HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
HUR LÄNGE??
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Piuftr0p



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 12

PostPosted: Mon Apr 28, 2003 19:46 pm    Post subject: HUR LÄNGE?? Reply with quote

Hur länge tycker ni igenkligen att man ska vara bannad för spamm??

nu tycker jag det har gott lite för långt!!!

för att spamma votemap typ 7 ganger tycker jag värkligen inte att man ska va bernad i 2-3 månader!!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
One Eyed Dude



Joined: 31 Oct 2002
Posts: 60
Location: Stockholm

PostPosted: Mon Apr 28, 2003 19:54 pm    Post subject: Reply with quote

http://www.swm.se/viewtopic.php?t=3390

I den tråden står det bland annat att [SM]Fren satte en perm på dig
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Piuftr0p



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 12

PostPosted: Mon Apr 28, 2003 19:58 pm    Post subject: jaja jag vet Reply with quote

men tycker ni värkligen inte att det räcker nu??
från början var det ju iaf för spamm och bernad så här läne för de???
det tycker jag fan räcker spelar fan knappt cs längra för att det ee såå jääävlaa trågigt att vara inne på servar som inte har cd
klart det finns ju andra servar men maffia äger ju FFS snälla snälla underbara maffia kan det inte räcka nu Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jol-Bo



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 572
Location: Åkersberga

PostPosted: Mon Apr 28, 2003 23:53 pm    Post subject: Reply with quote

Ville bara upplysa dig om att det heter "bannad", försvenskning av engelskans "ban" eller "banned".

I övrigt kan jag se att det var fossil som satte en permanent ban på dig, dvs det är inte en ban som man normalt plockar bort eller försvinner efter en viss tid eftersom den är just permanent. Men man vet ju aldrig, stryk honom medhårs på en bra dag så kanske han sänker den till en tidsbegränsad ban.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Tue Apr 29, 2003 7:59 am    Post subject: Re: HUR LÄNGE?? Reply with quote

Piuftr0p wrote:
Hur länge tycker ni igenkligen att man ska vara bannad för spamm??

nu tycker jag det har gott lite för långt!!!

för att spamma votemap typ 7 ganger tycker jag värkligen inte att man ska va bernad i 2-3 månader!!


Som du kan läsa i reglerna så är det tempban första gången du gör något litet och andra gången permbannas du...

Inte så svårt att fatta....
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Piuftr0p



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 12

PostPosted: Tue Apr 29, 2003 13:55 pm    Post subject: Re: HUR LÄNGE?? Reply with quote

NU får ni fan ge er!!!!!!!!!!!! ¨

jagf HAR varit BANNAD 3 månader för spamm!!!
om det inte räcker nu då kommer det fan aldrog räcka!!!!
jag har en kompis som också blev BANNAD av f o s s i l!!
och vet ni vaffö??
FÖR att han campade med human det e ju fan meningen att man ska campa med humen ellr har ni en bra förklaring varför f o s s i l bannar all han tycker e bra??!! fyy fan det här e dålig stil att man bannar mig 1 vecker ellr nåt kan jag örstå men att man permar min kompis för han campar med humen då har det fan gått för långt!!!!!!
jagt var bara bannad från 2 maffia server men sen bytte ni namn då blev jag bernmad från all vaffö??
snälla rara underbara OSV maffia kan ni inte gö mig unbannad jag har plågats tillräkligt lännge ellr??
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Tue Apr 29, 2003 14:21 pm    Post subject: Reply with quote

ja vet att ja inte få rposta här men SNÄLLA det heter BANNAD å inget annat
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Tue Apr 29, 2003 14:41 pm    Post subject: Re: HUR LÄNGE?? Reply with quote

Piuftr0p wrote:
NU får ni fan ge er!!!!!!!!!!!!


Que?

Quote:
jagf HAR varit BANNAD 3 månader för spamm!!!
om det inte räcker nu då kommer det fan aldrog räcka!!!!


Fel fel fel. Du vart bannad första gången för avsiktilig TK/TD, Andra gången blev du bannad för spamm. 2 bann = permanent. Tips, kolla noga in datumen när du blev bannad och ställ sen om din klocka till samma månad som vi andra.

Quote:
Wonid: 3372765
Playername: MaiDeN
Bantime: 14400 min
Reg date: 2003-03-20 22:37


Wonid: 3372765
Playername: Piuftr0p
Bantime: Perm ban
Reg date: 2003-04-01 21:43


Quote:
jag har en kompis som också blev BANNAD av f o s s i l!!
och vet ni vaffö??
FÖR att han campade med human det e ju fan meningen att man ska campa med humen ellr har ni en bra förklaring varför f o s s i l bannar all han tycker e bra??!! fyy fan det här e dålig stil att man bannar mig 1 vecker ellr nåt kan jag örstå men att man permar min kompis för han campar med humen då har det fan gått för långt!!!!!!


1. Kan han inte tala för sig själv?
2. Vad har han för wonid?
3. Campade han kanske med bomben flera rundor i rad trots tillsägelse?
4. Stämmer fakta lika bra som vanligt när du beskriver händelser?

Quote:

jagt var bara bannad från 2 maffia server men sen bytte ni namn då blev jag bernmad från all vaffö??


Tanken är att man blir bannad på samtliga servrar om man begår ett misstag, annars går man bara in på nästa och gör samma dumhet igen. Anledningen till att du endast var bannad från två berodde på en bugg i det gamla systemet. Det är bland annat därför vi har bytt system och misstaget är således korrigerat nu. OBS. vi bannar folk, mig veterligen har vi aldrig bernmat folk.

Quote:
snälla rara underbara OSV maffia kan ni inte gö mig unbannad jag har plågats tillräkligt lännge ellr??


Hmm som jag ser det finns det tre anledningar till att bannen ska kvarstå:

1. TD/TK
2. Spamm
3. Lögner

Jag har svårare att hitta anlednignar till att ta bort bannen.
Back to top
View user's profile Send private message
fossil



Joined: 26 Sep 2002
Posts: 110
Location: "Stockholms Hooden"

PostPosted: Tue Apr 29, 2003 14:44 pm    Post subject: Re: HUR LÄNGE?? Reply with quote

Piuftr0p wrote:
NU får ni fan ge er!!!!!!!!!!!! ¨

jagf HAR varit BANNAD 3 månader för spamm!!!
om det inte räcker nu då kommer det fan aldrog räcka!!!!
jag har en kompis som också blev BANNAD av f o s s i l!!
och vet ni vaffö??
FÖR att han campade med human det e ju fan meningen att man ska campa med humen ellr har ni en bra förklaring varför f o s s i l bannar all han tycker e bra??!! fyy fan det här e dålig stil att man bannar mig 1 vecker ellr nåt kan jag örstå men att man permar min kompis för han campar med humen då har det fan gått för långt!!!!!!
jagt var bara bannad från 2 maffia server men sen bytte ni namn då blev jag bernmad från all vaffö??
snälla rara underbara OSV maffia kan ni inte gö mig unbannad jag har plågats tillräkligt lännge ellr??


Också bannad av fossil? Mig veterligen har jag inte bannat dig men däremot har jag bannat en massa andra liknande idioter som du som inte fattar när man säger till.

Ta du din hink och spade och ta och far så långt åt helvete det går.

Nej jag bannar inte folk för att dom är bättre än mig(då skulle det inte vara många kvar som kunde spela på maffia).

Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
PeTTy is d:)



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 1328

PostPosted: Tue Apr 29, 2003 15:29 pm    Post subject: Reply with quote

gogogogoggoog fossil Smile

du har rätt inte en käft skulle vart kvar om du banna alla som va bättre än dig Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Tue Apr 29, 2003 21:16 pm    Post subject: Re: HUR LÄNGE?? Reply with quote

Piuftr0p wrote:
NU får ni fan ge er!!!!!!!!!!!! ¨

jag har en kompis som också blev BANNAD av f o s s i l!!
och vet ni vaffö??
FÖR att han campade med human det e ju fan meningen att man ska campa med humen


DU har rätt, du skall "campa" i meningen "sitta still" som Human. MEN! Om du är anfallande lag får du inte sitta still å "jaga frags" som human och försumma uppdraget. Jag gissar att din kompis vägrade utföra uppdraget trots upprepade (typ 2) varningar från f o s s i l.

Angående din ban:
Tänk dig en fotbollsmatch. 2 varningar = 1 utvisning (permanent från matchen)

Första varningen får du för en ultraful tackling bakifrån om gör att spelaren du kapat får bäras av banan och inte kan spela vidare på resten av matchen.
Den andra varningen får du efter upprepade regelöverträdelser, smädelser mot domare och motspelare och halvfula tacklingar.

2 varningar = utvisning.

PRECIS på samma sätt du åkt ut från maffia.

I fotboll förväntas du kunna reglerna (jämför med: du förväntas läsa reglerna för den server du spelar på),
domaren lägger sig på en nivå när det gäller hur hårt man får spela (jämför med: maffia sätter regler; och hur hårt de skall tolkas),
du går över gränsen för vad domaren tål, han ger dig en varning (maffia delar ut en tidsbegränsad ban) - Varning = en gång till å du åker ut från matchen.
Du tackar å bockar å tycker domaren va för hård, men har lärt dig att inte göra samma fula kapning igen.
- DU GÖR EN NY regelöverträdelse som skall resultera i en varning. Och om vi sagt ovan: 2 varningar = utvisning.

OAVSETT HUR RINGA DEN ANDRA ÖVERTRÄDELSEN VAR!!!

bye bye, välj ett annat sällskap med servers och spelare.
Hit vill vi inte ha dig mer.
Back to top
View user's profile Send private message
Piuftr0p



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 12

PostPosted: Thu May 01, 2003 16:31 pm    Post subject: Re: HUR LÄNGE?? Reply with quote

Ja jag vet att jag har varit dumi huvet men att jag har TK:at visste jag inte ens om!!!! men för i helvete jag har väll endå varit bannad tillräckligt länge nu!!! jag LOVAR att varken spamma elrr tk:a ellr att ljuga mer om jag gör det kan ni ju banna mig hur jävla länge ni vill jag e såå jävla sugen på att spela och maffia e ju den enda vettiga serven jag vet om ni vet nån bättre server kan ni ju säga det till mig vill spela cs på riktigt nu!!!
jag ska ALDRIG mer göra nåt dumt jag har läst reglerna typ 3 gånger så jag kan dom i huvet nu!!! om jag nu har TK:at ber jag hemskt mycker om urssäkt snäälllaa jag kan la få börja lira cs nu!!
om det e nåt jag kan göra åt er så please så ska jag försöka göra det barra ni unbannar mig!!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ozean



Joined: 11 Oct 2002
Posts: 152
Location: Borås

PostPosted: Thu May 01, 2003 16:54 pm    Post subject: Reply with quote

Du kan lira cs ? på vilken annan server som hellst men inte här.. Och att du borjar med att säga: men för i helvete jag har väll endå varit bannad tillräckligt länge nu!!! Det gor ju inte att man får ett gott intryck av dej.. Det är vad jag tycker iaf.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Thu May 01, 2003 17:57 pm    Post subject: Reply with quote

jag tycker du låter otrevlig med ditt språk som "Jävlar" m.m.
Dom som oftast vill få sin ban borttagen ber utan svordomar.
Jag vill itne ha in dig igen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Thu May 01, 2003 18:04 pm    Post subject: Reply with quote

* deleted * (not authorized kom jag på)

Last edited by crab_people on Fri May 02, 2003 18:11 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu May 01, 2003 18:21 pm    Post subject: Reply with quote

...och ändå skriver obehöriga i dessa topics...

Lägg ner nu ffs!!!
Back to top
View user's profile Send private message
Piuftr0p



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 12

PostPosted: Thu May 01, 2003 22:46 pm    Post subject: tack! Reply with quote

tack så mycket det e hämskt snällt av er att låta mig bannas jag e väldigt tacksam över detta!!! tack tack tack och åter tack för att det inte hjälper vad man en säger det enda jag vill e att bli unbannad och få en sista chans men det tycker tydligen inte ni vad jag en skriver så skriver jag fel!!!
jag vill bara veta en sak till... finns det nån chans att ni tar bort min bann på nåt sett??? jag vill ju bara lira cs så det enda ni gör e att håna mig det e jävligt schyst och moget!!!
tack för allt maffia!!!
nu e ni väll glada när ni har lyckats att förstöra allt mitt hopp om att lira cs!!. hej då maffia!!! //ZeXoR
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Thu May 01, 2003 23:04 pm    Post subject: Re: tack! Reply with quote

Piuftr0p wrote:
det enda jag vill e att bli unbannad och få en sista chans

Mig veterligen har du haft en sista chans och sumpat den.

Read my skrift: tempban + tempban =permban
Back to top
View user's profile Send private message
Piuftr0p



Joined: 23 Mar 2003
Posts: 12

PostPosted: Thu May 01, 2003 23:08 pm    Post subject: Re: tack! Reply with quote

jag kanske inte hadde läst reglerna då!!!
det står la inte när man går in i serven i consolen ellr??
jaja men ni kommer ju endå inte unbanna mig men kommer jag vara bannad mer en ett halv år till?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
fossil



Joined: 26 Sep 2002
Posts: 110
Location: "Stockholms Hooden"

PostPosted: Thu May 01, 2003 23:51 pm    Post subject: Reply with quote

Perm=permanent. med andra ord ingen tidsgräns, så för att du inte skall bekymra ihjäl dig över en viss tid kan jag meddela att permbans sitter för alltid vilket betyder INTE 6mån, INTE 1år utan hela ditt cs-liv.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY? All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies