HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
En sån där dag ..
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
norda



Joined: 24 Feb 2003
Posts: 170
Location: Kramfors

PostPosted: Fri Dec 19, 2003 22:25 pm    Post subject: En sån där dag .. Reply with quote

Då man inte skulle kliva upp, sån har jag haft.
Börjde med att jag försov mig, ingen större fara med tanke på att vi har det ganska solo nu på jobbet.
Sen mot två va som nån lekte voodoo med mig, så här va det...
Gick till kontoret för att hämta ut en ny kniv, tyckte den va rätt slö, men några timmar senare fick jag reda på att den va inte så jävla slå, skulle dra ur ett stift ur en planka, så drar jag kniven rätt in mellan tummen och pekfingret, ni vet det där sköna stället, så fort man "bresar" på fingrarna går såret upp... Inte nog med det, sen får jag en tung planka som kommer rullande i vad som kändes 200km/h rätt över pekfingret, på andra handen =) Så det fingret är uppsvullet, tror jag har fått nån spricka.. Sjukt.

Men inte slutar det där, nää du.. Sen drar jag en smärre stukning på en redan stukad fot, sved rätt bra det med.. Halv 4 gick jag hem, tänkte skönt nu kan jag ju bara inte göra illa mig igen, far ut till svärmor och lyckas med det bara 5 åringar gör, drar igen ytterdörren men råkar glömma att dra in handen, klipper dörr fan över två fingrar.. Nu ska jag fan sova, annars smäller väl skärm jävlen så man blir blind..

Och så här är det, jag är faktiskt inte en klör som gör illa mig ofta, det händer nästan aldrig.. Men idag tror jag drog en ranson för hela nästa år..
Min dag, trevligt va =) Kan ju trösta mig med att jag är ledig till 7 Januari nu, och att jag ska fara och kolla på en bil imorron.

Lev väl kamrads.
// Norda.tk
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
&Korean_Hap



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1546
Location: Helsingborg

PostPosted: Fri Dec 19, 2003 22:36 pm    Post subject: Reply with quote

Förlåt men... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
_________________
SAOL:
Bitch [bit´ç] s. -en -ar
självständig aggressiv kvinna; rivjärn
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
norda



Joined: 24 Feb 2003
Posts: 170
Location: Kramfors

PostPosted: Fri Dec 19, 2003 22:37 pm    Post subject: Reply with quote

&Korean_Hap wrote:
Förlåt men... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Ja, än har inte skärmen exploderat, orkar inte gå och lägga mig, ramlar väl ur sängen och bryter nacken då =) Livet e hårt ibland..
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Saibot



Joined: 21 Nov 2003
Posts: 1585
Location: Sweden, stockholm

PostPosted: Fri Dec 19, 2003 22:53 pm    Post subject: Reply with quote

En gång otur en gång tur
_________________
Fainali, xen, aafte sam 20 iers ov orxogrefkl riform, wi wud hev alojikl, kohirnt speling in ius xrewawt xe Ingliy-spiking werld
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Dimensionx



Joined: 12 Oct 2002
Posts: 448
Location: Inte skåne, som tur är

PostPosted: Fri Dec 19, 2003 23:30 pm    Post subject: Reply with quote

Tråkigt men Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Fri Dec 19, 2003 23:56 pm    Post subject: Reply with quote

&Korean_Hap wrote:
Förlåt men... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA



jag måste nog säga som korean för det är för ont för att inte skrata åt Very Happy

vad jobbar du med Btv ?

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
norda



Joined: 24 Feb 2003
Posts: 170
Location: Kramfors

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 0:23 am    Post subject: Reply with quote

[GTI]&an_oger wrote:
&Korean_Hap wrote:
Förlåt men... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA



jag måste nog säga som korean för det är för ont för att inte skrata åt Very Happy

vad jobbar du med Btv ?

Jobbar på ett hyvleri, gör b.la panel som skicas till japan, england, frankrike osv osv.. Ett enkelt kneg, men jag trivs.. Fast det gör ont i bland =)

_________________
norda.tk is back from the dead! Sweet eeyh!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
[FreezeBitch]Lupus
2006 Gulddonator
2006 Gulddonator


Joined: 05 Oct 2002
Posts: 3655
Location: Södermalm

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 0:56 am    Post subject: Reply with quote

Skönt att du inte hamnade i trubbel med en hyvel iallafall.. det kan göra hyvelns ont... Very Happy
_________________
_______________________________________________
- Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov. (låter vettigt)
- Min frihet slutar där din börjar (låter vettigt)
Back to top
View user's profile Send private message
FusioN aka Chilling



Joined: 07 Dec 2002
Posts: 803
Location: Malmö

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 1:28 am    Post subject: Reply with quote

på träslöjden såga jag min vänstra tumme med en "någon sorts" såg (glötm vad den heter rätt kort iag och vass som attans)
asså nu inte tummen utan lite mindre typ vid benet på tummen, hoppasn i förstår Wink
där på sidan
tro inte att jag är dålig åp träslöjd dock

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 2:37 am    Post subject: Re: En sån där dag .. Reply with quote

norda wrote:
nu, och att jag ska fara och kolla på en bil imorron.
Lev väl kamrads.
// Norda.tk


Låter som du kommer köpa en fin bil, bila hem. Smälla avgas röret vid närmasta gupp, ut och kolla. När du slämmer igen bildörren ramlar den loss och smäller dina fina tår. Du skriker till och hoppar runt och vevar med armarna, varav du råkar buckla in hela taket och bryter höger handled. Du kommer tuppa av av smärtan och landa i framrutan så den går sönder och skära sönder din favorit jacka tillsammans med din favortit njure.
När ambulans männen kommer för att ta hand om och skall dra ut dig ur rutan tappar dom dig på motorhuven i en sån smäll att den sönder-rostade motorn faller ner på backen, och du kanar naturligtvis längst med hela motorhuven och nycklarna halvt ute ur fickan som repar hela huven. Väl inne i abulansen kommer dom att köra på en svart katt som springer över vägen, i tumultet kommer sjuksköterskan att ge dig fel spruta, istället sticka in en överdos av adrenalin som gör att du får ett ryck och hoppar ur abulansen i full fart.
Väl frisk igen vandrar du äntligen hemmåt i den vackra snön till dörren. Där du upptäcker att nycklarna inte längre passar låset eftersom dom gick sönder när du ramlade på motorhuven. Så där står du vid din dörr som du inte kan öppna och undrar vad som var så kasst med den 19:e December! Sen fryser du ihjäl!!!!

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ade



Joined: 14 Jun 2003
Posts: 4166
Location: där gräset växer

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 3:15 am    Post subject: Reply with quote

eheheheeh lät ju inte så sköjj, roligt skrivet btw Very Happy
_________________
WAH GWAAN?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
norda



Joined: 24 Feb 2003
Posts: 170
Location: Kramfors

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 9:12 am    Post subject: Re: En sån där dag .. Reply with quote

[SM]Harvey Wallbanger wrote:
norda wrote:
nu, och att jag ska fara och kolla på en bil imorron.
Lev väl kamrads.
// Norda.tk


Låter som du kommer köpa en fin bil, bila hem. Smälla avgas röret vid närmasta gupp, ut och kolla. När du slämmer igen bildörren ramlar den loss och smäller dina fina tår. Du skriker till och hoppar runt och vevar med armarna, varav du råkar buckla in hela taket och bryter höger handled. Du kommer tuppa av av smärtan och landa i framrutan så den går sönder och skära sönder din favorit jacka tillsammans med din favortit njure.
När ambulans männen kommer för att ta hand om och skall dra ut dig ur rutan tappar dom dig på motorhuven i en sån smäll att den sönder-rostade motorn faller ner på backen, och du kanar naturligtvis längst med hela motorhuven och nycklarna halvt ute ur fickan som repar hela huven. Väl inne i abulansen kommer dom att köra på en svart katt som springer över vägen, i tumultet kommer sjuksköterskan att ge dig fel spruta, istället sticka in en överdos av adrenalin som gör att du får ett ryck och hoppar ur abulansen i full fart.
Väl frisk igen vandrar du äntligen hemmåt i den vackra snön till dörren. Där du upptäcker att nycklarna inte längre passar låset eftersom dom gick sönder när du ramlade på motorhuven. Så där står du vid din dörr som du inte kan öppna och undrar vad som var så kasst med den 19:e December! Sen fryser du ihjäl!!!!


Det där värmde verkligen mitt hjärrta, kändes som en saga.. Nää då, inga sådana händselser idag inte..

_________________
norda.tk is back from the dead! Sweet eeyh!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 14:02 pm    Post subject: Reply with quote

norda wrote:
[GTI]&an_oger wrote:
&Korean_Hap wrote:
Förlåt men... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA



jag måste nog säga som korean för det är för ont för att inte skrata åt Very Happy

vad jobbar du med Btv ?

Jobbar på ett hyvleri, gör b.la panel som skicas till japan, england, frankrike osv osv.. Ett enkelt kneg, men jag trivs.. Fast det gör ont i bland =)


aha du är en av dom som jag o mina grabbar brukar skrika o svära över altså Very Happy

jag är snikare och gör något av det ni tillverkar Razz fast du nog är oskyldig men hädan efter är allt ditt fel Razz


du harvy du låter lika posetiv som jag men det är en bra instälnig för då blir man alltid glat överaskad o inte besviken Smile

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
norda



Joined: 24 Feb 2003
Posts: 170
Location: Kramfors

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 14:10 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]&an_oger wrote:
norda wrote:
[GTI]&an_oger wrote:
&Korean_Hap wrote:
Förlåt men... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA



jag måste nog säga som korean för det är för ont för att inte skrata åt Very Happy

vad jobbar du med Btv ?

Jobbar på ett hyvleri, gör b.la panel som skicas till japan, england, frankrike osv osv.. Ett enkelt kneg, men jag trivs.. Fast det gör ont i bland =)


aha du är en av dom som jag o mina grabbar brukar skrika o svära över altså Very Happy

jag är snikare och gör något av det ni tillverkar Razz fast du nog är oskyldig men hädan efter är allt ditt fel Razz


du harvy du låter lika posetiv som jag men det är en bra instälnig för då blir man alltid glat överaskad o inte besviken Smile


Hehe, du får skälla på dom vi får råvaran av, det som går igenom hyveln kör vi vettu =) Så att det är lite flatböjj os.v gör inte oss något =) Svär på du Wink

_________________
norda.tk is back from the dead! Sweet eeyh!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 14:16 pm    Post subject: Reply with quote

ja oftast är det inte dom som står vid hyveln som rår för det.

alltid när jag får dåligt virke (råspont) så märker man att någon har pressa schemat för dom för det fins tydliga spår för att matarna går på för hög fart.

men det blir vanligare o vanligare med mögligt virke eller virke som är på en 20%+ i fuktighet.
men men så blir det när dom stora ska ha profit så får vi slita skit Very Happy

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
norda



Joined: 24 Feb 2003
Posts: 170
Location: Kramfors

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 14:24 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]&an_oger wrote:
ja oftast är det inte dom som står vid hyveln som rår för det.

alltid när jag får dåligt virke (råspont) så märker man att någon har pressa schemat för dom för det fins tydliga spår för att matarna går på för hög fart.

men det blir vanligare o vanligare med mögligt virke eller virke som är på en 20%+ i fuktighet.
men men så blir det när dom stora ska ha profit så får vi slita skit Very Happy


Det vi hyvlar ligger oftast på en fukt av 10-14& Då brukar det inte bli så mkt böjjar åt olika håll.. Men jävlar när dom torkar 50´s virke med 38´er.. Då blir det banan båtar och svordommar och knäckta panel bitar.. =)

_________________
norda.tk is back from the dead! Sweet eeyh!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 14:31 pm    Post subject: Reply with quote

norda wrote:
[GTI]&an_oger wrote:
ja oftast är det inte dom som står vid hyveln som rår för det.

alltid när jag får dåligt virke (råspont) så märker man att någon har pressa schemat för dom för det fins tydliga spår för att matarna går på för hög fart.

men det blir vanligare o vanligare med mögligt virke eller virke som är på en 20%+ i fuktighet.
men men så blir det när dom stora ska ha profit så får vi slita skit Very Happy


Det vi hyvlar ligger oftast på en fukt av 10-14& Då brukar det inte bli så mkt böjjar åt olika håll.. Men jävlar när dom torkar 50´s virke med 38´er.. Då blir det banan båtar och svordommar och knäckta panel bitar.. =)


haha jo jag kan tänka mig det...... jag brukade jobbba åt ABB en gång i tiden och då fick man höra lite av hyvlarna om vilken skillnad det var på ABB tork o valiteck eller motsvarande.

men vi får väll se hur länge vi kan jobba nu sågverken runt där jag bor börjar få kris att hitta någon som vill sälja timer åt dom.
vart någon stans liger det hyvleri du jobbar åt ?

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
norda



Joined: 24 Feb 2003
Posts: 170
Location: Kramfors

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 14:36 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]&an_oger wrote:
norda wrote:
[GTI]&an_oger wrote:
ja oftast är det inte dom som står vid hyveln som rår för det.

alltid när jag får dåligt virke (råspont) så märker man att någon har pressa schemat för dom för det fins tydliga spår för att matarna går på för hög fart.

men det blir vanligare o vanligare med mögligt virke eller virke som är på en 20%+ i fuktighet.
men men så blir det när dom stora ska ha profit så får vi slita skit Very Happy


Det vi hyvlar ligger oftast på en fukt av 10-14& Då brukar det inte bli så mkt böjjar åt olika håll.. Men jävlar när dom torkar 50´s virke med 38´er.. Då blir det banan båtar och svordommar och knäckta panel bitar.. =)


haha jo jag kan tänka mig det...... jag brukade jobbba åt ABB en gång i tiden och då fick man höra lite av hyvlarna om vilken skillnad det var på ABB tork o valiteck eller motsvarande.

men vi får väll se hur länge vi kan jobba nu sågverken runt där jag bor börjar få kris att hitta någon som vill sälja timer åt dom.
vart någon stans liger det hyvleri du jobbar åt ?


Sveriges metropol, Kramfors =) Fast vi kör inte bara hyvling, det är allt från kärnveds sortering till briketter, spånbalar.. Iof för att köra spån så måste man ha virke att hyvla från.. Ganska litet företag, typ 30 beställda.. 2 skift på hyveln.

_________________
norda.tk is back from the dead! Sweet eeyh!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Dude
swm:s byfyllo


Joined: 02 Oct 2002
Posts: 5883

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 14:46 pm    Post subject: Reply with quote

Själv har man lite ångest över att ha golat med CIAs tipstelefon, Pentagon och den enda i hela USA som har samma efternamn som jag har...


...ska sluta dricka sprit...
Back to top
View user's profile Send private message
norda



Joined: 24 Feb 2003
Posts: 170
Location: Kramfors

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 14:49 pm    Post subject: Reply with quote

[gobbe]alpha wrote:
Själv har man lite ångest över att ha golat med CIAs tipstelefon, Pentagon och den enda i hela USA som har samma efternamn som jag har...


...ska sluta dricka sprit...


Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

_________________
norda.tk is back from the dead! Sweet eeyh!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies