HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
Knark
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
jag fakenickar :]
Guest





PostPosted: Sat Dec 20, 2003 23:48 pm    Post subject: Reply with quote

I Hollan är det ju Vanligt, dom har ingen lag som säger att det är ett brott, vill man röka gräs (som dom oftast gör där) så får man, det finns t.o.m att köpa i livsbutiker
Back to top
[HVMK]Linedance



Joined: 12 Dec 2002
Posts: 2531
Location: borås

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 23:56 pm    Post subject: Reply with quote

http://www.a1b2c3.com/drugs/

bara läsa på. hur mycket info som helst.

_________________
"du har gjort allt som man ska, du är artig du är glad." (raymond och maria) men du blir ändå aldrig månadens maffian!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Sat Dec 20, 2003 23:58 pm    Post subject: Reply with quote

Luffaren...var snäll ta reda på fakta innan du säger saker. Man kan inte köpa droger i livsmedelsbutiker i Holland...iaf inte vad jag vet. Däremot finns det speciella kaffeér där det säljs lättare droger typ marijuana och där det är lagligt att röka hur mycket man vill.
Men dom har en ganska liberal syn på droger i Holland i största allmänhet, det är en del länder i Europa som har infört en ganska liberal syn på narkotika...t ex i Portugal är de flesta droger legaliserade nu iaf för innehav, även de tunga som heroin. Jag tror ju inte att det är en speciellt listig plan för att bekämpa narkotikan.

_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
[KACFM]Widing



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1448
Location: Vadstena

PostPosted: Sun Dec 21, 2003 0:02 am    Post subject: Reply with quote

[HVMK]Linedance wrote:

tycker det är sån grym dubbelmoral att kunna stå upp och säga "jag älskar sprit" och sen fördömma "majjabrajja"
men visst. har man svalt all drogpropaganda man blivit matad med helt utan kritiskt tänkande så kan jag förstå din reaktion.

det bor lika mycket djävulen i majjaplantor som det bor på spisplattorna.

Ahh men du är väll inte dummare än att du själv fattat att en stor andel av de som provar hasch inte nöjer sig med det. Jag vill se dig sitta och säga sådär efter att din familj/släkt drabbats av det. För att återgå till min morbro så var hasch det han började med, men slutade det där? Nää va. Även större delen av hans vänner slutade på samma sätt.

Och så tror (vet) jag det ser ut för en stor del av de som använder sig av hasch.

Så att du sitter och försvarar hasch har jag verkligen ingen förståelse för.

_________________
Är du oxå kommunist
Besök Widing och råd bot på dina problem
En widing om dagen håller Mao och Linda Skugge borta

http://www.kacfm.tk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Sun Dec 21, 2003 0:11 am    Post subject: Reply with quote

Widing..jag beklagar verkligen det som hände med din morbror....men (nu ska jag passa mig så jag inte säger nått dumt som kan misstolkas) jag tycker lite att hasch är jämförbart ungefär med alkohol i rusgrad. Dock är det olagligt....men jag ser inget fel i att ungdomar är nyfikna o provar. Dock är risken mycket större att användande av hasch kan vara inkörsporten till ett tyngre missbruk. Men se på vårt samhälle idag...det är många fler som är fast i ett missbruk av alkohol än vad det är i missbruk av hasch, men ändå är alkoholen tillåten.
Förstå mig rätt nu...jag försvarar inte användandet av droger, men jag förstår att ungdomar är nyfikna o provar och jag anser inte att man ska fördömma de som gör det. Jag har gjort det och jag tycker inte att jag är en sämre människa än de som inte testat.

_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
[HVMK]Linedance



Joined: 12 Dec 2002
Posts: 2531
Location: borås

PostPosted: Sun Dec 21, 2003 0:30 am    Post subject: Reply with quote

undrar hur många som rökt hasch utan att ha druckit sprit nån gång.

förbjud allt!

tro mig. jag vill inte heller bli en missbrukare. men det tänker jag inte låta hindra mig att pröva.

oavsett hur skönt det är så har jag spärrar.

_________________
"du har gjort allt som man ska, du är artig du är glad." (raymond och maria) men du blir ändå aldrig månadens maffian!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
FLU|Swedish Cop



Joined: 05 Jan 2003
Posts: 1452
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Dec 21, 2003 0:43 am    Post subject: Reply with quote

ALLA heroinister på plattan BÖRJADE med hasch,
ALLA sa att de ALDRIG skulle börja med heroin...

Tänk på det...

Har inte träffat på en enda heroinist so vill knarka. Inte nån! Och de säger samma sak: om de bara inte hade börjat med haschet...

Men, men som sagt, alla går ju inte vidare, men då kan man ju börja knulla horor utan kondom också, för alla får ju inte HIV...

Hur som helst. har fått morfin på sjukan och det var ju skönt....
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Sun Dec 21, 2003 0:43 am    Post subject: Reply with quote

[gobbe]LocStock wrote:
jag tycker lite att hasch är jämförbart ungefär med alkohol i rusgrad. Dock är det olagligt....men jag ser inget fel i att ungdomar är nyfikna o provar.

Jag ser fel i det, jag "testade" bara snus en gång och nu är jag "fast" i det. Jag tycker inte skälet "jag är nyfiken" räcker som argument för att testa något som är farligt. Folk fastnar i ciggarett beroende och drar på sig sjukdommar och dör, just pga att dom vill "testa" en gång.
All missbruk och osv börjar alltid med att någon vill "testa", inte svårt och lista ut.
Dom få(?) som åker dit kommer att ångra sig livet ut, dom som inte gör det skriver några medelande om att "det är inte så farligt och testa, vi lever ju och mår bra!" vilket gör att ännu mer kanske testar, eftersom, det verkar ju inte så farligt trots allt. Tillochmed <Instert Name here> har ju testat och det är ju inget fel med/på honom?. Vilket kommer att göra att ännu mer folk som kommer att ångra sig livet ut i ett helvete.

[gobbe]LocStock wrote:
Dock är risken mycket större att användande av hasch kan vara inkörsporten till ett tyngre missbruk. Men se på vårt samhälle idag...det är många fler som är fast i ett missbruk av alkohol än vad det är i missbruk av hasch, men ändå är alkoholen tillåten.

Det är väl självklart att det är fler folk som är beroende av alkoholen just pga att den är tillåten. Skulle hasch vara tillåten skulle det naturligtvis också bli mer missbrukare där med.

[gobbe]LocStock wrote:
Förstå mig rätt nu...jag försvarar inte användandet av droger, men jag förstår att ungdomar är nyfikna o provar och jag anser inte att man ska fördömma de som gör det. Jag har gjort det och jag tycker inte att jag är en sämre människa än de som inte testat.

Nej, du klara ju av att inte åka dit på det, vilket vissa andra gör.
Som det "lät" på dig så höll du dig till Sprit eftersom du tycker att det är roligare, vad skulle du gått på idag ifall drogerna skulle vara roligare än spriten?

Jag förstår inte själva vitsen med just "testandet"?
Det sämsta som kan hända är ju att man tycker att det är bra och skönt och fortsätter med det, öka på riskerna att bli beroende och hela den biten. Så det är ju inget bra.
Och det bästa är om det är skit i helvete och man mår piss, så man slipper röra skiten igen, och det kan väl inte heller vara så jävla kul?

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.


Last edited by [SM]Harvey Wallbanger on Sun Dec 21, 2003 1:38 am; edited 5 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Sun Dec 21, 2003 0:44 am    Post subject: Reply with quote

[HVMK]Linedance wrote:
undrar hur många som rökt hasch utan att ha druckit sprit nån gång.

förbjud allt!

tro mig. jag vill inte heller bli en missbrukare. men det tänker jag inte låta hindra mig att pröva.

oavsett hur skönt det är så har jag spärrar.


"Det-händer-inte-mig"
Bra argument där!

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
FLU|Swedish Cop



Joined: 05 Jan 2003
Posts: 1452
Location: Stockholm

PostPosted: Sun Dec 21, 2003 0:50 am    Post subject: Reply with quote

Hasch ofarligt???

Ha,ha,ha...tillåt mig skrata. THC-halten innehåller 500 ggr så mycket cancer som vanlig tobak. Så ofarligt vet i fan..
(och nu räknar vi inte med skador på hjärnan, nerver och sånt...haschpsykos är ju inte direkt ett påhittat ord)

Men, men...som sagt, ALLA drabbas ju inte, så kliv på för fan. Knulla en hora, rök lite brass och så pissa på tunnelbanespåret. have fun! Bostadsbristen är så hög att några till som trillar av gör abar kön mindre för de som sköter sig...

Idea
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Saibot



Joined: 21 Nov 2003
Posts: 1585
Location: Sweden, stockholm

PostPosted: Sun Dec 21, 2003 0:57 am    Post subject: Reply with quote

Alla började hash eller vad folk nu säger.
Det mesta börjar nog med något helt laglig I SÅ GOTT SOM HELA VÄRLDEN!
kan ni gissa?
Nähe?
ALKOHOL OCH TOBAK (ursäkta om stavfel)

Hur kan det va laglig då det är minst lika farligt som all det andra som inte är laglig? Man kanske såg fader sin röka och dricka en öl och en cigg som barn och får sedan testa själv, graden för vad som inte är acceptabelt och farligt bara stiger. Snart kanske man testar en cigg av kompisen och vipss så dra all i gång. Det går ganska så segt har i sverge tror jag, främst nog för att tillgångem är låg (t.ex. monopol på sprit i en viss grad) och att man som barn får vetta att det är farligt. Men snart försviner väl monopolet och eftergånén blir störe och det blir som i danmark med hälften med dålig sperma (inte 100 på faktan men hur mycket var det?) osv.

Jag tycker allt knark borde tillochbörja med förbjudas, inte tillåtas ännu mera genom att at bort monopolet. Måste verkligen alla rika gummor och gubbar hålla fast att det ska va laglig bara för pengarnas skull?

_________________
Fainali, xen, aafte sam 20 iers ov orxogrefkl riform, wi wud hev alojikl, kohirnt speling in ius xrewawt xe Ingliy-spiking werld
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Sun Dec 21, 2003 1:43 am    Post subject: Reply with quote

FLU|Swedish Cop wrote:
ALLA heroinister på plattan BÖRJADE med hasch,
ALLA sa att de ALDRIG skulle börja med heroin...

Tänk på det...

Har inte träffat på en enda heroinist so vill knarka. Inte nån! Och de säger samma sak: om de bara inte hade börjat med haschet...

Men, men som sagt, alla går ju inte vidare, men då kan man ju börja knulla horor utan kondom också, för alla får ju inte HIV...

Hur som helst. har fått morfin på sjukan och det var ju skönt....



jag har vänner som jobbar på half way house för kvinnor o det är en o anna heronist som paserat dom o alla säger samma sak.

börja med lite "fun" drogs som hasch sedan blev det beroende av sprit och hash sedan när dom inte hade råd med hasch längre blev dom erbjuden "Freeshot" med heroin och och sedan var prostuionen ett facktum och livet sönder fall bokat.

att jämföra sprit och knark är 2 saker som inte är att jämföra för beroende halten av knark o sprit liger inte i närheten av varandra.

av dom som provar sprit så är det inte allt för hög procent som trilar ditt på första glaset första fyllan utan det tar tid och det är något som komer smygandes.
medans knark slår till som en slägga och du siter fast fortare än man kan tro.


om man ska ta ett bätre exempel än sprit när man pratar knakr så är det bungyjump.
om du väger 20 kilo över repets maxvikt och det är ett som gjot en 2000 hopp för mycket skulle du "testa" hoppa ut över betongen ???
det är lite hur knark är.

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
ChroNo^



Joined: 07 Dec 2002
Posts: 890
Location: Söderköping

PostPosted: Sun Dec 21, 2003 2:01 am    Post subject: Reply with quote

FLU|Swedish Cop wrote:
Hasch ofarligt???

Ha,ha,ha...tillåt mig skrata. THC-halten innehåller 500 ggr så mycket cancer som vanlig tobak. Så ofarligt vet i fan..
(och nu räknar vi inte med skador på hjärnan, nerver och sånt...haschpsykos är ju inte direkt ett påhittat ord)

Men, men...som sagt, ALLA drabbas ju inte, så kliv på för fan. Knulla en hora, rök lite brass och så pissa på tunnelbanespåret. have fun! Bostadsbristen är så hög att några till som trillar av gör abar kön mindre för de som sköter sig...

Idea


såååå ägda!!!

aja, har aldrig testat någon form av "drog" och kommer aldrig o göra det heller. dock har ja drugit alkohol.

kan inte förstå er som säger att ni vill testa nån speciell drog bara för att ni hört att du får en "härlig" effekt... BRA!!! då sitter ni där sen med skiten o så kan ni ju tänka efter om det va en sån "härlig" effekt.

Peace Out!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Sun Dec 21, 2003 2:14 am    Post subject: Reply with quote

de som skriver att droger är äckligt och super varenda helg måste ha ngn konstig syn på det hela... ? Tycker alkohol är en minst lika fucked drog som alla tycker är "ok" att använda... men men.. vi lever i sverige... Vår kultur... jaja...

Tror det mest handlar om inställning och kultur... ta en spliff ngn gång ibland är iaf jag inte emot men för mycket av ngt är aldrig bra... likaså alkohol...

_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Sun Dec 21, 2003 2:27 am    Post subject: Reply with quote

[gobbe]ErnsT-HummeR wrote:
de som skriver att droger är äckligt och super varenda helg måste ha ngn konstig syn på det hela... ? Tycker alkohol är en minst lika fucked drog som alla tycker är "ok" att använda... men men.. vi lever i sverige... Vår kultur... jaja...

Tror det mest handlar om inställning och kultur... ta en spliff ngn gång ibland är iaf jag inte emot men för mycket av ngt är aldrig bra... likaså alkohol...


Nja, jag tog ett steg testade alkohol och fick en skönt rus och tyckte om det och fortsätter använda alkoholen av just den saken.
Jag hade nog lätt för att ta det steget eftersom att den är laglig och accepterad.
Men om jag nu skulle testa på ännu en drog som jag finner samma sak med alkoholen så kanske det blir samma sak? Då kanske jag tar ännu ett steg och börjar med det också. Historiken av mitt beteende säger så iallafall.
När jag nu har tagit två steg, så kanske inte steg tre är så långt ifrån? Jag tog steg två och det var ju inte alls så jäkla farligt som folk sa, och jag mår ju jäkligt bra. Så varför inte ta steg 3?
Matematiken säger att desto mer droger jag tar, desto större är riskerna att jag hamnar i ett missbruk i någon av dom.
Riskerna att man sen sitter där och suger av gamla gubbar för en sil blir ju ganska stor till slut, jag vill helt enkelt inte ta den risken.
Och jag vill inte att nån annan skall ta den heller.

Jag tror säkert att du, medium, har varit med om dom gångerna då det verkligen har blivit för mycket alkohol, Det har säkert varit dom gångerna som det har hänt flera dagar på raken.
Vad är det då som säger att det inte skulle kunna bli samma sak med drogerna. Som man dessutom får ett snabbare beroende av som Oger sa.

Jag tror också att det är många här som är beroende av nikotin!
Ni blev det för att ni ville "testa" hur det var, det var spännande! Steget ifrån att testa ligger inte heller så långt ifrån, det är ju lagligt och en accepterad drog.
Ni hamnade ju i ett beroende så jävla lätt, jag tror alla ni som är det nu, inte trodde att ni skulle bli beroende av det. Ni skulle kunna sluta närsomhelts intalade ni er ibörjan.
Jag tror många av er ågrar eller kommer ångra att ni någonsin lät blev beroende av något så simplet som att ni ville "testa" på och känna spänningen. Några/många(?) av er kommer att lägga ut flera hundra tusen kronor på er drog som lätt skulle kunna gå någon annanstans, någon av er kanske kommer lägga ut nån miljon i form av drog, medicin och vård.
Några av er kommer att betala med era liv (och detta är inte något jävla kanske, någon av oss här som röker kommer att få betala med sitt liv.)

Kanske är det någon annan drog som kommer vara laglig när era barn växer upp.
Eller kanske är det någon annan drog som du kommer att leva med?
Alla ni som är beroende av eran drog, vet hur jävla lätt ni halka dit.
Ni vet vad historien om erat beteende tog er.
Testa inte fler droger att halka dit på.

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.


Last edited by [SM]Harvey Wallbanger on Sun Dec 21, 2003 2:48 am; edited 5 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Sun Dec 21, 2003 2:30 am    Post subject: Reply with quote

absolut och det håller jag med dig om men att säga att droger är äckligt och sen supa sig asnitad varje helg...? that dont make any sense... Svenskar har ngn skadad syn på alkohol och tror att det är hur lungt som helst att supa 3-4 ggr i veckan... dra en whiskey varje kväll för att "lugna nerverna"... that's wicked...

och jag ser iaf inte att röka lite marijuana som ett andra steg i knarkträsket... Men det handlar också om vilket umgänge man håller sig till...

_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
[SM]Harvey Wallbanger
Senior Admin


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1770

PostPosted: Sun Dec 21, 2003 2:59 am    Post subject: Reply with quote

[gobbe]ErnsT-HummeR wrote:
absolut och det håller jag med dig om men att säga att droger är äckligt och sen supa sig asnitad varje helg...? that dont make any sense... Svenskar har ngn skadad syn på alkohol och tror att det är hur lungt som helst att supa 3-4 ggr i veckan... dra en whiskey varje kväll för att "lugna nerverna"... that's wicked...

och jag ser iaf inte att röka lite marijuana som ett andra steg i knarkträsket... Men det handlar också om vilket umgänge man håller sig till...


Ja håller med om att våra alkohol vanor är ju inte den snyggaste.

Men det om att "röka lite marijuana som ett andra steg i knarkträsket" mena jag inte riktigt så heller. Jag mena steget dit blir för kort, och riskerna för stora. Att riskera det bara pga "testa lite" är för djävla fattigt.
t.ex. du har gått från "testa lite bara" till "röka lite ibland". Jag kommer inte ihåg om det var snus eller cigg som du var beroende av. Men du vet att det var precis samma sak med den. Först skulle du bara testa, sen skulle du bara ta lite ibland. Sen skulle man ta det bara på fester osv osv. You know the story!, du vet hur det gick. Du var varit och är där nu.
Vad är det som säger att det inte skulle bli samma sak med marijuana?

_________________
And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who attempt to poison and destroy my brothers. And you will know I am the Lord when I lay my vengeance upon you.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
luffaz`



Joined: 05 Dec 2002
Posts: 492

PostPosted: Sun Dec 21, 2003 3:11 am    Post subject: Reply with quote

    testat snus en gång;
    när min fotbolls tränare tog så frågade jag och en polare på skoj om
    vi fick smaka, sen fattar ni resten. Spottade ut det illa kvickt och har inte
    kännt något "behov" sen dess.

    rökt en gång;
    tog ett bloss när jag var 5 år av en cigg jag hittade på marken.
    inte gjort det sen dess.

    _INTE_ druckit;
    dricker inte alkohol/kolsyra. Druckit cider en gång, mådde illa pga all kolsyra Razz

    Mina föräldrar har alltid påminnt mig om det där med droger och tobak, vi har haft "snack" vid varje tids-ålder i ett barns liv.

    /luffaz

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Volvo 240



Joined: 13 Nov 2002
Posts: 6731

PostPosted: Sun Dec 21, 2003 3:12 am    Post subject: Reply with quote

Ja vet bara att ja tycker inte att narkomaner ska få sprutor utbytta.
ger man sej ini nåt sånt här så får man fan skylla sej själva om de går å dör. Enda som skulle få sprutor är de som kan påvisa att de fått det injicerat ofriviilligt eller på sjukhus etc
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PeTTy is d:)



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 1328

PostPosted: Sun Dec 21, 2003 3:57 am    Post subject: Reply with quote

[KACFM]Volvo 240 wrote:
Ja vet bara att ja tycker inte att narkomaner ska få sprutor utbytta.
ger man sej ini nåt sånt här så får man fan skylla sej själva om de går å dör. Enda som skulle få sprutor är de som kan påvisa att de fått det injicerat ofriviilligt eller på sjukhus etc


EGOIST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Folk är inte lika perfekta som du. Folk är inte lika starka som du. Folk faller för grupptryck m.m

Det där gör mig jävligt förbannad. "skylla sig själva"


Så civila som dör i krig får skylla sig själva för dom bor där?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 26, 27, 28  Next
Page 3 of 28

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies