HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Happ..
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
&Korean_Hap



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1546
Location: Helsingborg

PostPosted: Mon Nov 24, 2003 16:59 pm    Post subject: Reply with quote

Jag tror knappast att någon tar anstöt av att man nickar som Rectum, däremot kan jag förstå om det finns de som gör det om Miffo.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[siLL]Urethra



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 2726
Location: Kongliga Hufvudstaden

PostPosted: Mon Nov 24, 2003 23:48 pm    Post subject: Reply with quote

Som vi har diskuterat tidigare... maffia är en totalitär diktatur. Admins bestämmer.

En vacker dag för länge, länge sedan (långt innan jag var admin) bestämde dåvarande admins att det var för mycket skitsnack och dålig attityd på servrarna. Man beslöt sig för att försöka styra upp i träsket genom att helt enkelt förbjuda användandet av fula ord i chatt och namn, förbud mot TK/TA och så vidare.

Bara för att man är 13 år gammal och har spelat CS i max en vecka ska man inte behöva kallas Böghuvve!! för att man inte hittar till bombplatsen på de_dust. Alltså: vi stryker fula ord ur chatten. Kick, ban på folk som hoppar på andra människor bara för att man som 14-åring känner sig jättetuff från sin sida kabelmodemet. Därefter kommer vi till folk som inte har riktiga namn men som av outgrundliga anledningar döper sig till "Heil Hitler - Juden raus!". Lösningen blev lika enkel där. Kick, ban etc.. Vi bestämmer. Man ska helt enkelt inte vara otrevlig mot andra, oavsett om man skriker nåt i chatten eller döper sig till nåt pundigt.

Dock så fanns ju redan stammisar på servrarna som hade tvivelaktiga namn, dock var det fullständigt klart att man inte hette det i syfte att hoppa på nån enskild eller för att vara otrevlig. RectuM till exempel. Alla vet att det betyder arsle. Skulle nån komma in och heta arsle så skulle jag idag inte acceptera det. Dubbelmoral, diktatur... ja vi har gått igenom det redan. Miffo tycker jag själv är ett helt harmlöst namn. Det finns väl ingen idag som är ett miffo? OM, jag säger om, det nu står för missfoster, så betyder det väl att det aldrig blev nåt barn, som växte upp och nu sitter och spelar CS? Ett missfoster är väl per definition resultatet av ett missfall? Bla bla... Vi har gått igenom det här förut, Miffo har fått tillåtelse att heta Miffo. Frihet under ansvar, precis samma som gäller för Rectum och FreezeBitch.

Ingen blir stött, ingen blir ledsen... Det handlar bara om att alla ska ha det trevligt och inte bråka med varandra.. Can't we all just get along?
[Friggebod-mode]Cumbayah, my lord, cumbayah [/Friggebod-mode]

Hur hårt ska vi dra reglerna? Så fort nån är taskig eller har rent puckade namn givetvis... är det lite halvt inte alls (som i fallet Miffo tex) så tycker jag vi kan låta saken vara ifred. Tro nu inte att jag skiter i allt som händer hela tiden, tvärt om. Jag älskar att banna folk som är taskiga eller beter sig korkat... men i fallet om ett litet namn som Miffo - Pang! 5 dagars ban... ehhh.. nää... ta en Norrland Guld istället.

Har säkert tappat tråden 7 ggr redan ... men ni fattar vad jag menar ändå nånstans. Bra gjort Fren att ändra regeln! Fatta innebörden av reglerna, var inte bokstavsfanatiker!
Back to top
View user's profile Send private message
moongoat



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 524
Location: Sthlm

PostPosted: Tue Nov 25, 2003 15:54 pm    Post subject: Reply with quote

Bra sagt Jonas. Se till att låsa den här topicen bums innan ngt sätter fart igen plz Smile
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> Im banned! WHY? All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies