HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Knark
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
[HVMK]Linedance



Joined: 12 Dec 2002
Posts: 2531
Location: borås

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 21:07 pm    Post subject: Reply with quote

c0re_ wrote:
Icke testat och kommer inte göra det, finns ingen anledning för mig att testa.
Knark är skit helt enkelt.


ok...

säger väl som locstock ungefär. synd att det är så tunn linje mellan bruk och missbruk :-/

haschich, morfin, thujon(absinth). lite alkohol och sådär.

efter att ha tagit morfin dog alla mina drömmar om opiater. men är det gratis och jag inte har något att göra dagarna efter så är inget omöjligt.

puss och gull.

_________________
"du har gjort allt som man ska, du är artig du är glad." (raymond och maria) men du blir ändå aldrig månadens maffian!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 21:09 pm    Post subject: Reply with quote

Har ingen bra andledning till att testa.
Har många bra andledningar till att inte testa.
Och det lever jag efter.

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
McQwert



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1639
Location: Västkusten

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 21:11 pm    Post subject: Reply with quote

Har inte testat någon annan drog än alkohol. Har inte rökt en enda cigarett och har inte snusat. Har inte sniffat något och har inte ätit piller. ingenting!

Och naturligtvis planerar jag inte att göra det heller




Dashon wrote:
jag SKA testa majjabrajja!


Hmm... Udda inställning. Tänk på att den gången du testar kan hela ditt liv slås i spillror.
Jag hade en kompis som, precis som jag, var mycket emot droger. Tror inte ens att han drack alkohol. En dag skulle han testa cigarett, och *poff*, han var beroende. Det var bara infartsporten, han tänkte också "Man kan väl testa hasch (eller vad det nu var) en gång iaf".
Idag knaprar han piller, röker, dricker och är inte främmande för att testa något. Han har inget jobb (vad jag vet, har inte så bra kontakt med honom längre), och hans sociala liv är starkt begränsat. Han har dessutom utvecklat en lättare form av schitzofreni.
att ha inställningen "man kan väl testa för att se hur det är" är mycket farligt

_________________
In Trance we Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 21:13 pm    Post subject: Reply with quote

Offtopic (lite iaf)
när saibot skrev om 0.1 promille kom jag att tänka på en grej som jag nyss läste i aftonbladet, en lettisk man i 30-årsåldern slog nyligen världsrekord i fylla, han är den första människa som lyckats med 7.22 promille i blodet och överleva. för 2 år sedan hittades iofs en annan lettisk man med 8.25 promille men han va dock död när han hittades...
verkar vara härdade killar dessa letter då man bör tänka på att en normal person förlorar medvetandet vid ca: 3 promille och vid 4 så upphör andningen.
det som va det lite komiska med det här är att anledningen till att den förstnämda ovan krökade ner sig var att hans fru lämnat honom, detta eftersom hon tyckte han krökade för mycket

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 22:27 pm    Post subject: Reply with quote

Förstår inte varför man skall testa, bara för att det är spännande?
Man vet ju att det är skit och förbannelse? Och det värsta som kan hända är ju att man faktist tycker om det.

Nej det räcker gott med Alchoholen och snusandet. Jag är redan fast i snuset. "bara" för att jag "testade" och det räcker så.
Jag ser folk som skulle göra det mesta ifall dom fick gå tillbaka och strunta i den första ciggen dom tog bakom skolgården m.m.

Droger är riktigt äckligt.

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.


Last edited by [SM]Harvey Wallbanger on Sat Dec 20, 2003 22:28 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 22:27 pm    Post subject: Reply with quote

SAC | Herr Oberst wrote:
Offtopic (lite iaf)
när saibot skrev om 0.1 promille kom jag att tänka på en grej som jag nyss läste i aftonbladet, en lettisk man i 30-årsåldern slog nyligen världsrekord i fylla, han är den första människa som lyckats med 7.22 promille i blodet och överleva. för 2 år sedan hittades iofs en annan lettisk man med 8.25 promille men han va dock död när han hittades...
verkar vara härdade killar dessa letter då man bör tänka på att en normal person förlorar medvetandet vid ca: 3 promille och vid 4 så upphör andningen.
det som va det lite komiska med det här är att anledningen till att den förstnämda ovan krökade ner sig var att hans fru lämnat honom, detta eftersom hon tyckte han krökade för mycket



haha OMG fy fn vad man ska ha hika sprit för det.

recordet här hemma är en alkis som körde bil med 3.0 promile o då blev det sensation Very Happy

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
str



Joined: 07 Feb 2003
Posts: 815
Location: Borås

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 22:38 pm    Post subject: Reply with quote

vessey wrote:
Aldrig testat, kommer aldrig göra


usch
samma här... man blir inte cool för att man gör det...
btw var 3 tjejer här igår som gick till attack på mig i min soffa Shocked
Back to top
View user's profile Send private message
Torak|



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 910
Location: Katrineholm

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 22:38 pm    Post subject: Reply with quote

done majja typ 4 gånger eller nått...

Majja är ju igentligen inte farligare än tobak bara att det är snabbare berondeframkallande...
Vad får man paya för dom olika drogerna där ni bor idag om ni har koll på sånt..
Skulle alldrig falla mig in att ta nån drog som är av lite starkare kaliber...

_________________
tror du att kaktusen ahr hår eller taggar? kan man äta hår om man är jätte hungrig? kan man äta ett spjut? kula på magen bra på sporten kula? varför vad är det för ord? undra vem som kom på namnet ord? hur många olika ord har det funnits för ordet ord?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Animal Mother



Joined: 02 Feb 2003
Posts: 3231

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 22:38 pm    Post subject: Reply with quote

[GTI]&an_oger wrote:
SAC | Herr Oberst wrote:
Offtopic (lite iaf)
när saibot skrev om 0.1 promille kom jag att tänka på en grej som jag nyss läste i aftonbladet, en lettisk man i 30-årsåldern slog nyligen världsrekord i fylla, han är den första människa som lyckats med 7.22 promille i blodet och överleva. för 2 år sedan hittades iofs en annan lettisk man med 8.25 promille men han va dock död när han hittades...
verkar vara härdade killar dessa letter då man bör tänka på att en normal person förlorar medvetandet vid ca: 3 promille och vid 4 så upphör andningen.
det som va det lite komiska med det här är att anledningen till att den förstnämda ovan krökade ner sig var att hans fru lämnat honom, detta eftersom hon tyckte han krökade för mycket



haha OMG fy fn vad man ska ha hika sprit för det.

recordet här hemma är en alkis som körde bil med 3.0 promile o då blev det sensation Very Happy


hehe jo det ska nog till en del, han själv kommenterade det så här:
- jag vet inte hur mycket jag drack, men det sista jag minns va en flaska hembränt..
sen glömde jag också tillägga att han åkte in på sjukan på onsdagen, men redan på torsdagen så va han pigg igen och snackade med pressen osv

_________________
Reach Out and Touch Herr Oberst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waingro
Admin


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 2492

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 22:42 pm    Post subject: Reply with quote

Japp, alkohol e det bästa, och SEX !

Har slutat röka också, har hållt upp i 9 veckor på måndag ( stolt! ), har rökt sen jag var 15 alltså 9 år nu, inte ett bloss på en cigg på 9 veckor, har dock rökt cigarr 2 ggr, dels för att jag fick reda på att jag ska bli pappa och dels för att min polare bjussa när han blev pappa, så det räknas inte...

_________________
Heroes never die, they just reload !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Torak|



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 910
Location: Katrineholm

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 23:02 pm    Post subject: Reply with quote

nice kass... det är inte lätt att sluta röka gj
_________________
tror du att kaktusen ahr hår eller taggar? kan man äta hår om man är jätte hungrig? kan man äta ett spjut? kula på magen bra på sporten kula? varför vad är det för ord? undra vem som kom på namnet ord? hur många olika ord har det funnits för ordet ord?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Kultur



Joined: 27 Mar 2003
Posts: 2676
Location: Malmö

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 23:02 pm    Post subject: Reply with quote

Har provat hasch, men det är inte mitt shit. Blir obekväm av droger och folk som håller på med det.
Det känns för "tungt" helt enkelt.
Men jag är ett dubbelmoralensbarn som dricker alkohol.

_________________
http://arresteddevelopment2009.com
AD in 09!
I... drink... your... milkshake!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
&Korean_Hap



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1546
Location: Helsingborg

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 23:10 pm    Post subject: Reply with quote

Dashon wrote:
jag SKA testa majjabrajja!

DU E MER ÄN LITE PUCKAD I SKALLEN!!!!!

_________________
SAOL:
Bitch [bit´ç] s. -en -ar
självständig aggressiv kvinna; rivjärn
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[KACFM]meijs



Joined: 10 Oct 2002
Posts: 910
Location: Nordpolen

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 23:17 pm    Post subject: Reply with quote

vessey wrote:
Aldrig testat, kommer aldrig göra


usch
Precis jag e 26 år har aldrig testat kommer heller aldrig att göra och det av mina vänner som är nog dumma att göra det gör det aldrig i närheten av mig Evil or Very Mad
_________________
Det finns inga dumma frågor, bara dumma människor
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[KACFM]meijs



Joined: 10 Oct 2002
Posts: 910
Location: Nordpolen

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 23:21 pm    Post subject: Reply with quote

Jaja, jag ska snart gå ut och göra sthlm farligt men jag måste dricka upp mitt wiiiin först (som gubbslem skulle säga Razz Laughing )
_________________
Det finns inga dumma frågor, bara dumma människor
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
jag fakenickar :]
Guest





PostPosted: Sat Dec 20, 2003 23:25 pm    Post subject: Reply with quote

Dashon wrote:
jag SKA testa majjabrajja!


gör det inte,
Back to top
jag fakenickar :]
Guest





PostPosted: Sat Dec 20, 2003 23:25 pm    Post subject: Reply with quote

&Korean_Hap wrote:
Dashon wrote:
jag SKA testa majjabrajja!

DU E MER ÄN LITE PUCKAD I SKALLEN!!!!!


desperat rop på uppmärksamhet.
Back to top
[HVMK]Linedance



Joined: 12 Dec 2002
Posts: 2531
Location: borås

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 23:28 pm    Post subject: Reply with quote

&Korean_Hap wrote:
Dashon wrote:
jag SKA testa majjabrajja!

DU E MER ÄN LITE PUCKAD I SKALLEN!!!!!


vad kom det ifrån? vad är det för konstigt med att vara intresserad av droger?

jag säger så här då.

jag ska testa någon form av syra. förmodligen mescalin nån gång.


tycker det är sån grym dubbelmoral att kunna stå upp och säga "jag älskar sprit" och sen fördömma "majjabrajja"
men visst. har man svalt all drogpropaganda man blivit matad med helt utan kritiskt tänkande så kan jag förstå din reaktion.

det bor lika mycket djävulen i majjaplantor som det bor på spisplattorna.

_________________
"du har gjort allt som man ska, du är artig du är glad." (raymond och maria) men du blir ändå aldrig månadens maffian!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 23:31 pm    Post subject: Reply with quote

Torak| wrote:
done majja typ 4 gånger eller nått...

Majja är ju igentligen inte farligare än tobak bara att det är snabbare berondeframkallande...
Vad får man paya för dom olika drogerna där ni bor idag om ni har koll på sånt..
Skulle alldrig falla mig in att ta nån drog som är av lite starkare kaliber...


det är ju inte "farligare..." bla bla bla.
Farligare är ju då att du vet om att tobak är farligt. Och du vill inte testa på något som är "starkare"

Nyfikna frågor!
* med andra ord är "farligt" OK?
* Och varför är det OK?

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Tideypoo
Senior Admin


Joined: 03 Apr 2003
Posts: 1636
Location: Stockholm

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 23:45 pm    Post subject: Reply with quote

interesting topic Smile

Personally, never tried anything and dont want to. Dont see the need really. Im fun just the way I am.

BUT, Canada is rather *cough* well known for its weed, and I know a LOT (and I do mean LOTS) of people who smoke up every now and then. There is a bit of a different attitude towards it than I find here. Its no huge deal to smoke up once a month, or at a party. You're still a loser if you use every week tho, so its not a free for all. People use it as a recreational drug, and while its not MY personal choice and I wouldnt want go to a party where people will be using, I do have a lot of friends who do.

Personally I would rather be around a stranger who is smoking pot than someone who is really drunk, as Ive never seen a violent pot smoker (tho that may be because Ive never come between a user and their bag of nacho chips...) but I have seen a LOT of horribly violent drunks. Pot makes people mellow and relaxed in my experiance. A few people will have a bad reaction, like paranoia (or if you smoke a LOT at once. moderadtion in all things!) and there is the risk of addiction as with anything (I consider sugar to be mildly addictive, so my definition here is pretty broad) but I dont know anyone who has become a complete stoner (brain fried). Best to mention here that most people grow their own, or buy direct from a grower and its not the genetically engineered "super pot" Im talking about here. Just your garden variety reefer Smile

The "super pot" can be traded kg for kg for pure cocaine, so that should give you an idea how strong it is.

As for E, hash etc. I really think thats scary stuff. I know 2 "friends of a friend" who died taking E, and they were experianced and "responsible" about it. Not a good idea, and I would never, ever consider taking any of this stuff. 1. you dont know whats in it and 2. you dont know how you will react to it, even if you've used before.

That said, I am 100% in favor of pot being legal for medical purposes. Ive been on various meds before (post-sugery, morfine and codine) and would MUCH rather use something that didnt have such nasty side effects (migranes, upset stomach and withdrawl for nearly a week after only using for 4 days). I know that Canada has made it legal to carry a small amount of pot for personal use, and that there are studies in effect to make it legal for medical purposes, if it isnt already.

Tidey

_________________
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 26, 27, 28  Next
Page 2 of 28

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies