HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
highskillz server
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers
View previous topic :: View next topic  
Author Message
DiRoZ



Joined: 20 Nov 2002
Posts: 1095
Location: .::Partille::.

PostPosted: Sat Aug 16, 2003 12:02 pm    Post subject: highskillz server Reply with quote

Asså vi hade ju HZ på nån maffia för ett tag sen.. snälla kan vi inte skaffa nått sånt igen.. eller att nån scriptar skiten.. finns många duktiga sådana här... där tex endast top 200 kan komma in eller att nån en speciell skill bonus får komma resten kickas.. komigen nu!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Sat Aug 16, 2003 13:05 pm    Post subject: Reply with quote

Jag gissar på att anledningen till att det inte finns någon sådan server mer är att maffia är väl till för alla spelare? Bra eller dålig, man spelar för att ha kul, och med en sådan här server som du nämner hindras man att komma in om man inte är mer än hyfsat bra eller dålig... jag kan ju inte ta mig in på top 200 även om jag försöker, och antagligen lär andra maffianer som länge spelat på maffia och spelar mest för att det finns så gott folk också tryckas bort av andra fragkåta spelare som är bättre/spelar mer för stats skull. Kortfattat är det bra att dessa highskillz servers försvann så att ALLA kan vara med och spela, vare sig dom bara vill roa sig lite, eller bara är fragkåta och vill bättra på sina stats.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
Banten



Joined: 17 Apr 2003
Posts: 755

PostPosted: Sat Aug 16, 2003 13:21 pm    Post subject: Reply with quote

HighZkill servers var SKITKUL när det fanns. Det var oftast otroligt bra spel där.

Kommer ihåg hur glad man blev när man äntligen hade tjänat ihop sina Zkillpoints så man kom in på de bra servrarna Smile
Back to top
View user's profile Send private message
DiRoZ



Joined: 20 Nov 2002
Posts: 1095
Location: .::Partille::.

PostPosted: Sat Aug 16, 2003 13:25 pm    Post subject: Reply with quote

&Sorcerer wrote:
Jag gissar på att anledningen till att det inte finns någon sådan server mer är att maffia är väl till för alla spelare? Bra eller dålig, man spelar för att ha kul, och med en sådan här server som du nämner hindras man att komma in om man inte är mer än hyfsat bra eller dålig... jag kan ju inte ta mig in på top 200 även om jag försöker, och antagligen lär andra maffianer som länge spelat på maffia och spelar mest för att det finns så gott folk också tryckas bort av andra fragkåta spelare som är bättre/spelar mer för stats skull. Kortfattat är det bra att dessa highskillz servers försvann så att ALLA kan vara med och spela, vare sig dom bara vill roa sig lite, eller bara är fragkåta och vill bättra på sina stats.

sen finns de nått som kallas skillzbonus.. där du får poäng när du räddar gisslan plantar deffar och så.. då behöver man inte ha så jävla bra aim.. man måste spela smart. ist för att rucha och va fragkåt så väntar man och deffar TEX. Jag vill inte sluta spela på maffia för att jag vill ha bra motsånd( lät ju lite idotiskt men iaf ) ... jag brukar fråga folk här på maffia om dom vill med och lira på gamers som jag gör te harv ibland.. det är skit kul när man får möte riktigt bra killar ibland..därför skulle de va kul om maffia hade nått sånt.. då kanske vi även skulle få se lite eliter komma te maffia och visa upp sig..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Sat Aug 16, 2003 13:58 pm    Post subject: Reply with quote

Äh, bullshit.
Jag skulle verkligen klara mig utan pressen att behöva prestera ex antal poäng för att kunna få spela på vissa servrar?
Tycker det var ett riktigt tråkigt förslag och jag klarar mig från att se sådant här omkring.
Och för att deffa och rädda gisslan, måste man då antingen inte vara någorlunda bra för att överleva länge nog för att komma fram till bomben/gisslan?
Och om man väntar och låter resten av teammatesen gör allt arbete, sedan springa fram & deffa/sno gisslan rakt framför näsan på dem, ja då blir väll det bara ren statskåthet, bara för att få spela?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Sat Aug 16, 2003 15:00 pm    Post subject: Reply with quote

ni tror inte att vissa kommer bli mer fragkåta o campa mer då?
Back to top
View user's profile Send private message
Banten



Joined: 17 Apr 2003
Posts: 755

PostPosted: Sat Aug 16, 2003 15:10 pm    Post subject: Reply with quote

Var ni med på tiden då www.zkills.com fanns? Det var praktiskt inget statskåteri på de riktiga HZ-servrarna.
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Sat Aug 16, 2003 15:17 pm    Post subject: Reply with quote

Banten wrote:
Var ni med på tiden då www.zkills.com fanns? Det var praktiskt inget statskåteri på de riktiga HZ-servrarna.


ne men tänk vad det komer bli trist på dom andra servrana när dom som har rank 201 till 400 försöker snika till sig frags så dom komer in på dom 200 platser som det är Hz för ???

ne ska det bli en Hz server så tycker jag heldre att dom gör en där spelare votas in av dom med Vip pass och kan se skilnad på lamers och skill.

fast för min del så blir det en server mindre att spela på helt enkelt.
Back to top
View user's profile Send private message
apan pusSas



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 349
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Aug 16, 2003 15:18 pm    Post subject: Reply with quote

jo jag skulle kuna tänka mig en HZ server typ 1an som de va förut, fast tycker de bara ska va topp 100 Confused men vem vill scripta ihop de ?? sen kanske inte SM vill ha nån HZ server heller vi får vänta tills nån av dom svara här Very Happy sen kan man börja fundera vidare på hur
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
DiRoZ



Joined: 20 Nov 2002
Posts: 1095
Location: .::Partille::.

PostPosted: Sat Aug 16, 2003 15:24 pm    Post subject: Reply with quote

men vi ska ju för fan inte ta in alla servrar så eller ? 1 som de va med higezkillz ...
ni som verkligen vet att ni aldrig kommer komma upp till top 200-300 kan ju sluta att skriva för de blev massa onödig text...det är ju mer för att de ska finnas servrar till alla klasser..
åå nejj jag tror inte de kommer bli mer camping.. campar man dör man ju.. antigen måste du deffa eller planta.. plantar du inte ?? då slayas du.. easy way..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sat Aug 16, 2003 15:31 pm    Post subject: Reply with quote

ja gillar iden sådär...men å andra sidan så e ju endel "stammisar" å adnra godinganr inte så bra Sad å de vill man ju lira me typ FLU Gute å Swecop å gobbarna å ja u name it ja ksulle säkert kvalificera men hmmm skulle nog ignorera den servern rätt mycket.man väljer ju server efter vad de te för folk inne.äsch
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Banten



Joined: 17 Apr 2003
Posts: 755

PostPosted: Sat Aug 16, 2003 15:42 pm    Post subject: Reply with quote

&an_oger wrote:
ne men tänk vad det komer bli trist på dom andra servrana när dom som har rank 201 till 400 försöker snika till sig frags så dom komer in på dom 200 platser som det är Hz för ???

ne ska det bli en Hz server så tycker jag heldre att dom gör en där spelare votas in av dom med Vip pass och kan se skilnad på lamers och skill.

fast för min del så blir det en server mindre att spela på helt enkelt.

Det är så sant Smile Fast jag brukade istället hålla mig framme extra mycket och ta de som rushade. De bra spelarna gick ofta först, och de fick man mest zkillpoints för om man dödade
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Sat Aug 16, 2003 19:18 pm    Post subject: Reply with quote

va?! vare gräns på gamla 1:an? visste jag inte, kom alltid in ändå Razz
kanske vore nåt att testa iaf, sabbar det spelet så är det väl bara att ta bort skiten Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Banten



Joined: 17 Apr 2003
Posts: 755

PostPosted: Sat Aug 16, 2003 19:28 pm    Post subject: Reply with quote

13steps wrote:
va?! vare gräns på gamla 1:an? visste jag inte, kom alltid in ändå Razz
kanske vore nåt att testa iaf, sabbar det spelet så är det väl bara att ta bort skiten Smile

Det var skitlänge sen, namnet "Swedish Maffia 1 HZ" fanns lååångt efter att zkillz försvann.

Zkillz.com var alltså system där man kunde se sina stats, som statsen här på maffia ungefär. Poängen användes sen som intagningsgränser på s k HighZkillz-servrar. En server kunde ha 3000p som gräns, en annan 5000, osv. De med lägst zkill blev kickade, en slot var alltid öppen.

Skillnaden var att Zkillzpoängen gällde på alla servrar som var anslutna till systemet, inte bara Maffia.
Back to top
View user's profile Send private message
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Sat Aug 16, 2003 19:48 pm    Post subject: Reply with quote

kan vi inte ha en server där man måste betala för att spela? (sarkasm)
Back to top
View user's profile Send private message
MaCe-cs



Joined: 09 Jul 2003
Posts: 6
Location: Eskilstuna

PostPosted: Sat Aug 16, 2003 20:16 pm    Post subject: Reply with quote

DiRoZ wrote:
&Sorcerer wrote:
Jag gissar på att anledningen till att det inte finns någon sådan server mer är att maffia är väl till för alla spelare? Bra eller dålig, man spelar för att ha kul, och med en sådan här server som du nämner hindras man att komma in om man inte är mer än hyfsat bra eller dålig... jag kan ju inte ta mig in på top 200 även om jag försöker, och antagligen lär andra maffianer som länge spelat på maffia och spelar mest för att det finns så gott folk också tryckas bort av andra fragkåta spelare som är bättre/spelar mer för stats skull. Kortfattat är det bra att dessa highskillz servers försvann så att ALLA kan vara med och spela, vare sig dom bara vill roa sig lite, eller bara är fragkåta och vill bättra på sina stats.

sen finns de nått som kallas skillzbonus.. där du får poäng när du räddar gisslan plantar deffar och så.. då behöver man inte ha så jävla bra aim.. man måste spela smart. ist för att rucha och va fragkåt så väntar man och deffar TEX. Jag vill inte sluta spela på maffia för att jag vill ha bra motsånd( lät ju lite idotiskt men iaf ) ... jag brukar fråga folk här på maffia om dom vill med och lira på gamers som jag gör te harv ibland.. det är skit kul när man får möte riktigt bra killar ibland..därför skulle de va kul om maffia hade nått sånt.. då kanske vi även skulle få se lite eliter komma te maffia och visa upp sig..



Påstår du att det är osmart att ruscha? vad *** är det med dig...

Det är en taktik, att komma fram så tidigt till fiendens frontlinje att de inte är beredda på det...tänk dig för innan du snackar i fortsättningen tack...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Sat Aug 16, 2003 22:23 pm    Post subject: Reply with quote

Banten wrote:
13steps wrote:
va?! vare gräns på gamla 1:an? visste jag inte, kom alltid in ändå Razz
kanske vore nåt att testa iaf, sabbar det spelet så är det väl bara att ta bort skiten Smile

Det var skitlänge sen, namnet "Swedish Maffia 1 HZ" fanns lååångt efter att zkillz försvann.

Zkillz.com var alltså system där man kunde se sina stats, som statsen här på maffia ungefär. Poängen användes sen som intagningsgränser på s k HighZkillz-servrar. En server kunde ha 3000p som gräns, en annan 5000, osv. De med lägst zkill blev kickade, en slot var alltid öppen.

Skillnaden var att Zkillzpoängen gällde på alla servrar som var anslutna till systemet, inte bara Maffia.

jaha ok, då måste jag ha haft ganska hög zkill då eftersom jag alltid kom in (har spelat på maffia länge under andra nick o.s.v. Smile)
eller så är det bara så att jag verkligen är en |-| 4 >< >< 0 |2


Last edited by crab_people on Sat Aug 16, 2003 22:54 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Sat Aug 16, 2003 22:36 pm    Post subject: Reply with quote

PP|Rex0z wrote:
kan vi inte ha en server där man måste betala för att spela? (sarkasm)
Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
DiRoZ



Joined: 20 Nov 2002
Posts: 1095
Location: .::Partille::.

PostPosted: Sun Aug 17, 2003 20:04 pm    Post subject: Reply with quote

MaCe-cs wrote:
DiRoZ wrote:
&Sorcerer wrote:
Jag gissar på att anledningen till att det inte finns någon sådan server mer är att maffia är väl till för alla spelare? Bra eller dålig, man spelar för att ha kul, och med en sådan här server som du nämner hindras man att komma in om man inte är mer än hyfsat bra eller dålig... jag kan ju inte ta mig in på top 200 även om jag försöker, och antagligen lär andra maffianer som länge spelat på maffia och spelar mest för att det finns så gott folk också tryckas bort av andra fragkåta spelare som är bättre/spelar mer för stats skull. Kortfattat är det bra att dessa highskillz servers försvann så att ALLA kan vara med och spela, vare sig dom bara vill roa sig lite, eller bara är fragkåta och vill bättra på sina stats.

sen finns de nått som kallas skillzbonus.. där du får poäng när du räddar gisslan plantar deffar och så.. då behöver man inte ha så jävla bra aim.. man måste spela smart. ist för att rucha och va fragkåt så väntar man och deffar TEX. Jag vill inte sluta spela på maffia för att jag vill ha bra motsånd( lät ju lite idotiskt men iaf ) ... jag brukar fråga folk här på maffia om dom vill med och lira på gamers som jag gör te harv ibland.. det är skit kul när man får möte riktigt bra killar ibland..därför skulle de va kul om maffia hade nått sånt.. då kanske vi även skulle få se lite eliter komma te maffia och visa upp sig..



Påstår du att det är osmart att ruscha? vad *** är det med dig...

Det är en taktik, att komma fram så tidigt till fiendens frontlinje att de inte är beredda på det...tänk dig för innan du snackar i fortsättningen tack...

fan äre du säger ?? jag har inte sagt att det är osamrt att rucha.. det är skit många som bara ruchar för att få frags.. är de spelet går ut på ?? döda så snabbt som möjligt.. köra lite taktiskt ist och med lite personer som är bättre på cs skulle vart kul...
"tänk dig för innan du snackar i fortsättningen tack"
desamma!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
p o d



Joined: 10 May 2003
Posts: 331
Location: Kalix

PostPosted: Sun Aug 17, 2003 20:25 pm    Post subject: Reply with quote

jag skulle nog aldrig få tillräckligt med skill poäng för att lira på en sådan... Sad

och så försöker jag alltid välja server efter vilka som spelar på den.. där det är folk med skill i mer än bara aim så att säga

men annars är det nog en kul ide för dom som kommer in...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Swedish maffia servers All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies