är. Har han inte kastat innan dess får han dricka och turen går vidare.
Om alla skulle vara oense om vems tur det är och alla pekar på alla, så är det den som får mest "pek" mot sig som straffas (ingen teamwork nu! Razz )
kastar personen innan man når "noll" går spelet vidare som vanligt.


Sammanfattning:

Lät allt detta jobbigt? Här kommer sammanfattningen

Drick så många muggar som du har fått kapsyler mot dig (i muggen alltså) gäller alltid!

Regelbrott som inte uppmärksammas är inget regelbrott Razz (dessamma gäller om ingen bryr sig Razz )

Spelet pågår tills folk tröttnar eller tills det ballar ur totalt (alternativ 2 är det vanligaste Razz )

Frågor? Allt kommer besvaras på DK om ni vill spela Very Happy


OBS!! De som har spelat caps förut kanske hade andra regler. I så fall får man komma överens innan spelet börjar
Back to top
View user's profile Send private message
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Mon Jul 07, 2003 21:22 pm    Post subject: Reply with quote

Detta är jag helt klart med på!!!! Älskar lekar!
Back to top
View user's profile Send private message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Mon Jul 07, 2003 23:01 pm    Post subject: Reply with quote

Hur såg kareoke-tävlingen ut? Blir det någon eller?
Jag lyckades igår få ner 2600 kareoke-låtar ( om det inte ska köras med maskin utan via dator ).
Så, hur blir det nu då `? Shocked
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
DooM



Joined: 31 Mar 2003
Posts: 975
Location: Borås

PostPosted: Mon Jul 07, 2003 23:16 pm    Post subject: Reply with quote

jag vill sjunga Främling för Hedstrom iaf Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Mon Jul 07, 2003 23:20 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]DooM wrote:
jag vill sjunga Främling för Hedstrom iaf Razz

fick tyvärr endast tag på engelska texter Sad eller, ja... även vissa spanska eller vad det är ex. Macarena Razz )
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Mon Jul 07, 2003 23:33 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]DooM wrote:
jag vill sjunga Främling för Hedstrom iaf Razz


WOHO! Vi två på scenen!!

Sen vill jag med gobbar och siLLar sjunga Stan Ridgeway - Camoflage.

...och så måste h00ters och LocStock sjunga Ice ice baby!
Back to top
View user's profile Send private message
hOOters



Joined: 10 Jun 2003
Posts: 138

PostPosted: Tue Jul 08, 2003 14:11 pm    Post subject: Reply with quote

LÄTT!!!
Back to top
View user's profile Send private message
DooM



Joined: 31 Mar 2003
Posts: 975
Location: Borås

PostPosted: Tue Jul 08, 2003 17:15 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]alpha wrote:
[SM]DooM wrote:
jag vill sjunga Främling för Hedstrom iaf Razz


WOHO! Vi två på scenen!!

Sen vill jag med gobbar och siLLar sjunga Stan Ridgeway - Camoflage.

...och så måste h00ters och LocStock sjunga Ice ice baby!


haha då kan vi sjunga "främlingar, vad dööööööljer ni för ossssssss, iiiii eeeeeera mörka öööööööööööööööööögon"!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[SSRF]Galactus



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1076
Location: LångtbortiJymden

PostPosted: Tue Jul 08, 2003 18:05 pm    Post subject: Reply with quote

What about "You give love a bad name"?????????? Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Remoulade



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1709
Location: Sthlm

PostPosted: Tue Jul 08, 2003 18:10 pm    Post subject: Reply with quote

Glömmer ni den ska fenan och snudge body-slamma er till kingdom come, jag tänker lägga mina 68 kg bakom också, nån nytta har de alltid.....
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Tue Jul 08, 2003 20:00 pm    Post subject: Reply with quote

McQwert wrote:
Spelandet:

Hela grundidén är att man ska dricka "så många muggar som man har fått kapsyler i muggen" d.v.s att om man har fått en kapsyl i sin mugg ska man dricka upp innehållet (INTE kapsylen) och fylla på igen. Har man helt plötsligt 2 kapsyler i muggen får man dricka och fylla på 2 ggr.. enkelt va?

När spelet startar turas man om att kasta kapsyler i de andras muggar (en i taget, medurs). Missar man går turen vidare. Träffar man någon annans mugg måste den personen "svara" genom att träffa muggen som tillhör kastaren (en s.k duell). Duellen pågår tills någon missar, då ska de två personerna dricka upp lika många muggar som man har fått kapsyler (se ovan) plus att den som förlorade duellen får dricka en mugg extra.
När duellen är över fortsätter spelet....
Nej nej nej.

I korta drag:

Till att börja med räcker det gott och väl med svagdricka (öl, vin, cider). Blandar man in vodka så blir man som NeoNec eller RectuM.

Du börjar med att hälla i c:a 3-4 cl dricka i ditt glas.
Har du kapsyler i glaset måste du fylla på så att alla kapsyler befinner sig under ytan.
När du sen förlorat en duell är det BARA du som dricker. (glöm inte att fylla upp först)

Hjälten behöver inte vara full, men får gärna fyllas på lite då och då Wink

Detta spela har vi spelat 10000 ggr i roskilde där kapsylerna blir härligt jordiga och gräsiga (letar även kapsyler på marken för att få så många som möjligt Very Happy)
Back to top
View user's profile Send private message
McQwert



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1639
Location: Västkusten

PostPosted: Tue Jul 08, 2003 20:21 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]Fren wrote:
McQwert wrote:
Spelandet:

Hela grundidén är att man ska dricka "så många muggar som man har fått kapsyler i muggen" d.v.s att om man har fått en kapsyl i sin mugg ska man dricka upp innehållet (INTE kapsylen) och fylla på igen. Har man helt plötsligt 2 kapsyler i muggen får man dricka och fylla på 2 ggr.. enkelt va?

När spelet startar turas man om att kasta kapsyler i de andras muggar (en i taget, medurs). Missar man går turen vidare. Träffar man någon annans mugg måste den personen "svara" genom att träffa muggen som tillhör kastaren (en s.k duell). Duellen pågår tills någon missar, då ska de två personerna dricka upp lika många muggar som man har fått kapsyler (se ovan) plus att den som förlorade duellen får dricka en mugg extra.
När duellen är över fortsätter spelet....
Nej nej nej.

I korta drag:

Till att börja med räcker det gott och väl med svagdricka (öl, vin, cider). Blandar man in vodka så blir man som NeoNec eller RectuM.

Du börjar med att hälla i c:a 3-4 cl dricka i ditt glas.
Har du kapsyler i glaset måste du fylla på så att alla kapsyler befinner sig under ytan.
När du sen förlorat en duell är det BARA du som dricker. (glöm inte att fylla upp först)

Hjälten behöver inte vara full, men får gärna fyllas på lite då och då Wink

Detta spela har vi spelat 10000 ggr i roskilde där kapsylerna blir härligt jordiga och gräsiga (letar även kapsyler på marken för att få så många som möjligt Very Happy)


Det där är ER variant ja, men som jag sa: Är man oense om reglerna bör man bestämma dem innan Smile

Det finns lika många varianter på detta spel som det finns kapsyler Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
[HVMK]Linedance



Joined: 12 Dec 2002
Posts: 2531
Location: borås

PostPosted: Tue Jul 08, 2003 21:46 pm    Post subject: Reply with quote

hmm. vet flera som slutat på sjukhuset efter den där leken utan röst i flera veckor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
DooM



Joined: 31 Mar 2003
Posts: 975
Location: Borås

PostPosted: Tue Jul 08, 2003 22:03 pm    Post subject: Reply with quote

[HVMK]Linedance wrote:
hmm. vet flera som slutat på sjukhuset efter den där leken utan röst i flera veckor.


hmm.. kanske är bäst vi undviker den leken då eller vad säger ni? Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Tue Jul 08, 2003 22:06 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]DooM wrote:
[HVMK]Linedance wrote:
hmm. vet flera som slutat på sjukhuset efter den där leken utan röst i flera veckor.


hmm.. kanske är bäst vi undviker den leken då eller vad säger ni? Razz
NEVAH!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Nimda
Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2581
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Jul 08, 2003 23:23 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]alpha wrote:
haha! Vi kan trycka på små lappar där det står "Hi my name is:_______ " så får man fylla i Very Happy Laughing Laughing


Tog mig friheten att skapa en mall Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
McQwert



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1639
Location: Västkusten

PostPosted: Tue Jul 08, 2003 23:39 pm    Post subject: Reply with quote

[SM]DooM wrote:
[HVMK]Linedance wrote:
hmm. vet flera som slutat på sjukhuset efter den där leken utan röst i flera veckor.


hmm.. kanske är bäst vi undviker den leken då eller vad säger ni? Razz


Inte en chans!!!!
Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> DreamKrök All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 3 of 6

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You can attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies