HomeHome   FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister   Log inLog in 
ang spy galla topicen
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
DooM



Joined: 31 Mar 2003
Posts: 975
Location: Borås

PostPosted: Tue Jan 13, 2004 22:14 pm    Post subject: Reply with quote

Asså vad snackar ni om?!? Bara skönt att få vädra sina åsikter. Mina åsikter om Serpent kanske retar mig ibland, men jag anser inte att jag varken har rätt till, eller behöver ta det face to face med honom. Topicen är till för sånt man retar sig på hos andra, men som kanske inte är värda att ta face to face.
Om någon talat illa om ens flickvän, då tar man det face to face, men inte fan om det rör sig om att personen ifråga gör många stavfel!!

Idioti att börja böla för sånt, ibland undrar jag vad ni är för folk som måste ha kärlek, kärlek och åter kärlek hela tiden och som inte klarar av minsta lilla grej utan att diskutera om det var lämpligt ur den och den synvinkeln...

Perfekt topic i mitt tycke, så länge det inte blir påhopp eller mobbning. Om det är konstruktiv kritik eller inte skiter jag fullständigt i, dom som signat upp ska få veta vad folk stör sig på hos dem!!

Tack för mig och välkommen till verkligheten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Tue Jan 13, 2004 23:29 pm    Post subject: Reply with quote

[fB]Sigma wrote:
Jag tycker att hela idén med denna spygalla topicen var en värdelös o dålig idé (Inget personligt Skumil även om du e pappan till topicen) Smile

Jag läste dom första sidorna i topicen där det mesta handlade om att "ja tycker inte om dig för att du använder sköld" eller ngt i den stilen. Det tycker ja e okej, för det handlar ju om spelet i sig. Däremot sådana klagomål, att "ja tycker inte om Fenan för att han e de o de", där tycker ja att man har gått lite över gränsen.
Ser jag att nån av mina kompisar blivit "dåligt" behandlade av en annan spelare på maffia så kommer ja GIVETVIS ta avstånd från den killen/tjejen som anklagade min kompis. (Då menar ja givetvis personliga saker, utanför cs).

Nu har ja sett ungefär vad dom flesta tycker om varandra...det hela har dragit ner den goa stämningen på maffia. Undrar hur DK-2004 kommer bli?

Jag tog stort steg bort från topicen.....Kommer inte sätta in fot där med.


ja då var vi 2 som gjorde det.

att skapa en topic för att lätta på agresioner låter för mig fulständigt vanisingt.
vågar man inte gå face to face med det i PM korespondans så kan man lika gärna ge sjuton i det.
precis som att skita det gör man i ensamhet för ingen annan är intreserad av det.
ok om topicen hade haft glimten i ögat hade man kanske tyckt det var kul i 2 sidor men det var inte det intryck jag fick av det.

klarar man inte av att sitta vid en dator o chata utan att titt o tett ge sig in på personangrep då kan man stänga av datorn sälja den och börja knypla eller något i den stilen.

jag har hafft mina duster i 2 topics en gång i tiden och det lider jag av än idag. flera som jag tyckte om är jag inte så mycket vän med längre och jag fick min "idylbild" av maffia förstörd.
fram till den dagen var en av mina stora drömar att fara ner på DK och träffa alla trevliga mäniskor,
men idag så är det bland det sista jag vill göra.

att ha en sådan topic resulterar bara i att man sprider ondska in på servrana.... såg resultat på deta idag då en stamis som jag alldrig trode kunder bli sur anväde ett mycket ilsket språk.
inte så att det var i närheten av regelbrot utan det gav bara en dålig känsla, visst det kunde ju bara vara så att han hade en dålig dag men vem vet ???

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jan 14, 2004 1:07 am    Post subject: Reply with quote

[GTI]&an_oger wrote:

vågar man inte gå face to face med det i PM korespondans så kan man lika gärna ge sjuton i det.

Exakt. an_oger, hör av dig om du rör dig mot Stockholm. Vi har nog itne spelat med varann i större utsträckning, men jag bits inte (så hårt iallafall).

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
Fairlane
lammkött


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 5318
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jan 14, 2004 1:09 am    Post subject: Reply with quote

SAC | karlos wrote:
Varför inte bara stänga ner GD-forumet? Det senaste halvåret har ju inte medfört något positivt alls.

Jag håller inte med, Knark-topcien var intressant ett tag. Likaså, Brott & Straff samt, Våldtäkts-topicen..

_________________
"Most people play hard to get. I play hard to want.” - Ford Fairlane
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Wed Jan 14, 2004 2:03 am    Post subject: Reply with quote

håller med d00m lite... människor måste kunna ta lite skit också... om man nu har svårt för det så får man vänja sig för det kommer för eller senare att inträffa i det "verkliga" livet...
_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
[gobbe]LocStock



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1391
Location: Northern Heights Helsingborg

PostPosted: Wed Jan 14, 2004 5:43 am    Post subject: Reply with quote

Jag tycker också att det är mycket gnäll här nu på den "hemska" spy topicen. Det är hemskt vad alla tror att ni lever i en skyddad verkstad bortkopplad från verkligheten. Man stöter på kritik (både befogad och obefogad) i verkliga livet väldigt ofta, då är det väl bra att man lär sig att bemöta den. Det är så himla svenskt att börja gnälla så fort alla inte är puttenute med varandra. Nu menar jag inte att man ska stå ut med obefogade personangrepp och dylik kritik som har skett i spy topicen, men den topicen slutade att fungera efter ett tag när folk inte kunde följa reglerna, men man måste lära sig att ta kritik, det kommer man att råka ut för i hela sitt liv. jag ser mycket hellre att om någon har kritik mot mig att de ventilerar det än att de går o drar på det för sig själva o är förbannade istället.
_________________
You´re cr...You´re crazy....I like you.....but you´re crazy!!
Back to top
View user's profile Send private message
[GTI]&an_oger



Joined: 09 Nov 2002
Posts: 3404
Location: stömsund/jämtland

PostPosted: Wed Jan 14, 2004 9:15 am    Post subject: Reply with quote

[gobbe]LocStock wrote:
Jag tycker också att det är mycket gnäll här nu på den "hemska" spy topicen. Det är hemskt vad alla tror att ni lever i en skyddad verkstad bortkopplad från verkligheten. Man stöter på kritik (både befogad och obefogad) i verkliga livet väldigt ofta, då är det väl bra att man lär sig att bemöta den. Det är så himla svenskt att börja gnälla så fort alla inte är puttenute med varandra. Nu menar jag inte att man ska stå ut med obefogade personangrepp och dylik kritik som har skett i spy topicen, men den topicen slutade att fungera efter ett tag när folk inte kunde följa reglerna, men man måste lära sig att ta kritik, det kommer man att råka ut för i hela sitt liv. jag ser mycket hellre att om någon har kritik mot mig att de ventilerar det än att de går o drar på det för sig själva o är förbannade istället.

visst är det bra att ta kretik men att ha ett "möte" om det där 40+ pers sitter o vädrar sina åsikter kan väldigt lätt sluta i hetsjakt vilket det gjorde i dena topic vad jag kan förstå.

om man har kritik mot någon så tar det bätre att diskutera det öga mott öga, jag brukar jobba inom fabriksverksamhet och en plats bass som ställer sig mitt på golvet och kritiserar en anstäld brukar väldigt fort bli hatad av hela arbetslaget, dom som tar med sig den anstälde vid sidan om och diskuterar det brukar vara dom som är älskade chefer och får minst skit.

om man i öppet forum kritiserara någon brukar det resultera i lägerbildning och personangrep, chansen att spy topicen skulle funka var enligt mig inte ens 10%.
många som skulle tjänat på att få veta sina brister blev istälet nertryckta och resultatet riskerar att bli det motsata.

tanken bakom vara nog väll menad men då det inte går att sköta seriösa topics utan pajkastning så var den dömd från första stund.

_________________
oger dum.... men vet vart han ska FRAMÅTT!!!!!

http://www.givetheiron.se/
http://www.metalgbg.com:8000/index.php forum för metalmusik.
Back to top
View user's profile Send private message
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Wed Jan 14, 2004 9:41 am    Post subject: Reply with quote

Är posten borta?
Hittar den inte...

_________________
AndyMedia
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jan 14, 2004 9:45 am    Post subject: Reply with quote

FLU | Serpent wrote:
Är posten borta?
Hittar den inte...


Jepp, bortplockad och slängd för all evig framtid, tyvärr.

_________________
Nicket gubbslem har jag lånat av en feministisk organisation.
Dock är även gubbslem en av sveriges vanligaste alger, på latin Gonyostomum semen.
All annan tolkning står för er..

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Wed Jan 14, 2004 9:48 am    Post subject: Reply with quote

Ok, hände något mera i den som gick helt åt pipsvängen?
_________________
AndyMedia
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jan 14, 2004 9:51 am    Post subject: Reply with quote

FLU | Serpent wrote:
Ok, hände något mera i den som gick helt åt pipsvängen?


[SM]Fren wrote:
hmm tog bort den istället för att låsa, av misstag... men men... hoppas Fenan hann läsa min ursäkt och att jag hade missuppfattat hela situationen Embarassed

Vidare hoppas jag vi kan hälla lite råg i ryggen på oss själva och kritisera varann privat i fortsättningen.


Där är vad som hände, Fren vet bättre varför han valde att vilja ta bort och censurera istället för att sköta om topicen bättre.

_________________
Nicket gubbslem har jag lånat av en feministisk organisation.
Dock är även gubbslem en av sveriges vanligaste alger, på latin Gonyostomum semen.
All annan tolkning står för er..

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Serpent



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 4497
Location: Tierp

PostPosted: Wed Jan 14, 2004 9:53 am    Post subject: Reply with quote

Ok, det ser ut att vara ett misstag. Men det är gjort nu.
Så kan det vara, han är inte mer än människa han heller... Smile

_________________
AndyMedia
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
TheMighty. Mistress



Joined: 07 Apr 2003
Posts: 1539
Location: Stockholm

PostPosted: Wed Jan 14, 2004 10:40 am    Post subject: Reply with quote

FLU | Serpent wrote:
Ok, det ser ut att vara ett misstag. Men det är gjort nu.
Så kan det vara, han är inte mer än människa han heller... Smile


Jajjemensan,,Fren är söt och snäll som få.

_________________
Nicket gubbslem har jag lånat av en feministisk organisation.
Dock är även gubbslem en av sveriges vanligaste alger, på latin Gonyostomum semen.
All annan tolkning står för er..

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
[SSRF]Remoulade



Joined: 01 Oct 2002
Posts: 1709
Location: Sthlm

PostPosted: Wed Jan 14, 2004 10:59 am    Post subject: Reply with quote

Jag personligen förstår faktiskt inte vad som var så himla farligt med den, känner inte att det blev någon hetsjakt. Inga inlägg var så fruktansvärda att det kunnat leda till det ramaskri vi har just nu. Skulle vara olles då som inte var så vackert formulerat men annars tycker jag att de som postade om folk som inte anmält sig bad om ursäkt för det på ett bra sätt när de blev tillrättavisade. mobbningsaspekten kan jag väl förstå men tycker att även den är grovt överdriven.

Det är inget att göra åt nu för den är ju borttagen men jag såg det inte som något allvarligt. Att kritisera någons spelstil eller retorik i ett forum på internet är väl inte så jävla farligt!!

_________________
http://www.ssrf.webb.se/
http://www.sinanju.com/
Back to top
View user's profile Send private message
Fren
Master Admin
Personnel


Joined: 01 Oct 2002
Posts: 7556

PostPosted: Wed Jan 14, 2004 14:57 pm    Post subject: Reply with quote

gubbslem wrote:
FLU | Serpent wrote:
Ok, hände något mera i den som gick helt åt pipsvängen?


[SM]Fren wrote:
hmm tog bort den istället för att låsa, av misstag... men men... hoppas Fenan hann läsa min ursäkt och att jag hade missuppfattat hela situationen Embarassed

Vidare hoppas jag vi kan hälla lite råg i ryggen på oss själva och kritisera varann privat i fortsättningen.


Där är vad som hände, Fren vet bättre varför han valde att vilja ta bort och censurera istället för att sköta om topicen bättre.
som sagt...

tänkte först flytta den till adminforumet, emn så tänkte jag bara låsa den.. så blev det helt fel... knapparna sitter ffs bredvid varann Razz Rolling Eyes Embarassed

men men, man kan ju starta om den. Då blir det dessutom lättare för admins att sköta den (den förra var på 10 sidor av vilka säker 40-50% var felaktiga inlägg och rent skitsnack)

_________________
Back to top
View user's profile Send private message
[siLL]MediuM



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 2434

PostPosted: Wed Jan 14, 2004 15:32 pm    Post subject: Reply with quote

Kan man inte istället starta en rolig topic Wink Tycker mentalitén hos stammisar osv har sjunkit kraftigt och det har blivit ganska dålig stämning här... Nu får ni fixa något KUL SKOJ!!
_________________
Kreditkort. Billiga linser
Back to top
View user's profile Send private message
[gobbe]karlos



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 886

PostPosted: Thu Jan 15, 2004 3:23 am    Post subject: Reply with quote

Fairlane wrote:
SAC | karlos wrote:
Varför inte bara stänga ner GD-forumet? Det senaste halvåret har ju inte medfört något positivt alls.

Jag håller inte med, Knark-topcien var intressant ett tag. Likaså, Brott & Straff samt, Våldtäkts-topicen..


Ah, sorry.. missade den promillen..
Back to top
View user's profile Send private message
[gobbe]karlos



Joined: 02 Oct 2002
Posts: 886

PostPosted: Thu Jan 15, 2004 3:24 am    Post subject: Reply with quote

[gobbe]ErnsT-HummeR wrote:
Kan man inte istället starta en rolig topic Wink Tycker mentalitén hos stammisar osv har sjunkit kraftigt och det har blivit ganska dålig stämning här... Nu får ni fixa något KUL SKOJ!!


Helt beroende på att nya stammisar kommit, nya viljor, nya gnällmetoder.
"Det var då bättre på den gamla goda tiden"...
Back to top
View user's profile Send private message
crab_people



Joined: 22 Jan 2003
Posts: 3406

PostPosted: Thu Jan 15, 2004 10:52 am    Post subject: Reply with quote

Jag är iaf glad att den togs bort istället för att låsas.
bara dess existens pajjade humöret. varför kan man inte lösa konflikter etc. på vanligt sätt? nämligen att gå till personen det berör och ta upp det med honom/henne och inte snacka med massa andra om det.
Back to top
View user's profile Send private message
&Korean_Hap



Joined: 16 Jan 2003
Posts: 1546
Location: Helsingborg

PostPosted: Thu Jan 15, 2004 12:09 pm    Post subject: Reply with quote

^
| I'm with stupid!!!

_________________
SAOL:
Bitch [bit´ç] s. -en -ar
självständig aggressiv kvinna; rivjärn
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Swedish Maffia Forum Index -> General discussion All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum
   
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Om Cookies