HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Filmtips plz...
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[KACFM]Simone



Joined: 26 May 2003
Posts: 670
Location: I exil :(

PostPosted: Mon Aug 18, 2003 8:54 am    Post subject: Filmtips plz... Reply with quote

Det verkar som om det blir höst här i norrland Sad Men då har jag ju en ursäkt för att ägna mig åt en av mina hobbies, nämligen film. Såg en bra nu i helgen, "28 days later", en lite mer tänkvärd "zombie"-film faktiskt. Ett annat tips är japanska "The Ring"-serien (jag har själv inte vågat se den amerikanska...)
Har ni några fina filmtips till mig på bra filmer? Jag börjar få slut på idéer själv, och det är en lååång vinter. Allt går, action, rysare, drama... så länge det är bra och välgjort.
Kram på er!
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Mon Aug 18, 2003 9:01 am    Post subject: Reply with quote

Terminator trilogin.även om 3:asn e lite sämre en de andra 2 så duger den ehlt klart. alien trilogin(räknar itne me 4an för den suger Razz )matrix 1 å2, the green mile ,Full metal jacket ,black hawk down, plutonen, we were soldiers, de gamla star wars, snuten i hollywood 1, blues brothers.. ehhe det va dem ja kom på nu .sry för alla krigsfilmer men dete min favvo genre Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Mon Aug 18, 2003 9:02 am    Post subject: Reply with quote

http://www.swm.se/viewtopic.php?t=2286&start=0 Massor av tips där. Very Happy Very Happy Very Happy

Last edited by [SSRF]Snudge_B on Mon Aug 18, 2003 9:03 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Mon Aug 18, 2003 9:02 am    Post subject: Reply with quote

Nya Tomb Raider var värd att se, en riktigt häftig scen i slutet med Skuggkrigarna gjorde hela filmen klart sevärd, sedan skadar det ju inte att angelina Julie är lättklädd heller...Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
mik-all
Anti Spam Force


Joined: 08 Oct 2002
Posts: 1654
Location: På toppen av småländska höglandet

PostPosted: Mon Aug 18, 2003 9:06 am    Post subject: Reply with quote

Jag såg "The Ring" igår... kissade nästan på mej!! Men gillar man lite skräck/thriller så är det helt klart sevärd.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Skurk



Joined: 30 Dec 2002
Posts: 150
Location: Örnsköldsvik, Ångermanland, Norrland, Sverige, Europa, Tellus, Vintergatan, Universum

PostPosted: Mon Aug 18, 2003 9:53 am    Post subject: Re: Filmtips plz... Reply with quote

Simone wrote:
Det verkar som om det blir höst här i norrland Sad Men då har jag ju en ursäkt för att ägna mig åt en av mina hobbies, nämligen film. Såg en bra nu i helgen, "28 days later", en lite mer tänkvärd "zombie"-film faktiskt. Ett annat tips är japanska "The Ring"-serien (jag har själv inte vågat se den amerikanska...)
Har ni några fina filmtips till mig på bra filmer? Jag börjar få slut på idéer själv, och det är en lååång vinter. Allt går, action, rysare, drama... så länge det är bra och välgjort.
Kram på er!


Jag måste säga att japanska the Ring är ingenting mot den amerikanska.. Det här är första gången som jag tycker att en remake är bättre än orginalet.. Amerikanska "The Ring" är faktiskt en riktigt bra film enligt mitt tycke.

Ett annat hett filmtips för alla er där ute som gillar action, och en mycket tänkvärd sådan, är Equilibrium. Equilibrian är en väl genomtänkt, mycket tänkvärd, futuristisk actionrulle med inslag av martial-arts och coola eldstrider. Den innehåller inslag från George Orwell's 1984. Så, för er som vill se en ny martial-arts stil med pistoler och riktigt snygga fighter, samtidigt som ni har en film att fundera över, se Equilibrium.

/The Skurk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Mon Aug 18, 2003 9:58 am    Post subject: Reply with quote

nu kanske det e sdå att jänkare knäcker japsar i allt utom å göra spelkonsoler.det e det enda japaner e bra på :Pderas filmer e bara riktigt weird i mitt tycke
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[KACFM]Simone



Joined: 26 May 2003
Posts: 670
Location: I exil :(

PostPosted: Mon Aug 18, 2003 10:13 am    Post subject: Reply with quote

[SSRF]Snudge_B wrote:
http://www.swm.se/viewtopic.php?t=2286&start=0 Massor av tips där. Very Happy Very Happy Very Happy

Jag sökte ju efter tidigare topics! Missade visst denna Smile
Volvo 240 wrote:
nu kanske det e sdå att jänkare knäcker japsar i allt utom å göra spelkonsoler.det e det enda japaner e bra på :Pderas filmer e bara riktigt weird i mitt tycke

Då skall du se japansk reklam.... det är som roliga timmen på mellanstadiet Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Skurk



Joined: 30 Dec 2002
Posts: 150
Location: Örnsköldsvik, Ångermanland, Norrland, Sverige, Europa, Tellus, Vintergatan, Universum

PostPosted: Mon Aug 18, 2003 10:13 am    Post subject: Reply with quote

Volvo 240 wrote:
nu kanske det e sdå att jänkare knäcker japsar i allt utom å göra spelkonsoler.det e det enda japaner e bra på :Pderas filmer e bara riktigt weird i mitt tycke


Jag håller inte riktigt med dig där, Battle Royale är en Japansk film a.la. flugornas herre med vapen.. Ungdomarna håller på att ta över japan, så vad gör man.. MAn skickar ut dom klassvis till en ö och berättar att endast en av dem kommer av ön levande.. Döda eller dödas.. Ge dom ett personligt tillhygge(Vissa får skjutvapen, andra får soptunnelock och dyl.. Very Happy ).. Sedan låter du barnen gå lös på varandra.. Blodig, tänkvärd och underhållande..

Och om man gillar anime skall man inte klaga på japan då dom har gett oss detta.. Jag diggar anime i de flesta former, favorit-serien just nu är Naruto. Det är en humoristisk serie där barn går "ninja"-skola och lär sig slåss och utveckla sig själva. Nackdelen med denna serie som så många andra anime är att det är mycket upprepningar, och även förklaringar i detalj vad som pågår och vad karaktärerna gör på det "andliga" planet..

Slutspammat för mig för denna post.. Very Happy

/The Skurk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Wobin_Hood



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 1287

PostPosted: Mon Aug 18, 2003 10:57 am    Post subject: Reply with quote

Duger det med "gammal" film, rekomenderar jag "Crying Freeman" och "Dune".

Crying Freeman för att det är en mycket snygg film, tät stämning, fint foto och för att de har lyckats med att fånga tjänslan i serietidnings orginalet. Måst då även påpeka att filmen inte är tecknad.

Dune för att det är en "kultig" film. Den är i sig ganska lågbudget, men har både Sting (som Harkkonen) och Maxan (von Sydow) med på rollistan. För en som är SciFi freek (jag) är den ett måste.

Kan även rekomendera (nästan) alla filmer som Zucker and Zucker har gjort. Det vill säga Top Secret, Airplane 1-2, Naked gun 1-2-3, Hotshots 1-2. Dock ej Spy hard, då denna film är ganska usel.[/b]
Back to top
View user's profile Send private message
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Mon Aug 18, 2003 11:14 am    Post subject: Reply with quote

såg battleroyal igår den va tja "weird"

hehe simone ja har sett endel japansk reklam. så tar de stora hollywood skådisar som Arnie åxå å skämmer ut dem Razz
så kan ja rekomendera 6:e dagen me arnold åxå ser på den nu Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rex0z



Joined: 09 Dec 2002
Posts: 2805
Location: Eksjö

PostPosted: Mon Aug 18, 2003 11:24 am    Post subject: Reply with quote

the ring är bra men inte äcklig, blev bara rädd av ett klipp där tunnelbanan lät väldigt mycket Smile
Back to top
View user's profile Send private message
[SSRF]Snudge_B



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 1897

PostPosted: Mon Aug 18, 2003 11:36 am    Post subject: Reply with quote

Skurk wrote:
Ett annat hett filmtips för alla er där ute som gillar action, och en mycket tänkvärd sådan, är Equilibrium. Equilibrian är en väl genomtänkt, mycket tänkvärd, futuristisk actionrulle med inslag av martial-arts och coola eldstrider. Den innehåller inslag från George Orwell's 1984. Så, för er som vill se en ny martial-arts stil med pistoler och riktigt snygga fighter, samtidigt som ni har en film att fundera över, se Equilibrium.

/The Skurk
Den finns med i denna topic också. Very Happy Very Happy

http://www.swm.se/viewtopic.php?t=2286&start=0

Dessutom är min avatar väldigt fin, Wink Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Praest[Man]
Anti Spam Force


Joined: 01 Nov 2002
Posts: 1761

PostPosted: Mon Aug 18, 2003 11:40 am    Post subject: Reply with quote

En film jag såg för några månader sen var Identity. Den är grymt bra faktiskt, udda film, udda handling, udda slut. Jag gillar sånt.

Se den, den finns tydligen på DVD/VHS nu.
Back to top
View user's profile Send private message
ScoTT



Joined: 06 Oct 2002
Posts: 569
Location: Näsviken ; Hudik

PostPosted: Mon Aug 18, 2003 11:40 am    Post subject: Reply with quote

Forrest Gump!!!!!
Back to top
View user's profile Send private message
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Mon Aug 18, 2003 12:08 pm    Post subject: Re: Filmtips plz... Reply with quote

Skurk wrote:
Simone wrote:
Det verkar som om det blir höst här i norrland Sad Men då har jag ju en ursäkt för att ägna mig åt en av mina hobbies, nämligen film. Såg en bra nu i helgen, "28 days later", en lite mer tänkvärd "zombie"-film faktiskt. Ett annat tips är japanska "The Ring"-serien (jag har själv inte vågat se den amerikanska...)
Har ni några fina filmtips till mig på bra filmer? Jag börjar få slut på idéer själv, och det är en lååång vinter. Allt går, action, rysare, drama... så länge det är bra och välgjort.
Kram på er!


Jag måste säga att japanska the Ring är ingenting mot den amerikanska.. Det här är första gången som jag tycker att en remake är bättre än orginalet.. Amerikanska "The Ring" är faktiskt en riktigt bra film enligt mitt tycke.
AMEN!
Faktiskt, annars brukar jag kräkas på amerikanska remakes eftersom dom just är så jäääävla amerikanska att man bara vill gräva ner filmen långt ner i marken så att ingen annan någonsin ska behöva se den!

eeh, ontopic.
Se den amerikanska versionen, de är så jäääääääävla läskig.
Annars kan jag rekommendera ärans väg, av stanley kubric (1957), alla dödligt vapen filmerna Razz (utöver 4an, joe pesci & chris rock i samma film är fan jobbigt Laughing ) Kollar på American Wedding just nu, och ja, gillar man de första filmerna så...då är den här nog ungefär precis lika rolig.. offtopic:, volvo, terminator 3 är ju ASKUL! Very Happy Så många sköna repliker, så mycket poänglöst våld, så bra!...back on track: ...Orgazmo av south park killarna (ej animerad) allt du hittar med monty python och så Mods triologin!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
AdiAm



Joined: 09 Jan 2003
Posts: 130
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Aug 18, 2003 12:21 pm    Post subject: Reply with quote

jag gillar juh inte så mycket skräck Razz Embarassed Rolling Eyes men komedi d gillar jag Razz här kommer nåra men alla e inte komedi..

Dude where's my car
American Pie 1 och 2
Black Hawk down (e så jävla bra)
Fast and the furius (stavning??)
Hulk
Matrix 1 och 2
I Spy
Rush houer (stavning) 1 och 2
Band of brothers
Delta Force 1 och 2

Ja det va alla jag kom på men kommer säkert på fler sen Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lathund



Joined: 12 Nov 2002
Posts: 1791
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Aug 18, 2003 12:57 pm    Post subject: Reply with quote

Silver_Hawk wrote:
jag gillar juh inte så mycket skräck Razz Embarassed Rolling Eyes men komedi d gillar jag Razz här kommer nåra men alla e inte komedi..

Dude where's my car
American Pie 1 och 2
Black Hawk down (e så jävla bra)
Fast and the furius (stavning??)
Hulk
Matrix 1 och 2
I Spy
Rush houer (stavning) 1 och 2
Band of brothers
Delta Force 1 och 2

Ja det va alla jag kom på men kommer säkert på fler sen Smile


Inte precis min smak Smile Rush Hour, Matrix o BoB är enligt mig bra av de filmerna. Sen är American Pie rolig, men knappast bra. Resten skulle jag inte se ens om jag fick betalt Smile Eller det är väl att överdriva, men jag gillar dem inte.

Här kommer iaf några filmer du kan se Wink
The Shawshank Redemption (Nyckeln till frihet på svenska) - Riktigt, riktigt bra film. Se den
The Boondock Saints
Mallrats
Clerks
Chasing Amy
Dogma
Jay and Silent Bob Strike Back (Samtliga fem av Kevin Smith. De tre första är bäst, även om Dogma o JASBSB har en del bra scener. Ska ses i ordningen jag skrev)
American History X
The Hole är en rätt bra brittisk Thriller
Lock Stock and Two Smoking Barrels samt Snatch är ju bra.
Sen de gamla vanliga filmerna som brukar nämnas, typ:
The Usual Suspects
The Godfather 1,2,3
Heat
Goodfellas
Pulp Fiction

Sen div andra filmer som
Dr Strangelove (eller något annat av Kubrick)
Taxi Driver
Das Boot
Shichinin no samurai (Heter väl typ De sju Samurajerna på svenska)
Gökboet
Se7en
Monty Python and the Holy Grail (Måste du se om du inte redan gjort)
Ngn Spaghettiwestern av Leone ("Den onde, den gode, den fule", "For a few dollars more", "Once upon a time in the west")
Memento


Hmm de finns mer, men det här räcker nog ett tag Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
AdiAm



Joined: 09 Jan 2003
Posts: 130
Location: Göteborg

PostPosted: Mon Aug 18, 2003 13:04 pm    Post subject: Reply with quote

asså ärligt Lathund känner inte igen nån utav dom filmerna förutom

Lock Stock and Two Smoking Barrels (och den e i och för sej rätt så bra) och The Godfather 1,2,3 men jag kanske ligger efter i tiden Razz Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
luffaz`



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 492

PostPosted: Mon Aug 18, 2003 13:07 pm    Post subject: Reply with quote

The Ring (amerikansk version)
Dark Water (av Skaparna till "The Ring" ute på vhs/dvd)
american history x
Bruce Den Allsmäktige
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies