HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Vad nu...? (bannad för AFK)
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LaLuSh
Admin


Joined: 30 Jan 2003
Posts: 308
Location: Sweden/Borås

PostPosted: Mon May 12, 2003 22:24 pm    Post subject: Vad nu...? (bannad för AFK) Reply with quote

Jag ska gå afk för att käka. Döper om mig till "lalushafk" och går in i spectatormode. Kommer senare tillbaka men min morsa ropar på mig och jag går bort 2-3rundor för att sedan komma tillbaka till synen "You have been banned for 14400 minutes". Reason: Döper om sig till lalushafk och försvinner från spelet.

Hmm, jag skulle förstått en kick, för det är vad som normalt händer när ngn är afk, eller? Har aldrig hört talas om att man blir bannad för att vara afk innan. Men om jag hade vetat att man blir bannad 14400 min för att gå afk så hade jag inte tatt mig det besväret.

Wonid: 2456040

Tack, LaLuSh
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
McQwert



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1639
Location: Västkusten

PostPosted: Mon May 12, 2003 22:40 pm    Post subject: Reply with quote

De har börjat med att ge ban för det den senaste tiden, med tanke på att det helt enkelt är FRUKTANSVÄRT irriterande när folk speccar längre perioder
Back to top
View user's profile Send private message
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Mon May 12, 2003 22:43 pm    Post subject: Reply with quote

Det är tråkigt när sånt händer men du måste väl förstå att medans du först och främst idlar i spectatormode så tar du en plats för andra som vill komma in, och sedan när du är iväg för 2-3 rundor? Hur kul är det om ex. du inte kommer in på en server av den orsaken? Till nästa gång, stäng av cs under tiden, eller rent av disconnecta...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Mon May 12, 2003 22:47 pm    Post subject: Reply with quote

lite svart att spela in domos på knäppgökar/fuskare om man inte far spectata men jag hoppas att dom sänder en fråga till en om vad man pyslar med före dom bannar.

men jag tycker att 10 dagar är lite hårt för att vara afk måste vara något mer som spelar i det hella.

men jag kan hålla med om att det är ireterande när någon specar i 20 min.....

men nu ska jag inte bara spama jag har en fråga med...... hur funkar det om man blir bannad för afk och sedan gör det igen blir det perm då eller hur funkar det ???
Back to top
View user's profile Send private message
LaLuSh
Admin


Joined: 30 Jan 2003
Posts: 308
Location: Sweden/Borås

PostPosted: Mon May 12, 2003 22:49 pm    Post subject: Reply with quote

Var ingen som klagade då jag var i spec-mode men kunde inte hjälpa att jag var tvungen att gå afk senare. Hade definitivt gjort annorlunda om jag vetat att man får ban, dock ingen ursäkt.

Greetings, lalush.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ZtaRDuZT



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 177
Location: Sthlm, The Capital

PostPosted: Mon May 12, 2003 22:53 pm    Post subject: Reply with quote

1) Du var inte i spectatormode utan stod afk i bas. Jag var själv med i T bas för att plocka dig som sista snubbe när du stod där.
Du var dessutom T så du skulle lika gärna kunnat stått där med bomben och förstört för alla dina polare.
Det kanske tom hände utan att jag såg det.

2) Hur jävla dåligt är det inte mot alla som spelar här och vill in att döpa om sig till afk för att gå och käka? Det är så totalt respektlöst och taskigt så jag vet inte vad.
Att döpa om sig till AFK är en totalt medveten handling, en som säger att nu går jag och gör något annat.

3) Det finns ingen specifik punkt i reglerna som säger att man banns om man är AFK.
Man får ban för spelförstörande och dåligt uppförande, det är vad det här är i allra högsta grad,
dåligt uppförande och respektlöst.

Quote:

Admins förbehåller sig rätten att straffa en spelare hur han vill om admin anser att denne på något sätt förstör spelet.


Just nu så håller jag på att snacka med fler admins om straffets längd, jag återkommer med det senare.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LaLuSh
Admin


Joined: 30 Jan 2003
Posts: 308
Location: Sweden/Borås

PostPosted: Mon May 12, 2003 22:58 pm    Post subject: Reply with quote

Ztarduzt, jag GICK IN I SPECTATOR-MODE. Kom inte med anklagelser utan grund. Men som jag sade kom jag tillbaka in i gamet senare, dock tvingades jag gå afk igen och bedömde att jag snabbt skulle vara tillbaka, men när jag kom tillbaka var jag bannad.

Ni kanske borde göra det mer klart för oss spelare på maffia vilka påföljder som kommer med afk. Står inget i reglerna. Som sagt, skyller inte bort mig. Var säkert inget fel av admin men jag undrar om det inte är ett lite för strängt straff för att gå afk?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Mon May 12, 2003 23:03 pm    Post subject: Reply with quote

som även Ztardust förklarar så är det spelförstörelse och respektlöst. Det står i reglerna att man ska sköta sig inne på servrarna, och det gör man inte på detta sättet...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
ZtaRDuZT



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 177
Location: Sthlm, The Capital

PostPosted: Mon May 12, 2003 23:06 pm    Post subject: Reply with quote

Det är inte anklagelser utan grund, det är vad jag själv bevittnat.
Du kan mycket möjligt varit i Spectator mode innan du var AFK IGEN, vilket gör saken ännu värre. 2 ggr AFK.
När jag bannade dig så stod du i bas.

Om du läser min quote ovan så ser du ett utdrag ur reglerna, precis det jag baserar denna bannen på, således så finns det i reglerna.
Att lämna spelet mer än korta stunder är spelförstörande och respeklöst mot de som vill in och lira.

Vad gäller hårdheten på straffet så har jag tagit upp det ovan också.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Mon May 12, 2003 23:12 pm    Post subject: Reply with quote

LaLuSh, släpp sargkanten och kom in i matchen...

Du kan inte bete dig på servrarna som på IRC. Folk vill in och spela, du får helt enkelt göra som alla andra gå ur servern och gå och äta eller skita i att äta!

Och inget mer gnäll nu, Ztar kollar om han ska korta av straffet och blir inte större chans för ett kortare straff om du gnäller vidare.
Gillar du inte reglerna eller admins finns det CA: 21 000 till CS servers att spela på.
Du säger oxå att vi ska göra det mer tydligt för er spelare, då måste jag fråga om du har alla paddlarna i vattnet? Vi är nog ett av de tydligaste communityna, läs reglerna som alla andra. Inte många communityna har så detaljerade regler och bra admins som Swedish Maffia...
Nej, gör som jag säger i första meningen och försök se det från vår synvinkel.


//Serpent.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Tue May 13, 2003 0:33 am    Post subject: Reply with quote

Lalush. Du är medveten om att du kan bli kickad, men chansar eftersom du inte har något att förlora.

Know this: Ban för afk KAN vara straffet, men det kan oxå bli kick eller bara en slay.
Straffas gör ni för att ni både förstör spelet och ni förstör för de som vill komma in och spela.

Eftersom ni nu är varnade får ni skylla er själva.
Visst kan de dyka upp nödfall som bara kräver att ni lämnar tagn.bordet, men jag har iaf en knapp bindad till "quit". Den hinner jag trycka på på vägen ut.

Men det är ingen som kommer kicka/slaya/banna osv för att ni tar 10 sek och stoppar in en prilla. Vi pratar om flertalet (1+) rundor.

Ska ni däremot specca en spelare så föreslår jag den enkla lösningen att ni berättar för nån att ni ska specca. Denne kan då gå igod för er vid konflikt.
Tro nu inte att ni kommer kunna utnytja detta. Om en admin eller vemsomhelst ber er hoppa in i spelet för att visa att ni faktiskt är aktiva så ska ni göra det. Annars får ni skylla er själva om ni åker på ett straff, eller iaf acceptera.

AFK har börjat bli ett stort problem iom att servrarna (alla 8!! Very Happy) oftast är fulla.

SLutligen: Jag personligen straffar ingen AFK om det finns plats kvar på servern.

Det kommer möjligen en regel om detta (fast det egentligen hamnar under rubriken vett och ettikett)
Back to top
View user's profile Send private message
LaLuSh
Admin


Joined: 30 Jan 2003
Posts: 308
Location: Sweden/Borås

PostPosted: Tue May 13, 2003 14:44 pm    Post subject: Reply with quote

#1 Jag hade ingen som helst aning om att det var ngt problem att vara afk i spectator-mode.

#2 Jag sa det jag gjorde för att det verkade som du trodde att jag käkade och inte var i spec-mode.

#3 Jag säger inte att bannen är fel, eftersom den inte är det. Men ifrågasätter om det verkligen är nödvändigt med ett så hårt straff.

Och så kan jag slutligen tilläga att man skulle kunna lösa dessa afk-problem till största delen genom att informera folk om att de blir bannade för att vara afk. Anledningen till att folk går afk är just för att man bara förväntar sig en kick i värsta fall. Jag vet att det är fel, men jag förväntade mig samma sak och tänkte att jag förmodligen inte skulle hinna bli kickad förrän jag kom tillbaka.

Klagar inte på bannen längre, utan informationen och hårdheten på straffet. Det skulle gynna er själva att informera folk att man blir bannad för att ta upp plats...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
dyring



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1195
Location: helsingborg

PostPosted: Tue May 13, 2003 15:01 pm    Post subject: Reply with quote

Sorry för att jag lägger mig i.. men svårt att vara tyst här..

LaLuSh wrote:
#1 Jag hade ingen som helst aning om att det var ngt problem att vara afk i spectator-mode.

Du visste inte att det var något problem med att gå afk?
LaLuSh wrote:
Anledningen till att folk går afk är just för att man bara förväntar sig en kick i värsta fall. Jag vet att det är fel

Hmm, verkar inte stämma riktigt, men jag kan ju ha fel..

LaLuSh wrote:
#2 Jag sa det jag gjorde för att det verkade som du trodde att jag käkade och inte var i spec-mode.

förstår inte, trodde? Du var ju och käkade? Eller?
LaLuSh wrote:
Jag ska gå afk för att käka


LaLuSh wrote:
Anledningen till att folk går afk är just för att man bara förväntar sig en kick i värsta fall. Jag vet att det är fel


Och, vi tittar på den här igen, Du sköter dig alltså enbart för att hotet om ban ligger över dig?
Jag hoppas och tror att de flesta här på maffia sköter oss därför att vi bryr oss om andra, och tycker det är ett schysst sätt.....
Tror inte du blir saknad så mycket om det verkligen är så du känner

Ha en bra dag alla som bryr sig..
//dyring
Back to top
View user's profile Send private message
ZtaRDuZT



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 177
Location: Sthlm, The Capital

PostPosted: Tue May 13, 2003 15:09 pm    Post subject: Reply with quote

Efter en diskussion om detta fall så har jag ändrat, (eller ska), till 5 dagar.
Tycker det är en skälig tid för ett sådant tilltag.

Vad gäller informationen så tycker jag den är glasklar, även om det inte står explicit att AFK ger ban som straff. Man gör bara inte så.
Det är ruskigt illa, tycker jag, att man väljer ett regelbrott bara för att man tror att straffet är lindrigt. Visar att vi måste ta i med hårdhandskarna när det gäller AFK.
Jäg hänvisar än en gång till den quote som finns i min första post. Tydlig information som beskriver vad som kan hända vid spelförstörande beteende.

Till alla er andra som har detta som ovana, hårdhandskarna är på!!!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Tue May 13, 2003 16:32 pm    Post subject: Reply with quote

LaLuSh wrote:
Klagar inte på bannen längre, utan informationen och hårdheten på straffet. Det skulle gynna er själva att informera folk att man blir bannad för att ta upp plats...

Se ditt straff som ett prejudikat (slå upp ordet eller fråga nån om du inte vet vad det är).

Information kommer och även en regel emot det.
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Tue May 13, 2003 17:06 pm    Post subject: Reply with quote

men vafan... kick räcker la? 10 dagar... kommer å tänka på Alice i Underlandet: OOOOFFF WITH THEIR HEADS!!

Diktatur i all ära... men det här börjar bli löjligt...
Back to top
View user's profile Send private message
PeTTy is d:)



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 1328

PostPosted: Tue May 13, 2003 18:12 pm    Post subject: Reply with quote

5 dar för afk? + lalush har väl alltid skött sig innan? folk sitter på servrarna o skriker hora fitta din mamma m.m o ni ger dom 3 dar? det e lite sjukt tycker jag
Back to top
View user's profile Send private message
McQwert



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1639
Location: Västkusten

PostPosted: Tue May 13, 2003 18:17 pm    Post subject: Reply with quote

Petty wrote:
5 dar för afk? + lalush har väl alltid skött sig innan? folk sitter på servrarna o skriker hora fitta din mamma m.m o ni ger dom 3 dar? det e lite sjukt tycker jag


Lalush har varit bannad innan för dåligt språk om jag inte minns fel.. Sen kan man diskutera vad som är värst, att skriva "hora" en gång eller att ta upp en plats i en halvtimme
Back to top
View user's profile Send private message
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Tue May 13, 2003 18:49 pm    Post subject: Reply with quote

LaLuSh wrote:
#1 Jag hade ingen som helst aning om att det var ngt problem att vara afk i spectator-mode.


varje server har 14 non-reserved-platser.
är du inne på servern kvittar det vilket "lag" du valt; ct, t eller spectator.

LaLuSh wrote:

Och så kan jag slutligen tilläga att man skulle kunna lösa dessa afk-problem till största delen genom att informera folk om att de blir bannade för att vara afk.


det står att du blir straffad med: slap, slay, kick eller ban vid spelöverträdelse; spelförstörning tillhör regelöverträdelse.

varför spelförstöring? jo... ett lag tvingas spela med 6 spelare medan du e spectator.
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Tue May 13, 2003 18:58 pm    Post subject: Reply with quote

[siLL]Urethra wrote:
men vafan... kick räcker la? 10 dagar... kommer å tänka på Alice i Underlandet: OOOOFFF WITH THEIR HEADS!!

Diktatur i all ära... men det här börjar bli löjligt...
Ganska lätt att säga när man har reserverad plats.
Lite jobbigare för de som vill spela i rusningstrafik.
Men visst är 10 dagar lite väl mycket. I fallet LaLush sänktes det till 5 dar och det var för (som Ztar (och jag) uppfattade det) upprepad förseelse.

Jag kan absolut tänka mig att ge en dags ban för medveten AFK (dvs man byter nick till AFK).
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY? All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies