HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Nicknames!
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ChroNo^



Joined: 07 Dec 2002
Posts: 890
Location: Söderköping

PostPosted: Sun Aug 24, 2003 12:31 pm    Post subject: Nicknames! Reply with quote

Ja blir så ***** Sne på era regler om vad man får heta på Maffia... varit med om det flera gånger att folk måste byta nick får det är olämpligt och dom hotas med BAN...te x Homo va gör det om nån heter det, person i sej kanske är det o står för vad han är. samma sak min kompis hette "Nasse med Kniv o bomber" han blev bannad för att han hette "Nasse" för det första så syfta han på Grisen Nasse och för det andra så fick han bannen för att det var tydligen Nazistiskt men Nasse stavas Nazze. Han fick ingen varning eller något sånt. Så nu är en Dator Bannad på ett Netcafé. Seriöst vem tar åt sej om nån Heter tillexempel Homo,Bisexuel,Nasse mm. Tycker att Maffia Överreagerar med dom här reglerna. kan ju säga att ja är inte den ända som är trött på detta...Hoppas ni inte tar illa upp när ja skriver detta, vill bara starta en vettig Diskussion... Smile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
[HVMK]Linedance



Joined: 12 Dec 2002
Posts: 2531
Location: borås

PostPosted: Sun Aug 24, 2003 12:34 pm    Post subject: Reply with quote

det hela handlar om att försöka skapa en mogen stämning på servrarna. utan whine, könsord, rasism, nazism, osv.

att några tas bort som denne var väl tråkigt. men nasse och bomb i samma mening får en inte att tänka på piglet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sun Aug 24, 2003 12:38 pm    Post subject: Reply with quote

även du som tyckte et va löjligt å banna spamm
Confused
http://www.swm.se/viewtopic.php?p=20186&highlight=#20186

Nasse är iofs INTE Nazist utan det är NAzze så lite små löjligt kanske det va.
fast han kanske whina å svor å sånt me va vet ja.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ChroNo^



Joined: 07 Dec 2002
Posts: 890
Location: Söderköping

PostPosted: Sun Aug 24, 2003 12:44 pm    Post subject: Reply with quote

aa men det var i viss form Volvo tycker det är löjligt att banna nån för spam om man te x skriver samma sak 2 gånger o sen slutar . skadar det någon? kända många som blev bannade får dom hade upprepat samma sak 2 gånger inte fler. Tycker jag iallafall är fel
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
MuffinMan



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1906
Location: Malmö

PostPosted: Sun Aug 24, 2003 12:46 pm    Post subject: Reply with quote

ChroNo^ wrote:
aa men det var i viss form Volvo tycker det är löjligt att banna nån för spam om man te x skriver samma sak 2 gånger o sen slutar . skadar det någon? kända många som blev bannade får dom hade upprepat samma sak 2 gånger inte fler. Tycker jag iallafall är fel


Man blir inte bannad för att ha skrivit samma sak 2 ggr.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sorcerer



Joined: 20 Oct 2002
Posts: 1446
Location: Angered

PostPosted: Sun Aug 24, 2003 12:46 pm    Post subject: Reply with quote

Vissa personer skriver Nasse (jag har själv sett folk skriva det ibland) så det är inte helt omöjligt att det kan ha uppstått en missupfattning där, eller så kan det vara som volvo säger att han svor o hade sig... det viktiga att komma ihåg att IFALL det uppstod en missuppfattning på "nasse" så ska man bara komma ihåg att ingen e perfekt, även ADMINS gör misstag då och då (hur omöjligt/overkligt det än kan låta för vissa).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger
ChroNo^



Joined: 07 Dec 2002
Posts: 890
Location: Söderköping

PostPosted: Sun Aug 24, 2003 12:48 pm    Post subject: Reply with quote

joo förrut va det så den topicen är år gammal
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sun Aug 24, 2003 12:51 pm    Post subject: Reply with quote

ChroNo^ wrote:
joo förrut va det så den topicen är år gammal

Posted: Mon Dec 30, 2002 17:21 pm år å år några månade skulle ja villa säga Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ChroNo^



Joined: 07 Dec 2002
Posts: 890
Location: Söderköping

PostPosted: Sun Aug 24, 2003 12:56 pm    Post subject: Reply with quote

aja nästan iallfall Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
p o d



Joined: 10 May 2003
Posts: 331
Location: Kalix

PostPosted: Sun Aug 24, 2003 12:58 pm    Post subject: Reply with quote

det är fan inte svårt att spela utan att bannas från maffia.. Exclamation
ok att heta nasse kanske är lite hårt att bli bannad för men regler är regler
och är man så omogen eller helt enkelt för trög för att föstå och kunna tolka dessa regler så så blir man bannad..

man undrar ju varför så många spelar här om det är så kassa regler Question
kanske inte har läst dom Razz

nä ni som är trött på reglerna om namn osv behöver inte spela här.. Exclamation





Evil or Very Mad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
ChroNo^



Joined: 07 Dec 2002
Posts: 890
Location: Söderköping

PostPosted: Sun Aug 24, 2003 13:03 pm    Post subject: Reply with quote

Men snälla Pod har inte sakt att alla regler på maffia är kassa, tycker att en regel bör slipas till lite. Sen tycker jag att SM är sveriges bästa servrar att spela på helt klart.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
p o d



Joined: 10 May 2003
Posts: 331
Location: Kalix

PostPosted: Sun Aug 24, 2003 13:19 pm    Post subject: Reply with quote

ChroNo^ wrote:
Ja blir så ***** Sne på era regler om vad man får heta på Maffia...


ok jag tolkade det som så..

jepp maffias servrar är bäst! pga deras regler..."och en del spelare :p" börjar man tänja på dom så skiter sig allt och admins får höra en massa gnäll om men han hette ju si och han så varför kan inte jag heta så då också

läs Im banned! Why? http://www.swm.se/viewforum.php?f=32
så förstår du varför reglerna är som dom är
folk idag "många iaf" verkar inte ens medveten om hur de egenteligen beter sig.. och får sig nog en tankeställare av en liten bann...

så jag gillar reglerna skarpt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Sun Aug 24, 2003 14:15 pm    Post subject: Reply with quote

Nasse vs Nazze. Tomejto - tomahto. Två olika stavningar. Same shit, different spelling. Klart som korvspad att "nasse" är en godtagbar stavning när man anspelar på en nazist.

Att säga att man ska få heta Homo om man nu är bög...? Liksom.. hej? Nån hemma? Hitta på ett eget namn, ett som är Du.. ett som betyder något. Varför ska nån ta åt sig av fula namn frågar du dig. Jag blir bara besviken när jag ständigt blir påmind om att det nästan uteslutande är småchippar som spelar brallan av mig på servrarna. Betänk att jag är 27 år och földaktligen gammal nog att vara farsa åt många av kidsen på maffia... Att därefter hela tiden påminnas av deras mentala sandlådestatus är både uttröttande och skrämmande.

Jag tycker vi har störtsköna regler på maffia. Dessvärre finns det alldeles för mycket skitsnack i de yngre åldrarna idag. Och aggressivitet mellan personer. Folk hoppar på varandra för minsta lilla grej. Man påstår att nån stod i vägen, att nån flashade med flit, att nån står stilla för länge med bomben, att nån CT rushar för mycket... ständigt finns det anledningar att kasta skit på varandra. Och i det här fallet ska man tydligen kasta skit på maffia för att vi har tröttnat på 14-tugget på servrarna.

Pölsemannen sa en gång: Var bara go och glad så ordnar det sig.
Back to top
View user's profile Send private message
FLU|Swedish Cop



Joined: 05 Jan 2003
Posts: 1452
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Aug 24, 2003 14:44 pm    Post subject: Reply with quote

ChroNo^ wrote:
Sen tycker jag att SM är sveriges bästa servrar att spela på helt klart.



...finns kanske en anledning till detta. Stavas R.E.G.L.E.R

Fast håller med om att kanske HOMO borde tillåtas som nick. Det är ju inget skällsord eller förlöjligande mot t.ex lesbiska kvinnor. Men det är vad jag tycker och det är admins som bestämmer.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Fenan
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 3348
Location: Örebro

PostPosted: Sun Aug 24, 2003 16:28 pm    Post subject: Reply with quote

1. följ regler
2. följ inte reger

vid 1 så accepterar man faktum att det är på ett visst sätt och man atr det till fullo.
vid 2 så drar man ngn annastans och spelar.

tycker man reglerna e dumma bör man välja 2 och inte spela mer.
tycker man servern är bra, gör dem bättre genom att välja 1.

De flesta av maffias medlemmar tycker om reglerna, och spelar för stämningen. Super tillsammans och har roligt. Sen finns det folk som kommer nya som inte klarar auktoriteter och därmed åker ut. Trivs man, är man med i gänget. Annars går man iväg å hittar på något eget.
Back to top
View user's profile Send private message
KrosuZ
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4892
Location: Lund

PostPosted: Sun Aug 24, 2003 16:40 pm    Post subject: Re: Nicknames! Reply with quote

ChroNo^ wrote:
Ja blir så ***** Sne på era regler om vad man får heta på Maffia... varit med om det flera gånger att folk måste byta nick får det är olämpligt och dom hotas med BAN...te x Homo va gör det om nån heter det, person i sej kanske är det o står för vad han är. samma sak min kompis hette "Nasse med Kniv o bomber" han blev bannad för att han hette "Nasse" för det första så syfta han på Grisen Nasse och för det andra så fick han bannen för att det var tydligen Nazistiskt men Nasse stavas Nazze. Han fick ingen varning eller något sånt. Så nu är en Dator Bannad på ett Netcafé. Seriöst vem tar åt sej om nån Heter tillexempel Homo,Bisexuel,Nasse mm. Tycker att Maffia Överreagerar med dom här reglerna. kan ju säga att ja är inte den ända som är trött på detta...Hoppas ni inte tar illa upp när ja skriver detta, vill bara starta en vettig Diskussion... Smile


tycker de borde ändra svenska lagen ibland stör mig som fan när blir fastagen när försöker sno 5 miljoner från SEB inte ens en varning..... stör mig som fan

ska bajsa på regeringshuset nästa gång jag är i Sthlm

*edit* kan ju kanske be FLU|Swedish Cop att hans kollegor ska chilla me mig i Lunda området Razz (drog den för nån som var inne sa att han kunde hetta bla bla för han kände den o den admin)


Last edited by KrosuZ on Sun Aug 24, 2003 16:51 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Squadron-
2006 Silverdonator
2006 Silverdonator


Joined: 11 Dec 2002
Posts: 1842
Location: Göteborg

PostPosted: Sun Aug 24, 2003 16:44 pm    Post subject: Re: Nicknames! Reply with quote

& [FreezeBitch]KrosuZ wrote:
ChroNo^ wrote:
Ja blir så ***** Sne på era regler om vad man får heta på Maffia... varit med om det flera gånger att folk måste byta nick får det är olämpligt och dom hotas med BAN...te x Homo va gör det om nån heter det, person i sej kanske är det o står för vad han är. samma sak min kompis hette "Nasse med Kniv o bomber" han blev bannad för att han hette "Nasse" för det första så syfta han på Grisen Nasse och för det andra så fick han bannen för att det var tydligen Nazistiskt men Nasse stavas Nazze. Han fick ingen varning eller något sånt. Så nu är en Dator Bannad på ett Netcafé. Seriöst vem tar åt sej om nån Heter tillexempel Homo,Bisexuel,Nasse mm. Tycker att Maffia Överreagerar med dom här reglerna. kan ju säga att ja är inte den ända som är trött på detta...Hoppas ni inte tar illa upp när ja skriver detta, vill bara starta en vettig Diskussion... Smile


tycker de borde ändra svenska lagen ibland stör mig som fan när blir fastagen när försöker sno 5 miljoner från SEB inte ens en varning..... stör mig som fan

ska bajsa på regeringshuset nästa gång jag är i Sthlm


hahahahaha nice liknelse hahahah
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
[KACFM]meijs



Joined: 10 Oct 2002
Posts: 910
Location: Nordpolen

PostPosted: Sun Aug 24, 2003 16:56 pm    Post subject: Reply with quote

jag har personligen aldrig sett stavningen "nazze" tidigare. Confused
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Tolle



Joined: 22 Dec 2002
Posts: 3395
Location: Borås, Sweden

PostPosted: Sun Aug 24, 2003 17:52 pm    Post subject: Reply with quote

Ex. Heter man "Hora" så får man ju vara beredd på vad folk tror man menar.

1. Hora = En person som säljer sin kropp.
2. Hora = Betyder "klocka" på spanska.

Admins kan omöjligt veta vad personen som använder ett sånt här nick använder nicket för. Därför är det banlyst att heta så.
Samma sak gällande nasse eller Nazze

1. Nasse = Den söta grisen i Nalle Puh's historia.
2. Nasse = En Nasist som ex. hatar judar.

Samma sak här. Admins får ta sitt beslut pågrund av att personen som valde nicket gjorde ett olämpligt val.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
EtaC



Joined: 16 Oct 2002
Posts: 222

PostPosted: Sun Aug 24, 2003 18:25 pm    Post subject: Reply with quote

och om man bara måste heta nasse (nalle puh) så kan man ju heta piglet
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies